میزبانی وب

تفاوت هاست وردپرس با ووکامرس

هاست‌های ویژه‌ای وجود دارند که برای میزبانی انواع خاصی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها طراحی شده‌اند. در این مورد می‌توان به هاست وردپرس و هاست ووکامرس اشاره کرد که به ترتیب برای میزبانی سایت‌های ساخته شده با وردپرس یا فروشگاه‌های ایجاد شده با افزونه ووکامرس به کار می‌روند. در این مقاله به بررسی تفاوت هاست ووکامرس و وردپرس می‌پردازیم تا میزان کاربری و استفاده هر یک از این سرویس‌ها برای ما روشن شود. همراه ایران‌هاست باشید.

تفاوت هاست ووکامرس و وردپرس چیست؟

در پاسخ باید بگوییم هاست وردپرس و هاست ووکامرس هر دو از تنظیمات مشترکی برخوردار هستند و تنها تفاوت آن‌ها در نحوه بهینه‌سازی منابع هر سرویس برای کاربری‌های متفاوت است. به عبارتی هر دو سرویس هاست وردپرسی محسوب می‌شوند منتها دایره منابع و تنظیمات هاست ووکامرس به صورت مخصوص برای سایت‌های فروشگاهی ساخته و پرداخته شده است. 

هاست وردپرس با دایره کاربری وسیع‌تر نسبت به هاست ووکامرس، منابع بیشتری برای طراحی سایت‌های متفاوت ارائه می‌کند که هم‌زمان با این ویژگی امکان دسترسی به منابع برای راه‌اندازی و مدیریت سایت‌های متفاوت یا فروشگاه‌های آنلاین را نیز تحت پشتیبانی قرار می‌دهد. 

یکی از افزونه‌‎های کاربردی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، Woocommerce نامیده می‌‎شود. این افزونه به کاربران کمک می‌کند تا در راحت‌‌ترین حالت ممکن سایت فروشگاهی را راه‌اندازی کرده، با مشتریان خود در ارتباط باشند و ویترین محصولات خود را با دسترسی‌های جذابی به کاربران نمایش دهند. 

آیا هاست ووکامرس می‌تواند جای هاست وردپرس را بگیرد؟ (یا بالعکس)

برای پاسخ به این سوال لازم است در ابتدا با نرم‌افزار و سیستم‌ مدیریت محتوای وردپرس آشنا شوید! وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا به شمار می‌رود که امروزه از آن در ساخت‌ سایت‌های بی‌شمار و متنوع در تمام جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که این سیستم‌ مدیریت محتوا قابلیت پشتیبانی از نیاز‌های متفاوت کاربری را برعهده می‌گیرد، به‌طبع طیف تنوع کاربران بالایی را شامل می‌شود که بسیاری از آن‌ها تمایل دارند سایت فروشگاهی خود را توسط وردپرس و هاست ووکامرس راه‌اندازی کنند!

هاست ووکامرس به صورت ویژه، برای افزایش بازدهی پلاگین ووکامرس بهینه‌سازی شده و تنها برای سایت‌های فروشگاهی کاربرد زیادی پیدا می‌کند! از آن‌جا که حیات «هاست ووکامرس» تحت تاثیر وردپرس و منابع پرقدرت آن است؛ ایران‌هاست با تلفیق این دو سرویس، دست شما را برای راه‌اندازی و مدیریت سایت‌های فروشگاهی و غیر فروشگاهی را باز گذاشته است. بنابراین فراموش نکنید از سایت‌های فروشگاهی گرفته تا غیر فروشگاهی، همگی در هاست وردپرس قابلیت راه‌اندازی و مدیریت پیدا می‌کنند!

توصیه ایران‌هاست در خرید هاست ووکامرس یا وردپرس 

در صورتی که هنوز نمی‌دانید خرید هاست ووکامرس تصمیم بهتری‌ است یا انتخاب هاست وردپرس، لازم است بدانید هر دو هاست امکان ساخت فروشگاه‌های آنلاین را توسط افزونه ووکامرس برای شما ایجاد می‌کنند اما در این میان انتخاب شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست و سرور، نقش فوق‌العاده مهمی را برعهده می‌گیرد که می‌تواند تجربه شما در استفاده از هاست ووکامرس یا وردپرس را متحول کند. با توجه به فاکتورهایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، بنا داریم تا شما را با ویژگی‌های یک هاست ووکامرس استاندارد آشنا کنیم! همراه ما باشید. 

پایداری و امنیت بالا 

پایداری، امنیت و استفاده از تکنولوژی‌های موثر از جمله مواردی‌ محسوب می‌شود که لازم است حین خرید از یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ به آن توجه کنید؛ چرا که فعالیت وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند! برای مثال در صورت عدم استفاده شرکت از تکنولوژی رایانش ابری، پایداری سایت شما با اختلال مواجه خواهد شد. 

از طرفی اگر سرور اصلی (سروری که وظیفه میزبانی از هاست ووکامرس را برعهده گرفته) به تدابیر امنیتی مثل «فایروال‌های پرقدرت» تجهیز نشده باشد، هیچ تضمینی در حفظ اطلاعات شما وجود ندارد! در این حالت فروشگاه شما در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر می‌شود و متاسفانه با نارضایتی و عدم اطمینان مشتری همراه خواهد شد.

پشتیبانی و همراهی

پشتیبانی و همراهی به روش صحیح تنها به «خدمات پس از فروش» منتهی نمی‌شود و شامل مشاوره برای خرید سرویس مناسب، کمک به انتخاب پلن صحیح، نیازسنجی و پیش‌بینی معقول از «توسعه‌پذیری فروشگاه آنلاین» شما همه جزء مواردی هستند که در حیطه فعالیت‌های پشتیبانی قرار می‌گیرد. 

علاوه‌بر مسائل ذکر شده لازم است شرکت ارائه‌دهنده هاست ووکامرس موردنظر را به نحوی انتخاب کنید که با ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته، شما را در حل چالش‌های هاست ووکامرس همراهی کنند! در واقع با انتخاب یک هاستینگ مورد اعتماد در خرید هاست ووکامرس، شانس خود را برای دریافت کمک‌های سرِ وقت افزایش می‎‌دهید. 

فراموش نکنید ایران هاست با علاوه‌بر نکاتی که تا به حال بررسی کردیم؛ امکانات متفاوتی را تحت «پشتیبانی» فروش و فنی ارائه می‌کند. مجموعه اقدامات تیم پشتیبانی ایران‌هاست:

  • مشاوره برای خرید سرویس مناسب با بودجه و نیاز وب‌سایت
  • تخمین توسعه‌پذیری و ارائه پیشنهاد سرویس‌ها با منابع کافی
  • حق تست سرویس و امکان بازگشت گارانتی بازگشت وجه تا ۷ روز
  • ارائه پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته (در ۳۶۵ روز سال)
  • ارتباط با مشتریان از طریق تماس تلفنی، چت آنلاین یا تیکت

منابع و توان فنی

 برای استقبال از مشتریان مشتاقی که برای گشت‌و‌گذار در سایت شما اقدام می‌کنند، لازم است سایت خود را آماده کنید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر کیفیت این «استقبال» تاثیر بالایی دارد؛ «قدرت توان پردازشی» و منابعی محسوب می‎شود که شرکت‌های هاستینگ آن‌ها را در پلن‌های خود ذکر می‌کنند. 

برای مثال فروشگاه آنلاینی را تصور کنید که مشتریان پرتعدادی، در نیمه‌های شبِ جمعه‌ سیاه (برای از دست ندادن تخفیف‌های جذاب) خرید را شروع می‌کنند، در صفحات سایت می‌گردند و مدام سبد خرید خود را تغییر می‌دهند. در چنین موقعیتی CPU پرقدرت، وب‌سرورهای پرسرعت یا میزان RAM اگر عملکرد مطلوبی در هاست ووکامرس نداشته باشند؛ مشتریان نه تنها نمی‌توانند خرید خود را نهایی کنند، بلکه سایت با اختلال در عملکرد مواجه خواهد شد و به کلی از دسترس خارج می‌شود.

دنبال چه ویژگی‌هایی در هاست ووکامرس باشیم؟

هاست ووکامرس به طور اختصاصی برای اجرای فروشگاه‌های ووکامرس طراحی شده است. بنابراین با این افزونه کاربردی در سازگاری کامل سپری می‌کند. علاوه‌بر ارائه منابع برای راه‌اندازی سایت یکی از ویژگی‌های مهم در این سرویس میزبانی، بهینه‌سازی شدن منابع و امکانات برای بهبود عملکرد افزونه ووکامرس محسوب می‎شود! 

فراموش نکنید هاست ووکامرس یا وردپرس ایران‌هاست، همراه با نسخه‌ پریمیوم Woocommerce به کاربران ارائه می‌شود تا حین راه‌اندازی فروشگاه‌های متفاوت محدودیتی ایجاد نشود. ایران‌هاست علاوه‌بر ارائه این افزونه به‌صورت رایگان از مجموعه راهکارهایی استفاده کرده است که عملکرد این هاست را بهبود می‌دهد. برای آشنایی و بررسی ویژگی‌های هاست ووکامرس مطالعه را ادامه دهید.

سرعت پردازش بالا

ایران‌هاست با استفاده از وب‌سرورها و منابع پرقدرت یک سرور میزبان، راه‌ را برای کاربرانی که تمایل به فروش آنلاین دارد هموار می‌کند! یکی از این راهکارها استفاده از وب‌سرور پرسرعتی‌ست که فرآیند لود فروشگاه آنلاین شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به شما امکان پیاده‌سازی سریع‌تر تنظیمات را هدیه می‌کند! زمانی که فروشگاه آنلاین شما از سرعت مناسبی برخوردار باشد، کاربر به گشت‌وگذار در سایت ترغیب می‌شود و احتمال فروش بیشتر هم افزایش پیدا می‌کند. 

بنابراین اگر فروش شما کاهش پیدا کرده است، به شما توصیه می‌کنیم با استفاده از یک سرویس مناسب همراه با پشتیبانی تخصصی در خرید، از ریزش مشتری‌های خود جلوگیری کنید و با سرعت مناسب در فرآیند پردازش، به‌روزرسانی محصولات و حضور در لینک‌های اولیه صفحه نتایج گوگل، آمار فروش خود را دگرگون کنید.

قابلیت به‌روزرسانی خودکار

از عواملی که روی فعالیت سایت‌های فروشگاهی تاثیر بالایی دارد؛ به‌‌روزسانی «نسخه نرم‌افزار وردپرس» و «نسخه افزونه ووکامرس» به‌شمار می‌آید. درصورتی که CMS وردپرس یا افزونه‌ Woocommerce به موقع به‌روزرسانی نشود، منجر به اختلال در فروشگاه آنلاین شما خواهد شد. هاست ووکامرس یا وردپرس ایران‌هاست با قابلیت به‌روز رسانی خودکار و هوشمند، احتمال وقوع اختلالات ناشی از این جریان را غیرممکن کرده است!

ارائه افزونه‌های کاربردی

از دیگر ویژگی‌های جذاب هاست ووکامرس ایران‌هاست، امکان درخواست افزونه‌های مرتبط برای مدیریت موثر عملکرد افزونه ووکامرس به‌شمار می‌رود. برای مثال با درخواست افزونه‌هایی که به راه‌اندازی پورتال کاربری برای مشتریان به شما کمک می‌کند، می‌توانید برای هر مشتری پروفایلی مخصوص او ایجاد کنید و از اطلاعات آن‌ها به‌صورت ویژه محافظت کنید.

افزونه‌های زیادی هستند که در مدیریت هاست ووکامرس نقش تاثیرگذاری ایفا می‌کنند. برای درخواست این افزونه‌ها کافی‌ست با کارشناسان ایران‌هاستی در تماس باشید و یا با ثبت درخواست برای افزونه موردنیاز در پورتال کاربری خود در سایت ایران‌هاست، کارشناسان را باخبر کنید!

مدیریت آسان فروشگاه آنلاین

از آن‌جا که فروشگاه‌های مجازی این روزها سهم زیادی در تامین نیاز متنوع کاربران دارند، هاست ووکامرس یا وردپرسی ایران‌هاست امکان فروش انواع محصولات را برای شما مهیا کرده است. با استفاده از پلاگین‌هایی که در این هاست از طرف ایران‌هاست به کاربران ارائه می‎شود، نه تنها فروش محصولات متفاوت آسان‌تر شده است؛ بلکه قابلیت مدیریت فروشگاه، نحوه ارسال، هدایت مشتریان و ایجاد فضایی برای تعامل مشتریان فراهم می‌شود.

امکان چینش ویترین فروشگاه در حالت تستی!

«امکان انتشار محتوا در فضای آزمایشی» توسط هاست ووکامرس یا وردپرس ایران‌هاست، به شدت در فرآیند انتشار نهایی تصاویر و مشخصات محصول به شما کمک می‌کند. به عبارتی با خرید هاست این امکان را خواهید داشت که کیفیت محتوا یا تصاویر مورد نیاز خود را قبل از انتشار نهایی در یک محیط آزمایشی بسنجید. با استفاده از این ویژگی می‌توانید کیفیت تصاویر، مشخصات مورد نیاز، رنگ دکمه‌ها یا آیکون‌ها را تغییر دهید!

از آن‌جا که بارگذاری مجدد یا تغییر محتوا با فاصله زمانی کوتاه، از جانب گوگل به عنوان رفتاری ربات گونه تلقی می‌شود، با خرید هاست ووکامرس می‌توانید ویترین خود را به‌صورت آزمایشی بچینید و با اطمینان از صحت و کیفیت محتوای محصول، انتشار نهایی را شروع کنید!

نتیجه‌گیری

در مجموع می‌توان گفت هاست وردپرس و هاست ووکامرس هر دو انواع تخصصی هاست برای میزبانی سایت‌ها و فروشگاه‌های اختصاصی هستند. هر دو نوع این هاست‌ها دارای مزایایی نظیر سرعت بالاتر، امنیت بیشتر و آپدیت خودکار نسبت به هاست‌های معمولی هستند. در مجموع تفاوت چشمگیری بین این دو نوع هاست وجود ندارد و انتخاب بستگی به نیاز کاربر خواهد داشت.

سوالات متداول

هاست وردپرس بهتر است یا هاست ووکامرس؟

هاست وردپرس دایره کاربری بزرگتر و منابع پرقدرتی دارد. اما باز بنا به نیازی که دارید می‌توانید تحقیقات خود را برای خرید هاست ووکامرس ادامه دهید.

تفاوت هاست ووکامرس و هاست وردپرس در چیست؟

هاست ووکامرس برای میزبانی فروشگاه‌های ووکامرس طراحی شده و تفاوت چندانی با هم ندارند.

در هاست وردپرس ایران‌هاست چه امکاناتی برای سایت‌های فروشگاهی ارائه می‌شود؟

در واقع هاست وردپرس ایران‌هاست تلفیقی از این دو سرویس است و برای سایت‌های فروشگاهی افزونه‌های متعددی از جمله Woocommerce  پرمیوم را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا