شبکه های اجتماعیکسب و کار

افزایش لایک اینستاگرام با چند ترفند ساده

همانطور که می دانید لایک در اینستاگرام یکی از فاکتورهایی است که نشان می دهد که مخاطب پست شما را پسندیده است. تعداد لایک اینستاگرام یکی از فاکتورهایی است که هر گرداننده پیج اینستاگرامی برای بالابردن آن تلاش می کند. البته فاکتورهای زیادی وجود دارد که نشان می دهد که آیا پست شما برای مخاطب مفید و مورد پسند بوده است یا نه و تنها به لایک نمی توان اکتفا کرد. باید گفت لایک اینستاگرام مانند گذشته تاثیر زیادی در الگوریتم های جدید آن ندارد و حتی اینستاگرام به دنبال حذف کردن نمایش لایک اینستاگرام است. ولی اگر باز هم به دنبال این هستید که چگونه لایک اینستاگرام را بالا ببریم، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

لایک اینستاگرام یکی از فاکتورهای نرخ تعامل

نرخ تعامل یکی از مهم‌ترین عوامل در میان معیارهایی است که در رتبه‌بندی پیج‌ها و پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی موثر است. در اینستاگرام هم نرخ تعامل هر حساب اینستاگرام، حاصل‌ جمع تعداد لایک‌ها و تعداد کامنت‌ها بخش بر تعداد دنبال‌کنندگان است؛ این نسبت به‌صورت درصد نیز بیان می‌شود. بنابراین، تعداد لایک‌ها در افزایش نرخ تعامل تاثیر دارند. در ادامه این مقاله که توسط گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی بهترین هاست مخصوص وردپرس )  با ما همراه باشید تا راه های افزایش لایک اینستاگرام را به شما خواهیم گفت.

برای حساب کردن نرخ تعامل هر پست باید جمع تعداد لایک ، کامنت و سیو را تقسیم بر تعداد ایمپرشن آن پست و سپس در ۱۰۰ ضرب کرد.

چگونه تعداد لایک اینستاگرام را بالا ببریم؟

نحوه افزایش لایک اینستاگرام به راهبردها و سیاست‌هایی احتیاج دارد که اخیراً با توجه به تحولات جدید الگوریتم‌های اینستاگرام دستخوش تغییراتی شده است.

ایجاد پست‌‌های با کیفیت بالا که لایک‌های واقعی از افراد واقعی دریافت کنند، نیاز به صرف زمان مناسب و دقت کافی دارد. در نهایت، هدف از ارسال پست و محتوا در هر شبکه اجتماعی، بالا بردن کیفیت، افزایش آگاهی، برندسازی، ایجاد ارزش برای مخاطبان و افزایش نرخ تعامل است و اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه می خوانید چگونه تعداد لایک را بالا ببریم.

 

 

۱. ارسال پست در زمان مناسب و صحیح

ارسال پست‌ها در زمان درست و مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است. آگاه باشید که مخاطبان شما در چه زمانی محتوای ارسالی را مشاهده می‌کنند؛ الگوریتم‌های اینستاگرام نیز به این مساله حساس هستند. برای بالا بردن لایک اینستاگرام، ابزار تحلیل اینستاگرام (insight) در تعیین زمان مناسب ارسال پست به شما کمک می‌کند.

بالا بردن لایک اینستاگرام

۲. پست کردن عکس‌های جذاب

عکاسی یک هنر است؛ قبل از استفاده از عکس‌ها به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی به این مساله دقیق و ظریف توجه کنید که برخی اوقات سلایق از مهارت‌ها فراتر می‌روند. عکس‌های باکیفیت بالا جذابیت ویژه‌ای برای کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام دارند، بنابراین، در تهیه عکس‌های با کیفیت و جذابیت بالا دقت کنید. یکی از راه های جذاب شدن عکس ها رد پست اینستاگرام توجه به سایز پست اینستاگرام می باشد که در مقاله ی دیگری در این باره توضیح داده‌ایم.

۳. استفاده از هشتگ ها برای افزایش لایک اینستاگرام

با استفاده از هشتگ‌های صحیح و مرتبط، پست‌های شما در سرچ اینستاگرام ظاهر می‌شوند و کاربران با سرچ هشتگ می توانند پست شما را مشاهده کنند. با نوشتن هشتگ‌ درست و مرتبط به محتوا، امکان دیده شدن پست توسط مخاطبان جدید و در نتیجه افزایش لایک هشتگ در اینستاگرام وجود دارد. در مورد هشتگ می توانید مقاله هشتگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ را بخوانید.

۴. از کپشنی استفاده کنید که مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند

عناوین یا کپشن‌ها محتوای بسیار مهم و تاثیرگذار هستند که در موفقیت پست‌های ارسالی سهم بسزایی دارند. عناوین پیام یا پست شما باید جذاب، مرتبط، تاثیرگذار، قانع‌کننده، اغواکننده و هدفمند باشند. برای جذابیت بیشتر می توانید از تغییر فونت اینستاگرام استفاده کنید.

۵. تگ کردن افراد

با تگ کردن کاربرانی که به کسب‌وکار شما مرتبط هستند برای آنها ارزش قائل می‌شوید و به‌طور مستقیم توجه آنها را جلب و آنها را وادار می‌کنید با پیج شما تعامل داشته باشند. همچنین، دوستان خود را تگ کنید و از دیگران درخواست کنید دوستان خود را نیز تگ کنند تا بیشتر دیده شوید. پیشنهاد می شود مقاله ترفند های افزایش فالوور اینستاگرام را مطالعه کنید.

۶. افزایش ارتباط و تعامل با اکانت‌های دیگر

الگوریتم‌های اینستاگرام بر تعامل پیج‌ها به‌شدت نظارت دارد. با هر ابزاری برای افزایش ارتباط اکانت اینستاگرام با اکانت‌های دیگر بهره ببرید؛ برای ارتباط با اکانت‌های دیگر، اولویت با اکانت‌هایی مرتبط با نرخ تعامل بالا است. اینگونه مخاطبان دیگر پیج ها نیز از وجود شما آگاه می شوند.

تعامل با دیگر حساب ها برای بالابردن لایک

 

۷. استفاده از لوکیشن

یکی از راه های افزایش لایک در اینستاگرام، تگ کردن مکان جغرافیایی راهی برای یافتن افراد بیشتر، تمرکز بیشتر آنها بر پست‌های شما و افزایش بازدید پیج اینستاگرام است. مخاطبانی که بر اساس لوکیشن سرچ می کنند با محتوای صفحه شما آشنا شده و پست های مورد نظر خود را لایک و سیو می کنند.

۸. صفحه اکسپلور

اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب باشد و توسط مخاطبانتان به خوبی دیده شودف امکان ورود به اکسپلور اینستاگرام وجود دارد. وقتی وارد اکسپلور اینستاگرام شوید تعداد مخاطبان بیشتری پست شما را دیده و امکان بالا رفتن لایک اینستاگرام بالا می رود. در مورد اینکه اکسپلور اینستا کجاست، پست ما را مطالعه کنید.

 

 

۹. ارسال پست‌هایی با محتوایی که کاربران ایجاد کرده‌اند

ارسال و به‌اشتراک‌گذاشتن پست‌های محبوب افراد دیگر و تگ کردن آنها (شر کردن پست دیگران) با توجه به اینکه مورد علاقه و مورد تایید کاربران است، روشی مطمئن برای افزایش بازدید پیج اینستاگرام و افزایش نرخ تعامل محسوب می‌شود.

۱۰. ترغیب کاربران به ارسال محتوا و دیدگاه‌ها

کاربران را با هر روش ممکن وادار و ترغیب کنید برای متون، عکس‌ها و ویدئوهای ارسالی شما محتوایی مرتبط، جذاب که بیانگر دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نظرات در قالب کامنت است، ارسال کنند؛ این کامنت‌ها برای افزایش کیفیت پیج اینستاگرام بسیار مفید هستند و باعث افزایش تعامل می‌شوند.

همچنین اگر پیج شما بیزینسی است و مخاطبی از محصول شما رضایت دارد، با استوری کردن رضایت خود از محصوب شما و تگ کردنتان، می تواند شمار به بقیه معرفی کند. برای کسب اطلاعات در مورد هایلایت اینستاگرام می توانید مقاله ی هایلایت اینستاگرام  را مطالعه کنید.

بالا بردن تعامل و گرفتن لایک

۱۱. قدرت و اعتباربخشی با ایفلوئنسرها و حمایت‌کنندگان مالی ( اسپانسرها )

از قدرت و اعتباری که ایفلوئنسرها و حمایت‌کنندگان مالی به برند شما می‌دهند، غافل نشوید. تبلیغ محصولات برای برخی سازمان‌ها توسط ایفلوئنسرها و حمایت‌کنندگان مالی ایده‌آل و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

۱۲. برگزاری مسابقات

یکی از راه های افزایش لایک در اینستاگرام، برگزاری مسابقات برای افزایش نرخ تعامل است. اطمینان حاصل کنید که جایزه تعیین‌شده در مسابقه برای هواداران و مخاطبان به‌اندازه کافی و واقعاً جذاب، تحریک‌کننده و تاثیرگذار باشد تا مسابقه شما شرکت کنند.

۱۳. استفاده از تقویم محتوایی

با کمک تقویم محتوایی می توانید برنامه انتشار پست های اینستاگرام خود را از قبل داشته باشید. پست کردن به صورت پیوسته و برنامه ریزی شده می تواند به شما در بالا بردن لایک ایستاگرام کمک کند.

۱۴. انتشار پشت صحنه و لحظات کاری

با این کار می توانید مخاطب را به خود بیشتر نزدیک کرده و با نشان دادن بخشی از کار خود و به صورت پشت صحنه با ایجاد حس نزدیکی در افزایش لایک اینستاگرام موثر باشید.

۱۵. بررسی استراتژی رقیبان خود را فراموش نکنید.

رقبای شما بیشتر با چه پست هایی لایک دریافت می کنند؟ در چه زمانی پست گذاشته و چگونه با مخاطب در تعمل هستند. با شناخت رقبا خود و بررسی رفتار آنها می توانید به افزایش لایک حساب شما کمک کند.

۱۶. گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

از قابلیت جدید اینستاگرام به اسم COLLAB استفاده کنید. با گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام می توانید مخاطب پیج همکار خود را به پیج خود جذب کرده و لایک بیشتری جذب کنید. اگر در مورد چگونه پست مشترک بگذاریم اطلاعاتی ندارید در مقالات دیگر ما در این باره بخوانید.

خرید لایک اینستاگرام، درست یا غلط؟

خرید لایک فیک اینستاگرام یکی از اشتباهاتی است که باعث خراب شدن نرخ تعامل صفحه شما می شود. اینستاگرام قادر به شناسایی اسپم هایی مانند خرید لایک و کامنت فیک است. در ضمن با خرید لایک فیک فقط خود را گول زده و تاثیری در تعمل بهتر مخاطب با صفحه خود ندارید.

در این مقاله به آموزش افزایش لایک اینستاگرام پرداختیم و روش های متعددی برای بالابردن لایک اینستا عنوان کردیم.

پیشنهاد می کنیم برای جذب مخاطب بیشتر در صفحه ی اینستاگرام خود امکانات جدید اینستاگرام مانند ریلز استفاده کنید. اگر برای شما سوال شده است که ” ریلز چیست ” مقاله ما در این مورد را مطالعه کنید.

‫۲ دیدگاه ها

  1. از کجا بفهمیم لایک هایی که توی اینستاگرام میگیریم به نسبت فالوورهای اینستاگرام میزان قابلی قبولی رو گرفته؟ منظورم اینه که مثلا منی که ۱۰۰۰ نفر فالوور دارم باید چند درصد لایک برای هر پستم بگیرم که بدونم پیجم رو به رشده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا