وردپرس (wordpress)

مقایسه عملکرد لاراول با php 5.6 در مقابل php 7.0

بررسی بعضی از معیار های کارایی  php 5.6 و php 7 برای laravel 5 تا نشان دهیم که چرا php 7.x باعث افزایش کارایی و سرعت عملکرد لاراول میشود.

لاراول یک فریم ورک مدرن برای php است که به دلیل ماهیت و پکیج هایی که دارد،  برای همه نوع سطح نرم افزار ویژه و سبک کاربرد دارد. با منتشر شدن php 7، لاراول به سرعت به محبوب ترین انتخاب تبدیل شد، به این دلیل که سازگاری آن با php 7  خیلی بالا است. اگر تمایل دارید درباره لاراول بدانید پیشنهاد می شود مقاله “فریم ورک لاراول چیست” را مطالعه نمایید.

سناریو تست

برای این کار از ابزار Blitz استفاده شده است. این سناریو به دو قسمت تقسیم میشود.

قسمت اول :

  • نرم افزار آزمایشی ۵.۴ لاراول
  • سرور مدیریت شده با رم ۸ گیگابایت
  • Php 5.6
  • بدون کتابخانه کش
  • مدت زمان تست : ۵ دقیقه
  • تعداد یوزر ها : ۲۵۰

حال در مورد دوم، سرور به php 7.0  به روز رسانی شده است. حال بقیه پارامتر ها همانند قبل می باشد:

  • نرم افزار آزمایشی ۵.۴ لاراول
  • سرور مدیریت شده با رم ۸ گیگابایت
  • Php 7.0
  • بدون کتابخانه کش
  • مدت زمان تست : ۵ دقیقه
  • تعداد یوزر ها : ۲۵۰

در نظر داشته باشید که هیچگونه کشی بر روی سرور فعال نیست و همه چیز های دیگر بر روی سرور به حالت پیش فرض می باشند.

نمودار مقایسه ای عملکرد لاراول برای php 5.6

این تست به مدت ۵ دقیقه اجرا شد. نتایج تست در زیر آمده است :

سرعت پاسخگویی

گراف کاملا خودش گویا میباشد. سرور زمانی که تعداد کاربران کمتر از ۵۰ تا است، کمتر از ۵۰۰ میلی ثانیه پاسخ میدهد. زمان پاسخ گویی با بالا رفتن تعداد کاربران افزایش میابد. بیترین زمان پاسخ گویی که در این تست گرفته شده است ۱۶۳۱ میلی ثانیه میباشد، زمانی که ۲۴۶ کاربر بر روی سرور فعال هستند.

نرخ اصابت

     

سرور برای تعداد کاربران زیر ۵۰، تعداد ۲۵ اصابت بر ثانیه را تجربه کرد. زمانی که تعداد کاربر ها به ۲۵۰ افزایش یافت، نرخ اصابت به بالای ۱۰۰+ بر ثانیه افزایش یافت. در این تست، در زمان ۲.۵ که در گراف هم مشخص است، تعدادی تایم اوت سرور برای یک یا دوتا کاربر پیش آمده است.

به هر حال، سرور خودش را تثبیت کرد و به پاسخگویی به درخواست ها ادامه داد. پس از آن، مورد دیگری مشاهده نشد.

در بازه ی ۳۰۰ ثانیه، سرور به ۲۲۳۷۵ درخواست پاسخ داده است، بدون اینکه هیچ گونه اثری از ارور مشاهده شود و تمام درخواست ها موفقیت امیز بوده است.

تحلیل کامل

در حین تست، نرم افزار لاراول، ۴۲۷.۹۱ مگابایت داده دریافت کرده است. متوسط نرخ اصابت بر ثانیه ۷۵ بوده است که در روز به ۶۴۴۴۰۰۰ درخواست میرسد.در عکس زیر، جزئیات تحلیل را مشاهده میکنید.

نمودار مقایسه ای عملکرد لاراول برای php 7.0

در نصفه دوم تست، ورژن php سرور به ۷.۰ ارتقا داده شد.

زمانی که سرور آپدیت شد، تست بالا دوباره با همان سرور و همان نرم افزار لاراول انجام شده است که نتایج آن در زیر آمده است.

زمان پاسخ گویی

این بار، در زمان پاسخگویی سرور بهبود قابل توجهی دیده مشاهده میشود. برای تعداد زیر ۲۰۰ کاربر، زمان پاسخگویی زیر ۳۰۰ میلی ثانیه میباشد. زمانی که تعداد کاربران به تعداد ۲۴۰+ افزایش میابد، متوسط زمان پاسخگویی به ۳.۵ ثانیه میرسد. در این لحظه، میتوانید تفاوت قایل ملاحظه ای را در بین دو ورژن php برای عملکرد لاراول ببینید.

 

نرخ اصابت عملکرد لاراول

همچنین در نرخ اصابت نیز شما میتوانید به خوبی بهبود ها را مشاهده کنید.زمانی که با php 5.6 مقایسه میشود، تعداد اعداد به طور قابل ملاحظه با ۵۰+ درخواست افزایش میابد. حتی با این لود نیز، سرور هیچ ارور و تایم اوتی دریافت نمیکند.

در چرخه ۳۰۰ ثانیه، سرور ۲۹۲۱۴ درخواست را بدون مشکل پاسخ داده است.  همچنین، بیشترین مقدار نرخ اصابت، ۵۶ hit/sec افزایش یافته است.

تحلیل کامل عملکرد لاراول

در زمان تست، ۲۹.۲۱۴ درخواست در ۳۰۰ ثانیه به درستی پاسخ داده شده است. نرم افزار لاراول ۴۲۰.۳۱ مگابایت دریافت کرده است. متوسط نرخ اصابت ۹۷ عدد بر ثانیه میباشد که در زور به ۸۴۱۳۶۳۲ عدد میرسد.

برنده 

نتایج دو تست در زیر نمایش داد میشود:

نتایج به وضوح نشان میدهد که php 7.0 از همه لحاظ نسبت به php 5.6 در نرم افزار لاراول، بهتر کار میکند. به این معنی که پیاده سازی گسترده php 7.x باعث افزایش عملکرد لاراول آن شده است.این نتایج به این معنی است که نرم افزار های php که با هر فریمورکی ساخته شده باشد، اجرای سریع تر و بهتری دارد.

سوالات متداول

لاراول یک فریم ورک مدرن برای php است که به دلیل ماهیت و پکیج هایی که دارد، برای همه نوع سطح نرم افزار ویژه و سبک کاربرد دارد. با منتشر شدن php 7، لاراول به سرعت به محبوب ترین انتخاب تبدیل شد، به این دلیل که سازگاری آن با php 7 خیلی بالا است.
سرور زمانی که تعداد کاربران کمتر از ۵۰ تا است، کمتر از ۵۰۰ میلی ثانیه پاسخ میدهد. زمان پاسخ گویی با بالا رفتن تعداد کاربران افزایش میابد. بیترین زمان پاسخ گویی که در این تست گرفته شده است ۱۶۳۱ میلی ثانیه میباشد، زمانی که ۲۴۶ کاربر بر روی سرور فعال هستند.
در نرخ اصابت نیز شما میتوانید به خوبی بهبود ها را مشاهده کنید.زمانی که با php 5.6 مقایسه میشود، تعداد اعداد به طور قابل ملاحظه با ۵۰+ درخواست افزایش میابد. حتی با این لود نیز، سرور هیچ ارور و تایم اوتی دریافت نمیکند.

امیر بیژنی

مدیر سرور در ایران هاست | کارشناس ارشد مدیریت فناری اطلاعات | کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات | برنامه نویس php، پایتون | تسلط بر مفاهیم سرور، شبکه | علاقه مند به امنیت، IOT، مطالعه، ورزش، گیتار و نقاشی

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا