طراحی وب سایت

معرفی ۱۱ ابزار کاربردی طراحان و برنامه نویسان

در طول سالها بسیاری از برنامه نویسان و طراحان از ابزاری های زیادی برای مدیریت پروژه، برنامه ریزی و حتی برای ارایه محصول به مشتری استفاده کرده اند. در این مقاله قصد داریم ۱۱ ابزار کاربردی طراحان و برنامه نویسان را که جزء مهمترین ابزار ها به حساب می آیند مورد معرفی و بررسی قرار دهیم.

پس از بررسی و آزمایش ابزارهای تولید محتوا، ابزارهایی یافت شدند با عنوان ابزار های برنامه نویسی، UI و UX که در عمل می توانند به طراحان و برنامه نویسان کمک شایانی کنند. البته پیش از این درباره ماهیت User Experience چیست صحبت کرده ایم، و به همین دلیل در این مقاله فقط به معرفی ابزار های آن ی پردازیم.

این ابزارها ثابت شده هستند و به تمامی طراحان و برنامه نویسان توصیه می شود. با ما همراه باشید تا ۱۱ مورد از مهمترین و پر طرفدار ترین آنها را به شما معرفی کنیم. [irp posts=”۴۷۳۸″ name=”نرم افزار Microsoft Front Page چیست و چگونه در طراحی سایت استفاده می شود!”]

ابزار شماره ۱: Slack ابزار کاربردی برای مدریت پروژه

slack iconنرم افزار Slack در اصل ابزاریست برای راه اندازی یک چت روم که در آن امکان ارتباط میان افراد تیم وجود دارد. با وجود پلاگین های مدیریت محصول این نرم افزار، می توانید اتمام پروژه را در چت روم اعلام نمایید.

همچنی در صورتی که ربات برنامه ریزی را در آن فعال کنید، امکان ست کردن زمان جلسه با اعضای تیم را خواهید داشت.

اخیرا Slack بودجه ای بالغ بر ۸۰ میلیون دلار برای گسترش و تکمیل آن سرمایه گذاری کرده است.

 

ابزار شماره ۲: UXPin ابزار prototype و wireframe

UXpin

UXPin ابزاری قدرتمند و دارای پتانسیل کافی برای ایجاد Wireframe است. این ابزار هم زمان می تواند wireframe  با میزان fidelity پایین نیز ایجاد کند.

 

ابزار شماره ۳: Kuler ابزار کاربردی طراحان و برنامه نویسان

kulerابزار Kuler یکی از برنامه های مفید و کاربردی تحت وب برای تعیین طرح رنگ مناسب برای وب سایت است. در این نرم افزار هزاران طرح رنگ از پیش تعیین شده وجود دارد که علاوه بر استفاده از آنها می توانید رنگ بندی مورد نظر خود را نیر تعیین کنید.

برای مشاهده سایت kuler به دلیل تحریم ها، نیاز به فیلتر شکن دارید.

 

ابزار شماره ۴: Sketch مخصوص علاقه مندان به طراحی UI

Sketch اگر شما یک UI کار یا گرافیست هستید و از Sketch استفاده نمی کنید،حتما باید آن را امتحان کنید.

Sketch بطور ساده یک جایگزین بسیار جالب برای فتوشاپ و مناسب افرادی است که به روش mockup عمل می کنند. از جمله امکانات آن اصلاح دقیق پیکسل ها و استفاده آسان از لایه ها برای هر شیئی که ایجاد می کنید است، با این ابزار به راحتی می توانید تمام جزییات طراحی تان را کنترل کنید. اگر از طرفداران سرسخت Photoshop هستید پس از کار با این ابزار متوجه قدرت آن خواهید شد.

ابزار شماره ۵: Flat UI Colors

flat ui

این اپلیکیشن کوچک تحت وب به شما کمک می کند رنگ ها را از سایت Flat UI به راحتی کپی کنید. به خاطر واکنش گرا بودن این اپلیکیشن می توانید از آن به عنوان یک ابزارک همراه با یک مرورگر کوچک استفاده کنید.

ابزار شماره ۶: x.ai

xdotaix.ai یک دستیار شخصی مبتنی بر میل است که از سمت شما برنامه هایتان را زمان بندی می کند.

این نرم افزار مناسب برنامه ریزی برای تسک ها و کارهای انجام شده یا در حال انجام پروژه ها می باشد.

ابزار شماره ۷: Roadmunk

roadmunkاین ابزار نوعی ابزار ایجاد نقشه راه است که خصوصا برای مدیران تولید ایجاد شده است. به عنوان یک طراح یا برنامه نویس، اگر بر روی یک پروژه بزرگ کار می کنید یا با یک مشتری مدت زمان طولانی سروکار دارید Roadmunk کمک خوبی است. با استفاده از این ابزار می توانید نقشه راهی تعیین کنید و تمامی اشخاص را بر روی مسیر مشخص شده ای نگاه دارید.

ابزار شماره ۸: Mautic

Mautic

Mautic یک جایگزین متن باز برای Hubspot است. اگر به دنبال ابزار مناسبی برای اتوماسیون بازاریابی هستید می توانید از Mautic استفاده کنید، ضمن اینکه این ابزار کاملا رایگان است.

ابزار شماره ۹: LogDNA

logdna

LogDNA یک ابزار استثنایی برای ارایه گزارش است. با استفاده ازین ابزار شما به راحتی می توانید دریابید که کاربران شما چگونه از اپلیکیشن شما استفاده می کنند. با این ابزار به سرعت می توانید خطا ها را کشف کنید و حتی می توانید تمامی گزارش ها را بصورت یکجا ببینید. راه اندازی و استفاده از آن بسیار آسان است.

ابزار شماره ۱۰: Crystal

Crystal  را می توان هم زمان هم غیر عادی و هم عالی دانست. این اپلیکیشن می تواند بر اساس تجزیه تحلیل اطلاعات عمومی هر چیزی در مورد اشخاص بر روی اینترنت را  بیاید و سپس آنها را بر اساس شخصیت های مختلف دسته بندی کند. نکته جالب توجه در مورد Crystal این است که این ابزار به شما کمک می کند اشخاص را در کسب و کارتان مدیریت کنید. بدین شکل که برای ارتباط با آنها چگونه باید عمل کنید و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید. برای شروع می توانید نام خودتان را در آن وارد کنید و دقت آن را بسنجید.

ابزار شماره ۱۱: Proposify

Proposify  بهترین ابزار برای ایجاد سریع طرح های پیشنهادی برای مشتریان است.

مهم ترین بخش  Proposify  قالبهای آن است که قابلیت سفارشی سازی دارند و می توانید آنها را ویرایش کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید. کار با این ابزار بسیار ساده است.

سوالات متداول

این ابزار نوعی ابزار ایجاد نقشه راه است که خصوصا برای مدیران تولید ایجاد شده است. به عنوان یک طراح یا برنامه نویس ،اگر بر روی یک پروژه بزرگ کار می کنید یا با یک مشتری مدت زمان طولانی سروکار دارید Roadmunk کمک خوبی است. با استفاده از این ابزار می توانید نقشه راهی تعیین کنید و تمامی اشخاص را بر روی مسیر مشخص شده ای نگاه دارید.
LogDNA یک ابزار استثنایی برای ارایه گزارش است. با استفاده ازین ابزار شما به راحتی می توانید دریابید که کاربران شما چگونه از اپلیکیشن شما استفاده می کنند. با این ابزار به سرعت می توانید خطا ها را کشف کنید و حتی می توانید تمامی گزارش ها را بصورت یکجا ببینید. راه اندازی و استفاده از آن بسیار آسان است.
Proposify بهترین ابزار برای ایجاد سریع طرح های پیشنهادی برای مشتریان است. مهم ترین بخش Proposify قالبهای آن است که قابلیت سفارشی سازی دارند و می توانید آنها را ویرایش کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید. کار با این ابزار بسیار ساده است.

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا