میزبانی وب

مشکلات رایج میزبانی های وب (و چگونه از آنها بپرهیزیم)

قبل از اینکه بتوانید حضوری تاثیر گذار انلاینی برای خود در سطح وب بسازید، در گام اول باید تصمیم بگیرید چه شرکتی میزبانی وب سایت شما را برعهده بگیرید. اما با توجه به انتخاب های مناسب و متعددی که دارید، و اینکه همه انها uptime  ای برابر با ۹۹ درصد ارائه می دهند و امکانات خیلی خوبی را به رخ می کشند. از بین این انتخاب ها شما چگونه می توانید یک انتخاب مناسب و دقیق داشته باشید؟

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

وب سایت هایی همانند webhosting.info  ممکن است بتوانند به شما کمک کنند تا گزینه های مناسب موجود را کاهش دهید، اما برای اینکه بدانید دنبال چه چیزی باید بگردید، شما می بایست بدانید از چه چیزهایی پرهیز کنید.

۱. وب سایت من به اندازه کافی سریع نیست

شرکت ارائه دهنده سرویس میزبانی شما نقش  بزرگی را در سرعت بارگذاری وب سایت شما بازی می کند. یک وب سایت کند باعث می شود کاربران یک تجربه بد و ناچیز از وب سایت شما داشته باشند، و حتی بدتر، منجر به نتایج SEO بدی شود، که این امر به معنای ان است که شما بسیار سختتر در موتور های جستجوگر پیدا می شوید، که این مورد نیز منجر به کاهش بازدید های وب سایت شما به صورت کلی می شود.
هنگامیکه شرکت میزبان خود را می خواهید انتخاب کنید، به محل دیتاسنتر آنها دقت کنید، هرچه دیتاسنتر به کاربران شما نزدیکتر باشد سرعت بارگذاری وب سایت شما برای انها نیز بیشتر می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد دیتاسنتر می توانید مقاله آشنایی با data center را بخوانبد.

Latency شبکه اصطلاحی می باشد که میزان تاخیر دریافت اطلاعات به وسیله شرکت را مشخص می کند. اطمینان حاصل نمایید که میزبانی انتخاب شده شما در زمینه کاهش Latency شبکه خود بهینه سرمایه گذاری می نماید، این امر با استفاده از سخت افزار با کیفیت بالا و تیم های پشتیبانی قوی انجام می پذیرد. همچنین ارزش پرسیدن دارد که آیا  میزبانی شما خدمات Content Delivery Network (CDN) را پشتیبانی و یا ارائه می دهد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که بخش های کش شده ثابت وب سایت در محل هایی که برای سرعت بهینه سازی شده اند قرار گیرند، این کار باعث افزایش سرعت بارگذاری وب سایت به میزان قابل توجهی می شود، مخصوصا زمانیکه بازدیدکنندگان از محل های مختلفی سایت شما را بازدید می کنند.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه cdn چیست؟ مقاله ما را مطالعه نمایید.

۲. پلان میزبانی من بیشتر از چیزی که فکر می کردم هزینه دارد

چطور می توانند بعضی شرکت ها میزبانی رایگان پیشنهاد می دهند در حالیکه برخی دیگر با هزینه های سرسام اوری   سرویس ارائه می دهند؟ قبل از اینکه درگیر هزینه های پیش بینی نشده شوید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

مثل اکثر بخش های زندگی، شما همان چیزی را دریافت می کنید که پولش را داده اید. در حالیکه امکانات رایگان وجود دارند، مطمئن شوید شرکت از میزبانی شما چه چیزی بدست می اورد، ممکن است این امر به وسیله فضای تبلیغاتی در سایت شما باشد یا محصولات دیگری باشد که شما در کنار میزبانی مجبور به تهیه انها خواهید شد. اگر شما تصمیم گرفتید با میزبانی رایگان اقدام به طراحی کنید، اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی پهنای باند و فضا به شما تخصیص داده می شود و برطرف کننده نیاز های شما می باشد، یا اینکه این مکان وجود دارد در آینده اقدام به ارتقا سرویس خود به بسته های پولی نمایید.

در زمان خرید هاست خود، سعی کنید گول شرکت هایی که پیشنهاد پهنای باند “نامحدود” را می دهند نخورید، چون معمولا نکته های ریزی در اینگونه پلان ها نهفته است. معمولا، ترافیک شما به صورتی محدود خواهد شد، و مبلغی برای اضافه مصرف بر روی این انتقال اطلاعات “نامحدود” تعیین می شود. مطمئن شوید که هر شرکت ارائه دهنده سرویس میزبانی به ازای پولی که پرداخت می کنید چه چیزهایی ارائه می دهد، و واقعا چه چیزی نیاز دارید، برعکس، “فضای نامحدود” ممکن است نظر شما را جلب کند، اما اکثر وب سایت ها با فایل های ویدئویی یا موسیقی کمتر از ۲۰ گیگابایت از فضایی دیسک مصرف می کنند، این پلان ها ممکن است ارزش خالی کردن جیب شما را نداشته باشند.

۳. من نمی توانم مشکلاتم را با سرعت رفع کنم

وقتی همه چیز به وفق مراد است، میزبانی های شما عالی هستند. وب سایت شما راحت پیدا می شود، سرعت آن مطلوب است، شما در راس فروش ماهیانه خود هستید، شما نمی توانید خوشحال تر باشید. اما وقتی مشکلی رخ می دهد، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه صبر کنید و اعصاب شما هرچه بیشتر خرد شود.

اطیمنان حاصل کردن از اینکه پشتیبانی چه چیزی را ارائه می دهد، قبل از اینکه قرارداد را امضا کنید، کلید اصلی انتخاب میزبانی می باشد. بعضی از شرکت ها خدمات گفگتوی انلاین در سایت های خود ارائه می دهند، یا دارای پشتیبانی تلفنی ۲۴/۷ هستند که شما را با یک فرد متخصص به صورت آنی در هر لحظه از روز ارتباط می دهند. بعضی دیگر نیز تنها یک فرم تماس با ما دارند، و هیچ راهی برای اینکه مورد خود را پیگیری و یا به آن سرعت ببخشید وجود ندارد. بعضی شرکت ها بر روی بخش سوالات متداول خود تکیه می کنند و انجمن هایی برای ارائه پشتیبانی دارند، همیشه مفید نیستند اگر وب سایت شما قطع شده است و یا دنبال پاسخ های کارامد و سریع هستید.

حتما بررسی ها و نظرات مشتری های راضی شرکت های میزبانی را مطالعه کنید، در شبکه های اجتماعی از افرادی که تجربه دارند سوال کنید، و بسته های خدمات مشتریانی که مناسب شما است را دریافت کنید.

این مشکلات را هنگامیکه در حال بررسی امکانات و قابلیت پلان های ارائه شده به وسیله میزبان ها را مطالعه می کنید، در نظر داشته باشید. با به خاطر داشتن این موارد، شما در مسیر درست برای وب سایتی بهینه از نظر سرعت، هزینه و ساده در مدیریت خواهید بود.

سوالات متداول

سرعت پایین، هزینه بالا، عدم پشتیبانی مناسب، کیفیت پایین خدمات
شبکه اصطلاحی می باشد که میزان تاخیر دریافت اطلاعات به وسیله شرکت را مشخص می کند. اطمینان حاصل نمایید که میزبانی انتخاب شده شما در زمینه کاهش Latency شبکه خود بهینه سرمایه گذاری می نماید، این امر با استفاده از سخت افزار با کیفیت بالا و تیم های پشتیبانی قوی انجام می پذیرد.
وقتی همه چیز به وفق مراد است، میزبانی های شما عالی هستند. وب سایت شما راحت پیدا می شود، سرعت آن مطلوب است، شما در راس فروش ماهیانه خود هستید، شما نمی توانید خوشحال تر باشید. اما وقتی مشکلی رخ می دهد، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه صبر کنید و اعصاب شما هرچه بیشتر خرد شود. اطیمنان حاصل کردن از اینکه پشتیبانی چه چیزی را ارائه می دهد، قبل از اینکه قرارداد را امضا کنید، کلید اصلی انتخاب میزبانی می باشد. بعضی از شرکت ها خدمات گفگتوی انلاین در سایت های خود ارائه می دهند، یا دارای پشتیبانی تلفنی ۲۴/۷ هستند که شما را با یک فرد متخصص به صورت آنی در هر لحظه از روز ارتباط می دهند.

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا