شبکه های اجتماعیکسب و کار

آموزش ساخت فروشگاه در اینستاگرام

اینستاگرام شبکه‌ای اجتماعی بر پایه ارسال و به اشتراک گذاری عکس و ویدئو می‌باشد، این شبکه‌ اجتماعی محبوبترین شبکه‌ اجتماعی فعال در کشور محسوب می‌شود. علاوه بر جذابیت‌های اینستاگرام برای استفاده‌های معمول مانند تمامی شبکه‌های اجتماعی، بدون شک این برنامه یکی از جذابترین شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت و کسب درآمد است به همین منظور ساخت فروشگاه در اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جذاب و کاربردی است که در آخرین آپدیت‌های این شبکه اجتماعی در اختیار کاربران قرار گرفته است. اخیرا سوال‌های بسیار زیادی درباره‌ی نحوه‌ی ساخت فروشگاه در اینستاگرام یا ساخت پیچ اینستاگرام برای فروش از ما پرسیده می‌شود چنانچه شما هم قصد راه‌اندازی و ساخت فروشگاه در اینستاگرام خود را دارید با ما همراه باشید، ما در اینجا به زبان ساده تمام مراحل ساخت فروشگاه اینستاگرامی را به شما آموزش می‌دهیم.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

ساخت فروشگاه در اینستاگرام

فروشگاه اینستاگرام چیست؟

این قابلیت اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهد تا در اکانت کاری و تجاری خود، کاتالوگی از محصولاتتان را ایجاد کنید و دقیقا مانند یک فروشگاه اینترنتی ولی با دسترسی محدودتر عمل کنید. با قرار دادن (Tag product) بر روی عکس محصولات، هر شخص با کلیک کردن بر روی عکس منتشر شده در پیج شما می‌تواند از قیمت محصول آگاه و برای خرید اقدام کند. علاوه بر امکان قرار دادن (Tag product) امکانات دیگری هم برای شما فعال می‌شود که در زیر به اختصار به آن‌ها اشاره شده است:

  • وارد کردن نام محصول
  • تصویر از محصول
  • امکان قرار دادن توضیحات و مشخصات محصول
  • لینک مراجعه به وب‌سایت
  • امکان نمایش محصولات مشابه

پیشنهاد می کنیم برای بیشتر دیده شدن در فضای اینستاگرام از پروموت استفاده کنید، برای کسب اطلاعات در این زمینه مقاله ی پروموت اینستاگرام چیست را مطالعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: تغییر فونت در اینستاگرام

 

آموزش ساخت پیج فروش در اینستاگرام

فعال سازی و ساخت فروشگاه اینستاگرامی کار سخت و دشواری نیست بلکه مقداری زمان‌بر و حوصله سر بر است پس برای گذراندن مراحل این کار لازم است تا مقداری صبوری به خرج دهید توجه کنید که فقط ساخت فروشگاه کافی نیست و لازم است که استراتژی بازاریابی اینستاگرام جدی را داشته باشید. این نکته را در نظر بگیرد که فعال شدن این امکان بر روی حساب کاربری شما نیاز به بررسی توسط اینستاگرام دارد. در ادمه مرحله به مرحله نحوه ساخت فروشگاه اینستاگرامی را با هم بررسی می‌کنیم:

  • قدم اول: اکانت معمولی اینستاگرام خود را به اکانت تجاری تبدیل کنید

اولین شرط برای داشتن فروشگاه اینستاگرامی این است که اکانت خود را بیزنسی کنید. برای این کار کافیست به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید، سپس بر روی گزینه Account کلیک کنید و در انتهای بخش اکانت گزینه switch to professional account را که به رنگ آبی نوشته شده است را پیدا کنید. اکنون قابلیت‌های اکانت تجاری برای شما گفته می‌شود بر روی گزینه continue بزنید تا به مرحله بعد بروید. در مرحله بعد باید نوع کسب و کارتان را برای اینستاگرام مشخص کنید از بین دسته‌ بندی های موجود (Artist، Musician، Blogger، Clothing (Brand) و .. ) یکی را انتخاب کنید.

بر روی add catalog کلیک کنید تا مراحله ساخت کاتالوگ برای شما شروع شود

با کلیک بر روی گزینه Next مراحل بعد را پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید اکانت Creator برای بلاگرها می‌باشد پس برای داشتن فروشگاه اینترنتی حتما Buessines را انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: درآمد از طریق آپارات

 

  • قدم دوم: ساخت حساب تجاری فیسبوک و اتصال آن به پیج اینستاگرام

بعد از اینکه اکانت اینستاگرام خود را تجاری کردید، باید یک حساب تجاری فیس‌بوک نیز داشته باشید. برای داشتن یک حساب تجاری فیس‌بوک از منوی بالای صفحه گزینه Create و بعد Page را انتخاب کنید، در مرحله بعد ب روی Business Or Brand کلیک کنید. اکنون باید نام پیج تجاری و همچنین در قسمت Category نوع محصول و کسب‌وکار خود را تعیین کنید. پلتفرم اینستاگرام تنها به افرادی که فروشگاه فیزیکی دارند امکان استفاده از Shop را می‌دهد، بنابراین باید توجه داشته باشید که جوری وانمود کنید که یک فروشگاه فیزیکی هستید. در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به فروشگاه (آدرس، شماره تماس و ..) را کامل کنید، با توجه به تحریم بودن ایران نمی‌توانیم از آدرس و شماره تلفن محلی خود استفاده کنیم و باید از یک شماره تلفن و آدرس دیگر استفاده کنید.
به سراغ بخش Page Info بروید و اطلاعاتی را که از شما خواسته شده است را به‌طور کامل و دقیق وارد کنید سپس به بخش Template and Tabs بروید و در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود از قسمت Add Tab می‌توانید Shopping را انتخاب نمایید.

بعد از گذراندن تمامی مراحل بالا باید اکانت فیس‌بوک خود را به اینستاگرام متصل کنید، با اتصال فیس‌بوک به اینستاگرام یک‌سری امکانات برای کسب و کار اینستاگرامی شما فعال می‌گردد. بر روی آیکون اینستاگرام کلیک کنید و بعد از باز شدن صفحه اجازه دسترسی به اکانت اینستاگرام را بدهید و آن را به حساب کاربری خود در فیس‌بوک اضافه کنید.

*‌ توجه داشته باشید تا زمانی که عکس پروفایل خودتان را مشاهده نکرده‌ باشید هنوز حساب اینستاگرام شما به فیس‌بوک متصل نشده است.
بعد از اتصال پیج اینستاگرام خود به فیسبوک باید کاتالوگ محصولات خودتان را در پیج تجاری فیس‌بوک ایجاد نمائید سپس می‌توانید به سراغ صفحه اینستاگرام خود بروید و کاتالوگ محصولات خود را انتخاب کنید.

 

 

  • قدم سوم: ساخت کاتالوگ در اکانت تجاری فیس‌بوک

اکنون نوبت به ساخت کاتالوگ محصولات رسیده است. کاتالوگ یک محصول شامل قیمت، عکس محصول و سایر تگ‌های مربوط به محصول می‌باشد. برای ساخت کاتالوگ یک محصول در فیس‌بوک به آدرس www.facebook.com/products بروید و سپس بر روی add catalog کلیک کنید تا مراحله ساخت کاتالوگ برای شما شروع شود.

بر روی add catalog کلیک کنید تا مراحله ساخت کاتالوگ برای شما شروع شود

اکنون باید upload product info را انتخاب کنید و محصولات خود را به صورت دستی وارد کنید و در کادرهای بعدی، به ترتیب نام فروشگاه و کاتالوگ خود را وارد کنید.

نام فروشگاه و کاتالوگ خود را وارد کنید

  • قدم چهارم: چگونه به کاتالوگ فیسبوک خود محصول جدید اضافه کنیم؟

در ابتدا برای اضافه کردن محصول، در بین دسته‌ بندی‌های مختلفی که وجود دارد نزدیک‌ترین گزینه به نوع فعالیت خود را انتخاب کنید، برای اینکه بتوانید روی محصولات خود در پست‌ها و استوری‌ها قیمت بگذارید، گزینه E-commerce را انتخاب کنید.

گزینه E-commerce را انتخاب کنید

بعد از مشخص کردن نوع فعالیت خود، با انتخاب add products کادر زیر برای شما باز می‌شود. با انتخاب گزینه اضافه کردن دستی محصول (add manually) بر روی Next کلیک کنید.

بر روی Next کلیک کنید
در صفحه جدیدی که باز می‌شود شما می‌توانید تمامی مشخصات محصول خود را وارد کنید.

  • گزینه اول Image است و شما می‌توانید عکس محصول خود را را آپلود کنید.
  • در قسمت Name نام محصول را وارد کنید
  • بخش Description این امکان را برای شما فراهم کرده است تا توضیحات لازم مربوط به هر محصول را بنویسید.
  • قسمت Content Id اختیاری است و به شما این اجازه را می‌دهد تا برای هر محصول آیدی منحصر به فردی در نظر بگیرید.
  • در بخش Website Link می‌توانید آدرس صفحه محصول خود را در وب‌سایتتان وارد کنید.

در نظر داشته باشید با توجه به مشکلات تحریم ایرانیان واحد پول ریال وجود ندارد، بهتر است واحد پولی مانند دلار را انتخاب کنید و در کنار قیمت خود حرف T یا عبارتToman را بنویسید، پس از پر کردن تمامی فیلد‌های خواسته شده گزینه Add Product را انتخاب کنید تا محصول جدید به کاتالوگ شما اضافه شود.
در ادامه به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید در بین گزینه‌های موجود روی Business کلیک کنید سپس گزینه setup Instagram shopping را انتخاب کنید و در نهایت بر روی کاتالوگ ایجاد شده ضربه بزنید. برای بررسی سایت و نرم افزارهای دانلود از اینستاگرام می توانید به مقالات دیگر ما مراجعه نمایید.

 
 

  • قدم پنجم: مهمترین مرحله در ایجاد فروشگاه اینترنتی صبور بودن است

بعد از آنکه کاتالوگ را ایجاد کردید و آن را به اکانت خود متصل کردید، اینستاگرام شروع به بررسی کردن می‌کند و ممکن است این فرآیند از چند روز تا نهایتا یک ماه طول بکشد. بعد از گرفتن تاییدیه می‌توانید هنگام آپلود پست‌ها و استوری‌های جدید به آن‌ها تگ اضافه کنید.

برای اضافه کردن تگ محصول به پست‌های اینستاگرام، مانند همیشه مراحلی را ک برای انتشار یک پست طی می‌کنید انجام دهید و فقط قبل از انتشار پست، این بار زیر گزینه Tag people گزینه‌ Tag products نیز وجود دارد و با انتخاب این گزینه وارد بخش محصولات خود در کاتالوگ فیس‌بوک می‌شوید. بنابراین بسیار مهم است قبل از انتشار محصول در اینستاگرام از قبل کاتالوگ آن را در فیسبوک آماده کرده باشید.

فروشگاه ساز

جمع بندی

تغییر سبک زندگی مردم با شیوع کرونا ویروس بسیار مشخص و واضح است و یکی از تغییرات اساسی که بعد از این ویروس مشاهده شد، شدت گرفتن خرید‌های آنلاین است. اکنون با چگونگی ساخت یک فروشگاه اینترنتی اینستاگرام آشنا شدید و هر آنچه که برای ساخت فروشگاه در اینستاگرام را باید می‌دانستید، آموخته‌اید. اما لزوما داشتن یک فروشگاه اینستاگرام به معنی فروش و کسب درآمد نیست، بهتر است برای آنکه بدانید چگونه در اینستاگرام درآمد داشته باشیم مقاله دیگری را از ایران هاست بخوانید.

برخی از مهمترین نکات برای موفقیت در فروشگاه اینستاگرام و کسب درآمد در زیر برای شما آورده شده است:

  • فعالیت مداوم و مستمر داشته باشید.
  • محتوی با کیفیت تولید کنید.
  • توضیحات کامل و جامع بنویسید.
  • از هشتک‌های مرتبت استفاده کنید.
  • خودداری از انتشار محتوای نامربوط به صفحه
  • تعامل با کاربران و دنبال کنندگان خود
  • داشتن خلاقیت در پست‌ها و استوری‌های
  • و ..

پیشنهاد می‌گردد در کنار فعالیت در اینستاگرام حتما وب‌سایت خود را نیز راه‌اندازی کنید. همچنین اگر پیج شخصی دارید و یا ادمین پیج بیزینسی هستید، در پایان به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی چگونه ادمین اینستاگرام شویم را مطالعه کنید تا با شرایط ادمین اینستاگرام بودن و وظایف آن آشنا شوید.

این مقاله توسط تیم ایران هاست، ارائه دهنده ی فروشگاه ساز اینترنتی و سرور مجازی تهیه شده است. با نوشتن نظرات و پیشنهادات خود ما را همراهی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا