طراحی و توسعه وب سایتوردپرس (wordpress)

بهترین لوکال هاست وردپرس

اگه سررشته‌ای توی طراحی سایت داشته باشین، احتمالا می‌دونین که کوچیک‌ترین خطا در طراحی، می‌تونه آخرین خطای شما باشه و به طور کل سایت رو از بین ببره. به خاطر همین موضوع حتی طراحان حرفه‌ای و افرادی که سال‌ها تجربه در این زمینه دارن هم ترجیح می‌دن قبل از اینکه یه سایت رو به طور کامل طراحی کنن و به مشتری تحویل بدن، اول یه نسخه تمرینی از اون داشته باشن، ایراداتش رو برطرف کنن و بعد براساس اون سایت اصلی رو طراحی کنن. انتخاب لوکال هاست مناسب یکی از چالش های طراحان سایت است در این مقاله از ایران هاست به بهترین نرم افزار های لوکال هاست و مقایسه این نرم افزار ها می‌پردازیم.

شاید تصور این موضوع سخت باشه اما امکانش وجود داره. با استفاده از یه لوکال هاست می‌تونین به راحتی این کار رو انجام بدین. در این مطلب قراره در مورد بهترین لوکال هاست وردپرس و این موضوع که این نوع هاست چیه و چه کاربردی داره صحبت کنیم.

معرفی 3 تا از بهترین لوکال هاست

۳ تا از محبوب‌ترین ارائه‌دهنده‌های لوکال هاست عبارتند از:

  • XAMPP
  • DesktopServer
  • Wamp

که در ادامه بیشتر در این رابطه صحبت خواهیم کرد.

معرفی بهترین لوکال هاست

لوکال هاست یه ابزار کاربردیه که همه افرادی که طراحی سایت انجام می‌دن باید به اون دسترسی داشته باشن اما این ابزار انواع مختلفی داره که هر کدوم ویژگی‌های خاص خودشون رو دارند. برای انتخاب بهترین لوکال هاست وردپرس، قبل از هر چیزی باید با انواع این ابزار آشنا بشین. همان‌طور که گفتیم ۳ تا از محبوب‌ترین ارائه‌دهنده‌های لوکال هاست و خدمات مربوط به اون عبارتند از:

XAMPP

این لوکال هاست جزو قدیمی‌ترین‌هاست و محیط کاربری پیچیده‌ای داره. این پلفترم متن بازه و تقریبا از همه سیستم‌ عامل‌های اصلی پشتیبانی می‌کنه و مزیت مهمش رایگان بودن اونه.

DesktopServer

این هاست مخصوص ویندوز و مک بوک طراحی شده و اجازه می‌ده که چندین وب‌سایت رو روی یک سرور محلی داشته باشین. این هاست امکانات زیادی داره که بخشیش رایگان نیست و با ثبت‌نام و پرداخت هزینه قابل استفاده هست.

Wamp

این لوکال هاست، یه پلتفرم شبیه‌ساز مبتنی بر ویندوزه که با نصبش می‌تونین بدون نیاز به هاست و اینترنت، تغییرات مورد نظر خودتون روی سایت رو به صورت آفلاین انجام بدین.

مهم ترین کاربرد های لوکال هاست ویندوز

لوکال هاست وردپرس چه کاربردهایی دارد؟

لوکال هاست رو می‌شه به عنوان انقلابی در زمینه طراحی سایت و تکنولوژی معرفی کرد؛ چون با استفاده از اون خیلی از مشکلات طراحان سایت برطرف می‌شه و سایت‌هایی که در بستر وردپرس یا هر بستر دیگه‌ای طراحی‌ می‌شن، چندین برابر حرفه‌ای تر خواهند بود. لوکال هاست وردپرس کاربردهای زیادی داره که ما اینجا فقط به چند موردش اشاره می‌کنیم، مثلا:

تست وب سایت‌ها

طراحی سایت مثل طراحی یک ساختمونه و همون‌طور که معمار دوست داره، ساختمونی که طراحی کرده از هر نظر کامل و مناسب باشه، طراح سایت هم تمام تلاشش رو برای طراحی یک سایت کاربردی، حرفه‌ای و بدون مشکل می‌کنه اما فرقش اینه که طراح سایت تا زمانی که طراحی نهایی نشه، سرور برای شروع کار سایت خریداری نشه و دامنه سایت فعال نشه، نمی‌تونه نتیجه کار و زحمتش رو ببینه. خیلی وقت‌ها طراحان سایت بعد از اینکه سایتشون منتشر شد و در دسترس کاربران قرار گرفت متوجه ایرادات و باگ‌های اون می‌شن. با بهترین لوکال هاست وردپرس اما می‌شه سایت رو قبل از انتشار، به طور دقیق مشاهده و بررسی کرد.

یادگیری طراحی سایت

لوکال هاست رو می‌شه به یک زمین تمرین هم تشبیه کرد که توی اون می‌تونین، طراحی سایت رو تمرین کنین و بدون نگرانی بابت اینکه تغییرات و خطاهای شما به وسیله اینترنت در دسترس کاربران قرار بگیره، هر چیزی که برای یادگیری طراحی و جزئیاتش نیاز دارین رو روی سایتی که با لوکال هاست شبیه‌سازی کردین، پیاده کنین. اما توجه داشته باشین که افراد دیگه به این فضا دسترسی ندارن و برای این‌که بتونن از سایت شما بازدید کنن، نیاز است که خرید هاست انجام بدین و سایت خودتون رو از لوکال هاست به فضای هاست واقعی انتقال بدید.

تست سرعت سیستم و شبکه

یکی دیگه از کاربردهای لوکال هاست، تست سرعت سیستم و شبکه‌ست. با استفاده از این ابزار می‌تونین بدون اینکه به اینترنت متصل بشین، درخواستی به لوکال هاست وردپرس ارسال کنین و زمان ارسال درخواست رو بررسی کنین. این‌طور می‌تونین مطمئن بشین که سیستم شما اونقدری که انتظار دارین، سرعت داره و شبکه هم بدون مشکل کار می‌کنه یا نیاز به بهینه‌سازی اون وجود داره.

جلوگیری از دسترسی سایت‌های مخرب به سایت شما

یکی از مهم‌ترین کاربردهای لوکال هاست اما جلوگیری از دسترسی سایت‌های مخرب به وب‌سایت شماست. برای این کار می‌تونین دامنه وب‌سایتی که مخربه و احتمال می‌دین به سایت شما آسیبی وارد کنه رو در فایل لوکال هاست وارد کنین، اینجوری کاربر یا عامل تخریب هر زمان وارد دامنه می‌شه به جای دسترسی به سرور اصلی شما و خرابکاری در اون، وارد لوکال هاست می‌شه.

آموزش دانلود و فعالسازی لوکال هاست ویندوز

نحوه دانلود و فعال‌سازی لوکال هاست wamp

همون‌طور که گفتیم یکی از لوکال‌ هاست‌هایی که می‌تونیم به‌عنوان بهترین لوکال هاست وردپرس معرفی کنیم، هاست محلی wamp هست. این هاست به دلیل کاربری ساده، رایگان بودن و از همه مهم‌تر امکان مدیریت کل بخش‌های وردپرس روی هاست محلی و به صورت آفلاین، جزو محبوب‌ترین‌ها هم محسوب می‌شه. فرآیند دانلود لوکال هاست wamp و نصب و راه‌اندازی اون خیلی ساده هست.

این ابزار رو می‌تونین از ایران هاست دانلود کنین و طی چند مرحله زیر به راحتی نصب کنین.

مرحله اول: 

دانلود آخرین نسخه نرم افزار wamp server برای دانلود این نرم‌ افزار می‌تونین به سایت رسمی اون مراجعه کنین و آخرین و بهترین نسخه سازگار با سیستم خودتون رو دانلود کنید.

مرحله دوم: نصب فایل

در دومین مرحله باید فایل برنامه‌ای که دانلود کردید رو نصب کنید. فرآیند نصب این فایل هم خیلی ساده‌ هست و تفاوتی با نصب نرم‌افزارهای دیگه نداره. فقط باید دقت کنین که برای نصب این نرم‌ افزار پوشه‌ای رو انتخاب کنین که ظرفیت کافی داشته باشه. زمانی که نصب کامل بشه، آیکن برنامه به نوار ابزار سیستم شما اضافه می‌شه. اگر رنگ آیکون قرمز باشه، یعنی برنامه غیرفعاله و اگر سبز باشه یعنی برنامه فعاله. رنگ نارنجی یعنی یه بخش‌هایی فعال و یه بخش‌های غیر فعالن.

مرحله سوم: شروع برنامه

بعد از اینکه فرآیند نصب کامل شد، باید روی آیکون کلیک کنین تا پنجره‌ای مثل شکل زیر باز بشه. کافیه روی start all services کلیک کنید تا همه امکانات این نرم‌افزار و ابزارهای اون فعال بشن. بعد از فعال سازی کافیه عبارت localhost در مرورگرتون جستجو کنین تا وارد صفحه مربوطه توی نرم‌افزار بشین. بعد از اینکه لوکال هاست فعال شد، می‌تونین سایت وردپرسی خودتون رو روی اون باز کنین و به جای اینکه تغییرات رو به صورت آنلاین روی سایت بدین، این کار رو در بستر نرم‌افزار انجام بدین.

نتیجه‌گیری

با استفاده از بهترین لوکال هاست وردپرس می‌تونین مدیریت سایت وردپرسی خودتون رو به شکل ساده‌تری انجام بدین. کافیه بهترین نوع هاست محلی مثل لوکال هاست wamp رو نصب کنین و بعد از اون تغییرات سایت رو ابتدا در بستر اون ایجاد کنین. اگه قصد خرید هر نوع سرور مجازی یا هاستی رو دارین و به دنبال بهترین خدمات دامنه و… هستین، می‌تونین با کارشناسان ما در ایران هاست ارتباط بگیرین و ضمن راهنمایی در مورد ویژگی‌های هر کدوم از هاست و سرورهای وردپرس، بهترین نوع اون‌ها رو برای سایت خودتون خریداری کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا