میزبانی وب

تشخیص هاست اشتراکی

انتخاب سرویس میزبانی (هاست) برای وب‌سایت‌ها یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که تأثیر زیادی در موفقیت یک کسب‌وکار آنلاین یا حتی سنتی برجای می‌گذارد چراکه کسب‌وکارها با وجود وب‌سایت‌ها به فروش بیشتری دست پیدا می‌کنند! بنابراین استفاده از سایت و حضور در فضای دیجیتال این‌روزها به یک ابزار موثر تبدیل شده است که فرصت فروش و ارتباط صحیح‌تر را برای شما ایجاد می‌کند. یکی از سرویس‌های محبوب برای راه‌اندازی سایت‌های متفاوت هاست‌های اشتراکی محسوب می‌شوند. برای آشنایی و تشخیص‌ هاست‌های اشتراکی، تا پایان مقاله همراه ما باشید. 

چقدر با هاست اشتراکی آشنایی دارید؟

هاست اشتراکی یا Shared Hosting به فضایی مشترک از یک سرور اصلی گفته می‌شود که منابع را به‌صورت مشترک در اختیار وب‌سایت‌های متعدد قرار می‌دهد. در مقابل سرویس‌هایی وجود دارند که به‌صورت اختصاصی منابع یک سرور را در اختیار یک سایت قرار می‌دهند. سرویس‌های اشتراکی و اختصاصی هر دو توان میزبانی از وب‎‌سایت‌های متفاوت را دارند اما هاست اشتراکی برای کاربرانی مناسب است تصمیم دارند به تازگی سایت خود را طراحی کنند یا سایت فعلی آن‌ها از حجم زیادی برخوردار نیست. بنابراین هاستی به که از سایت‌های متعدد میزبانی می‌کند؛ هاست اشتراکی نامیده می‌شود. برای آشنایی بیشتر و تشخیص هاست اشتراکی لازم است به ویژگی‌های آن در مقابل یک سرویس اختصاصی توجه کنید. همراه ما باشید. برای شناسایی و تشخیص هاست اشتراکی، لازم است در ابتدا با این سرویس محبوب در ایران و جهان آشنا شوید. هر یک از این ویژگی‌ها به راه‌اندازی سرویسی منتهی می‌شود که با قیمت مناسب و منابع کافی برای راه‌اندازی سایت‌ها متفاوت در دسترس شما قرار می‌گیرد. 

چطور از ابزارها برای تشخیص هاست اشتراکی یا دامنه‌ها استفاده کنیم؟

تصور کنید با یک نام تجاری سال‌ها در حال فعالیت هستید که یک روز با جست‌و‌جو در گوگل متوجه می‎شوید که دامنه‌ای با نام تجاری شما اما با یک پسوند متفاوت در حال فعالیت است! در چنین موقعیتی یکی از راه‌های موجود پیشنهاد خرید دامنه از آن سایت محسوب می‌شود. تشخیص هاست اشتراکی و دامنه‌ای که هم‌اکنون در حال استفاده هستند؛ از جمله چالش‌هایی محسوب می‌شود که کاربران با آن مواجه می‌شوند. استفاده از ابزارها برای تشخیص هاست اشتراکی و نام دامنه به عنوان یکی از میان‌برهای این هدف به شمار می‎روند (البته اگر مالک دامنه امکان مشاهده اطلاعات را برای سایرین مسدود نکرده باشد!) 

با توجه به موقعیتی که در ابتدا به آن به اشاره کردیم؛ لازم است نام شرکت ارائه‌کننده و سازمانی که نام دامنه مورد نظر شما را ثبت کرده است، پیدا کنید و با آن سایت از راه‌های قانونی وارد مذاکره شوید. برای پیدا کردن و تشخیص نام ارائه‌دهنده دامنه می‌توانید از سایت‌های متفاوتی استفاده کنید و دامنه موردنظر خود را نجات دهید. با وارد کردن آدرس کامل دامنه در سایت Whois یا ICANN Lookup می‌توانید قدم اول در تشخیص هاست اشتراکی و دامنه مرتبط بردارید! 

تشخیص هاست اشتراکی و دامنه از طریق نام سرور و DNS

لازم است بدانید بررسی Name Serverهایی که برای دامنه‌های سایت‌ها موردثبت قرار می‌گیرند، از راهکارهایی به‌شمار می‎رود که در پیدا کردن شرکت ارائه‌دهنده دامنه کمک خواهد کرد؛ چراکه NSهایی که یک شرکت هاستینگ برای مشتریان خود تعریف می کند معمولا حاوی نام شرکت هاستینگ می‌شود. با بررسی نام سرور می‌توان فهمید که آیا از یک هاست اشتراکی استفاده شده است یا خیر. ابزارهای متعددی برای بررسی DNS وجود دارد اما ابزار Into DNS رواج بیشتری برای تشخیص هاست اشتراکی و دامنه دارد. کافی است آدرس سایت مورد نظر را در Into DNS وارد کرد تا نوع سرویس آن سایت را به راحتی شناسایی شود.

تشخیص هاست اشتراکی از IP

سایت Domain Tools هم جزء گزینه‌هایی محسوب می‌شود که می‌توانند به شما در تشخیص هاست اشتراکی کمک کنند؛ از آن‌جا که هر سرور آدرس IP مشخصی دارد و تمام سایت‌هایی که روی یک سرور میزبانی می‌شوند در واقع از همان IP استفاده می‎کنند! با استفاده از سایت‌های این چنینی می‌توانید تعداد سایت‌های میزبانی شده روی یک آدرس IP را چک کنید! هرچه تعداد سایت‌ها بیشتر باشد، احتمال اشتراکی بودن هاست هم بیشتر است. فراموش نکنید که با  پینگ کردن آدرس IP هم می‌توانید میزان پاسخگویی یک سرور را موردبررسی قرار دهید؛ با توجه به ‌این‌که هاست‌های اشتراکی از سایت‌های متعددی تشکیل شده‌اند، معمولا از Ping بالایی برخوردار هستند.

تشخیص موقعیت هاست با Rescan

یکی از مواردی که در تشخیص نوع هاست به ما کمک می‌کند؛ بررسی پیدا موقعیت هاست است. برای بررسی موقعیت هاست ابزارها و سایت‌های زیادی وجود دارد که با واردکردن اطلاعات وب‌سایت موردنظرتان در Rescan می‌توانید موقعیت آن را مورد بررسی قرار دهید!

یک چک لیست کامل برای تشخیص‌ هاست‌ اشتراکی و خرید موفق!

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم؛ یکی از مهم‌ترین تاثیرهای تشخیص هاست اشتراکی، انتخاب مناسب‌ترین سرویس برای کسب و کار شما محسوب می‌شود. زمانی که برای خرید یک هاست اشتراکی دست به کار می‌شوید؛ فراموش نکنید که در شرکت‌های معتبر این نوع از سرویس‌ها با اطلاعات شفاف به شما ارائه می‌شود! در ادامه با تهیه یک چک لیست از مجموعه فاکتورهای مهم در حین خرید هاست اشتراکی محسوب می‌شود.

به منابع ارائه شده توجه کنید

میزان منابع ارائه‌شده در سرویس‌های اشتراکی یکی از وجوه تفاوت آن‌ها با هاست‌های اختصاصی به شمار می‌رود. سرویس‌های اختصاصی با منابع پرقدرت مناسب وب‌سایت‌هایی هستند که حجم داده‌های آن‌ها بالاست و معمولا برای افرادی که به تازگی تصمیم گرفتند وب‌سایتی را راه‌اندازی کنند، کاربرد چندانی پیدا نمی‌کنند. این منابع مانند رم، پردازنده، میزان پهنای باند قابل ارائه در یک بازه زمانی برای کاربران تعیین می‌شوند. یکی از راه‌های تشخیص سریع یک هاست اشتراکی میزان محدودتر منابعی خواهد بود که نسبت به هاست‌های اختصاصی ارائه می‌شود.

قیمت‌های به‌صرفه

از آن‌جا که منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک سرور پرقدرت میان کاربران متفاوت تقسیم می‌شود و حجم منابع نسبت به سرویس‌های اختصاصی محدودتر است، هزینه این نوع از سرویس‌های میزبانی هم کم‌تر است که این ویژگی یکی از دلایل محبوبیت هاست‌های اشتراکی هم محسوب می‌شود! چرا که زمانی که کاربران با محدودیت بودجه روبه‌رو هستند و نیاز دارند سایتی راه‌اندازی کنند، هاست‌های اشتراکی بهترین گزینه محسوب می‌شوند. 

پلن‌های خرید را جدی بگیرید!

زمانی که وارد صفحه خرید سرویس‌های اشتراکی می‌شود، به پلن‌ها، اسامی و امکاناتی که در هر پلن ارائه می‌شود دقت کنید. توجه به پلن‌هایی که در صفحات خرید و تمدید سرویس‌های اشتراکی به شما کمک می‌کند تا مناسب با نیازهای ویژه‌ای که از سایت دارید، سرویس میزبانی خود را انتخاب کنید. مجموعه فاکتورهای مهمی که به شما در انتخاب و تشخیص هاست اشتراکی کمک می‌کند، عبارتند از؛

  • تعداد وب‌سایت‌هایی که مجاز هستید روی آن سرویس میزبانی راه‌اندازی کنید
  • نوع سیستم‌عامل و میزان سازگاری آن با سایتی که درنظر دارید!
  • محل قرارگیری و امکانات دیتاسنترهایی که وظیفه نگهداری از سرور میزبان را برعهده می‌گیرند

به خدمات جانبی دقت کنید

خدمات جانبی از موارد دیگر چک لیست ما را برای تشخیص هاست اشتراکی تشکیل می‌دهند. در هاست‌های اشتراکی خدمات جانبی مانند مدیریت تمامی نرم‌افزارهای سرور، قابلیت استفاده از سرویس ایمیل‌های انبوه درکنار سرویس اصلی یا بازیابی منظم از داده‌های سایت شما و مانیتورینگ ۲۴ ساعته برای حفظ پایداری عملکرد هاست اشتراکی، از جمله امکاناتی محسوب می‎شوند که درفرآیند تشخیص هاست اشتراکی و خرید آن‌ها به شما کمک می‌کنند. 

دسترسی‌ها را بسنجید

از آن‌جا که سایت‌های متعددی روی یک سرور میزبانی می‌شوند، امکان ارائه دسترسی برای مدیریت منابع یا تمام نرم‌افزارهای سرور به شما ممکن نیست! به عبارتی؛ چون هاست اشتراکی یک سرویس مدیریت شده است که فضای مشترکی را میان کاربران متعدد به اشتراک می‌گذارد، تنها ابزاری که برای مدیریت به شما تعلق می‌گیرد کنترل‌پنل است که تمام نیاز شما در استفاده از این فضای اشتراکی تامین خواهد کرد! 

تشخیص و خرید انواع هاست اشتراکی در ایران‌هاست

هاست‌های اشتراکی ایران‌هاست با درنظر گرفتن نیازها و درخواست‌های بالای کاربران تنظیم و ارائه می‌شوند. هر هاست اشتراکی بنا به کاربری و تنظیمات خاصی در ایران‌هاست ارائه شده و هر یک برای کاربری‌های متفاوت امکان استفاده پیدا خواهد کرد. در ادامه راه و روش تشخیص هاست اشتراکی مناسب شما را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هاست لینوکس

سرویسی که با استفاده از سیستم‌عامل لینوکس به کاربران ارائه می‌شود، هاست لینوکس نام می‌گیرد. همان‌طور که بالاتر به نقش سیستم‌عامل در انتخاب هاست اشتراکی مناسب اشاره کردیم؛ لازم است یادآوری کنیم که هاست‌های اشتراکی روی سرورهای پرقدرت به کاربران ایران‌هاستی ارائه می‌شوند که هر یک مجهز به سیستم‌عامل لینوکس یا ویندوز خواهند بود. بنابراین با استفاده از سیستم‌عامل روی سرورهای مادر هاست‌های اشتراکی، شرایطی ویژه را برای سایت‌های یکسان رقم می‎زنند. هاست لینوکس ایران‌هاست با استفاده از وب‌سرور پرسرعت LiteSpeed در هاست اشتراکی لینوکس، به فرآیند پردازش داده‌ها سرعت زیادی می‌دهد.

به بیانی دیگر هاست اشتراکی لینوکس ایران‌هاست با استفاده از وب‌سرور لایت اسپید که ۵ برابر دیگر وب‌سرورها مانند Apache قدرت دارد، پردازش سایت شما برای کاربران‌تان را کاهش می‌دهد و با استفاده از افزونه LSCache به کاربران کمک می‎‌کند تا با سرعت بیشتری مورد تنظیمات خود را پیاده‌سازی کنند.

هاست ویندوز

هاست ویندوز مانند هاست لینوکس روی یک سرور پرقدرت و مجهز به سیستم‌عامل ویندوز به کاربران ارائه می‌شود. ایران‌هاست با در نظر گرفتن وب‌سایت‌هایی که با زبان‌های NET. یا ASP.net و … طراحی شده‌اند؛ بستری همه‌جانبه برای راه‌اندازی چنین سایت‌هایی فراهم کرده است. هاست ویندوز ایران‌هاست برای قابلیت‌های سیستم‌عامل ویندوز و طرفداران آن بهینه‌سازی شده است. این ویژگی به کاربرانی که به زبان‌های ویندوزی برای طراحی وب‌سایت خود نیاز دارند کمک می‌کند از بهترین ویژگی‌های سیستم‌عامل ویندوز یا زبان‌های ویندوزی استفاده کنند و سایت آن‌ها با مشکل مواجه نشود. 

هاست وردپرس 

ایران‌هاست برای سایت‌هایی که با وردپرس ایجاد شده‌اند، یک بستر بهینه‌سازی شده ایجاد کرده است. این سرویس اشتراکی با استفاده از سرعت بالا به راه‌اندازی فروشگاه‌ها متنوع و سریع به شما کمک می‎کنند. از آن‌جا که پردازش کند سایت‌های فروشگاهی یکی از دغدغه‌های اصلی هرکسب‌وکاری به شما می‌رود؛ ایران‌هاست با ارائه هاست وردپرس استفاده از وب‌سرورهای پرسرعت به کاربران خود کمک کرده است تا سایت‌های فروشگاهی خود را با سرعت بالا (در قالب وردپرس) ایجاد کنند. 

هاست پایتون 

هاست پایتون ایران‌هاست با استفاده از سرعت بالا به پردازش سایت‌های پایتونی کمک می‌کند. ایران هاست که عرضه کننده هاست پایتون است با استفاده از منابع سخت‌افزاری ویژه و راهکارهای نرم‌افزاری محیطی بهینهه‌سازی شده را برای اسکریپت‌های پایتونی تهیه کرده است که با در روند پردازش آن‌ها، احتمال اختلال در اجرای چنین اسکریپت‌هایی برای کاربران شما به صفر می‌رسد!

چرا ایران‌هاست بهترین مرجع برای خرید هاست محسوب می‌شود؟

نه تنها ایران‌هاست بلکه ویژگی‌های یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ در جهان، شامل امکانات و ویژگی‌هایی می‎شود که به شما در تشخیص و خرید هاست اشتراکی کمک می‌کند. به عبارتی ایران‌هاست با استفاده از استاندارد‌های جهانی نه تنها سرویس‌های اشتراکی متنوعی را برای کاربران ایجاد کرده است؛ بلکه با ارائه خدماتی نظیر مشاوره پیش از فروش به شما در انتخاب بهترین سرویس هم کمک می‌کند. در ادامه ویژگی‌های هاست اشتراکی ایران‌هاست را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. 

پشتیبانی ۲۴ ساعته: با استفاده از این ویژگی ایران‌هاست در هر ساعتی از شبانه روز (در تمام سال) می‌توانید چالش‌های فنی خود را با متخصصان ایران‌هاستی مطرح کنید. 

گارانتی بازگشت وجه: فراموش نکنید هاست‌های اشتراکی ایران‌هاست با قابلیت تست سرویس در اختیار شما قرار می‌گیرند. پس از تشخیص و خرید سرویس‌های اشتراکی از ایران‌هاست می‌توانید طی ۷ روز سرویس خود را مورد آزمایش قرار دهید و در صورت عدم رضایت از گارانتی بازگشت وجه استفاده کنید!

پایداری و آپتایم %۹۹: سرورهای میزبان هاست اشتراکی در ایران‌هاست با مجهز شدن به تکنولوژی رایانش ابری، مانیتورینگ ۲۴ ساعته و بکاپ از داده‌ها به صورت منظم در حفظ پایداری و آپتایم %۹۹ به شما کمک می‎کنند. توسط این قابلیت سایت شما هیچ‌گاه با اختلال یا خطر از نابودی اطلاعات روبه‌رو نخواهد شد.

امنیت بالا: استفاده از راه‌کارهای متعدد امنیتی که به‌صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در اختیار کاربران ایران‌هاستی قرار گرفته است؛ علاوه‎بر خنثی‌سازی حملات سایبری، به افزایش امنیت حریم کاربری شما در یک محیط اشتراکی کمک می‌کند.

نتیجه گیری :

انتخاب میزبان مناسب برای وب‌سایت یک تصمیم بسیار مهم است که باید با در نظر گرفتن عواملی چون پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی، سرعت بارگذاری، امنیت، پشتیبانی و قیمت انجام شود. هاست‌های اشتراکی با ارائه قیمت مناسب‌تر، گزینه خوبی برای اکثر وب‌سایت‌های کوچک و متوسط هستند. در نهایت توصیه می‌شود با توجه به نیازهای خاص وب‌سایت خود، شرکت هاستینگ معتبر و باسابقه‌ای همچون ایران هاست را انتخاب کنید تا از سرویس‌دهی باکیفیت بالا بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا