کسب و کار

آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس در ۷ قدم ساده

از آنجا که این روزها وردپرس به یک نرم افزار همه گیر برای طراحی وب سایت تبدیل شده است، فروشگاه اینترنتی وردپرس نیز طرفداران خاص خود را دارد. به همین جهت، بر آن شدیم تا مزیت های مهم این فروشگاه اینترنتی را به صمع و نظر شما عزیزان برسانیم. شما با داشتن فروشگاه اینترنتی، میزان فروشِ خود را افزایش و کسب و کارتان را گسترش خواهید داد. طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس، می تواند هزینه های شما را در شروعِ کار، بسیار پایین بیاورد.

اگر به دنبال آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با ورد پرس هستید و نمیدانید فروشگاه اینترنتی چقدر برای شما هزینه بر خواهد بود؟ این کار به کسب و کار شما چه کمکی خواهد کرد؟ با ما همراه باشید تا زیر و بم همه چیز را به شما درمورد آموزش ساخت فروشگاه با وردپرس بگوییم.

قدم اول و پیش نیاز همه اقداماتی که در ساخت فروشگاه اینترنتی در ورد پرس باید در نظر بگیرید این است که اکثر فروشگاه‌های اینترنتی با برنامه وردپرس راه اندازی می‌شوند. راه اندازی فروشگاه اینترنتی با هاست وردپرس، کار چندان سختی نیست و می توانید ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس را به راحتی انجام دهید. در ادامه آموزش طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس خواهیم پرداخت.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

برای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید ۷ مرحله زیر را انجام دهید:

اموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس

برای مشاهده عکس در اندازه بزرگتر بر روی عکس کلیک کنید

در صورتی که این مراحل برای شما سخت و وقت گیر است و یا شما زمان و دانش کافی برای این کارها ندارید، می‌توانید برای ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس از سرویس فروشگاه ساز اینترنتی استفاده کنید.

قدم نخست: شما باید یک دامنه برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید

در شروع کار آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس در سیتم مدیریت محتوا wordpress باید یک دامنه برای فروشگاه خود انتخاب و خریداری کنید. این دامنه می‌تواند برای بهبود روند کسب و کار شما بسیار مفید باشد. دامنه همان آدرس اینترنتی است که نشان دهنده نوع فعالیت و کسب و کار سایت شما می باشد. شما باید یک دامنه متناسب با فعالیت سایتتان ثبت کنید. همچنین دامنه‌ی انتخابی شما باید ساده باشد تا برای مراجعات بعدی بتواند در ذهن مشتریانتان باقی بماند. فرایند خرید دامین را می توانید در ایران هاست انجام دهید.

ثبت دامنه

قدم دوم: یک‌ هاست برای نگهداری اطلاعات فروشگاه اینترنتی خریداری کنید

برای راه اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس شما پس از خرید و ثبت دامنه باید به فکر یک انبار داده برای اطلاعات سایتتان باشید. منظور از انبار داده، فضایی است که شما بتوانید در آن، اطلاعات و داده‌های مورد نیاز فروشگاه خود را ذخیره کنید. این فضا را هاست می‌نامند. اما مطلبی که باید درباره خرید هاست اشتراکی ایران و خارج بدانید این است که، شما باید به خرید هاستی اقدام کنید که دارای کیفیت بالایی باشد و نیازهای فروشگاه اینترنتی شما را برآورده سازد.

قدم سوم: نرم افزار وردپرس را نصب کنید

پس از خرید دامنه و‌ هاست، این دو به هم متصل می‌شوند. پس از اتصال این دو شما باید نرم افزار wordpress را نصب کنید. با توجه به نوع‌ هاستی که خریداری می‌کنید نصب وردپرس متفاوت خواهد بود.

اما مراحل نصب برای همه یکسان است. تفاوتی که ممکن است داشته باشند در نوع کنترل پنل هاست است که با محیط گرافیکی متفاوت ارائه می‌شوند. اگر شما در گذشته یک سایت را روی کامپیوتر خود طراحی کرده‌اید، می‌توانید آن را به‌ هاستی که خریداری کرده‌اید منتقل کنید.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه نصب وردپرس مقاله ما را مطالعه نمایید.

نصب وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وردپرسی

قدم چهارم: برای فروشگاه اینترنتی خود یک قالب انتخاب کنید

پس از نصب وردپرس باید یک قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید که بتواند از افزونه WooCommerce برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی پشتیبانی کند. شما برای انتخاب قالب سایت خود باید فروشگاه‌های اینترنتی که کسب و کارشان مشابه کسب و کار شما هست را، بررسی کنید. دقت کنید که آن‌ها متناسب با کسب و کارشان از چه قالب‌هایی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس بهره برده‌اند.

همچنین از چه امکاناتی در قالب فروشگاه اینترنتی خود استفاده کرده‌اند. پس از انجام بررسی‌های لازم، یک قالب متناسب با کسب و کارتان برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید. همچنین باید یادآوری کرد که قالب حتما از افزونه WooCommerce پشتیبانی کند برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه ووکامرس چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: افزونه های ووکامرس

 

قدم پنجم: افزونه WooCommerce را راه‌اندازی کنیدساخت فروشگاه با ووکامرس

این افزونه فروشگاه ساز ورد پرس، به شما این امکان را می‌دهد که اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی با ورد پرس کنید. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس می توانید، فروش هر نوع محصولی را اعم از محصول فیزیکی و یا مقاله و مطالب آموزشی قابل دانلود را ارائه دهید. پس از نصب WooCommerce در وردپرس می‌توانید تنظیمات مربوط به آن را در فروشگاه اینترنتی خود به صورت سفارشی تنظیم کنید.

قدم ششم: یک درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید

برای اینکار ابتدا باید انتخاب کنید که از چه روشی می خواهید اقدام کنید.

نحوه ایجاد محصول متغییر در ووکامرس را در مقالات دیگر به طور کامل توضیح داده ایم که می توانید برای فروشگاه خود ازآنها استفاده نمایید.

درگاه پرداخت اینترنتی با دریافت نماد الکترونیکی

می‌توان با مراجعه به شرکت‌های پرداخت اینترنتی، پس از بررسی شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک اقدام به بستن قرارداد کنید. شرکت‌هایی مانند پرداخت بانک سامان کیش، ملت و غیره چنین امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با تهیه نماد اعتماد الکترونیک برای فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید از پرداخت مستقیم هنگام خرید محصولات در فروشگاه خود بهره مند شوید.

 

بیشتر بخوانید: مجوز فروشگاه اینترنتی

 

از درگاه پرداخت اینترنتی واسط استفاده کنید

ممکن است به هر دلیلی موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیک نشوید، بنابراین می‌توانید از درگاه پرداخت اینترنتی واسط بهره ببرید. کاری که شما باید انجام دهید این است که در سایت‌های پرداخت واسط ثبت نام کرده، و اقدام به فرستادن مدارک هویتی خود کنید. پس از تایید هویت شما، باید آدرس سایت فروشگاه اینترنتی خود را برای دریافت درگاه ثبت کنید. پس از تایید سایت فروشگاه شما یک کد API مخصوص و متناسب با دامنه فروشگاه اینترنتی به شما ارائه خواهد شد.

پس از تعیین نوع درگاه پرداخت اینترنتی خود، باید افزونه آن را در WooCommerce نصب کنید. پس از تکمیل تنظیمات WooCommerce، شما باید محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی درج کنید. برای اتصال درگاه پرداخت به سایت  می توانید مقاله ما را مطالعه کنید.

قدم هفتم: بهینه سازی سئو برای WooCommerce و در پی آن بالا رفتن میزان بازدید و فروش

پس از راه اندازی فروشگاه با ووکامرس، وقت آن رسیده تا یک نظارت صحیح به سایت فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. نکته کلیدی در افزایش سئوی سایت شما، نوع محتوایی است که در آن استفاده می‌کنید. مطالب مربوط به محصولات را به گونه‌ای بیان کنید که تاثیرگذار باشند. مشتری با دریافت اطلاعات صحیح از محصول و کسب شناخت کافی از آن، حتما تصمیم به خرید خواهد گرفت.

زمانی که شما جذابیت‌های محصولتان را برای مشتری مطرح می‌کنید، مشتری به خرید تشویق خواهد شد و شما به این روش، فروش بالایی خواهید داشت. کلمات کلیدی و میزان استفاده از آن‌ها در مطالب، موجب افزایش سئو می‌شوند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

سئو سایت فروشگاهی وردپرسی

 

مزیت های راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس

پیش از آنکه بخواهیم به مزیت های طراحی فروشگاه اینترنتی وردپرس بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که افزونه مورد نظر ساخت فروشگاه با وردپرس، ووکامرس یا WooCommerce می باشد.

زمانی که شما یک فروشگاه اینترنتی وردپرس راه اندازی می‌کنید، در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد. راه اندازی این فروشگاه با وردپرس، به شما این امکان را می‌دهد که از قالب‌های متنوع و افزونه‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد برای طراحی فروشگاه ورد پرس بهره ببرید. این افزونه‌ها برای هر نوع فروشگاه اعم از فروش محصولات و یا فروش مطالب آموزشی، مناسب است. چند مورد از مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس را در ادامه نام می بریم:

۱- هزینه کم برای طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

از آنجا که وردپرس نرم افزاری متن باز و رایگان است که در جهان مورد استفاده قرار میگیرد، راه اندازی فروشگاه آن نیز به همین منوال بوده و کاملا رایگان است. در این صورت اگر کمی آشنایی با wordpress داشته باشید، به راحتی می توانید فروشگاه خود را با اندک هزینه ای که فقط مربوط به خرید دامنه  و هاست می شود، راه اندازی کنید.

 

هزینه کم برای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس

 

۲- تنوع قالب‌های وردپرس مطابق با نیازهای روز کاربران

فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی با قالب وردپرس راه‌اندازی شده‌اند که انواع قالب‌ها به صورت رایگان و متناسب با طراحی‌های روز برای آنها وجود دارد.

 

قالب های فروشگاهی متناسب با نیاز کاربر

 

۳- افزونه‌های وردپرس از تنوع بالایی برخوردارند

سایت‌های افزونه وردپرس، با توجه به نیاز کاربران برای امکانات جدید، به بررسی اضافه کردن امکانات پرداخته و افزونه‌هایی کاملا رایگان برای کاربران طراحی می‌کنند. اگر نیاز به نصب افزونه وردپرس دارید، ما در مقاله ای با همین عنوان بصورت تصویری و گام به گام تمام مراحل را برای شما توضیح داده ایم.

شما میتوانید افزونه های این سیستم مدیریت محتوا را در لینک زیر بیابید:

https://wordpress.org/plugins/

تنوع در پلاگین های وردپرس

۴- تهیه گزارش فروش محصولات

گزارش گیری در فروشگاه اینترنتی وردپرسیبا ساخت فروشگاه اینترنتی و شروع سئو ووکامرس، شما می‌توانید از میزان فروش محصولات فروشگاه اینترنتی خود گزارشی داشته باشید و بر اساس آن، برای فروش و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان برنامه‌ریزی دقیق تری داشته باشید.

۵- اتوماتیک انجام شدن مراحل فروش

از طریق راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس،دیگر شما نیاز نخواهید داشت، امور مربوط به فروش را به صورت حضوری انجام دهید. همچنین شما بدون محدودیت در زمان و مکان، می‌توانید فروشگاه خود را مدیریت کنید.

 

مراحل فروش اتوماتیک در ساخت فروشگاه وردپرس

۶- خود را به جهانیان معرفی کنید

شما می‌توانید مشتریانی از سراسر کشور و یا جهان داشته باشید. با راه اندازی “فروشگاه اینترنتی با وردپرس” دیگر به یک مکان و یا شهر، محدود نخواهید بود. می‌توانید برای فروش محصولات خود، مشتریان بسیاری از سراسر کشور و یا جهان داشته باشید و در سطح وسیع‌تری، فعالیت خود را ادامه دهید.

همانطور که ایمیل شخصی می تواند برای ارتباطات شما مفید باشد، داشتن ایمیل سازمانی نیز ضروری است. پیشنهاد می کنیم ” ساخت ایمیل رایگان در گوگل ” را مطالعه کنید.

۷- بازاریابی با کمترین هزینه با فروشگاه آنلاین وردپرس

می‌توانید با فروشگاه اینترنتی موفق برای ارائه محصولات خود بازاریابی با کمترین هزینه داشته باشید. با ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس شما می‌توانید با هزینه‌ی اندک، برای افزایش سئو سایت خود اقدام کنید. در حال حاضر افزایش سئو سایت برای موتورهای جستجو یکی از بهترین راهکار انجام تبلیغات و بازاریابی است.

 

بیشتر بخوانید: نیچ مارکتینگ چیست

 

سرویس فروشگاه ساز اینترنتی ایران هاست چیست؟

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، برای انجام این کار باید دانش و زمان کافی داشته باشید. در غیر اینصورت، می‌توانید از سرویس فروشگاه ساز اینترنتی ایران هاست استفاده کنید:
فروشگاه وردپرسی، آسان‌ترین و کامل‌ترین راه حل، برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین حرفه‌ای است. این سرویس شامل طراحی سایت فروشگاهی وردپرس، نصب و راه‌اندازی فروشگاه و عقد قراردادهای لازم با بانکها و نهادهای مربوط می باشد. پس از آن، همواره در کنارتان هستیم تا بیشتر بفروشید.

کارهایی که ایران هاست برای شما انجام می‌دهد:

  • ارایه زیرساخت مناسب برای ساخت فروشگاه آنلاین در وردپرس
  • راه اندازی و نصب سامانه فروشگاه آنلاین
  • انجام تنظیمات فروشگاه بسته به سیاست‌های شما
  • ارایه گواهی نامه SSL جهت امنیت فروشگاه شما
  • پشتیبانی ۲۴/۷
  • بروز رسانی‌های مداوم سامانه
  • عقد قرارداد با درگاه‌های بانکی به نام شما
  • دریافت گواهی نامه نماد اعتماد اینماد (دربرخی از پلان‌ها انجام می‌شود)
  • تعریف تعدادی از محصولات شما به صورت نمونه
  • تبلیغ فروشگاه و محصولات شما در گوگل (در برخی از پلان‌ها ارایه می شود)
  • ارایه گزارش عملکرد فروشگاه شما با رویکرد دیجیتال مارکتینگ و ارایه راه کار جهت افزایش فروش

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس باید یک دامنه برای فروشگاه خود انتخاب و خریداری کنید. پس از خرید و ثبت دامنه باید به فکر یک انبار داده برای اطلاعات سایتتان باشید. منظور از انبار داده، فضایی است که شما بتوانید در آن، اطلاعات و داده‌های مورد نیاز فروشگاه خود را ذخیره کنید. این فضا را هاست می‌نامند. پس از نصب وردپرس باید یک قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید که بتواند از افزونه WooCommerce برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی پشتیبانی کند. افزونه WooCommerce را راه‌اندازی کنید. یک درگاه پرداخت اینترنتی برای فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید
زمانی که شما یک فروشگاه اینترنتی با هاست وردپرس راه اندازی می‌کنید، در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد. راه اندازی این فروشگاه با وردپرس، به شما این امکان را می‌دهد که از قالب‌های متنوع و افزونه‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد برای طراحی فروشگاهتان بهره ببرید. این افزونه‌ها برای هر نوع فروشگاه اعم از فروش محصولات و یا فروش مطالب آموزشی، مناسب است.
فروشگاه ساز اینترنتی ایران هاست، آسان‌ترین و کامل‌ترین راه حل، برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین حرفه‌ای است. این سرویس شامل طراحی اولیه، نصب و راه‌اندازی فروشگاه و عقد قراردادهای لازم با بانکها و نهادهای مربوط می باشد. پس از آن، همواره در کنارتان هستیم تا بیشتر بفروشید.

امیر بیژنی

مدیر سرور در ایران هاست | کارشناس ارشد مدیریت فناری اطلاعات | کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات | برنامه نویس php، پایتون | تسلط بر مفاهیم سرور، شبکه | علاقه مند به امنیت، IOT، مطالعه، ورزش، گیتار و نقاشی

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. از ۲۷ می ۲۰۰۳ که برای اولین بار وردپرس منتشر شده تا به امروز، قالب های وردپرس بهترین و سریعترین راهکارهای طراحی وب سایت آماده هستند. استفاده آسان و رایگان وردپرس باعث شده بیش از یک چهارم دنیای وب از  وردپرس استفاده کنند. است. هنگام کار با وردپرس دنیایی از اطلاعات رایگان در اختیار کاربران تازه قرار دارد تا در عرض چند دقیقه به صورت آنلاین سایت خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
    افزونه ووکامرس یک افزونه تجارت الکترونیکی منبع باز است که برای وردپرس طراحی شده است. این افزونه یک بستر ایده آل برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ آنلاین برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. با نصب ووکامرس می توان ابزارهای مختلفی، مانند روش های مختلف حمل و نقل، پرداخت، تنوع محصولات و موارد دیگر را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا