کسب و کارشبکه های اجتماعی

نحوه نوشتن بیو اینستاگرام برای بیزینس‌ها

بیو اینستاگرام یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در صفحات کاربری مخصوصا اکانت‌های بیزینسی است. این بخش فضایی با تعداد کاراکتر محدود است که می‌توانید با کمک آن چشم اندازی از اکانت بیزینسی خود ارائه دهید. نوع نوشتن آن بسیار مهم است و می‌تواند مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا با طریقه نوشتن بیوگرافی در اینستاگرام به بهترین شکل ممکن آشنا شویم.

بیو اینستاگرام کجاست؟

در زیر عکس پروفایل شما بخشی وجود دارد که می توانید آن بخش را با استفاده از اطلاعاتی که می خواهید به مخاطب خود بدهید پر کنید. برای پر کردن بخش بیو اینستاگرام باید به پروفایل خود رفته و وارد edit profile و یا ویرایش نمایه شوید. در اینجا می توانید اطلاعات مربوط به بیو اینستاگرام را پر کنید. در ادامه این مقاله از گروه ایران هاست ( ارائه دهنده ی خدمات سرور اختصاصی لینوکس ) درمورد موارد مهم در انتخاب یک بیو مناسب صحبت می کنیم.

چرا نوشتن بیوگرافی کسب‌وکار اینستاگرام شما اهمیت دارد؟

اولین سوالی که در زمینه نوشتن bio در اینستاگرام ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که چرا بیوگرافی در حساب کاربری تجاری شما در اینستاگرام اهمیت دارد؟ این بخش هرچند ساده اما نقش بسیار مهم و اساسی در تثبیت حضور برند شما دارد. کاربران با مشاهده این بخش مطلع می‌شوند که کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای است و چرا باید از خدمات شما استفاده کنند. یا اگر به دنیال پرسونال برند هستید، ذکر اسم شما در این بخش بسیار مهم است. در مقاله پرسونال برندینگ بیشتر در این مورد توضیح داده ایم.

بیو اینستاگرام کجاست

علاوه بر آن اطلاعات بسیار مهمی ازجمله نحوه فعالیت، راه‌های دسترسی و موارد دیگر در این بخش عنوان می‌شوند. به همین دلیل کاربر به محض ورود به پروفایل کاربری شما اطلاعات خلاصه و مفیدی از تجارت شما به دست می‌آورد.

بسیار مهم است که بر ایجاد یک بیوگرافی تجاری در اینستاگرام تمرکز کنید که به طور موثر شخصیت برند شما را به تصویر می‌کشد و ارزش بالایی را برای شما ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، باید در استراتژی کلی کسب و کار اینستاگرام شما نقش داشته باشد. به عنوان مثال اگر به دنبال گرفتن تیک آبی اینستاگرام هستید بیو حساب کاربری شما باید کامل باشد.

 

 

نحوه نوشتن بیوگرافی در اینستاگرام برای بیزینس

حال که با اهمیت نوشتن بیو آشنا شدید لازم است نکات مهمی برای نوشتن بیوگرافی خوب بیاموزید.

تعیین هدف

اولین مرحله برای ایجاد یک بیو مفید، تعیین هدف درست است. تعداد کاراکترهای بیو ۱۵۰ عدد است، به همین دلیل باید هدف خود را به درستی تعیین کنید. دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی از بیوگرافی خود می‌خواهید به شما کمک می‌کند تا آنچه را که باید بنویسید محدود کنید. حتما از کلمه کلیدی کسب و کار  خود در بخش بیو اینستاگرام استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید از این بخش برای معرفی برند خود استفاده نمایید. همچنین می‌توانید از آن برای تبلیغ آخرین محصولات و پیشنهادات خود استفاده کنید یا به مردم در مورد کارهایی که کسب و کارتان انجام می‌دهد اطلاع دهید. بهتر است اطلاعات موجود و لینک‌های قرار داده دشه در بیو پیچ را به طور مرتب به روز رسانی کنید.

 

بیشتر بخوانید: اد استوری چیست

 

نقش عکس پروفایل در بیو

عکس پروفایل در حساب بیزینسی اینستاگرام باید با بیزینس شما مرتبط باشد. استفاده از لوگو، عکس فروشگاه یا محصول و … برای پروفایل بیزینسی مفید است.  عکس پروفایل اینستاگرام یک بیزینس به در ذهن ماندن هویت آن برند کمک می کند.

نحوه نوشتن بیو در اینستاگرام

استفاده از بخش کتگوری برای بیو اینستاگرام

اگر می خواهید فضای بیشتری برای نوشتن بیو اینستاگرام داشته باشید، بخش کتگوری که دسته بندی بیزینس مرتبط است را پر کنید. با این کار شما دسته بندی کار شما در زیر اسم بیزینس نشان داده می شود و لازم نیست در بخش بیو دوباره آن را بنویسید و فضا اشغال کنید.

 

بیشتر بخوانید: لایو اینستاگرام

 

استفاده از هشتگ‌ها

افزودن هشتگ برند خود به بیو یکی دیگر از استراتژی‌های مهم اینستاگرام است. این مورد نه تنها باعث ایجاد تعامل در پست می‌شود، بلکه به ایجاد یک جامعه در اطراف برند شما نیز کمک می‌کند. این کار می‌تواند به تبلیغ کسب و کار شما کمک بسیار زیادی کرده و برند شما را قادر می‌سازد تا مخاطبان بیشتری به دست آورد. اگر نمی دانید هشتگ چیست در مقالات دیگر می توانید در این مورد بیشتر بخوانید.

 

استفاده از کال تو اکشن

اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تنها یک لینک در بخش بیو قرار دهید. شما می‌توانید لینک صفحه بیوگرافی کامل، لینک پیشنهادات ویژه، تخفیفات و … را در این بخش قرار دهید و کاربر را به سمت آن هدایت کنید. این کار طراحی یک کال تو اکشن نام دارد در مورد انواع کال تو اکشن ها و توضیح دقیق تر را در مقاله کال تو اکشن چیست بخوانید.

بهتر است در این قسمت از لینک کوتاه استفاده کنید. در مقاله بهترین کوتاه کننده لینک در این مورد توضیح داده ایم.

گذاشتن سایت در بیو اینستاگرام

نوشتن آدرس در بیو اینستاگرام

یکی دیگر از نکات مهم برای نوشتن بیو مناسب، نوشتن آدرس و راه‌های ارتباطی با مجموعه شماست. آدرس، شماره تماس، ایمیل و هر راه ارتباطی که کاربر از طریق آن بتواند به راحتی و در زمان کم با پشتیبانی کسب‌وکار شما ارتباط برقرار کند در بخش بیو نوشته شود. این کار نه تنها باعث رضایت بیشتر مشتریان و ایجاد اعتماد بیشتر نسبت به برند شما می‌شود.

برای این کار وارد بخش edit profile شده و سپس روی گزینه Contact option بزنید. سپس گزینه Business address را انتخاب کنید. در این قسمت باید ادرس را وارد کنید. برای اینکه اطلاعاتی که وارد کرده اید در پروفایل شما نمایش داده شود باید گزینه display contact info  را فعال کنید.

گذاشتن آدرس در بیو اینستاگرام

پیشنهاد می کنیم مقاله ثبت مکان در گوگل مپ را نیز مطالعه کنید تا بتوانید آدرس بیزینس خود را در گوگل مپ نیز ثبت کنید.

نوشتن بیو اینستا با فونت زیبا

تغییر فونت پیشفرض و استفاده از فونت‌های زیبا می‌تواند جذابیت بیشتری به پیج اینستاگرام شما اضافه کند. شاید شما هم نستعلیق نوشتن در بیو اینستاگرام را در پیج‌های مختلف دیده باشید. این نوع فونت‌ها باعث ایجاد ظاهر زیبا و کاربرپسند شده و مخاطبان بیشتری را به صفحه شما جذب می‌کند. علاوه بر فونت، رنگ نوشته نیز می‌تواند بر جذابیت آن اضافه کند. شما می‌توانید با توجه به ترکیب رنگی مورد استفاده در لوگو یا پیج خود متن موجود در بیو را نیز با همان ترکیب رنگ بنویسید. نوشتن متن رنگی در بیو اینستاگرام نیز باعث ایجاد هماهنگی و طراحی زیباتر پیج فعالیت شما می‌شود.

برای نحوه تغییر فونت می توانید مقاله فونت اینستاگرام را مطالعه کنید.

نحوه نوشتن بیو طولانی در اینستاگرام

نوشتن بیو طولانی امکان پذیر نیست و می‌توانید با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های دیگری اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطب قرار دهید. به عنوان مثال شکلک‌ها ازجمله مواردی هستند که در بیو مورد استفاده قرار می‌گیرند و جذابیت خاصی به متن بیو می‌دهند. اما برخی از شکلک‌ها بیش از یک کاراکتر و برخی دیگر سه کاراکتر فضا اشغال می‌کنند. به همین دلیل استفاده نکردن از شکلک‌ها می‌تواند فضای بیشتری برای متن در اختیار شما قرار دهد.

راه دیگر برای نوشتن متن زیاد در بیو اینستاگرام این است که صفحه‌ای با عنوان درباره ما در وب سایت خود قرار دهید و تنها لینک این صفحه را در بیو پیج قرار دهید تا کاربران به سمت آن هدایت شوند. به این ترتیب می‌توانید بدون محدودیت در مورد فعالیت خود توضیح دهید. روش‌های دیگری نیز وجود دارد ازجمله استفاده از هایلایت‌ها، پست‌ها و ….

 موارد بسیار زیادی برای جذابیت بیشتر اکانت تجاری اینستاگرام شما وجود دارد. این که چگونه در اینستا بیو بنویسیم با توجه به نوع فعالیت شما تعیین می‌شود اما نکات مختلفی وجود دارد که رعایت آن‌ها برای تمام حساب‌های کاربری با هر نوع فعالیتی مهم است. استفاده از تصویر پروفایل مناسب، هایلایت‌های جذاب و کاربردی، استفاده از نام کاربری مناسب و … ازجمله موارد مهم برای هرچه بهتر شدن اکانت شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا