کسب و کارشبکه های اجتماعی

یوتیوب چیست؟ ( نحوه ورود به سایت یوتیوب + نحوه استفاده از ان )

یوتیوب یکی از بهترین وب‌سایت‌هایی کاملا رایگان برای اشتراک گذاری انواع مختلف ویدیو است. این وب سایت امکان تماشای هرنوع ویدیویی را به صورت آنلاین برای شما فراهم می‌کند. با کمک این وب سایت می‌توانید ویدیوهای خود را آپلود کرده و در معرض دید کاربران قرار دهید. علاوه بر آن به تماشای میلیون‌ها ویدیو با موضوعات مختلف در یوتیوب بپردازید. در این مقاله قصد داریم ابتدا به بررسی مفهوم یوتیوب چیست؟ بپردازیم، سپس نحوه استفاده از آن را به طور کامل شرح دهیم.

یوتیوب چیست؟

یوتیوب وب سایتی کاملا رایگان است که اولین بار در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد. امروزه این پلتفرم به عنوان محبوب‌ترین بستر تماشای ویدیوها به صورت آنلاین شناخته می‌شود. این سرویس با قابلیت استریم، اشتراک گذاری آنلاین امکان آپلود ویدیو، مشاهده، لایک کردن، نظر دادن و اشتراک گذاری ویدیو را برای افراد فراهم می‌کند. دسترسی به یوتیوب از طریق لپتاپ، تلفن همراه، کامپویتر خانگی، تبلت و … امکان پذیر است.

مهم‌ترین عملکردهای یوتیوب از نظر گروه تحریریه ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی پرسرعت ترین سرور مجازی کانادا )  به صورت زیر هستند:

  • کاربران می‌توانند میلیون‌ها ویدیو را جستجو و تماشا کنند.
  • ایجاد یک کانال شخصی YouTube امکان پذیر است.
  • افراد می‌توانند ویدیوها را در کانال خود آپلود کنند.
  • ویدیوهای آپلود شده در یوتیوب را لایک کنند، برای آن‌ها کامنت بگذارند و آن‌ها را به اشتراک بگذارند.
  • کاربران می‌توانند سایر کانال‌ها و کاربران یوتیوب را دنبال کنند.
  • برای سازماندهی ویدیوها و گروه بندی ویدیوها، فهرست پخش ایجاد کنند.

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت یوتیوب می‌تواند به حجم بالای ویدیوهای آپلود شده در این وب سایت اشاره کرد. به طور متوسط هر دقیقه ۱۰۰ ساعت ویدیو در این فضا بارگذاری می‌شود. در مورد اینکه استریم چیست مقاله ما با همین نام را بخوانید.

کاربرد یوتیوب چیست؟

اگر بخواهیم از یوتیوب به عنوان کانالی برای سرگرمی استفاده کنیم، هرگز از آن خسته نخواهیم شد. اما کاربرد یوتیوب چیزی فراتر از سرگرمی است.
در صورتی که شما در زمینه خاصی مهارت و توانایی زیادی دارید و می‌توانید با کیفیت مطلوبی به تولید محتوای ویدیویی بپردازید، به راحتی می‌توانید از یوتیوب به کسب درآمد برسید. محتوای ویدیویی شما در صورت ارزشمند بودن مورد استفاده مخاطب یا مشتریان بالقوه شما قرار خواهد گرفت. به این ترتیب می‌توانید برند سازی کنید، رهبر کسب و کار خود شوید و مشتری جذب کنید.

حتی در صورتی که در این سایت محتوای سرگرم کننده به اشتراک بگذارید، بازهم برد خواهید کرد. در صورتی که ویدیوهای شما به تعداد بالایی به نمایش دربیاید، یوتیوب به شما پیشنهاد ارائه تبلیغ خواهد داد و به ازای هر بار دیده شدن ویدیوی شما که همراه با تبلیغات است، مبلغی را به حساب شما واریز خواهد کرد. در این مورد مقاله کسب درآمد از یوتیوب چگونه است را بخوانید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید با وارد شدن به این وب سایت می‌توانید به هزاران ویدیو دسترسی داشت باشید. کافی است بر روی ویدیو مورد نظر کلیک کنید و به تماشا بپردازید.

یوتیوب چیست

سایت یوتیوب چیست؟

حال که با کاربرد و اهمیت یوتیوب آشنا شدیم، باید ببینیم نحوه دسترسی و ورود به سایت یوتیوب (ورود به یوتیوب با گوشی) چگونه است. برای وارد شدن به وب سایت یوتیوب کافی است آدرس https://www.youtube.com/ را در مرورگر خود تایپ کنید. وب سایت یوتیوب به صورت زیر برای شما باز می‌شود. البته این سایت چندین سال است که در ایران فیلتر شده و برای دسترسی به آن باید از فیلترشکن مناسب استفاده کنید.

برای ورود به یوتیوب با گوشی علاوه بر استفاده از مرورگر می‌توانید از اپلیکیشن یوتیوب نیز که به صورت پیشفرض در گوشی‌های اندروید قرار داده شده است، استفاده کنید.

 

نحوه ورود به سایت یوتیوب

نحوه ورود به سایت یوتیوب بسیار ساده است کافی است youtube.com را در گوگل سرچ کرده و به سایت یوتیوب وارد شوید. سپس بر روی گزینه sign in کلیک کنید.

با استفاده از گزینه use another account نام کاربری و ایمیل مورد نظرتان را وارد کنید تا حساب شما ساخته شود. راه ساده تر آن است که از بر روی اکانتی که هستید کلیک کنیدتا به طور مستقیم کانال یوتیوب برای شما ساخته شود.

 

بیشتر بخوانید: لینکدین چیست

 

نام کاربری یوتیوب کجاست؟

بعد از ساخت اکانت یوتیوب و ورود به آن هم می توانید نام کاربری خود را و هم نام کانال خود را تغییر دهید.

— ابتدا بر روی اکانت خود در گوشه سمت راست کلیک کنید و به تنظیمات  manage your google account کلیک کنید.

— در این مرحله بر روی persona info  کلیک کنید و در بخش basic info  بر روی گزینه name کلیک کنید

— در صفحه باز شده می توانید نام کاربری خود را تغییر دهید.

 

 

کانال یوتیوب چیست؟

کانال یوتیوب فضایی اختصاصی برای شما و کسب‌وکار شماست که می‌توانید ویدیوهای خود را در آن قرار داده تا افرادی که شما را دنبال می‌کنند، آن‌ها را مشاهده کنند. شما می‌توانید این کانال را مطابق با فعالیت خود سفارشی سازی کنید، از تصویر خاص برای پروفایل خود استفاده کنید و ویدیوهایی اختصاصی خود را در آن قرار دهید.

کانال یوتیوب شما جایی است که تمام ویدیوهایی که ساخته‌اید و بارگذاری کرده‌اید، ویدیوهایی را که تماشا می‌کنید و لایک می‌کنید و همچنین لیست پخش ویدیوهایی که ایجاد می‌کنید را به راحتی گروه‌بندی می‌کنید. این کانال یک آدرس URL اختصاصی دارد که می‌توانید برای تبلیغ و جذب کاربران بیشتر از آن استفاده کنید. با کمک مقاله نحوه ساخت کانال یوتیوب، می توانید اولین کانال خود را راه اندازی کنید

 

کاربرد یوتیوب

نحوه کار با یوتیوب

استفاده از یوتیوب بسیار ساده است و طراحی وب سایت به صورتی است که بدون دردسر می‌توانید ویدیو موردنظر خود را پیدا و تماشا کنید. نکته اول این است که شما حتی بدون داشتن حساب کاربری در یوتیوب نیز می‌توانید به ویدیوها دسترسی داشته باشید. اما داشتن حساب کاربری می‌تواند مزایایی را برای شما به همراه داشته باشد.

از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با داشتن حساب کاربری می‌توانید در کانال‌های مورد علاقه خود عضو شده و جدیدترین ویدیوها را تماشا کنید.
  • هنگام آپلود ویدیوهای جدید در کانال‌های موردعلاقه، اعلان دریافت کنید.
  • با تعامل با ویدیوهای موردعلاقه از طریق لایک، کامنت و … از سازندگان مورد علاقه خود حمایت کنید.
  • سابقه مشاهده ویدیوی خود را پیگیری کنید.
  • ویدیوها را ذخیره کنید تا بعداً بتوانید آن‌ها را تماشا کنید.
  • لیست‌های پخش ویدیوی مختلف را به صورت عمومی یا خصوصی ایجاد کنید.
  • تنظیمات کاربر خود را برای اعلان ها، پخش، حریم خصوصی، برنامه های متصل و موارد دیگر سفارشی کنید.

اگر حساب کاربری گوگل دارید می‌توانید از همان حساب برای وارد شدن به یوتیوب استفاده کنید. در غیر این صورت ابتدا حساب کاربری گوگل ایجاد کرده و با کلیک بر روی گزینه Sign in به حساب کاربری خود وارد شوید.

در مقاله ساخت ایمیل رایگان در مورد ساخت حساب گوگل توضیح داده ایم.

خرید هاست وردپرس

— چگونگی پیدا کردن ویدیو موردنظر در یوتیوب

اگر شما کانال‌های خاصی را دنبال می‌کنید، هر بار با قرار گرفتن ویدیو جدید در کانال آن را مشاهده کرده و یا اعلان آپلود ویدیو جدید برای شما ظاهر می‌شود. اما گاهی اوقات به دنبال پیدا کردن ویدیو جدید در یوتیوب هستید. برای این کافی است در قسمت جستجو موضوع یا کلمه کلیدی موردنظر را جستجو کنید. به این صورت تمام ویدیوهای مرتبط برای شما نمایش داده می‌شوند. در صورت نیاز می‌توانید از بین آن‌ها بهترین کانال را انتخاب و سابسکرایب subscribeکنید تا ویدیوهای بعدی را نیز ببینید.

 

 

 — منظور از سابسکرایب یوتیوب چیست؟

کانال‌های مختلفی در یوتیوب وجود دارد که ممکن است علاقه‌مند به مشاهده ویدیوهای آن‌ها باشید. به این منظور می‌توانید وارد کانال شده و بر روی گزینه Subscribe کلیک کنید. با این کار به یکی از دنبال کنندگان این کانال تبدیل می‌شوید و با بارگذاری ویدیوهای جدید می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.
سابسکرایب به معنای دنبال کردن کانال یوتیوب موردعلاقه است تا ویدیوهای جدید آن را از دست ندهید.

سابسکرایب چیست

—- نحوه مشاهده ویدیو در youtube

از طریق باکس سرچ بالا می توانید موضوع مورد نظر خود را سرچ کنید تا نتایج مشابه را بیاورد. بر روی ویدیو کلیک کرده و به مشاهده بپردازید. پس از مشاهده ویدیو می‌توانید با کمک گزینه‌های موجود، ویدیو را لایک کرده، کامنت بگذارید، به اشتراک بگذارید و یا ذخیره کنید.

دیدن ویدئو در یوتیوب

—– آپلود ویدیو در یوتیوب

برای بارگذاری ویدیوهای موردنظر خود در یوتیوب باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. سپس کافی است از منوی بالا و در قسمت نوار ابزار  بر روی گزینه create کلیک کنید.

آپلود ویدئو در youtube

ویدیو موردنظر را انتخاب و پس از مشخص کردن کلمه کلیدی، موضوع، توضیحات و … ویدیو را بارگذاری کنید.

اپلود ویدئو در یوتیوب

پس از طی مراحل ویدیو شما بارگذاری می‌شود و در معرض نمایش میلیون‌ها کاربر قرار می‌گیرد.

جزئیات آپلود ویدئو در یوتیوب

دیسکریپشن یوتیوب

زمانی که ویدیو موردنظر را انتخاب می‌کنید، در مرحله بعد باید توضیحات، عنوان، کلمه کلیدی و نکاتی را در مورد ویدیو وارد کرده و سپس آن را منتشر کنید. دیسکریپشن در واقع توضیحی در مورد ویدیو شما است. این بخش بسیار مهم است زیرا به یوتیوب و همینطور مخاطب می‌گوید ویدیو شما در مورد چه موضوعی است. با این کار یوتیوب به راحتی ویدیو شما را در دسته‌های مرتبط قرار داده و میزان بازدید ویدیو بالا می‌رود. نکات مختلفی برای نوشتن دیسکریپشن وجود دارد، از جمله نوشتن اطلاعات مفید و مرتبط، طول توضیحات، استفاده از کلمات کلیدی و … که برای دیده شدن ویدیو مهم هستند.

—- چگونه زیرنویس یوتیوب را فارسی کنیم؟

یوتیوب برای راحتی کاربران زیرنویس‌هایی با زبان‌های مختلف برای هر ویدیو قرار می‌دهد که خوشبختانه زبان فارسی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود. برای فعال کردن آن ابتدا بر روی گزینه cc کلیک کنید تا زیرنویس انگلیسی فعال شود. سپس بر روی گزینه تنظیمات کلیک کنید و گزینه Subtitles/CC را انتخاب کنید.

تغییر زیرنویس یوتیوب

در مرحله بعد گزینه Auto-translate را انتخاب کنید. در میان زبان‌های موجود زبان فارسی را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌بینید زیرنویس فارسی برای شما فعال می‌شود.

زیرنویس فارسی در یوتیوب

ویدیوهای سیو شده یوتیوب کجاست؟

یکی از گزینه‌هایی که در هنگام مشاهده ویدیو برای شما فعال است امکان ذخیره کردن ویدیو است. اما پس از ذخیره کرده این ویدیوها کجا نمایش داده می‌شوند؟ زمانی که ویدیو را سیو می‌کنید لیست ویدیوهای ذخیره شده را نشان می‌دهد.

می‌توانید این ویدیو را در یکی از همان لیست‌ها ذخیره کرده و یا لیست جیدی ایجاد کرده و این ویدیو را در آن لیست قرار دهید. برای مشاهده ویدیوهای ذخیره شده از قسمت Library لیست‌های ذخیره شده (playlists) را مشاهده می‌کنید. چگونگی افزایش بازدید یوتیوب را در مقاله ی دیگری بخوانید.

آنچه در این مطلب مطالعه کردید در خصوص این بود که یوتیوب چیست و چطور باید از آن استفاده کرد. چنانچه در این خصوص هنوز پرسشی دارید که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده است، آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا در اسرع وقت به آن جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا