کسب و کارشبکه های اجتماعی

فلاپ اینستاگرام چیست؟ راه های پیشگیری از فلاپ شدن

همان‌طور که می‌دانید تعداد افراد بسیار زیادی در اینستاگرام فعال هستند و شاید بتوان این شبکه اجتماعی را پرطرفدارترین شبکه اجتماعی فعال در کشور ایران دانست، اینستاگرام همواره تمام تلاش خود را انجام داده است تا رضایت کاربران خود را جلب کند و اولویت این برنامه راضی نگه داشتن کاربران است. با توجه به کاربران بسیار زیاد و بی‌شمار این شبکه اجتماعی، اینستاگرام برای کنترل کردن کاربران خود قوانین و محدودیت‌های خاصی وضع کرده است و برای افرادی که نسبت به این قوانین بی توجه باشند، جریمه‌های را در نظر گرفته است.

یکی از این جریمه‌های که اینستا برای کابران خود در نظر گرفته است، فلاپ می‌باشد. فلاپ تفاوت زیادی با اکشن بلاک و شدوبن دارد، این جریمه می‌تواند باعث آسیب رساندن به پیج شما شود. در صورتی‌که پستی از شما توسط اینستاگرام فلاپ شود، تعداد کمی از فالورهای شما قادر به تماشای پست شما خواهند بود که این موضوع باعث می‌شود تا بازدید، لایک و کامنت پست مورد نظر به مقدار بسیار قابل توجهی کاهش پیدا کند. چنانچه می‌خواهید بیشتر در مورد فلاپ اینستاگرام بدانید و دلایل فلاپ شدن پست در اینستاگرام چیست؟ تا پایان این محتوا با ما همراه باشید.

فلاپ چیست؟

فلاپ (Flop) در معنای لغوی به معنی شکست می‌باشد. فلاپ پست در اینستاگرام هم دقیقا به همین معناست و در صورتی که پست شما توسط اینستاگرام فلاپ شود، پست مورد نظر تنها برای تعدا بسیار کمی از فالورهای شما نمایش داده می‌شود. فلاپ شدن باعث می‌شود تا لایک، کامنت، بازدید و به‌طور کلی تعامل پست مورد نظر به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند. در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده ی سرور مجازی ) بیشتر در مورد این موضوع  راه‌های رفع آن صحبت میکنیم.

 

دلایل فلاپ شدن پست در اینستاگرام چیست؟

قوانین اینستاگرام تولید کنندگان محتوا را مجبور می‌کند تا از آن‌ها پیروی کنند، پیروی کردن از قوانین و دستورالعمل‌های اینستاگرام در نهایت منجر به امنیت کاربران و عدم سرقت محتوای شما توسط سایر کاربران شده است. اکنون برخی از رفتارهای که باعث فلاپ شدن پست در اینستاگرام می‌شود را با هم مرور می‌کنیم:

فلاپ در اینستاگرام به چه معناست؟

ارسال پست‌های خود به‌صورت اسپم و غیر طبیعی به دایرکت دیگران

به هیچ ‌عنوان یکجا تعداد زیادی از پست‌های خود را به دایرکت دیگران ارسال نکنید، این رفتار توسط الگوریتم‌های اینستاگرام اسپم شناخته می‌شود و ممکن است نسبت به فلاپ کردن پست‌های شما اقدام کند. توجه داشته باشید ارسال پست‌های خود به دایرکت دیگران ممکن است عواقب بسیار بدتری نسبت به فلاپ شدن داشته باشد.

استفاده از آنفالویاب‌ها و سایر برنامه‌های متصل به اکانت اینستاگرام شما

در صورت استفاده از آنفالویاب و سایر برنامه‌های که نیاز به دسترسی به اکانت اینستاگرام شما را دارد، اینستاگرام متوجه فعالیت غیر عادی پیج شما خواهد شد و نسبت به جریمه کردن شما اقدام می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: تلگرام دوم برای ایفون

 

ادیت کردن پست بعد از انتشار

زمانی که پستی را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، در صورتی‌که تعامل خوبی در پیج شما داشته باشد ممکن است به فضای اکسپلور و هشتک‌ها راه پیدا کند اما در صورتیکه بعد از انتشار پست نسبت به تغییر لوکیشن، افراد تگ شده و… اقدام کنید، تمامی آمارهای تعامل پست مورد نظر پاک شده و دوباره از صفر شروع می‌شود. پس ویرایش پست بعد از انتشار باعث فلاپ شدن پست می‌شود.

عدم ارتباط گرفتن با مخاطبین و دنبال کننده‌ها

برقراری ارتباط با فالوورها مزایای بسیار زیادی دارد، این موضوع در پیج فروشگاهی اینستاگرام از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای جلوگیری از فلاپ شدن صاحبان تمامی پیج‌ها باید در کامنت‌ها با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند پس تا می‌توانید در کامنت‌ها نسبت به اظهار نظر سایر کاربران واکنش نشان دهید. پین کردن کامنت کاربران هم یک راه‌ کار جالب برای جلوگیری از فلاپ شدن است.

کپی کردن پست یا به اصطلاح عدم رعایت قوانین کپی رایت

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام بسیار هوشمند است و چنانچه متوجه تکراری بودن محتوا و پست شما شود نسبت به فلاپ کردن آن اقدام می کند. برای دانلود از اینستاگرام سایت و نرم افزارهایی وجود دارد که نباید پستی که از آنها دانلود کردید را مجددا بارگذاری نمایید.

انتشار بیش از حد پست

انتشار چند پست به صورت پشت سر هم ممکن است برای دنبال کنندگان شما فاقد جذابیت‌ باشد. عدم جذابیت پست‌های شما برای کاربران ممکن است تعامل آن‌ها را با پیج شما به شدت کاهش دهد. بنابراین برای جلوگیری از فلاپ شدن در اینستاگرام سعی کنید، پست‌های خود را با فواصل زمانی کم منتشر نکنید.

 

استفاده بیش از حد ایموجی در کامنت‌ها

در نگاه اول کامنت گذاشتن برای یک پست بسیار خوب و عالی به‌نظر می‌رسد و نشانه تعامل بالای کاربران در یک پیج می‌باشد، اما باید در نظر داشته باشید که علاوه بر کامنت، محتوای کامنت نیز بسیار مهم است. کامنت‌های بدون مفهوم و صرفا ایموجی باعث می‌شود از دید اینستاگرام به عنوان کامنت اسپم شناخته شود. وجود تعداد زیاد کامنت ایموجی برای یک پست مضر است و باعث می‌شود تا این پست به عنوان اسپم شناخته شود.

روش‌های جلوگیری از فلاپ اینستاگرام

اکنون با تمامی دلایل فلاپ شدن در اینستاگرام آشنا شدید، اما چگونه می‌توانیم از فلاپ شدن پست‌های خود جلوگیری کنیم، در ادامه چند نکته را به شما می‌گوییم که رعایت آن‌ها تا حد زیادی از فلاپ شدن پست‌های شما جلوگیری می‌کند:

پست‌های یونیک و منحصر به فرد خود را تولید کنید

از جمله مهمترین عواملی که از فلاپ شدن پست‌های شما در اینستاگرام جلوگیری می‌کند، تولید پست‌های یونیک و متفاوت با سایر پست‌های موجود در اینستاگرام می‌باشد. پست یونیک یعنی پستی که صفر تا صد آن متعلق به خودتان است و به اصطلاح از جایی دیگر کپی نکرده‌اید. در صورتی که شما پست‌های منحصر به فرد خود را داشته باشید نه تنها توسط اینستاگرام فلاپ نمی‌شوید بلکه می‌توانید تا مقدار زیادی طرفداران و فالورهای خود را نیز راضی نگه دارید.
برای اینکه بتوانید یک محتوای جدید تولید کنید می‌توانید در ابتدای راه نگاهی به سایر پست‌های که توسط رقبا به اشتراک گذاشته شده است و از آن استقبال شده است برای الگو برداری نگاه کنید و یا از سایت‌های خارجی مطالبی را دریافت کنید و نسبت به ترجمه و انتشار آن اقدام کنید.

نوشتن کپشن جذاب

یک کپشن جذاب می‌تواند نقص‌های پست شما را تا حدودی بپوشاند یا بالعکس، کپشن برای عکس‌ها به مراتب مهمتر از کلیپ‌ها می‌باشد و می‌توان گفت عکس‌ها با کپشن‌ها تکمیل می‌شوند. هر چه کپشن شما جذاب‌تر باشد مخاطب زمان بیشتری را در پیج شما صرف خواهد کرد. اگر متنی که توسط شما نوشته شده است تاثیرگذار باشد، فرد خواننده با خواندن آن واکنش نشان می‌دهد و برای شما لایک و کامنت می‌گذارد. در نتیجه این عمل اینستاگرام تشخیص می‌دهد که پست شما حاوی مطالب مفید است و از فلاپ کردن آن جلوگیری به عمل می‌آورد. برای افزایش جذابیت کپشن خود بهتر است از روش‌های تغییر فونت برای اینستاگرام استفاده کنیم.

داشتن فالور فیک و غیر واقعی

رویای داشتن فالورهای زیاد به خصوص برای افرادی که کسب و کاری را در اینستاگرام راه اندازی کرده‌اند همیشگی است و بسیاری از این افراد وسوسه می‌شوند تا با راه‌کارهای نسبت به خرید فالور فیک و در نتیجه افزایش دنبال کنندگان خود اقدام کنند.
عدم وجود فالور‌های واقعی در یک پیج باعث می‌شود که تعامل با پیج شما بسیار کاهش یابد و احتمالا پست‌های شما توسط اینستاگرام فلاپ شود.

 

بیشتر بخوانید: ریلز چیست

 

جوابگوی دایرکت‌ها باشید

پاسخ دادن به دایرکت‌ها شاید در اول بسیار بی ربط به نظر برسد اما جواب دادن دایرکت باعث می‌شود صمیمیت بین شما با دنبال کنندگان بسیار زیاد شود، همین موضوع سبب می‌شود تا فالوورهای شما با دقت بیشتری شما را دنبال کنند و حتی پست‌های شما را بیشتر به اشتراک بگذارند.

پست‌های خود را منظم و با رعایت فاصله زمانی منتشر کنید

برای انتشار پست‌های خود زمان‌بندی داشته باشید، انجام این‌کار بسیار با ارزش‌تر از زمانی است که شما تعداد زیادی پست را پشت سرهم به اشتراک بگذارید و یا برای مدت زمان طولانی فعالیتی در صفحه خود نداشته باشید. بنابراین سعی کنید یک دفتر برنامه ریزی برای خود تهیه کنید و ساعت و روز انتشار پست را برای خود از پیش تعیین کنید.

بعد از انتشار پست تا چند ساعت آنلاین بمانید

یکی از نکات مهمی که می‌‌تواند تعامل پیج شما را بالا ببرد آنلاین بودن بعد از انتشار پست است، حتما بعد از انتشار پست خود آنلاین باشید و پاسخگوی دایرکت‌‌ها و کامنت‌های کاربران باشید تا کاربران نسبت به شما حس خوبی پیدا کنند.

 

 

نتیجه گیری

فلاپ شدن جریمه‌ای است که اینستاگرام برای پست‌ها در نظر گرفته است. اگر شما هم در فضای مجازی فعال هستید دیر یا زود این اتفاق برای شما هم رخ می‌دهد ما در اینجا تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا دلایل فلاپ شدن در اینستاگرام را به طور کامل برای شما شرح دهیم و در نهایت راه‌ کارهای به شما ارائه دادیم تا از فلاپ شدن پست‌های خود جلوگیری کنید.
نوع محتوایی که توسط شما تولید می‌شود و نحوه‌ی ارتباط با دنبال‌کنندگان است که فلاپ شدن و نشدن پست‌های شما را تعیین می‌کند، از این جهت اگر بر روی فرآیند تولید محتوا و ارتباط خود با دیگران کار کنید دیگر نگرانی بابت فلاپ اینستاگرام برای شما وجود نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا