وردپرس (wordpress)

هاست وردپرس چیست؛ تفاوت هاست وردپرس و هاست معمولی

با استفاده از وردپرس می‌توانید هر نوع سایت، از جمله بلاگ، سایت شرکتی، سایت سازمانی، سایت فروشگاهی آماده و دیگر انواع سایت را طراحی کنید. پس از طراحی سایت، قدم مهم انتخاب هاست مناسب است. کدام هاست را باید انتخاب کنیم؟ در میان انواع مختلف هاست، شما نام هاست وردپرس را می‌بینید. بطور کلی برای نصب وردپرس حتما نباید هاست مخصوص وردپرس خریداری کنید، اما، هاست وردپرس امکاناتی دارد که آن را از یک هاست معمولی کاملا متمایز می‌کند. در ادامه می گوییم هاست وردپرس چست و چه تفاوتی بین هاست معمولی با هاست وردپرس وجود دارد؟

هاست وردپرس چیست؟

 هاست وردپرس، نوعی هاست است که برای عملکرد بهتر وردپرس، سرورهای آن بهینه‌سازی شده‌اند. هاست وردپرس، دارای امکانات ویژه وردپرس است که در هاست معمولی اشتراکی ارائه نمی‌شود. علاوه بر این، در “هاست وردپرس”، شما می‌توانید:

  • تنها با یک کلیک وردپرس را نصب کنید.
  • وردپرس را به­‌صورت خودکار آپدیت کنید.
  • موارد امنیتی وردپرس را بررسی کنید.
  • از میان انبوهی از قالب‌ها، قالب مورد نظرتان را نصب کنید.
  • هر افزونه‌ای که نیاز دارید، به راحتی از پنل هاست نصب کنید.

هاست وردپرس

آیا برای راه اندازی وردپرس حتما باید از هاست وردپرس استفاده کنیم؟

منابع و امکاناتی که برای نصب وردپرس نیاز است موارد کمی هستند. درحال حاضر، برای نصب وردپرس شما نیاز به PHP و دیتابیس MySQL دارید. این امکانات معمولا در بسیاری از هاست‌ها ارائه می‌شود، اما این مطلب بدین معنی نیست که تمامی هاست‌ها برای راه‌اندازی وردپرس شرایط یکسانی دارند.

بنابراین، اگر قصد دارید یک سایت وردپرسی راه‌اندازی کنید، با خرید هاست وردپرس، می‌توانید سایت بهتری داشته باشید.

از  هاست وردپرس می توان به عنوان هاست مخصوص ووکامرس نیز استفاده کرد.

تفاوت هاست معمولی و هاست وردپرس 

اگر هاست معمولی یک هتل ۳ ستاره باشد، هاست وردپرس همانند یک هتل ۵ ستاره است.

برای افرادی که بودجه محدودی دارند و سایت مهمی ندارند، برای راه‌اندازی سایت وردپرسی می‌توانند از گزینه خرید هاست معمولی استفاده کنند. پس از خرید هاست می توانید با استفاده از مقاله نحوه نصب وردپرس روی هاست، آن را به راحتی بر وی هاست خود نصب کنید.

اما در هاست وردپرس با توجه به بهینه‌سازی‌های انجام شده، سایت شما عملکرد و سرعت بهتری دارد. علاوه بر این، با راه کار هایی که در آموزش امنیت وردپرس در اختیار شما قرار می‌گیرد، به راحتی می‌توانید مشکلات امنیتی وردپرس را بررسی کنید. امنیت سایت و سرور هاست، بسیار پیچیده‌تر از آن است که بسیاری از کاربران بتوانند به تنهایی آن را مدیریت کنند. ضمنا این نکته را فراموش نکنید، زمان هزینه است.

از جمله مزیت هاست وردپرس را می توان چنین گفت که شاید هزینه بیشتری برای آن پرداخت می‌کنید، اما از طرفی زمان کمتری را برای مدیریت سایت و افزایش عملکرد آن صرف می‌کنید.

آیا حاضرید روزانه ساعاتی را صرف این مورد کنید که چگونه باید عملکرد و سرعت سایت خود را مدیریت کنید؟

اگر نگرانی اصلی شما قیمت “هاست” است، می‌توانید به سراغ هاست معمولی بروید. اما به خاطر داشته باشید برای هزینه‌ کمتر، شما خدمات مدیریتی “هاست وردپرس” را از دست می‌دهید.

در شرایطی که گزینه‌های متفاوتی در انتخاب هاست برای سایت وردپرسی دارید، می‌توان گفت که هیچ‌کدام از آنها قرار نیست شما را ورشکسته کنند. اگر قصد دارید یک وبلاگ یا یک سایت ساده را راه‌اندازی کنید، یک هاست معمولی ارزان‌قیمت می‌تواند تمام نیازهای حداقلی شما را برآورده کند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید سایت شما عملکرد بهتر، امنیت بالاتر و سرعت بارگذاری بیشتری داشته باشد، بهتر است به سراغ هاست وردپرس بروید.

بطور خلاصه می‌توان گفت:

  • هاست وردپرس در مقایسه با هاست معمولی، عملکرد فنی و امنیتی بهتری دارد.
  • هاست وردپرس بهینه‌سازی‌های قابل توجهی، هم در بخش سرعت و هم در بخش عملکرد دارد.
  • در این نوع هاست، ابزارهای محافظتی و امنیتی بهینه‌سازی شده‌اند.
  • تمامی سرورها، تماما برای وردپرس استانداردسازی شده‌اند.
  • سرویس‌های وردپرسی، معمولا فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند و نسبت به هاست معمولی امکانات بیشتری دارند.

تفاوت هاست معمولی با هاست وردپرس

انواع هاست وردپرس

هاست‌های وردپرسی معمولا به دو شکل ارائه می‌شوند :

 – هاست وردپرسی اشتراکی
هاست وردپرس اختصاصی

 

هاست وردپرس اشتراکی چیست؟

در هاست وردپرس اشتراکی، منابع سرور توسط چندین سایت بصورت اشتراکی مصرف می‌شود. البته سرور مربوطه همچنان برای عملکرد بهتر سایت وردپرسی بهینه سازی شده است، اما تمامی منابع سرور در اختیار سایت شما نیست.

هاست وردپرس اختصاصی چیست؟

درهاست وردپرس اختصاصی، شما یک هاست پرسرعت مخصوص وردپرس خواهید داشت. در این نوع هاست، تمامی منابع یک سرور در اختیار سایت شما قرار می‌گیرد، در نتیجه سرعت بارگذاری سایت بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

هنگام انتخاب ” هاست وردپرس  ” ، به چند نکته باید دقت کنید :

هاست وردپرس ابری، فناوری جدیدی است که تاثیر بسیاری بر افزایش قابلیت اطمینان هاست و سرعت آن داشته است.

در هاست ابری، چندین سرور بطور همزمان در حال سرویس‌دهی به سایت‌ها هستند، بنابراین، اگر یکی از سرورها از دسترس خارج شود، سرور دیگری مسئولیت سرویس‌دهی را بر عهده می‌گیرد، در این حالت شما اختلالی حس نخواهید کرد. اگر به دنبال یک هاست پرسرعت و قابل اطمینان هستید، هاست وردپرس ابری بهترین گزینه است.

ویژگی های هاست وردپرس

  • سرعت بالا
  • امنیت بالا
  • به روز بودن
  • عملکرد بهتر

اهمیت مکان جغرافیایی در هاست وردپرس

مکان جغرافیایی و فیزیکی سرور هاست، نقش مهمی در سرعت بارگذاری سایت شما خواهد داشت. بسیار مهم است که سرور هاست، در نزدیک‌ترین مکان به بازدید کننده‌های سایت شما باشد.

به عنوان مثال، اگر بیشتر بازدیدکننده‌های سایت شما در ایران هستند، حتما هاستی را انتخاب کنید که سرور آن در ایران باشد. فاصله جغرافیایی تاثیر قابل توجهی بر بارگذاری سایت خواهد داشت. هاست وردپرس خارج از ایران، اگر چه ممکن است بهتر به نظر بیاید، اما فاصله زیاد جغرافیایی آن باعث تاخیر قابل‌توجهی در بارگذاری سایت خواهد شد.

سرعت و اطمینان در هاست وردپرس

علاوه بر سرعت، نکته مهم دیگری که در خرید هاست وردپرس باید به آن دقت کنید، قابل اعتماد بودن هاست است. اگر سایت شما دچار مشکل شود و قابل مشاهده نباشد، سرعت سایت دیگر هیچ اهمیتی ندارد.

قابلیت اطمینان هاست با عبارت Uptime سنجیده می‌شود، بنابراین در هنگام خرید “هاست وردپرس”، باید به میزان Uptime اعلام شده توجه کنید.

از طرفی، اگر سایت شما قرار است در آینده بازدیدکنندگان بسیار زیادی ‌داشته باشد، هاست اشتراکی وردپرس، ممکن است مناسب سایت شما نباشد، لذا بهتر است به فکر سرور مجازی باشید. در سرورهای مجازی تمامی منابع سرور در اختیار سایت شما قرار می‌گیرد، در نتیجه سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری خواهد شد.

هاست وردپرس

کنترل پنل مدیریت هاست وردرپرس

برای مدیریت هاست وردپرس می توانید از ۳ کنترل پنل سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک استفاده کنید. البته به نظر اکثریت افراد، CPANEL برای مدیریت هاست وردپرس مناسب تر است.

برای چه وب سایت هایی می توان از هاست وردپرس استفاده کرد؟

هاست وردپرس، فقط مخصوص سایت‌هایی که با CMS وردپرس ساخته می‌شوند نیست؛ حتی اگر از سیستم مدیریت محتوای دیگری مانند جوملا هم استفاده کنید، می‌توانید روی هاست وردپرسی سایت خود را راه هاندازی کنید.

با توضیحاتی که در خصوص تفاوت “هاست وردپرس” و “هاست معمولی” داده شد، می‌دانید که تفاوت‌های بین این دو نوع هاست، منطق اختلاف قیمت را به خوبی توجیه می‌کند.

این مقاله توسط تیم ایران هاست ( خدمات هاست وردرپرس، لینوکس و هاست ویندوزی ) تولید شده است.

ایران هاست

مشخصات مدیر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا