کسب و کار

سرویس پرداخت الکترونیک چیست + بررسی ۴ ویژگی اصلی آن

در پاسخ سرویس پرداخت الکترونیک چیست بایستی گفت سرویس‌های پرداخت می توانند وب سایت شما را از یک ابزار اطلاعاتی ساده به یک فروشگاه بزرگ مجازی تبدیل کند جایی که کاربران می توانند ۲۴ ساعت در روز و ۷ روز در هفته از منزل خود و از طریق کامپیوتر شخصی‌شان خرید کنند. برای  امن کردن بستر ارتباطی در هنگام خرید مشتریان خود بایستی دارای یک SSL – Secured socket layer باشید که با خرید ssl برای دامنه امکان پذیر می باشد.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

در ایران برای دریافت پول و قبول کارت‌های بانکی از طریق اینترنت شما می بایست با یکی از بانک‌های سامان و یا پارسیان و یا سایر سرویس دهندگان قرار داد عقد نمایید. که در قبال این قرار داد شرکت‌های وابسته به این بانک‌ها خدماتی همچون دریافت پول از کاربران و انتقال آن به شماره حساب اعلام شده از سوی شما؛ کنترل درستی انجام تراکنش‌ها و … را به شما ارائه می‌دهند.

SSL

یک SSL یک ضمیمه به یک پیغام الکترونیکی است که شامل ۲ کلید می‌شود

  • کلید عمومی
  • کلید خصوصی

که برای امن کردن بستر پرداخت‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد کلید عمومی اطلاعات فرستنده را به صورت رمز در می‌آورد و قابل مشاهده برای عموم می‌باشد اما کلید خصوصی تنها در نزد دریافت کننده است و اطلاعات رمز شده توسط کلید عمومی تنها با این کلید قابل مشاهده می باشند. سیستم “دو کلید” یکی از بهترین راههای مورد پسند عام برای ایجاد امنیت در پرداخت آنلاین می باشد و رسیدن به کلید خصوصی از طریق کلید عمومی غیر ممکن است.

سایت های درگاه پرداخت واسط اینترنتی چه ویژگی هایی دارند؟
قبل از اینکه به سراغ نقد و بررسی سایت های ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی برویم اجازه دهید ببینیم سایت های درگاه پرداخت واسط اینترنتی چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه مزیت ها و ویژگی های یک درگاه پرداخت واسط اینترنتی که باید حتما آن ها را داشته باشد را عنوان خواهم کرد.

بررسی ۴ ویژگی سرویس پرداخت الکترونیک چیست ؟

 

بررسی 4 ویژگی سرویس پرداخت الکترونیک چیست

۱.فعال سازی در کمتر از چند ساعت سرویس های پرداخت الکترونیک

یکی از ویژگی هایی که سایت های درگاه پرداخت واسط باید داشته باشند فعال سازی سریع است. بسیاری از سایت های ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی در کمتر از چند ساعت حساب کاربری شخص مورد نظر را با احراز کردن هویت آن بررسی و فعال سازی می کنند.

یعنی شما می توانید به جای اینکه به بانک مراجعه کنید و چندین روز وقت خود را برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی هدر دهید در کمتر از چند ساعت درگاه پرداخت آنلاین سایت تان را توسط سایت های مذکور راه اندازی کنید.

۲.عدم نیاز به مجوز کسب و کار سرویس های پرداخت الکترونیک

یکی از ویژگی های خوب درگاه های پرداخت واسط این است که برای ارائه خدمات خود به هیچ وجه از کسب و کارها و اشخاص مجوز فعالیت طلب نمی کنند. این در صورتی است که برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از بانک ها حتما باید سایت شما دارای ای نماد باشد.

۳.تسویه حساب روزانه سرویس های پرداخت الکترونیک

یکی از دیگر ویژگی هایی که درگاه های واسط پرداخت باید داشته باشند تسویه حساب روزانه در چندین نوبت است. بسیاری از ارائه دهندگان همینطور هستند. سریع بودن تسویه حساب هم ملاک است.

معمولا به دو شکل تسویه ها انجام می شوند

  • تسویه حساب به روش پایا در سرویس های پرداخت الکترونیک
  • تسویه حساب به روش کارت به کارت در سرویس های پرداخت الکترونیک

تسویه حساب به روش پایا در سرویس های پرداخت الکترونیک

در این روش کارمزدی برای تسویه دریافت نمی شود ولی ممکن است چند ساعت زمان ببرد. در روزهای تعطیل هم تسویه به روش پایا انجام نمی شود و به ساعات اداری در روز بعد موکول می شود.

تسویه حساب به روش کارت به کارت در سرویس های پرداخت الکترونیک

در این روش برای تسویه حساب ۵۰۰ تومان از مبلغ تسویه کسر می شود ولی چون به روش کارت به کارت است تسویه به صورت آنی انجام می شود. در هر زمان (حتی در روزهای تعطیل) که قصد تسویه به روش کارت به کارت را داشته باشید به سرعت درخواست شما انجام می شود.

۴.ارائه صفحه شخصی پرداخت

صفحه شخصی پرداخت که دقیقا به نام شما باشد هم جزء خدمات جالب سایت های درگاه پرداخت واسط است. معمولا اکثر درگاه های پرداخت واسط اینترنتی صفحه شخصی به نام شما و به صورت آماده به شما ارائه می دهند که خودتان هم می توانید آن را ویرایش کنید. مثلا رنگ بندی صفحه خود را عوض کنید یا فیلدهای ضروری پرداخت را کم یا زیاد کنید.

سوالات متداول

سرویس‌های پرداخت می توانند وب سایت شما را از یک ابزار اطلاعاتی ساده به یک فروشگاه بزرگ مجازی تبدیل کند جایی که کاربران می توانند ۲۴ ساعت در روز و ۷ روز در هفته از منزل خود و از طریق کامپیوتر شخصی‌شان خرید کنند.
یک SSL یک ضمیمه به یک پیغام الکترونیکی است که شامل ۲ کلید می‌شود ۱- کلید عمومی ۲- کلید خصوصی که برای امن کردن بستر پرداخت‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد کلید عمومی اطلاعات فرستنده را به صورت رمز در می‌آورد و قابل مشاهده برای عموم می‌باشد اما کلید خصوصی تنها در نزد دریافت کننده است و اطلاعات رمز شده توسط کلید عمومی تنها با این کلید قابل مشاهده می باشند. سیستم “دو کلید” یکی از بهترین راههای مورد پسند عام برای ایجاد امنیت در پرداختهای آنلاین می باشد و رسیدن به کلید خصوصی از طریق کلید عمومی غیر ممکن است.
۱.فعال سازی در کمتر از چند ساعت سرویس های پرداخت الکترونیک ۲.عدم نیاز به مجوز کسب و کار سرویس های پرداخت الکترونیک ۳.تسویه حساب روزانه سرویس های پرداخت الکترونیک

ایران هاست

مشخصات مدیر

‫۲ دیدگاه ها

    1. بسته به ماهیت و کاربرد وب سایت مورد نظر، می توانید از نرم افزارهای مختلفی برای طراحی وب سایت خود استفاده کنید.
      در صورتی که قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید، می توانید از نرم افزارهای فروشگاه سازی مانند:
      OScommerce که از لینک زیر قابل دانلود می باشد :
      http://www.oscommerce.com/get/8

      یا نرم افزار Prestashop از طریق لینک زیر استفاده نمایید.
      http://www.prestashop.com/en/downloads/

      همچنین در لینک زیر می توانید توضیحات بیشتری در مورد چگونگی راه اندازی فروشگاه های اکترونیکی را مشاهده کنید:
      http://blog.iranhostdir.ir/3588/%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%9F/

      اگر قصد طراحی سایت بدون ماهیت تجاری و معمولی را دارید که دارای امکاناتی مانند گالری تصاویر یا امکان اضافه کردن محتوا را داشته باشد می توانید از نرم افزار هایی مانند WordPress و یا Joomla استفاده کنید که لینک دانلود هریک از آن ها در زیر موجود می باشد:

      لینک WordPress فارسی :
      http://fa.wordpress.org/wordpress-3.3.1-fa_IR.zip

      لینک جوملای فارسی :
      http://joomlacode.org/gf/download/frsrelease/16055/69769/Joomla_Persian_1.5.25-Stable-Full_Package.zip

      در صورتی که میزبانی شما در ایران هاست می باشد می توانید برای مشاهده راهنمای نصب فارسی هریک از نرم افزارهای فوق به آدرس زیر مراجعه کنید.
      https://support.iranhost.com/kb/c63/cms-.aspx

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا