میزبانی وب

در ۴ دقیقه تمام ویژگی های هاست دات‌نت‌نیوک را بدانید

اگر وب سایت شما، بر روی یک سرویس ویندوزی میزبانی می‌شود، می‌توانید دات‌نت‌نیوک را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود در نظر بگیرید اما توجه داشته باشید که این میزبانی با عنوان هاست دات نت نیوک یا هاست DNN نیز مشهور است.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

DNN مخفف عبارت DotNetNuke سیستم مدیریت محتوای مناسب برای میزبانی وب ویندوزی می باشد که پیش از این با مقاله ای با عنوان DNN چیست مفصل آنرا توضیح داده ایم. از حوصله این مقاله خارج است که دوباره بخواهیم شما را با این مفهوم اشنا کنیم و بهتر است مستقیم به مبحث اصلی خود یعنی ویژگی های هاست DNN بپردازیم.

هاست دات‌نت‌نیوک یا هاست DNN چه ویژگی هایی دارد؟

اگر قصد دارید از دات‌نت‌نیوک استفاده کنید، در ابتدا باید هاستی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای آن باشد. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

۱- نیازهای اولیه هاست DNN

در اولین قدم، شما نیاز به یک میزبانی ویندوزی دارید که دارای وب سرور IIS باشد و از ASP.Net و دیتابیس Microsoft SQL Server پشتیبانی کند. اکثر هاست‌های ویندوزی و سرور مجازی ویندوزی از این پیش نیاز ها پشتیبانی می‌کنند. تقریبا، تمامی سرویس‌هایی که ASP.Net و دیتابیس MSSQL را ارائه می‌کنند، می‌توانند از دات‌نت‌نیوک پشتیبانی کنند.

میزبانی ویندوزی از نیاز های اولیه راه اندازی هاست دان نت نیوک می باشد

۲- نوع سایت

مطمئن شوید، پلان هاست دات نت نیوک که خریداری می‌کنید متناسب با حجم سایت و دیتابیس باشد. در هر صورت ممکن است سایت شما در طول زمان رشد کند و به همان میزان، حجم دیتابیس نیز افزایش یابد. علاوه بر این، بهتر است هاستی را انتخاب کنید که انواع مختلفی از سایت‌ها را پشتیبانی می‌کند و مطمئن شوید پلانی را انتخاب می‌کنید که امکان نصب دات‌نت‌نیوک را نیز به شما می‌دهد. برخی ازهاست‌هایی که منحصرا برای دات‌نت‌نیوک ارائه می‌شوند، به شما اجازه نصب سایت‌های غیر از دات‌نت‌نیوک را نمی‌دهند. اما اگر قرار است فقط از دات‌نت‌نیوک برای سایت خود استفاده کنید و برنامه‌ای برای تغییر آن در آینده ندارید، نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

هاست DNN

۳- نصب

سرویسی که خریداری می‌کنید باید با دات نت نیوک سازگاری کامل داشته باشد. دقت کنید سایت شما در پوشه root نصب می‌شود و پوشه کاملا مستقلی دارد. در غیر اینصورت، نمی‌توانید دسترسی‌های مورد نیاز را برای اجرای صحیح دات‌نت‌نیوک تنظیم کنید. هاست‌های دات‌نت‌نیوک، معمولا این امکان را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و بستر سرور را با محدودیت‌هایی خاصی برای دات‌نت‌نیوک تعریف می‌کنند. لذا هنگام خرید هاست، از شرکت میزبانی مربوطه، این مورد را جویا شوید.

برای کسب اطلاعات در حوزه تنظیمات امنیت در DotNetNuke به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.

۴- بک آپ یا نسخه پشتیبان

بسیاری از مشکلات دات‌نت‌نیوک، معمولا همه‌گیر است. برخی از شرکت‌های میزبانی، روزانه و بصورت خودکار از اطلاعات شما بک آپ تهیه می‌کنند. با توجه به اینکه در مواقع بروز مشکلات ساختاری در سایت، عیب‌یابی دات‌نت‌نیوک، پیچیده و زمان‌بر است، داشتن یک نسخه پشتیبان و بازیابی سریع آن توسط شرکت میزبانی، می‌تواند کمک شایانی به رفع هر چه سریع‌تر مشکل سایت شما باشد. این مطلب را نیر در نظر داشته باشید که این امکان، توسط تمامی شرکت‌ها ارائه نمی‌شود.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه بک آپ چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

بک آپ در دات نت نیوک

۵- ارتقا و افزایش منابع

سایت دات‌نت‌نیوک، همانند تمامی ‌سایت‌ها در طول زمان رشد می‌کند و ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور، نیاز به منابع بیشتری برای سایت خود داشته باشید. از میزبانی خود جویا شوید که پروسه ارتقا و افزایش حجم سرویس و پهنای باند به چه شکل است. آیا در زمان نیاز، ارتقا به راحتی انجام می‌شود؟ برخی از شرکت‌های میزبانی امکان ارتقای آنلاین را فراهم می‌کنند. بطوری که شما در لحظه می‌توانید، منابع و حجم سرویس را افزایش دهید.

۶- هاست DNN به‌روز

هاستی که انتخاب می‌کنید باید به‌روز باشد و بتواند، از تمامی ‌نسخه‌های دات‌نت‌نیوک و ماژول‌های جدید آن پشتیبانی کند. این مورد از لحاظ امنیتی نیز بسیار اهمیت دارد.

هاست دات نت نیوک بروز رسانی شده

۷- نصب آسان

هاستی انتخاب ‌کنید که به راحتی بتوانید دات‌نت‌نیوک را در آن آپلود کرده و به دیتابیس خود متصل کنید. دقت کنید، حتما دسترسی به پوشه اصلی root را داشته باشید و پوشه‌های سایت شما نیز، بطور کامل مستقل باشند.

نصب آسان

۸- عملکرد مناسب

برای میزبانی دات‌نت‌نیوک، به یک هاست مناسب با عملکرد بالا نیاز خواهید داشت. در بسیاری از شرکت‌های میزبانی، سرویس‌های دیتابیس، وب‌سرور و حتی سرور ایمیل، همگی بر روی یک سرور واحد قرار می‌گیرند و این امر تاثیر قابل توجهی بر روی افت کیفیت عملکرد این سرویس‌ها خواهد داشت. در برخی از شرکت‌ها، این سرویس‌ها از هم جدا هستند و هر کدام بطور مستقل، بر روی یک سرور جداگانه راه‌اندازی می‌شوند. این امر، باعث افزایش عملکرد سرویس‌ها می‌شود. چنین هاستی برای میزبانی دات‌نت‌نیوک، بسیار مناسب است. حال اگر این هاست، یک هاست ابری باشد، عملکرد بسیار بهتری را ارائه خواهد کرد.

عملکرد مناسب هاست دات نت نیوک

۹- پایداری هاست

تمامی مالکان سایت‌ها، انتظار دارند سایتی که راه‌اندازی کرده‌اند همیشه در دسترس بازدیدکنندگان باشد. بهترین حالت زمانی است که در طول یک دوره زمانی، بدون هیچگونه اختلالی، هر زمان که بازدیدکننده‌ای سایت شما را بارگذاری می‌کند بدون مشکل بتواند آن را ببیند. با این توضیحات، پایداری سرور میزبانی بسیار مهم است. یکی از بهترین تکنولوژی‌هایی که باعث افزایش پایداری سایت‌ها و سرورها شده است، تکنولوژی‌هاست ابری است. در این تکنولوژی، با توجه به اینکه سرویس‌ها بر روی چندین سرور فعال راه‌اندازی می‌شوند، در صورتی که سروری دچار مشکل شده و از دسترس خارج شود، آن سرویس، بر روی یک سرور دیگر قرار گرفته و شما اختلالی حس نمی‌کنید. برای دسترسی به یک پایداری مناسب، بهتر است خرید هاست ویندوزی را انتخاب کنید.

۱۰- پشتیبانی

وجود یک پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته ویژگی بسیار مهمی است. پشتیبانی ۲۴ ساعته، بدین معنی است که هر روز از هفته و در هر ساعتی، باید بتوانید مشکل سایت خود را با یک کارشناس فنی در میان بگذارید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته

آیا برای دات‌نت‌نیوک نیاز به سرور مجازی داریم؟

لزوما برای راه‌اندازی دات‌نت‌نیوک، نیاز به سرور مجازی ندارید. شما می‌توانید از یک هاست اشتراکی که امکانات لازم را داشته باشد، برای راه‌اندازی آن استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که هاست اشتراکی ممکن است قادر نباشد نیازهای سایت‌های بزرگ و پیچیده را برطرف کند. در این حالت، بهتر است کمی به خرید سرور مجازی فکر کنید. اگر وب سایت شما بسیار رشد کرده و بازدید کننده زیادی دارد، سرور اشتراکی دیگر پاسخگوی سایت شما نخواهد بود.

نکته دیگر اینکه سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی، منابع بیشتری در اختیار سایت می‌گذارد، لذا سرعت لود وب سایت در سرور مجازی بسیار افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه با افزایش بازدید، سایت شما دچار کندی نخواهد شد.

نتیجه گیری

دات‌نت‌نیوک (DNN)، همانند تمامی CMSها، معایب و مزایای خود را دارد. درهرصورت، نهایتا اگر دات‌نت‌نیوک را برای راه‌اندازی سایت انتخاب کرده‌اید، با در نظر گرفتن نکات یاد شده می‌توانید مناسب‌ترین هاست را برای آن تهیه کنید.

سوالات متداول

DotNetNuke با نام اختصاری DNN شناخته می‌شود و یک CMS متن باز است که برای پلت‌فرم‌های مایکروسافتی مناسب است. دات‌نت‌نیوک، با تمرکز بر سادگی، قابلیت سفارشی سازی و امکان استفاده از افزونه‌ها و ماژول‌های مختلف طراحی شده است.
دات‌نت‌نیوک یا DNN، برای ایجاد، راه‌اندازی و مدیریت سایت‌های سازمانی ایده‌آل است. دات‌نت‌نیوک، یک نمونه کامل از یک پرتال سازمانی است و در قالبCMS، یک نمونه کامل برای انتشار محتواست. بسیاری از ابزارهای ضروری که طراحان سایت به آن نیاز دارند، بصورت پیش‌فرض در دات‌نت‌نیوک ارائه شده است.
لزوما برای راه‌اندازی دات‌نت‌نیوک، نیاز به سرور مجازی ندارید. شما می‌توانید از یک هاست اشتراکی که امکانات لازم را داشته باشد، برای راه‌اندازی آن استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که هاست اشتراکی ممکن است قادر نباشد نیازهای سایت‌های بزرگ و پیچیده را برطرف کند. در این حالت، بهتر است کمی به خرید سرور مجازی فکر کنید. اگر وب سایت شما بسیار رشد کرده و بازدید کننده زیادی دارد، سرور اشتراکی دیگر پاسخگوی سایت شما نخواهد بود.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا