شبکه های اجتماعی

ترفند های مخفی افزایش فالوور اینستاگرام

اگر به دنبال رشد نام تجاری و افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید، این مقاله را از دست ندهید! ما در این مقاله به معرفی و آموزش تکنیک‌های مختلف برای جذب مخاطبین یا همان افزایش فالوور در اینستاگرام می‌‌پردازیم. با ما همراه باشید تا بتوانید در جذب فالور واقعی اینستا موفق باشید.

اولین سوالی که برای آغاز کنندگان کسب و کار در اینستاگرام پیش می آید این است که:

آیا اینستاگرام برای بازاریابی مناسب است؟

مطمئنا جواب مثبت است. اما اگر بخواهیم دلایل خود را برای جواب ذکر کنیم، می‌‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • وجود طیف وسیع مخاطبان فعال در بیشتر مشاغل
  • فعالیت بیش از ۲۵ میلیون نام تجاری در اینستاگرام
  • حضور بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در شبانه روز
  • جذابیت پلتفرم اینستاگرام برای تبلیغات

و بسیاری از دلایل دیگر مانند پرسونال برندینگ که باعث می‌‌‌شود اینستاگرام ارزش سرمایه‌گذاری را داشته باشد و شما را به افزایش فالور اینستاگرام خود ترغیب کند. آیا اینستاگرام برای بازاریابی مناسب است؟

انواع روش های جذب و افزایش فالوور اینستاگرام

اولین سوال بعد از راه اندازی حساب اینستاگرام معمولا این است که چگونه فالور جذب کنیم؟ خب بعد از اطلاع از دلایل حضور در اینستاگرام، وقت آن است که به نحوه جذب و افزایش مخاطبان در اینستاگرام بپردازیم. روش ها و ترفند های اینستاگرام برای افزایش فالوور متنوع هستند، اما کاربردی ترین روش ها که در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید سرور کلود با بهترین سرعت ) ارائه شده اند عبارتند از:

روش های جذب و افزایش فالوور اینستاگرام

۱- استفاده از تقویم محتوا

تقویم محتوایی چیست؟ تقویم محتوا به شما کمک می کند که برای انتشار مطالب خود در اینستاگرام برنامه ریزی داشته باشید و خود را از قبل برای روزهای مهم و مناسبت‌‌های خاص آماده کنید.

تقویم محتوایی به شما در قرار دادن مطلب در اینستاگرام جهت خواهد داد

ایده های جذاب، تمرکز بیشتر بر روی مطالب، انتشار پست‌‌‌‌‌ها در زمان مشخص و جلوگیری از ارسال مطالب تکراری از مهم‌‌‌‌‌‌ترین مزایای استفاده از یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام است.

مزیت مهم استفاده از تقویم محتوایی این است که پس از مدت کوتاهی دنبال کنندگان شما همیشه در انتطار مطالب جدید و مهیج خواهند بود و این امر باعث تبلیغ و در نهایت بالا بردن فالور اینستا شما خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: پاک کردن اکانت واتساپ

 

۲- استفاده از تصاویر و کلیپ های با کیفیت و جذاب

اینستاگرام یک پلتفرم تصویری است. به همین خاطر توصیه می‌‌‌‌کنیم از انتشار تصاویر و ویدئوهای بی کیفیت در آن جدا پرهیز کنید! محتوای بی کیفیت علاوه بر عدم جذب کاربران جدید، باعث فرار دنبال کنندگان شما نیز خواهد شد. برای جذب فالور واقعی اینستا باید از بهترین و با کیفیت ترین محتوای تصویری برای کسب و کار خود استفاده کنید. یکی از محتواهای جذاب برای مخاطب اینفوگرافیک است. در مورد اینکه اینفوگرافیک چیست در مقاله دیگر ما بخوانید.

استفاده از محتوای با کیفیت در اینستاگرام

۳- استفاده از بخش آنالیز اینستاگرام

آنالیز اینستاگراماگر اکانت خود را به business account تغییر دهید به اطلاعات بسیار خوبی در رابطه با مخاطبان خود دست پیدا خواهید کرد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان را برای انتشار مطالب خود پیدا کنید و سن، جنسیت و موقیت مکانی افراد را به راحتی تشخیص دهید.

آنالیز پیج اینستاگرام، به شناخت شما از دنبال کنندگان یا فالوور ها منجر شده و می‌‌تواند در تدوین استراتژی محتوایی به شما کمک کند. و همانطور که در بالا اشاره شد، داشتن تقویم محتوای و استراتژی در محتوا به افزایش فالوور اینستاگرام کمک خواهد نمود.

جهت راهنمایی برای تبدیل اکانت خود به حساب تجاری می توانید از این لینک استفاده کنید.

۴- تگ کردن افرادی که با برند شما در تعامل هستند

تگ کردن افراد باعث می‌‌‌‌‌شود، پست منتشر شده توسط آنها مشاهده شود حتی اگر آن افراد از فالوورهای شما نباشند. برای درک این بخش به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید شما صاحب یک باشگاه ورزشی تناسب اندام هستید و روزانه افراد مختلفی در باشگاه شما حضور پیدا می‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. شما می‌‌‌‌‌‌توانید از این افراد، تصاویر و یا ویدئوهایی را تهیه کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید سپس نام آنها را برای روی پست منتشر شده تگ کنید.

این کار می‌‌‌‌‌تواند علاوه بر بالا بردن میزان تعامل کاربران، آن ها را به دنبال کردن پیج شما ترغیب کند. این تکنیک می‌‌‌‌تواند در بسیاری از پیج های تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

 

۵- استفاده از هشتگ های هدفمند در بیو اینستاگرام

بیو اینستاگرام باید خلاصه، ساده و تا حدی جذاب نوشته شود تا کاربر در اولین نگاه از نوع فعالیت  و دلیل دنبال کردن شما آگاه شود.

استفاده از کلیدواژه‌‌‌‌‌های اصلی حوزه کاری شما، به عنوان هشتگ در بیوی اینستاگرام یکی از تکنیک‌هایی است که می تواند به شما در این زمینه کمک کند. در استفاده از هشتگ ها با احتیاط رفتار کنید تا دچار شادوبن نشوید. مقاله رفع شادوبن اینستاگرام را در این مورد مطالعه کنید.

در بیوگرافی صفحه اینستاگرام خود از هشتگ های با معنا استفاده کنید

۶- سوال از کاربران

یکی از مشکلاتی که ممکن است با گذشت زمان برای پیج اینستاگرام شما به وجود آید، یکنواختی پست‌‌‌‌‌‌های منتشر شده در اینستاگرام است. اگر صفحه شما در یک بازه زمانی طولانی، اقدام به انتشار پست‌‌‌‌‌‌های خنثی نماید به احتمال زیاد با کاهش تعامل و ریزش کاربر مواجه خواهید شد.

منظور از پست‌‌‌‌‌‌‌های خنثی مطالبی است که معمولا میزان مشارکت افراد در آن‌‌‌‌ها پایین است.

یکی از راه های افزایش فالور اینستاگرام تولید محتوای بحث برانگیز و در نتیجه وایرال شدن پست ها است. با این کار پست شما مخاطب بیشتری پیدا می کند و احتمال جذب فالور جدید بالا می رود.

بیشتر بخوانید: ریلز چیست

 

۷- استفاده از آیکون اینستاگرام در سایت و قالب ایمیل

یکی از روش‌‌‌‌‌‌های متداول برای جذب فالوور، درج آیکون شبکه‌‌‌‌های اجتماعی در سایت است. با این کار کاربران به آسانی و در کم ترین زمان می‌‌‌‌توانند صفحات شما را دنبال کنند. همچنین می توانید از افزونه‌‌‌‌‌‌هایی که آخرین پست‌‌‌‌‌‌های منتشر شده در اینستاگرام را نمایش می‌‌‌‌‌دهند، در سایت خود استفاده کنید.

درج ایکون و لینک اینستاگرام در فوتر سایت

AccessPress Instagram Feed یکی از افزونه‌‌‌‌هایی است که به خوبی این کار را برای شما انجام می‌‌‌‌‌‌دهد. درج آیکون‌‌‌‌‌ها در قالب و امضای ایمیل هم، از روش‌‌‌‌های هوشمندانه برای افزایش فالوور به شمار می‌‌‌‌‌آید.

۸- انتشار محتوای اینستاگرام در سایر شبکه های اجتماعی

ارسال پست‌‌‌های اینستاگرام در فیس بوک، توییتر و کانال‌‌‌‌ها و گروه‌‌‌‌‌‌های تلگرامی می تواند به رشد دنبال‌‌‌کنندگان صفحه شما کمک کند.

این کار باعث می‌‌‌‌‌‌شود تا افرادی که در سایر شبکه‌‌‌‌‌های اجتماعی شما را دنبال می‌‌‌‌‌کنند با پیج اینستاگرام شما آشنا شوند و در صورت تمایل شما را فالو کنند. برای دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام مقاله دانلود از اینستاگرام را مطالعه کنید.

۹- با برگزاری مسابقات و کمپین های تبلیغاتی چگونه می توان فالوور را افزایش داد؟

برگزاری مسابقه یا جشنوارده مناسبتی برای افزایش فالوور در اینستاگرامیکی از روش‌‌هایی که معمولا شرکت‌ها از آن برای افزایش فالوور اینستاگرام استفاده می‌کنند برگزاری مسابقه و ایجاد کمپین‌‌‌های تبلیغاتی مختلف است.

به عنوان مثال می توانید از کاربران بخواهید با ایجاد یک هشتگ خاص پست هایی را برای شما منتشر کنند و یا از آن‌‌‌‌‌ها بخواهید که دوستان خود را در پست مورد نظر منشن کنند.

همچنین می توانید صفحه خود را از طریق صفحات بزرگ در اینستاگرام تبلیغ کنید و به این ترتیب مخاطبان بیشتری جذب کنید.

 پیشنهاد می‌کنیم برای تغییرات در فعال سازی اکانت اینستاگرام بخش غیر فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام را مطالعه کنید.

۱۰- تعامل همه جانبه برای افزایش فالوور اینستاگرام

یکی از اشتباهاتی که می‌‌‌‌‌توانید در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید عدم توجه و پاسخگویی به کاربران و یک طرفه شدن کانال ارتباطی است. این کار باعث دلسردی کاربران و آنفالو کردن صفحه شما خواهد شد. سعی کنید تا حد امکان به کامنت‌ها پاسخ داده و تعامل با کاربران را افزایش دهید. این کار باعث افزایش اعتماد و وفاداری کاربران خواهد شد.

با توجه به الگوریتم‌‌‌‌‌های جدید اینستاگرام هر چه میزان تعامل شما با کاربران بیشتر شود شانس نمایش پست‌‌‌‌‌‌های شما در بخش Feed افزایش خواهد یافت.برای مطالعه بیشتر در این مورد می‌‌‌‌‌توانید به مقاله اینستاگرام مارکتینگ چیست مراجعه کنید.

به کاربران خود اهمیت دهید و رضایت آنها را جلب نمایید

۱۱- پرهیز از متن های زیاد در پست های منتشر شده

واقعیت این است که کاربران اینستاگرام به خاطر استفاده از موبایل و صفحه نمایش کوچک علاقه ای به خواندن متن های طولانی از خود نشان نمی‌‌دهند. اگر مطالب شما مهم است می‌‌‌‌‌‌‌توانید متن خود را در قالب آلبوم پست و به شکل واضح بر روی تصاویر درج کنید.

۱۲- استفاده از هشتگ های مناسب

از چه هشتگ هایی برای افزایش فالوور می‌توان استفاده کرد؟ هشتگ‌ها در اینستاگرام بسیار پرکاربرد هستند و باعث می‌‌‌شوند پست‌‌‌ها و مطالب شما در معرض مشاهده کاربران جدید قرار گیرد. به عنوان مثال اگر مالک یک فروشگاه آنلاین موبایل هستید، می‌‌‌توانید در کنار تصویر منتشر شده از هشتگ‌‌‌هایی مانند #فروش_موبایل و یا #خریدموبایل استفاده کنید.

نکته: اگر مشاغل محلی دارید ، حتما هشتگ‌‌‌‌‌های محلی را نیز در آن وارد کنید. برای استفاده از بهترین هشتگ‌‌‌‌‌ها می توانید کمی درباره موضوع خود تحقیق کنید.

شما می‌‌‌‌توانید تا ۳۰ هشتگ در پست‌‌‌‌‌‌های خود استفاده کنید اما بهترین تعداد هشتگ در هرپست بین ۵ الی ۷ عدد است.

و این نکته را در نظر بگیرید که هشتگ ها ثابت نیستند و بنا به ترند بودن موضوعات مختلف در بازه های زمانی متفاوت تغییر می‌کنند، بنابراین سعی کنید برای نوشتن هشتگ ها به این موضوع توجه کنید و خلاقانه عمل کنید.

جا دارد این مطلب را ذکر کنیم که امکان دارد هشتگ های شما بعضا به درستی عمل نکند، پیشنهاد می کنیم برای رفع این مشکل علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام را مطالعه کنید.

۱۳- استفاده از ابزارهای اضافه کردن لینک

یکی از محدودیت هایی که در اینستاگرام وجود دارد امکان اضافه کردن تنها یک لینک در بیوی اینستاگرام است. بسیاری از کاربران تمایل دارند که از لینک‌‌‌‌های مختلف مانند کانال تلگرام، پیج لینکدین و یا صفحات داخلی سایت خود استفاده کنند که با توجه به محدودیت های اینستاگرام این کار ناممکن به نظر می رسد.

ابزارهایی داخلی و خارجی زیادی برای این کار وجود دارد که می‌‌‌‌‌توانید با یک سرچ ساده در گوگل به آنها دست پیدا کنید.

خلاصه مطلب

اگر بخواهیم به طور خلاصه به روش‌‌‌‌‌های افزایش فالوور در اینستاگرام اشاره کنیم به ترتیب عبارتند از:

  • ساخت تقویم محتوایی
  • استفاده از تصاویر و فیلم‌های با کیفیت
  • تحلیل و آنالیز پست‌‌‌‌‌‌های اینستاگرام
  • برچسب گذاری افرادی که با پیج در تعامل هستند
  • استفاده از هشتگ‌‌‌های هدفمند
  • سوال از کاربران
  • استفاده از آیکون اینستاگرام در سایت و قالب ایمیل
  • انتشار محتوای اینستاگرام در سایر شبکه‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی
  • برگزاری مسابقات و کمپین‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی
  • تعامل همه جانبه
  • پرهیز از متن‌‌‌‌‌‌‌های زیاد در پست ها
  • به کار بردن هشتگ‌‌‌‌‌‌های مناسب
  • استفاده از چند لینک به جای یک لینک در بیو اینستاگرام

 

جمع بندی

همانطور که گفته شد موفقیت در اینستاگرام به عوامل زیادی بستگی دارد اما به طور کلی داشتن یک استراتژی خوب محتوایی و تعامل مستمر با کاربران می‌تواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند.

در پایان توصیه می‌‌‌‌‌‌کنیم به هیچ عنوان از روش‌های غیرمعمول مانند ربات‌‌ افزایش فالور اینستاگرام استفاده نکنید چون ممکن است پیج شما توسط اینستاگرام بن و یا حذف شود!

یک دیدگاه

  1. سلام. ممنون از مقاله سوالی دارم. من پیج فروش لباس دارم و بهتره که از چه هشتگ هایی برای افزایش فالوور استفاده کنم؟ مدام از هشتگ های مربطوی به لباس استفاده کنم یا اینکه متفرقه هم بزنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا