کسب و کارشبکه های اجتماعی

آموزش تشکیل گروه در واتساپ بدون شماره تلفن

ویژگی چت گروهی در واتساپ به شما اجازه می‌دهد هر نوع محتوایی شامل عکس‌ها، فیلم‌ها و اطلاعات دیگر را با خانواده، دوستان و دیگران به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات قصد اضافه کردن فردی را به گروه دارید که شماره تماس او را در مخاطبین خود ذخیره ندارید. راه‌حل این کار تشکیل گروه در واتساپ بدون شماره تلفن است. در این مقاله قصد داریم مراحل افزودن افراد به گروه واتساپ را بدون ذخیره در مخاطبین آموزش دهیم.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

 

مراحل تشکیل گروه در واتساپ بدون ذخیره شماره تلفن

هنگامی که یک گروه واتساپ ایجاد می‌کنید، از شما خواسته می‌شود با انتخاب افرادی که از قبل در لیست مخاطبین شما هستند، اعضا را به گروه اضافه کنید. اگر بعداً (بعد از ایجاد گروه) سعی کنید افراد را اضافه کنید، واتساپ همچنان شما را به لیست مخاطبین تلفنتان می‌برد.
اما اگر شماره تماس افرادی که قصد اضافه کردن آن‌ها را به گروه دارید در لیست مخاطبین شما موجود نباشند، نمی‌توانید از این روش پیش فرض برای افزودن افراد به گروه واتساپ استفاده کنید. تشکیل گروه در واتساپ بدون ذخیره شماره نیز امکان پذیر است و با ارسال لینک دعوت به عضویت در گروه واتساپ می‌توان این کار را انجام داد. در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید سرور مجازی ایران ) همراه ما باشید تا بیشتر گام به گام مراحل تشکیل گروه را برای شما توضیح دهیم.

 

  • ابتدا بر روی گزینه New Group کلیک کنید.

ابتدا بر روی گزینه New Group کلیک کنید

  • هنگامی که وارد گروه واتساپ شدید، روی نماد منوی سه نقطه کلیک کنید و روی گزینه اطلاعات گروه (Group info) را انتخاب کنید.

گزینه اطلاعات گروه (Group info)

  • در صفحه اطلاعات گروه، به قسمت پایین بروید و روی گزینه دعوت از طریق پیوند (Invite via Link) کلیک کنید.

گزینه دعوت از طریق پیوند (Invite via Link)

  • در صفحه بعدی، لینک دعوت گروه واتساپ و پیامی را مشاهده می‌کنید که در آن نوشته شده است: «هر کسی که واتساپ دارد می‌تواند برای پیوستن به این گروه این لینک را دنبال کند. لینک گروه را فقط با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید به اشتراک بگذارید.»
    در زیر پیام، گزینه‌های Copy, Share & Revoke Link را مشاهده می‌کنید – گزینه Share link را بزنید.

گزینه Share link را بزنید

  • منوی اشتراک گذاری ظاهر می‌شود، گزینه‌های مختلفی برای ارسال لینک گروه واتساپ مشاهده می‌کنید.

گزینه‌های مختلفی برای ارسال لینک گروه واتساپ مشاهده می‌کنید

شما می‌توانید لینک را با استفاده از جیمیل، اس ام اس، اسکایپ و هر راه ارتباطی دیگری ارسال کنید. هر کسی در واتساپ می‌تواند با استفاده از این لینک به گروه بپیوندد اما همچنان به لیست مخاطبین شما اضافه نمی‌شود. همچنین می توانید با ویژگی نصب واتساپ در دو گوشی مدیریت کردن گروه را بسیار ساده‌تر نمایید.

 

بیشتر بخوانید: نصب واتساپ بیزینس

 

لغو لینک اضافه شدن به گروه واتساپ

یکی از مشکلاتی که این روش به همراه دارد این است که هر فرد ناشناسی می‌تواند از طریق این لینک به گروه یا کانال شما اضافه شود. اگر پس از ارسال لینک متوجه عضو شدن افراد ناشناس شدید می‌توانید لینک ایجاد شده را لغو کرده و لینک جدیدی جایگزین کنید. برای لغو این لینک مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گروه WhatsApp را باز کنید، نماد منوی سه نقطه را انتخاب کنید و در قسمت کشویی روی گزینه Group info ضربه بزنید.

در قسمت کشویی روی گزینه Group info ضربه بزنید

  • در صفحه اطلاعات گروه، به پایین بروید و روی گزینه دعوت از طریق لینک (Invite via Link) ضربه بزنید.

روی گزینه دعوت از طریق لینک (Invite via Link) ضربه بزنید

  • در صفحه بعدی، به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Revoke Link ضربه بزنید.

روی گزینه Revoke Link ضربه بزنید

  • در پنجره پاپ آپ، روی گزینه Revoke Link ضربه بزنید.

روی گزینه Revoke Link ضربه بزنید

  • در پنجره پاپ آپ بعدی نیز، بر روی OK ضربه بزنید.

بر روی OK ضربه بزنید

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، واتساپ لینک دعوت گروهی قبلی را لغو کرده و لینک جدیدی را جایگزین آن کرده است. پس از لغو لینک، باید افراد ناشناس یا نامطلوب را به صورت دستی از گروه WhatsApp خود حذف کنید. اگر قصد دیلیت اکانت واتس اپ را دراید در مقالات دیگر در این باره بیشتر بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: کپچا چیست

 

سخن آخر

گاهی اوقات ایجاد گروه در واتساپ برای انجام فعالیت‌های مختلفی ضروری به نظر می‌رسد. علاوه بر آن تعداد افرادی که باید به گروه اضافه کنید نیز بسیار زیاد هستند و شما وقت کافی برای اضافه کردن تمام این افراد به مخاطبین خود ندارید. از این رو می‌توانید برای تشکیل گروه در واتساپ بدون شماره تلفن اقدام نمایید. در این روش پس از ایجاد گروه موردنظر، لینک گروه را ایجاد کرده و برای افراد دیگر ارسال کنید. به این صورت افراد با کلیک کردن بر روی آن به گروه وارد می‌شوند و شما نیازی به افزودن شماره آن‌ها به مخاطبین خود ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا