امنیت

بهترین های افزونه امنیتی وردپرس ( ۶ پلاگین امنیتی وردپرس )

اهمیت آشنایی با افزونه امنیتی وردپرس زمانی می­‌تواند بیشتر روشن شود که از میزان اهمیت خود وردپرس آگاه باشیم. همانطور که می­‌دانید، وردپرس محبوب‌ترین و پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا است و توسط میلیون‌ها وب سایت در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل، همواره در رأس توجه هکرها و اسپمرها امنیت در وردپرس قرار دارد. تضمین امنیت وردپرس ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر افراد تخصص لازم در این زمینه را نداشته باشند. اما استفاده از افزونه­‌های امنیتی وردپرس، حل این مسئله را آسان می­‌کند. در همین راستا در این مقاله سعی داریم تا به معرفی بهترین افزونه های امنیتی برای وردپرس بپردازیم.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

همواره به یاد داشته باشید با تهیه یک هاست وردپرسی می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که همواره وب سایت شما در محیطی امن میزبانی شده و تنها با استفاده از یک یا چند افزونه‌ی امنیتی می توانید وب سایت خود را کاملا ایمن نمایید.

معرفی چند افزونه امنیتی وردپرس

انواع گوناگونی از افزونه های ضروری وردپرس وجود دارد. اما استفاده از برخی از این افزونه ها امکان ارتقا امنیت سایت وردپرسی را به همراه دارد. از این رو در ادامه به معرفی چند افزونه امنیتی وردپرس می پردازیم.

معرفی چند افزونه امنیتی وردپرس

در نظر داشته باشید تنها نصب و استفاده از بهترین افزونه امنیتی وردپرس ( بهترین پلاگین امنیتی وردپرس ) برای ایجاد امنیت در وردپرس کافی نیست و در کنار آن نیاز است که به مواردی همانند به روز رسانی هسته وردپرس، قالب و افزونه‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای آگاهی از نحوه این کار مقاله آپدیت وردپرس را مطالعه کنید.

همچنین افزونه امنیتی رایگان وردپرس که در ادامه معرفی می‌شود به لحاظ ماهیت آنها که رایگان هستند هیچگونه ضمانت و امنیتی را در خصوص امنیت وردپرس ارایه نمی‌کنند و در نهایت مسئولیت امنیت وردپرس با مالکان/طراحان وب سایت‌های وردپرسی است.

اگر با نحوه نصب پلاگین ها در وردپرس آشنایی ندارید، پیشنهادی می کنیم قبل از ادامه دادن این مقاله سری به موضوع آموزش نصب افزونه های وردپرس بزنید.

 

بیشتر بخوانید: پاپ آپ وردپرس

 

۱-افزونه امنیت وردپرس Sucuri

افزونه امنیتی وردپرس Sucuri

اولین افزونه مورد بررسی افزونه امنیتی Sucuri است که جزو بهترین افزونه امنیت وردپرس می باشد. این افزونه یک راه‌حل امنیتی کامل برای وب‌­سایت است که از وب­‌سایت در برابر بدافزارها، حملات جستجوی فراگیر و سایر آسیب‌پذیری­‌های بالقوه محافظت می‌کند.

هنگامی­‌که شما افزونه Sucuri را فعال می‌کنید، تمام ترافیک وب­‌سایت شما از سرورهای CloudProxy عبور می‌کند و هر درخواستی به منظور فیلتر کردن درخواست‌های مخرب اسکن می‌شود. به همین دلیل، Sucuri می‌تواند بار سرور را کاهش داده و عملکرد وب­‌سایت شما را با اجازه ندادن به ترافیک مخرب اصلاح کند.

افزونه‌ی مذکور از وب­‌سایت شما در برابر SQL Injections، XSS و همه‌ی حملات شناخته‌شده محافظت می‌کند. علاوه بر آن، این افزونه به طور پیوسته تهدیدات بالقوه‌ی امنیتی را به تیم توسعه دهندگان وردپرس و همچنین به افزونه­‌های ثالث گزارش می­‌کند. این افزونه کاملاً رایگان است، اما در مواردی که نیاز به پشتیبانی داشته باشد هزینه­‌هایی در نظر گرفته می­‌شود.

۲-امنیت وردپرس با SiteLock

افزونه امنیتی وردپرس SiteLockیکی از دیگر افزونه افزایش امنیت وردپرس، افزونه امنیتی SiteLock است. این افزونه یک ابزار امنیتی بسیار محبوب است که محافظت در برابر DDoS، اسکن بدافزارها و غیره را ارائه می‌دهد. این افزونه تمام ویژگی­‌های لازم برای حفظ امنیت یک وب‌­سایت را دارد. SiteLock یکی از سریع‌ترین راه‌حل‌های موجود جهت اسکن کردن وب سایت است که به طور خودکار آسیب­‌پذیری­‌ها را شناسایی و از کار می‌­اندازد.

از مزیت­‌های قابل ذکر این افزونه این است که با کمک فایروال آن ترافیک انسانی از ترافیک رباتیک قابل تشخیص است و وب­‌سایت در برابر حملات ربات‌­ها ایمن می­‌گردد.

۳- iThemes، افزونه امنیتی برای وردپرس

افزونه امنیتی وردپرس iThemesدر ادامه‌ی معرفی چند افزونه امنیتی وردپرس به افزونه امنیتی iThemes می‌­رسیم. این افزونه امنیت کامل وردپرس را با بیش از ۳۰ روش برای محافظت از وردپرس ارائه می­‌دهد. یکی از ویژگی­‌های مهم افزونه ithemes security این است که هم کاربر مبتدی و هم باتجربه می‌توانند از این افزونه امنیتی استفاده کنند.

این افزونه پرکاربرد و محبوب امنیت وردپرس را با رفع آسیب­‌پذیری‌­های رایج تثبیت کرده و به شما در انتخاب رمز عبورهای قوی­تر، توقف حملات خودکار، مسدود کردن IP های خاص، تغییر آدرس صفحه ورود وردپرس و خصوصیات امنیتی بیشتر کمک می­‌کند. یک چک ­لیست امنیتی در داشبورد این افزونه برای حفاظت آسان‌تر وجود دارد.

افزونه iThemes رایگان است اما برای استفاده از تمام ویژگی‌های آن شما باید نسخه Pro آن را خریداری کنید.

 

۴-امنیت وردپرس با WordFence

افزونه امنیتی وردپرس WordFenceاز پرکاربردترین افزونه امنیتی وردپرس WordFence را می توان نام برد. این افزونه بیشترین دانلود را در بین افزونه‌­های امنیتی دارد و بیش از یک میلیون نسخۀ فعال تا به امروز دارد. WordFence یک افزونه کامل، قدرتمند و با امکان به­ روز رسانی دائم برای وردپرس است.

ویژگی‌­هایی همچون حفاظت از وب­‌سایت­‌ها در برابر هک شدن، بدافزارها و ترافیک­‌های مخرب، افزونه WordFence را به یکی از قدرتمندترین افزونه‌­های امنیتی وردپرس تبدیل کرده است. استفاده از این افزونه امکان اسکن کردن کامل وب­‌سایت را فراهم کرده و وبسایت را در برابر حملات DDoS محافظت می­‌کند.

WordFence نیز افزونه­‌ای رایگان است، اما جهت برخوارداری از امکانات ویژۀ آن نیاز به پرداخت هزینه وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این افزونه به شما پیشنهاد می شود مقاله ما با موضوع آموزش افزونه wordfence security را مطالعه نمایید.

۵-افزونه امنیت وردپرس BulletProof

بهترین افزونه وردپرس: BulletProof افزونه امنیتی BulletProof یکی از افزونه‌ی پر کاربرد است. این افزونه امنیت وردپرس را با افزودن فایروال قدرتمند، محفاظت و پشتیبانی از پایگاه‌ داده، مراقبت از فایل htaccess و همچنین حفاظت در برابر حملات جستجوی فراگیر فراهم می‌­کند. از مزیت­‌های این افزونه امنیت وردپرس می‌­توان به مانیتورینگ و سیستم گزارش گیری گسترده‌ی آن اشاره کرد. این افزونه نیز همچون افزونه‌­های معرفی شده دیگر رایگان بوده و در صورت نیاز به خدمات پیشرفتۀ آن باید باید نسخه Pro آن خریداری شود.

۶-پلاگین امنیت ورد پرس MalCare Security and Firewall

افزونه امنیتی وردپرس MalCare Security and Firewallدیگر افزونه امنیتی پرکاربرد و رایگان وردپرس، افزونه امنیتی MalCare Security and Firewall است. این افزونه همان­طور که از نامش پیداست هم یک افزونه امنیتی و هم یک فایروال است. این افزونه از داشبورد مدیرت وردپرس در مقابل تلاش‌های ورود به سیستم محافظت می­‌کند.

اسکنر بدافزار این افزونه ، کد وب­‌سایت شما را در برابر ۱۰۰ سیگنال کد مخرب اسکن می‌کند. این افزونه امنیتی برای وردپرس،  بدافزارها روزانه و به صورت خودکار انجام می‌شود.

اهمیت استفاده از افزونه های امنیتی وردپرس

امروزه وب­‌سایت‌ها دقیقاً می‌توانند به اندازۀ املاک و مستغلات با ارزش باشند، بنابراین حفظ امنیت آن­ها امری حیاتی است. در همین راستا حفاظت از وردپرس همواره باید در اولویت قرار گیرد و مسلماً این کار بدون استفاده از افزونه‌­های امنیتی وردپرس به یک چالش بزرگ تبدیل خواهد شد.

در این مقاله سعی شد تا به معرفی بهترین افزونه امنیت برای وردپرس به صورت مختصر پرداخته شود. افزونه‌­های ذکر شده در این مقاله تضمین شده‌ هستند و می­‌توانند امنیت یک وب سایت را در برابر انواع مختلف بدافزارها و حملات فراهم کنند. در نهایت باید اذعان داشت که هدف این مقاله بیشتر معرفی افزونه­‌های امنیتی پرکاربرد و محبوب وردپرس بود در غیر این صورت تعداد افزونه­‌های امنیتی وردپرس زیاد بوده و روز به روز بر تعداد آن­ها نیز افزوده می­‌شود.

در انتها مجدد نیاز است که بیان کنیم امنیت وردپرس مقوله‌ای حیاتی برای تمام مالکان کسب و کار است که وب سایت‌های خود را برپایه وردپرس طراحی کرده‌اند. تلاش شد در این مقاله با معرفی پلاگین امنیت وردپرس تا حدودی امن سازی وردپرس پوشش داده شود اما می‌بایست در نظر داشته باشید که برای داشتن امنیت وردپرس بالاتر نیاز است که حتما از یک کارشناس امنیت مشاوره دریافت نمایید.

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما در مورد نرم افزار قفل گذاری روی درایو را بخوانید.

سوالات متداول کاربران

همانطور که می­‌دانید، وردپرس محبوب‌ترین و پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا است و توسط میلیون‌ها وب سایت در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل، همواره در رأس توجه هکرها و اسپمرها قرار دارد. تضمین امنیت وردپرس وب­‌سایت ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر افراد تخصص لازم در این زمینه را نداشته باشند. اما استفاده از افزونه­‌های امنیتی وردپرس، حل این مسئله را آسان می­‌کند.
Sucuri - SiteLock- iThemes - WordFence - BulletProof- MalCare Security and Firewall -
افزونه امنیتی رایگان وردپرس، به دلیل عدم پشتیبانی کافی هیچگونه ضمانت و امنیتی را در خصوص امنیت وردپرس ارایه نمی‌کنند و در نهایت مسئولیت امنیت وردپرس با مالکان/طراحان وب سایت‌های وردپرسی است.

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا