سئو

سئو Off Page چیست و چطور باید سئو خارجی را بهبود بخشید؟

SEO یا Search Engine Optimization به زبان ساده، بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است. راهکار مناسبی که منجر به انتقال ترافیک ارگانیک بیشتر، به سمت سایت خواهد شد. یکی از بخش های مهم سئو، سئو خارجی یا سئو آف پیج (Off Page) است. در این مقاله به این سوال می پردازیم که سئو off page چیست؟ و با چه اقداماتی می توان سئو آف پیج سایت را بهبود بخشید.

سئو off page یا سئو خارجی چیست؟

off page seo چیست؟ از دید حرفه‌ای چک لیست سئو سایت، دو استراتژی مجزا که متخصصین سئو جهت بهبود رتبه وب سایت‌ها انجام می‌دهند، سئو داخلی “On-Page” و سئو خارجی سایت “Off Page” سئو است.

بر‌خلاف سئوی داخلی که بر روی  صفحات داخلی وب‌سایت، طراحی و عملکرد درونی آن انجام می‌شود، سئو آف پیج شامل اقدامات و تغییراتی است که خارج از مرزهای سایت، صورت می‌پذیرند. تمامی مواردی که خارج یک سایت بررسی می‌شوند و بر روی جایگاه آن در موتورهای جستجو مانند Bing، Google، Yahoo و … اثر می گذارند، سئو خارجی سایت است.

هر‌گونه اقدامی بر روی سرعت وب­سایت، بررسی میزبانی و بهبود آن، کلمات کلیدی مرتبط با محتوا، ایجاد Content مناسب، بهینه‌سازی طراحی آن و… که در درون وب سایت انجام می‌شود را، “On-Page SEO” می‌نامند. به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش سئو داخلی را مطالعه نمایید.

۷ اقدام مهم در بهبود سئو خارجی

7 اقدام مهم در بهبود سئو خارجی

۱- بهبود سئو آف پیج با بک‌لینک

هر لینکی که از سایت های دیگر به سایت شما داده شود بک لینک است. این لینک‌ها، معتبر و مفید هستند و کاربران را به‌ سمت سایت هدایت می‌کنند. به جرات می‌توان گفت دریافت بک لینک یکی از مهمترین عوامل در افزایش رتبه سایت است  البته فراموش نکنید که اگر محتوای وب سایت و هاست از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، دریافت بک لینک تاثیری نخواهد داشت بنابراین به هنگام خرید هاست به کیفیت آن توجه کنید.

سئو خارجی سایت با بک‌لینک

۲- ساخت وبلاگ

بلاگ‌‌ها، بهترین راه برای معرفی کسب‌و‌کار شما به مخاطبان هستند. ایجاد مقاله‌های مناسب با محتوای مفید، که علاوه بر افزایش سطح اطلاعات کاربران، آنها را با حرفه و محصولات شما نیز آشنا می‌کند. وبلاگ، عامل مفیدی برای ترویجِ وب­سایت است که با ایجاد بک لینک‌های مفید در آن، می‌توان ترافیک سایت را به‌طرز چشمگیری افزایش داد. برای آشنایی با مفهوم وبلاگ می توانید مقاله بلاگ چیست را مطالعه کنید.

۳-بهبود off page سئو با رپورتاژ خبری

رپورتاژ در تبلیغات اینترنتی به‌عنوان یک گزارش یا مصاحبه برای معرفی برندها یا اشخاص در سایت‌های خبری پربازدید درج می‌شود. این رپورتاژ آگهی به‌صورت یک خبر تبلیغاتی منتشر می‌شود. گزارشی از فعالیت کسب‌و‌کار یا حرفه شما که توسط مدیر تبلیغات یا روابط عمومی که در وب سایت‌های خبری بزرگ و پربازدید قرار می‌گیرد.

با توجه به آمار بالای بازدید این سایت‌های خبرگزاری، احتمال کلیک کردن بر روی خبر و وارد شدن به سایت شما خیلی بالا خواهد رفت. مدیران بازاریابی و تبلیغاتِ کسب‌و‌کارهای آنلاین، از این امکان برای انتقال ترافیک بالا به سایت‌ استفاده می­کنند که این امر به بهبود سئوی سایت کمک شایانی خواهد کرد. درنهایت به شما توصیه می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه backlink چیست مطالعه نمایید.

 

۴-فعالیت در فروم‌ها و تاثیر آن بر سئو خارجی سایت

فروم‌های مرتبط با فعالیت وب سایت خود که شامل گروه‌ها و افراد زیادی هستند را پیدا کنید. با عضویت در این فروم‌ها، پاسخ به سوالات کاربران و البته ایجاد بک لینک‌های مناسب به وب­سایت، به‌ بهبود سئو سایت کمک کنید. با این کار سایت شما در معرض دید افراد متخصصی که در حیطه کسب‌و‌کار شما فعال هستند، قرار می‌گیرد.

فعالیت در فروم‌ها و تاثیر آن بر سئو خارجی سایت

۵-شبکه‌های اجتماعی و سئو خارجی سایت

امروزه شبکه‌های اجتماعی (Social Networking) مقصد روزانه کاربران بسیاری در دنیای بزرگ اینترنت هستند. افراد در طول روز با گوشی موبایل یا تبلت، بیشتر اوقات خود را در شبکه های اجتماعی سپری می‌کنند. ایجاد صفحات کاربری در شبکه های اجتماعی همچون LinkedIn، Facebook  Instagram، Tweeter و… باعث دریافت سوشال سیگنال می شود. قراردادن پست‌هایی شامل معرفی خدمات، تخفیفات دوره ای، برگزاری جشنواره، قرعه کشی و… بازدید موثری را به‌سمت وب­سایت، روانه خواهد کرد. در کنار لینک داخلی همچنین درج لینک مستقیم از پروفایل شبکه اجتماعی به صفحات متفاوت سایت به اعتبار کسب‎و‌کار می‌افزاید.

۶-ویدیوی تبلیغاتی

با تولید ویدیوهایی مرتبط با حیطه فعالیت وب سایت و معرفی خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید، مخاطبان بیشتری را به‌سمت وب سایت جذب خواهید کرد. همچنین اشتراک این ویدیوها در وب سایت‌های معتبری مانند YouTube، Vimeo، آپارات و… با افزایش آمار بازدید سایت، سئو آنرا بهبود می‌دهد.

 

۷-عضویت در موتورهای جستجو و دایرکتوری محتوا

وب سایت خود را به موتورهای جستجوی پربازدید و معروف دنیا معرفی کنید. با ثبت‌نام در Yahoo، Google، Alexa، MSN و سایت‌های مختلف دیگر، امتیاز سایت را افزایش دهید. همچنین پس از انتشار هر مقاله جدید در بلاگ، آنرا در سایت‌های معتبرِ مقالات، که دایرکتوری معتبر می­باشند ارسال کنید. این اقدامات احتمال دیده‌شدن سایت و مقالات شما را افزایش می‌دهد و کاربران زیادی را به وب سایت شمامی کند.

تاثیر Off-Page سئو بر رتبه وب سایت

تاثیر Off Page سئو بر رتبه وب سایت

هر دو مورد “سئو آف پیج یا off page” و “On-Page” در بهبود جایگاه سایت موثر هستند و متخصصین SEO به‌صورت دقیق و حرفه‌ای بررسی آنها را، انجام خواهند داد. این دو، مانند دو بازوی سئو هستند که در کنار یکدیگر رتبه سایت را به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و…. انتقال می‌دهند.

برای بهبود رتبه سایت می توانید از ابزار Pagespeed نیز استفاده نمایید و اطلاعات مفیدی در راستای قدرتمند کردن امتیاز سئو خود بدست اورید. از همین رو در مقاله ای با عنوان آموزش بهبود رتبه سایت در PageSpeed Insights Google این ابزار و روش استفاده از آن بصورت کامل توضیح داده شده است.

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا