سئوشبکه های اجتماعی

SMO چیست؛ اهمیت بهینه سازی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در حال حاضر نقش پر رنگی را در کسب و کار بازی می کند. به همین دلیل بهینه سازی شبکه های اجتماعی یک بیزینس بسیار مهم است. در این مقاله می خوانید که smo چیست و چه تفاوتی با سئو دارد؟

در مقاله ای دیگر در مورد انواع شبکه های اجتماعی صحبت کرده ایم.

smo چیست؟

 smo مخفف Social Media Optimization است. منظور از بهینه سازی شبکه های اجتماعی چیست؟ استفاده از شبکه های اجتماعی برای مدیریت و رشد پیام سازمان و حضور آنلاین در آن به صورت بهینه و با محتوایی که کاربر می پسندد را smo می گویند. smo یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که با استفاده از بهینه سازی رسانه های اجتماعی می توان از آن برای افزایش آگاهی از محصولات و خدمات جدید ، ارتباط با مشتریان و بهبود اخبار بالقوه استفاده کرد.

SMO چیست + هر آنچه بایستی در مورد مقایسه SEO و SMO بدانید

هدف از SMO چیست؟

بدیهی است، SMO با شبکه های اجتماعی و اهمیت رو به رشد آنها در کسب و کار ارتباط دارد. این جنبه ی بهینه سازی با افزایش حضور شرکت شما و شهرت آنلاین از طریق جوامع تعاملی – نه تنها فیس بوک و توییتر و اینستاگرام، بلکه وبلاگ ها، انجمن ها و هر جایی که ممکن است به کسب و کار شما مرتبط باشد، انجام می شود.

کار بر روی SMO می تواند به تقویت نام برند و افزایش دیده شدن شما کمک کند، همچنین منجر به افزایش فروش می شود. بهینه سازی رسانه های اجتماعی شما، آشنایی و اعتماد به کسب و کار شما را تقویت می کند، زیرا مصرف کنندگان متوجه می شوند که نه تنها نام شرکت شما ذکر شده است، بلکه توسط دیگران نیز توصیه شده است.

اهداف SMO چیست ؟

اشتباه رایج در بهینه سازی شبکه های اجتماعی

اگر به دنبال بهینه سازی شبکه های اجتماعی هستید، مهم است بدانید که ایجاد تعداد زیادی لینک به وب سایت شما در شبکه های اجتماعی به معنی بهینه سازی نیست. پیوستن به هر صفحه فیس بوک، انجمن Google+ و گروه LinkedIn فقط برای لینک دهی به مطالب شما، در واقع برای SMO می تواند اثر نامناسب داشته باشد.

اشتراک گزاری در شبکه­­ های اجتماعی زمانیکه توسط شخص دیگری انجام شود مفیدتر است. علاوه بر این، اشتراک لینک­ها به صورت تصادفی و بدون توجه کافی باعث نارضایتی کاربران و آنفالو شدن شما میشود که باعث کاهش اعتبار شما میگردد.

برای بهبود SMO در کسب و کار کوچک، شما باید با مخاطبان علاق­مند به زمینه کاری خود، در ارتباط باشید و مطالب معتبر در زمینه کاری خود را به اشتراک بگذارید.

اشتباه رایج در SMO چیست؟

دلیل نیازمندی شما به SMO

Google در سال ۲۰۱۳ یک بازسازی عمده بروی الگوریتم جستجوی خود انجام داده است. این الگوریتم به دلیل سرعت و دقت زیاد آن Hummingbird نام گرفته است. این الگوریتم نحوه تفسیر کلمات در google را تغییر داده است و وزن برخی از عوامل را که در رتبه بندی جستجو تاثیر دارند را تغییر داده است.

اشتراک در شبکه ­های اجتماعی در حال حاضر در محاسبه رتبه بندی مهمتر هستند و پیش بینی میشود که در آینده نقش بیشتری نیز داشته باشند. الگوریتم Hummingbird محتوایی را که مرتبط، معتبر و قابل اشتراک گذاری باشد را ارزشمند میداند. بنابراین هرچه محتوای شما بیشتر در شبکه­ های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده باشد محتوای شما با کیفیت تر محسوب میشود و رتبه بالاتری خواهد داشت.

نکات مهم در بهینه سازی شبکه های اجتماعی

  • مخاطبان خود را آنالیز کنید.
  • انتخاب پلتفرم مناسب برای مخاطبان خود. دلیلی ندارد در هر پلتفرم و شبکه اجتماعی صفحه داشته باشید. شبکه اجتماعی را انتخاب کنید که مخاطبانتان در آن حضور دارند و تلاش خود را بر روی این پلتفرم ها بگذارید.
  • انالیز رقبا را فراموش نکنید.
  • از کارمندان خود بخواهید محتوای شما را share کنند.
  • محتوای تصویری را دست کم نگرید. حتی در توئیتر که تصویر محور نیست، توئیت هایی که تصویر دارند بازخورد بهتری دریافت می کنند.
  • یوتیوب را فراموش نکنید. با توجه به اینکه محتوای یوتیوب توسط گوگل ایندکس و در نتایج سرچ نشان داده می شود، ساخت ویدئو و استفاده از یوتیوب را در برنامه خود قرار دهید.
  • از هشتگ مناسب استفاده کنید ولی زیاده روی نکنید. در مقاله هشتگ گذاری یعنی چه بیشتر در این مورد توضیح داده ایم.

 

دلیل نیازمندی شما به SMO چیست ؟

شما چگونه از شبکه­ های اجتماعی برای بهبود کسب و کار آنلاین خود بهره میبرید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

تفاوت SMO و SEO

آنچه که در بازاریابی آنلاین مهم است، هشیاری و دیده شدن است. در مقاله ای با عنوان روشهای online marketing مفصل در این باره صحبت کرده ایم. در بیشتر مواقع، مردم با تجارت آنلاین شما از طریق یکی از ۳ روش زیر آشنا می شوند:

  • شرکت شما در نتایج اول موتورهای جستجو نمایش داده شود
  • شما توسط شخص یا شرکت دیگری که شما را پیشنهاد داده است دیده شوید
  • مخاطبان در حال حاضر شرکت شما را میشناسند و به دنبال شما هستند

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مجموعه ای از استراتژی هایی است که با هدف جذب افراد بیشتری به وب سایت شما از طریق روش اول کمک میکند. بهینه سازی شبکه های اجتماعی ( SMO ) می تواند بخشی از SEO باشد، اما در عین حال به هر سه روش اعلام شده کمک می کند که افراد شما را آنلاین پیدا کنند.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه سئو سایت چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا