میزبانی وب

۷ نکته طلایی که به هنگام انتخاب هاست خوب بایستی به آن دقت کرد؟

عموما یکی از راه‌ها برای انتخاب هاست مناسب، بررسی نظرات منتشر شده در فضای مجازی است. این روش می‌تواند در اکثر مواقع مفید باشد و اطلاعات آماری خوبی ارائه دهد. اما باید در نظر داشت اطلاعات ارائه شده ممکن است صحیح و دقیق نباشد، و یا مواردی را که شما مد نظر دارید پوشش ندهد. به همین منظور در این مقاله سعی شده است به نکاتی که باید در هنگام انتخاب هاست خوب به آنها توجه کنید، اشاره شود.

یکسان بودن خدمات

یک شرکت‌ میزبانی وب باید نسبت به کاربران خود بی‌طرف باشد. به این معنا که باید به تمامی سرویس‌ها توجهی یکسان داشته باشد و کاربران معمولی که سرویس‌های گران قیمت و یا برای مدت طولانی خریداری نکرده‌اند، تفاوتی در دریافت خدمات پشتیبانی و سرویس‌دهی با کاربران ویژه نداشته باشند.

انتخاب هاست مناسب

پشتیبانی نرم افزاری

برای انتخاب هاستینگ مناسب، پشتیبانی نرم افزاری از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. بسته‌های نرم افزاری ارائه شده توسط سرویس دهنده، با توجه به نوع هاست و سیستم عامل مورد استفاده می­تواند متفاوت باشد. عموما سایت‌­هایی که با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی منبع باز طراحی شده­‌اند، بر روی میزبانی­‌های مبتنی بر لینوکس بهتر اجرا می­‌شوند. همچنین سرویس­‌های مبتنی بر لینوکس به دلیل عدم نیاز به پرداخت هزینه برای سیستم عامل و نرم افزار­های مورد نیاز آن، ارزان‌­تر نیز هستند.به هنگام خرید هاست بایستی دقت کرد برخی از ارائه دهندگان سرویس، امکان نصب، راه اندازی و یا بروز رسانی نرم افزار­های موجود بر روی هاست را در صورت نیاز کاربر فراهم می­‌کنند. این امکان می­‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکلات ناشی از ناسازگاری‌­های نرم افزاری باشد. در هنگام انتخاب هاست خوب باید حتما نیازهای نرم افزاری خود را بررسی نمایید و از ارائه‌­ی این نرم افزارها و بروز بودن آنها بر روی هاست مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

پشتیبانی

پشتیبانی ارائه شده توسط میزبانی از اهمیت ویژه­‌ای برای انتخاب هاست خوب برخوردار است. در هنگام بررسی شرکت میزبانی، باید از امکان دسترسی به پشتیبانی با پرسنل توانا و زمان پاسخگویی مناسب اطمینان حاصل کنید. تمامی سرویس­‌ها روزی دچار مشکل می‌­شوند و شما به پشتیبانی سرویس نیازمند خواهید بود. پشتیبانی شرکت هاستینگ و  میزبانی‌­های با کیفیت، نه تنها برای جلب رضایت شما و ارائه سرویس بهینه، بلکه برای حفظ نام شرکت و دریافت بازخوردهای مناسب از کاربران خود، به این مسئله اهمیت زیادی خواهند داد.

 

شرکت میزبانی مناسب

انتخاب هاست خوب با دسترسی کنترل پنل‌ها 

کنترل پنل­‌ها و دسترسی‌­های ارائه شده توسط شرکت‌ میزبانی وب نیز یکی از مواردی است که می‌تواند کار مدیریت سایت را برای شما ساده­‌تر یا مشکل‌­تر کند. یک کنترل پنل ناکارآمد می تواند باعث شود برای کارهای کوچکی مانند دسترسی به FTP و یا نصب وردپرس مجبور شوید با پشتیبانی تماس بگیرید، که می‌تواند ساعت‌­های زیادی وقت شما را بگیرد. نتیجه بررسی و انتخاب بهترین کنترل پنل‌، عموما Plesk، Solidcp و Cpanel خواهد بود.به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ما با موضوع مقایسه کنترل پنل هاست را مطالعه نمایید. [irp posts=”۲۵۹۸۰″ name=”پلسک چیست و نحوه نصب وردپرس روی Plesk”]

انتخاب هاست مناسب و هزینه سرویس

قیمت تمام شده‌­ی میزبانی یکی دیگر از فاکتور­های مهم در تصمیم گیری برای خرید است. با این‌حال فراموش نکنید قیمت‌های ارزان بی‌دلیل نیستند. سخت افزار و پشتیبانی خوب می‌تواند برای شرکت خدمات دهنده بسیار پرهزینه باشد و باعث بالا رفتن بهای تمام شده‌­ی سرویس‌­ها شود. در نتیجه زمانی که قیمت­‌ها پایین هستند، با حساسیت بیشتری کیفیت و خدمات دهی میزبانی مورد نظر را بررسی کنید. انتخاب یک میزبانی ارزان قیمت که امکان ارائه‌­ی یک سرویس مناسب ندارد.از جمله ضررهای میزبانی ارزان قیمت خسارات جبران ناپذیری به تجارت و شهرت سایت شما وارد کند.

سیاست مالی

در انتخاب هاست مناسب باید سیاست‌­های شرکت ارائه دهنده خدمات، در رابطه با بازگردانی وجه و انصراف از سرویس را نیز مورد بررسی قرار داد. در بسیاری از موارد با اینکه بررسی‌­های دقیقی برای انتخاب سرویس انجام داده‌اید، به دلایل متفاوتی نیاز به تغییر یا عودت سرویس خواهید داشت.

برخی از سرویس‌های شرکت‌ میزبانی وب، خدماتی برای حذف یا عودت سرویس ارائه نمی‌­کنند، و یا برای اینکار هزینه ای را به عنوان هزینه­‌ی انصراف یا تغییر سرویس دریافت خواهند کرد. این سیاست­‌ها می‌توانند هزینه­‌های زیادی به شما تحمیل کنند.

در صورتی که خدمات انصراف و بازگردانی وجه بدون هزینه ارائه شود، این امکان را خواهید داشت که پس از خرید سرویس میزبانی خود، امکانات و خدمات سرویس را بدون نگرانی از هزینه‌­های اضافی بررسی کرده و در صورتیکه سرویس پاسخگوی نیازهای شما نباشد، اقدام به تغییر یا حذف سرویس و دریافت هزینه نمایید.

انتخاب هاست خوب با قابلیت ارتقاء پذیری

نیازهای سایت شما همیشه ثابت نخواهد بود و در گذشت زمان گسترده خواهد شد. یکی از مواردی که باید در هنگام انتخاب هاست مناسب به آن توجه کنید، امکان ارتقاء و یا تغییر سرویس است. میزبانی مورد نظر باید امکانات کافی و بهینه‌­ای برای ارتقاء سریع و ساده­‌ی میزبانی در اختیار شما قرار دهد.

همچنین بهتر است در انتخاب هاستینگ مناسب دقت کنید که غیر از هاست­‌ اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی نیز ارائه دهد، تا در صورتی که نیاز به منابع و یا دسترسی­‌های خاص داشتید که بر روی سرویس‌های اشتراکی امکان ارائه‌­ی آنها وجود ندارد، به این سرویس‌ها مهاجرت کنید و مجبور به انتقال سایت خود به یک هاست دیگر نشوید. انتقال سرویس به هاست دیگر می‌تواند زمان‌بر و پرهزینه باشد و باعث قطعی طولانی مدت سایت شود.

در اکثر مواقع انتخاب یک شرکت‌ میزبانی وب مناسب کار سختی نخواهد بود، و می‌توانید از بین صدها شرکت کوچک و بزرگ بهترین گزینه، که با نیازهای شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. پیش از انتخاب سرویس حتما با هاست خود تماس بگیرید و مواردی را که به آن نیاز دارید با آنها در میان بگذارید و از سیاست های آنها در زمینه‌­ی خدمات و سرویس‌دهی مطلع شوید. مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد، می­تواند در بررسی بهتر میزبانی سایت به شما کمک کند.

سوالات متداول

عموما یکی از راه‌ها برای انتخاب هاست مناسب، بررسی نظرات منتشر شده در فضای مجازی است. این روش می‌تواند در اکثر مواقع مفید باشد و اطلاعات آماری خوبی ارائه دهد. اما باید در نظر داشت اطلاعات ارائه شده ممکن است صحیح و دقیق نباشد، و یا مواردی را که شما مد نظر دارید پوشش ندهد.
یک شرکت‌ میزبانی وب باید نسبت به کاربران خود بی‌طرف باشد. به این معنا که باید به تمامی سرویس‌ها توجهی یکسان داشته باشد و کاربران معمولی که سرویس‌های گران قیمت و یا برای مدت طولانی خریداری نکرده‌اند، تفاوتی در دریافت خدمات پشتیبانی و سرویس‌دهی با کاربران ویژه نداشته باشند.
زیرا بسته‌های نرم افزاری ارائه شده توسط سرویس دهنده، با توجه به نوع هاست و سیستم عامل مورد استفاده می­تواند متفاوت باشد. عموما سایت‌­هایی که با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی منبع باز طراحی شده­‌اند، بر روی میزبانی­‌های مبتنی بر لینوکس بهتر اجرا می­‌شوند. همچنین سرویس­‌های مبتنی بر لینوکس به دلیل عدم نیاز به پرداخت هزینه برای سیستم عامل و نرم افزار­های مورد نیاز آن، ارزان‌­تر نیز هستند.به هنگام خرید هاست بایستی دقت کرد برخی از ارائه دهندگان سرویس، امکان نصب، راه اندازی و یا بروز رسانی نرم افزار­های موجود بر روی هاست را در صورت نیاز کاربر فراهم می­‌کنند. این امکان می­‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکلات ناشی از ناسازگاری‌­های نرم افزاری باشد. در هنگام انتخاب هاست خوب باید حتما نیازهای نرم افزاری خود را بررسی نمایید و از ارائه‌­ی این نرم افزارها و بروز بودن آنها بر روی هاست مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

سامان حمیدی

مدیر سرور در ایران هاست کارشناس مهندسی کامپیوتر برنامه نویس پایتون علاقهمند به مطالعه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا