میزبانی وب

امنیت هاست اشتراکی

هاست اشتراکی، علی‌رغم مزایای قیمتی و سهولت در استفاده، با حساسیت‌های امنیتی منحصر‌به‌فرد خود همراه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید این نوع هاست با تقسیم منابع یک سرور فیزیکی به چندین وب‌سایت، امکان دسترسی مساوی به منابع را در اختیار وب‌سایت‌ها قرار می‌دهد. نکته پر اهمیت امنیتی در هاست‌های اشتراکی دسترسی هکرها به اطلاعات تمام وب‌سایت‌های موجود در یک سرور است! این دغدغه امنیتی را با انتخاب ارائه‌دهنده هاست قابل اعتماد، استفاده از رمز عبور پرقدرت، احراز هویت دومرحله‌ای، بک‌آپ‌گیری منظم و به‌روزرسانی نرم‌افزارها کنترل کرد.

افزایش امنیت هاست اشتراکی

چگونه می‌توان امنیت هاست‌های اشتراکی را افزایش داد؟

لازم است بدانید با رعایت برخی از اقدامات، می‌توانید امنیت هاست اشتراکی خود را بهبود ببخشید و از وب‌سایت خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید! برای بررسی اجمالی راهکارهای امنیتی به جدول زیر دقت کنید.

انتخاب برند معتبرانتخاب یک برند معتبر و مجاز ارائه‌دهنده خدمات هاستینگی که با پشتیبانی ۲۴ ساعته همراه شده باشد؛ در رفع دغدغه‌های امنیتی شما تاثیر بالایی دارد.
انتخاب رمزعبور  پرقدرتاستفاده از رمزهای عبور قوی و پیچیده برای دسترسی به پنل کنترل هاست، دیتابیس‌ها وسایر نرم‌افزارها، مانع از نفوذ هکرها خواهد شد.
تایید هویت دو مرحله‌ایاستفاده از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای در کنترل‌پنل، تا حد زیادی امنیت وب‌سایت شما را تضمین خواهد کرد.
به‌روزرسانی نرم‌افزارهابه‌روزرسانی نرم‌افزارها، فریم‌ورک‌ و افزونه‌های استفاده‌شده، وب‌سایت را ایمن می‌کند و آسیب‌پذیری‌ امنیتی را کاهش می‌دهد.
رمزنگاری داده‌هااستفاده از رمزنگاری داده‌های سرور که در دیتابیس‌ها یا شبکه ذخیره می‌شوند، امنیت وب‌سایت شما را تضمین خواهد کرد.
بک‌آپ‌گیری منظم از داده‌هادر صورت بروز اختلال امنیتی، یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای رفع بحران، دسترسی شما به نسخه‌های بک‌آپ از داده‌های وب‌سایت است. بنابراین لازم است به‌صورت منظم از داده‌های وب‌سایت خود بک‌آپ تهیه کنید!
مانیتورینگ و نظارتمانیتور کردن فعالیت‌های سرور و آگاهی از هرگونه فعالیت غیرمعمول می‌تواند در شناسایی و پیشگیری از حملات نقش داشته باشد.
استفاده از فایروال پرقدرتاستفاده از فایروال‌های سخت‌افزاری پرقدرت در محافظت از ترافیک ورودی و خروجی سرور، نقش بسزایی در تامین امنیت هاست اشتراکی ایفا می‌کند.

ساختار امنیت هاست اشتراکی چیست؟

خرید هاست اشتراکی، درحالی‌که به‌عنوان یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه برای میزبانی وب‌سایت‌ها شناخته می‌شود، ممکن است به‌دلیل استفاده از یک سرور مشترک برای ارائه منابع، زمینه ایجاد خطرات امنیتی برای  وب‌سایت‌های میزبانی شده را هم فراهم کند. با به‌اشتراک‌گذاری منابع سرور، زمانی که یکی از وب‌سایت‌ها تحت حمله قرار بگیرد، احتمالا امنیت سایر وب‌سایت‌های میزبانی شده هم به خطر خواهد افتاد.

علاوه‌بر این، امکان اشتباهات پیکربندی کاربران دیگر و ضعف در امنیت سرور نیز می‌تواند به ریسک‌های امنیتی منجر شود. برای افزایش امنیت هاست اشتراکی، لازم است از ابزارها و فناوری‌های امنیتی متناسب با استانداردهای امنیتی استفاده  شود! بنابراین لازم است اطمینان حاصل کنید که شرکت ارائه‌دهنده این نوع هاست دارای سیاست‌ها و فرایندهای مناسبی برای حفاظت از داده‌ها، تامین امنیت در محیط هاست و سرویس‌دهی است.

امنیت سرورهای اشتراکی چگونه مشخص می‌شود؟

امنیت سرورهای اشتراکی چگونه مشخص می‌شود؟

امنیت سرورهای اشتراکی معمولا توسط شرکت‌های وب‌هاستینگ تضمین می‌شود. برای اطمینان از امنیت این نوع سرورها، ارائه‌دهنده هاست باید اقدامات امنیتی مناسبی را اعمال کند! در ادامه برخی از این اقدامات را مورد بررسی قرار داده‌ایم. همراه ما باشید.

 Permission فایل ها را تغییر دهید

از آن‌جا که حفظ داده‌ها و نداشتن دسترسی دیگران به این اطلاعات یک اصل به‌شمار می‎رود؛ بهتر است که از تنظیم permission های خود در فایل‌های read-only  اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید زمانی‌که permission های خود را تغییر می‌دهید باید مراقب باشید. با تنظیم کردن دسترسی فایل‌ها به ۷۷۷ این امکان فراهم می‌شود تا هکرها به اطلاعات و داده‌ها دسترسی داشته باشند. 

به‌روزرسانی نرم‌افزارها

شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست لازم است تا نرم‌افزارهای نصب شده روی یک سرور را به‌ سرعت به‌روزرسانی کنند تا نرم‌افزارها با ماژول‌های امنیتی آپدیت‌شده به مقابله با بدافزارها، حملات و … بپردازند. در واقع به‌روزرسانی منظم نرم‌افزارها باعث کاهش میزان آسیب‌پذیری آن‌ها خواهد شد.

مانیتورینگ و پشتیبانی ۲۴/۷

شرکت ارائه‌دهنده خدمات وب‌هاستینگ باید فعالیت‌های سرور میزبان را به‌طور مداوم مورد نظارت قرار دهد؛ این فرآیند که مانیتورینگ نام می‌گیرد، در نقش یک «سناریو برد» برای شرکت‌های وب‌هاستینگ ظاهر می‌شود! چرا که نظارت و مانیتورینگ دائمی  در قبال حملات و خطرات امنیتی در سرورهای میزبان از هاست‌های اشتراکی، نشان از سیاست و تدبیر آن مجموعه دارد.‎ 

رمزنگاری داده‌ها

شرکت‌های وب‌هاستینگ با رمزنگاری داده‌های هر وب‌سایت در سطح سرور، از اطلاعات کاربران محافظت می‌کنند تا در صورت نفوذ هکرها، داده‌ها قابلیت فهم برای مهاجمان را نداشته باشد.

احراز هویت و دسترسی محدود

استفاده از سیستم‌های احراز هویت دومرحله‌ای و تعیین سطوح دسترسی متناسب با نیازهای کاربران، دسترسی افراد را برای مدیریت هاست مشخص می‌کند. با مشخص شدن نوع دسترسی و تعیین نقش کلیدی برای کاربر، اطلاعات هم جای امن‌تری خواهند داشت و افراد دیگر نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

امنیت انواع سرویس‌های هاستینگ

تفاوت «امنیت» انواع سرویس‌های هاستینگ در چیست؟

با این‌که تامین امنیت سرویس‌ها از جمله هاست‌های اشتراکی، برعهده شرکت سرویس‌دهنده محسوب می‌شود و لازم است تنظیمات سرویس‌های خود را به‌صورت اصولی پیاده‌سازی کند؛ اقداماتی هم که صاحبان وب‌سایت‌ها برای تامین امنیت انجام می‌دهند، از اهمیت زیادی برخوردار است! برای بررسی این تفاوت‌های امنیتی در هر سرویس هاستینگ همراه ما باشید.

اشتراک منابع

در هاست‌های اشتراکی، چندین وب‌سایت بر روی یک سرور مشترک قرار می‌گیرند، از طرفی هم در سرور یا هاست‌های اختصاصی، منابع سخت‌افزاری به‌صورت خصوصی در اختیار هر یک از کاربران قرار می‌گیرد. اختصاص منابع سخت‌افزاری و محیط مجهزتر احتمال ورود بدافزارها، خطرات امنیتی و حملات سایبری را کاهش می‌دهد.

کنترل دسترسی

در این نوع هاستینگ، کاربران از دسترسی آزاد برای مدیریت سرور میزبان برخوردار نیستند و تنها می‌توانند با استفاده از کنترل‌پنل، فضای هاست خود را مدیریت کنند و با سفارشی‌سازی، تنظیمات امنیت مطلوب خود را ایجاد کنند اما روال مدیریت منابع و تامین امنیت در سرورها متفاوت است. نمی‌توانید نرم‌افزارهای امنیتی سفارشی را نصب کنید یا تنظیمات امنیتی را به‌دلخواه تغییر دهید. اما در سرور اختصاصی، کنترل شما روی سرور و مدیریت فضای آن کاملا اختصاصی است که این دسترسی بالا در مدیریت سرورها، به شما در برآورده‌سازی نیازهای امنیتی کمک خواهد کرد.

منابع محدود

در هاست اشتراکی، منابع محدودی برای هر وب‌سایت در دسترس است، که ممکن است در مواجهه با حملات DDoS یا افزایش ترافیک دسترسی یک سایت یا تمام سایت‌های موجود در این نوع هاست را با اختلال رو‌به‌رو کند. اما در سرور یا هاست اختصاصی، شما می‌توانید منابع سرور را به‌ میزان دلخواه افزایش دهید و از این حملات محافظت کنید.

سرور یا هاست اختصاصی برای کسب‌وکارهایی با وب‌سایت‌های بزرگ‌تر انتخاب مناسبی به‌شمار می‌رود. وب‌سایت مناسب این سرویس‌ها حجم بالایی از اطلاعات را در خود جای می‌دهند که اکثرا از ارزش‌های سازمانی بالایی برخوردارد هستند. بنابراین درصورتی که وب‌سایتی سنگین دارید و حریم شخصی برای حفظ اطلاعات برای شما در اولویت قرار می‌گیرد، این سرویس‌ها مناسب شما خواهد بود. در کل، هاست اشتراکی معمولا برای وب‌سایت‌های کوچک و متوسط با ترافیک کمتر مناسب است. فراموش نکنید با رعایت اقدامات امنیتی مناسب، می‌توان امنیت هاست اشتراکی را تا حد مطلوب ارتقا داد!

امنیت هاست اشتراکی ایران هاست

امنیت هاست اشتراکی ایران هاست

ایران هاست یکی از ارائه‌دهندگان خدمات هاستینگ معتبر در ایران است که با ارائه خدمات شفاف و با کیفیت بالا به کاربران امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را با قیمت مناسب و باکیفیت بالا میزبانی کنند.

این شرکت امکانات متنوعی برای خدمات این نوع هاستینگ ارائه می‌دهد که شامل هاست ویژه وردپرس، لینوکس، هاست ایرانی و خارجی و هاست ایمیل است.

با پشتیبانی شبانه‌روزی، کاربران می‌توانند از خدمات پشتیبانی فنی حرفه‌ای برای حل مشکلات و رفع ایرادات فنی و امنیتی خود استفاده کنند. این امکانات از ایران هاست یک گزینه مناسب برای میزبانی وب‌سایت‌های دانلودی، تجاری، فروشگاهی و شرکتی می‌سازد.

جمع‌بندی

هاست اشتراکی با ارزانی و سهولت استفاده خود، یک گزینه محبوب برای بسیاری از وب‌سایت‌هاست اما امنیت آن چالش‌هایی را به‌همراه دارد. از آن‌جایی‌که چندین وب‌سایت روی یک سرور قرار دارند، اگر یکی از آن‌ها مورد حمله قرار بگیرد، سایرین نیز در معرض خطر خواهند بود. برای افزایش امنیت هاست اشتراکی، انتخاب ارائه‌دهنده معتبر، استفاده از رمزهای عبور قوی، احراز هویت دومرحله‌ای، بک‌آپ‌گیری منظم، به‌روزرسانی نرم‌افزارها و استفاده از پروتکل‌های امنیتی ضروری است. استفاده از فایروال و SSL برای محافظت از انتقال داده‌ها نیز حیاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا