سئوکسب و کار

گوگل دیسکاور ( چگونه محتوای خود را به گوگل دیسکاور وارد کنیم؟ )

گوگل از قابل‌احترام‌ترین محصولات و سرویس‌هایی است که می‌توانید در اینترنت پیدا کنید. سران این کمپانی همیشه به فکر رساندن محتوای بکر و البته شخصی‌سازی‌شده برای مخاطبان خود هستند و همیشه سعی کرده‌اند که به بهترین شکل ممکن، این محتویات را به دست کاربرها برسانند که محتوای ایندکس شده از موتور جستجوی گوگل، تنها بخشی از خوشه‌های سرویس بزرگ گوگل است. اگر لای خوشه‌های دیگر کمی بگردید، می‌توانید با گوگل دیسکاور روبه‌رو شوید.

گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور یکی دیگر از اقدام‌های گوگل برای جستجو و پیدا کردن محتوای مورد نظر است که البته بخش جستجو کردن گوگل دیسکاور، به شکل ناملموس‌تری صورت می‌گیرد. در گوگل دیسکاور، می‌توانید محتوایی که مناسب شما است و به صورت روزانه راجع به آن‌ها در گوگل یا سرویس‌های دیگر زیرمجموعه گوگل جستجو می‌کنید، به دست آورید.

گوگل دیسکاور، تنها روی موبایل‌های هوشمند در دسترس است. یکی از جذابیت‌های آن در این است که محتوایی را برای شما نشان می‌دهد که خودتان هم فکر نمی‌کردید که به آن نیاز داشتید. اما دیسکاور گوگل به کمک محتوایی که در گذشته سرچ کرده‌اید، می‌تواند محتوایی را در اینترنت برای شما پیدا کند که احتمالا از خواندن و دیدن آن لذت خواهید برد.

اگر محتوایی که مقابلتان قرار می‌گیرد را بخوانید و یا آن‌ها را لایک کنید، با توجه به فناوری یادگیری ماشینی، دیسکاور می‌تواند متوجه شود که چه محتوایی شما را سرگرم خواهد کرد و محتوای شخصی‌سازی‌شده بهتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

گوگل دیسکاور چگونه کار می‌کند؟

گوگل دیسکاور، محتوایی را برای شما می‌آورد که با تمام جستجوهای شما مرتبط باشد اما در همین حین، از دیگر فاکتورهای موجود در تاریخچه کاربری شما هم استفاده می‌کنند. گوگل دیسکاوری به فعالیت‌هایتان در اپلیکیشن‌های مختلف و تاریخچه مکان‌هایی که در آن بوده‌اید هم توجه می‌کند تا بتوانید هدفمندترین برای شما محتوا پیشنهاد کند.

شما می‌توانید موضوعات مختلف را با انتخاب خودتان دنبال کنید؛ به عنوان مثال اگر علاقه زیادی به محتوای ماشین‌های اسپرت دارید و دوست دارید که گوگل به طور ویژه‌تری به این موضوع توجه کند، می‌توانید از داخل بخش موضوعات، این موضوع را به گوگل بفهمانید.

حتی می‌توانید به گوگل بفهمانید که دوست ندارید در دیسکاور، محتوای مربوط به ماشین‌های کلاسیک را مشاهده کنید؛ در این حالت، گوگل دوباره تغییری در هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده مربوط به شما ایجاد خواهد کرد. شخصی‌سازی گوگل دیسکاور کاملا راحت طراحی شده است و کار شما را بسیار راحت‌تر خواهد کرد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کار با گوگل دیسکاوری، پشتیبانی فوق‌العاده گوگل از آن است. این قابلیت به صورت مداوم، در حال دریافت به‌روزرسانی‌‌های جدید است که تجربه کاربری شما را بسیار جذاب‌تر از گذشته می‌کند. به عنوان مثال، اخیرا گوگل در حال تست کردن قابلیت فالو کردن است که می‌توانید رسانه یا تولیدکننده‌محتوایی را در گوگل دیسکاوری دنبال کنید تا محتوای آن‌ها را بیشتر در لیست دیسکاوری خود ببینید.

هم‌چنین یکی از ویژگی‌های جذابی که اخیرا به گوگل دیسکاور اضافه شده، قابلیت Web Stories است. این قابلیت، محتوای مختلف را با ترکیبی از متون، تصاویر، ویدیوها و مولتی‌مدیای مختلف در اختیار کاربرها قرار می‌دهد تا بتوانید محتوای متنوع و پویاتری از سوژه مورد نظر خود داشته باشید.

نکته جالب توجه برای محتوای پیشنهاد شده در گوگل دیسکاور، سطح‌بندی این محتویات است. یعنی اگر دوست داشته باشید که محتوای مربوط به نجوم را مطالعه کنید و پیشتر راجع به نجوم، هیچ جستجویی نکرده باشید، گوگل دیسکاور محتوای مربوط به تازه‌واردها در این حوزه را به شما نشان خواهد داد.

با گذشت زمان و مرور محتوای بیشتر، گوگل دیسکاور هم سطح محتوای موردنظر شما را بالاتر می‌برد و می‌توانید محتوای یونیک‌تر و چالش‌برانگیزتری را به شما پیشنهاد بدهد. باز هم تاکید می‌کنیم که این موضوع به مقدار سرچ شما و البته مدت زمانی که در یک محتوا سپری می‌کنید، بستگی دارد.

به همین خاطر، تقریبا غیر ممکن است که گوگل دیسکاور شما با افراد زیادی یک شکل باشد و به خاطر یادگیری ماشینی اختصاصی که روی حساب کاربری گوگل شما پیاده‌سای شده است، شما محتوای منحصربه‌فردی را راجع به چندین سوژه مختلف و روی چندین کلاس‌بندی مختلف پیاده‌سازی خواهید کرد. اگر میخواهید بعد از ورود به دیسکاور در ان برای مدتی طولانی بمانید و ورودی جذب کنید کافی است نصب گوگل آنالیتیکس را انجام دهید و رفتار کاربران خود را در این ابزار دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه مشتری جذب کنیم

چگونه محتوای خود را وارد دیسکاور کنیم؟

وارد کردن محتوای شخصی خودتان داخل دیسکاور، تفاوت چندان زیادی با سئو کردن ندارد و گزینه‌های مورد نظر خاصی را از شما نمی‌خواهد. تمام موارد پایه‌ای که روی سئو خود انجام می‌دهید هم در این گزینه لحاظ می‌شود. اما هر چقدر محتوایی که ساخته‌اید، منحصربه‌فردتر باشد، احتمال قرار گفتن و البته دیده شدن آن در دیسکاور بیشتر از گذشته است.

داشتن یک وب‌سایت با رابط کاربری جذاب هم اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد؛ بازاریابی محتوایی هم کارت بسیار مهمی است که روی میز بازی خود قرار بدهید. به عنوان مثال، نوشتن یک تیتر کلیک‌خور و جذاب، همیشه می‌تواند به سئوی سایت شما کمک کند که این موضوع داخل دیسکاور هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

با بررسی کردن رقیب‌هایتان که به صورت پیش‌فرض در دیسکاور فعالیت خوبی دارند، می‌تواند به شما ایده کلی بدهد که چگونه می‌توانید با عمل کردن بهتر از آن‌‌ها، وارد دیسکاور شوید و حتی جای آن‌ها را هم در این زمینه تسخیر کنید. یکی دیگر از نکات مهم، نوشتن محتوای ترند است.

یکی از پایه‌های اصلی دیسکاور، نشان دادن اخبار مهم است و حتی اگر سعی دارید که یک محتوای تالیفی طولانی بنویسید، سعی کنید که با توجه به اخبار روز این کار را انجام بدهید. اینگونه، محتوای شما مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد و احتمالا در دیسکاور هم کلیک و ورودی بیشتری دریافت خواهد کرد.

ایجاد یک بستر مناسب برای آینده هم بسیار کارآمد است. اگر یک بار وارد دیسکاور شوید و نتوانید کاربرها را مجبور کنید که در سایت شما بمانند، احتمالا همان یکبار که وارد دیسکاور شده‌اید، بار آخر شما خواهد بود. پس حتما محتوای جذاب را در اول دستور کار خود قرار دهید؛ بقیه کارهای دیگر مثل سئو، بخشی است که اولویت آخر شما خواهد بود.

سعی کنید که محتوای شما از لحاظ دیدای و بصری هم جذابیت داشته باشد. استفاده از ویدیو و عکس‌های جذاب به محتوای شما کمک خواهد کرد که در گوگل دیسکاور رتبه خوبی بگیرد و این موضوع حتی در موتور جستجوی گوگل هم به سایت شما کمک خواهد کرد.

در نهایت، عملکرد خود را در گوگل دیسکاور روی سرچ کنسول بررسی کنید؛ متوجه شوید که کدام یک از محتوای شما در دیسکاور بهتر عمل کرده است و سعی کنید که الگوریتم ساختار این محتوا را در محتوای دیگر خود رعایت کنید تا بتوانید در نهایت، ورود به گوگل دیسکاور را تبدیل به یک روتین برای بستر خود کنید.

چگونه محتوایی که وارد دیسکاور شده‌اند را ببینیم؟

تماشا و خواندن محتوای روی گوگل دیسکاور کار بسیار راحتی است. اگر گوشی اندرویدی داشته باشید، این قابلیت به صورت پیش‌فرض در دسترس شما قرار می‌گیرد که البته روی هر گوشی هوشمند به شکل متفاوتی پیاده‌سازی شده است. اما تنظیمات آن را می‌توانید در گوشی خود پیدا کرده و حتی می‌توانید وجود آن را از روی گوشی غیرفعال کنید.

اگر کاربر سیستم‌عامل‌های دیگر مثل iOS هستید، می‌توانید از فروشگاه‌های دیجیتالی مربوط به سیستم عامل خود، به صورت رایگان Google Discover را پیدا و دانلود کنید. اگر قصد دارید که از طریق کامپیوتر خود به گوگل دیسکاو دسترسی داشته باشید، می‌توانید مرورگر گوگل کروم را روی کامپیوتر خود نصب کرده و از اکستنشن یا افزونه کروم Google Discover استفاده کنید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا