طراحی و توسعه وب سایتطراحی وب سایت

فروشگاه ساز چیست؛ امکانات فروشگاه ساز و انواع آن

با پیشرفت و آگاهی در مورد تعریف تجارت الکترونیکی و پررنگ شدن میل به خریدهای اینترنتی در مردم، داشتن یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، امتیازی برجسته به شمار می آید. اما اگر اطلاعاتی از راه اندازی فروشگاه آنلاین نداشته باشید چکار کنیم؟ یک گزینه برای پاسخ به این سوال فروشگاه ساز است که توسط شرکت های مختلف در داخل و خارج ایران به افراد معرفی می شود. اما فروشگاه ساز چیست؟ در ادامه مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال، به بررسی انواع فروشگاه ساز می پردازیم و از ویژگی های مهم انتخاب چنین نرم افزاری خواهیم گفت.

فروشگاه ساز چیست؟

میتوان چنین عنوان کرد که فروشگاه ساز آنلاین پلتفرمی است که شما با آن می توانید یک سایت فروشگاهی ساخته و از طریق آن محصولات خود را به کاربران نمایش دهید. در فروشگاه ساز که به یک CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا است، تمامی فرایندهای یک فروشگاه بصورت آنلاین انجام می شود. این فرایند ها می تواند شامل مواردی از قبیل زیر باشد:

  • پرداخت آنلاین مبلغ
  • درج و حذف محصولات فروشگاه و دسته بندی آن
  • ارائه گزارش مالی
  • انجام محاسبات مالی مانند میزان هزینه های پیکی و پستی
  • مدیریت کاربران و …

با کمک فروشگاه ساز، تمام پیچیدگی های یک فروشگاه در محیطی قابل فهم و به اصطلاح user friendly پیاده سازی شده است و تمام افراد حتی با دانش کم می توانند از آن استفاده کنند. ابزارهای این سرویس با فراهم آوردن سهولت نسبی به کاربران اجازه می­ دهند تا وب­ سایت خود را بدون نیاز به دانش فنی و یا کدنویسی، طراحی و مدیریت نمایند. در سرویس­ های سایت­ ساز، صفحات ارائه محتوای وب به بازدیدکنندگان سایت بر اساس مجموعه ­ای از قالب ها نمایش داده می شوند.

فروشگاه ساز

ویژگی ها و امکانات فروشگاه ساز اینترنتی

علاوه بر نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، برخی ویژگی ها در نرم افزار فروشگاه ساز آنلاین قابل تامل هستند:

  • تعریف کوپن تخفیف: در برخی موارد فروشندگان برای برخی محصولات خود تخفیفات ویژه ای قائل می شوند. در فروشگاه آنلاین این کار تنها با چند کلیک ساده انجام می شود.
  • تعریف ایمیل اختصاصی: داشتن ایمیل اختصاصی در فروشگاه آنلاین شما، به اعتبار کسب و کارتان کمک شایانی خواهد کرد. با این ایمیل به راحتی م یتوانید با کاربرانتان در تماس باشید و به واسطه ان هیچ وقت نام برند و فروشگاهتان از اذهان کاربران پاک نخواهدشد.
  • از دیگر ویژگی های مهم فروشگاه ساز، امکان اتصال به سامانه ارسال SMS است.

ویژگی ها و امکانات فروشگاه ساز

انواع فروشگاه ساز

اگر بخواهیم فروشگاه ساز را به دسته بندی های متفاوتی تقسیم کنیم، به دو دسته اصلی خواهیم رسید:

  1. فروشگاه ساز محلی
  2. فروشگاه ساز SAAS یا ابری

 

فروشگاه ساز محلی

اصولا فروشگاه ساز محلی بر روی سیستم مالک فروشگاه تعبیه شده و هدایت و نگهداری آن تنها بر عهده یک یا چند نفر است و در زمان بروز مشکل این افراد باید خود به رفع مشکل بپردازند.

فروشگاه ساز SAAS یا خدمات ابری

برخی از شرکت های ارائه دهنده میزبانی وب، اقدام به پیاده سازی خدماتی در قالب فروشگاه ساز آنلاین نموده اند که نمونه آنها شرکت ایران هاست می باشد. در این نوع فروشگاه دارنده کسب و کار راه اندازی فروشگاه خود را به شرکت مربوطه می سپارد و در برخی موارد مسئولیت وارد کردن اطلاعات محصولات بر عهده شرکت می باشد. در این حالت در زمان بروز مشکل در عملکر فروشگاه ساز، شرکت مربوطه موظف به رفع آن خواهد بود.

برای آگاهی از معنی saas می توانید در مقاله saas چیست را بخوانید.

معرفی برترین فروشگاه ساز های خارجی

 

فروشگاه ساز ووکامرسووکامرس (woo-commerce)

قدرتمند ترین فروشگاه ساز آنلاین خارجی در دنیا را می توان به جرات به woo-commerce تخصیص داد. اگر بخواهیم مختصری درباره اینکه ووکامرس چیست بگوییم، باید گفت ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس و بر بستر این CMS قدرتمند انجام می شود و به کمک تیم گسترده ای که دارد، فارسی زبانان می توانند از آن استفاده کنند.

 

مجنتو (Magento)

magento فروشگاه دیگری است که بصورت متن باز در اختیار افراد قرار می گیرد. مجنتو علاوه بر پلاگین های رایگان، برخی افزونه های پولی هم دارد که می توان در فروشگاه از آن استفاده نمود.

در صورتیکه تمایل دارید از این فروشگاه ساز استفاده نمایید می توانید از مقاله نصب و راه اندازی مجنتو خود استفاده نمایید.

پرستاشاپ (PrestaShop)

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین فروشگاه سازهای آنلاین در ایران به حساب می آید. به دلیل اینکه نصب ماژول در پرستاشاپ کار بسیار ساده ای است و همچنین  دارای قالب های بسیاری است ، از محبوبیت فراوانی هم برخوردار است.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه نصب پرستاشاپ مقاله اختصاصی ما را مطالعه نمایید.

tomato-cart

برای آشنایی با فروشگاه tomato-cart باید گفت این فروشگاه نیز از زبان فارسی پشتیبانی می کند و چند سالیست که مورد استقبال فارسی زبانان قرار گرفته است.

یک فروشگاه ساز چگونه به شما کمک می کند؟

حتما تا به اینجای مقاله متوجه اهمیت پلتفرم فروشگاه ساز شده اید. براساس توضیحات بالا اکثر فروشگاه ساز ها به شما امکان مدیریت انبارها و تراکنش‌های انجام شده در فروشگاه شما را می دهد. همچنین بخش مدیریت کاربران و همینطور مدیران سایت فروشگاهی، تنها با چند کلیک ساده میسر خواهد بود. با استفاده از این نرم‌افزارها می توانید

  • راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را انجام دهید.
  • فروشگاه خود را برای موتورهای جست و جو بهینه‌سازی نمایید.
  • سفارشات و تراکنش ها را کنترل و مدیریت نمایید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا