عمومیکسب و کار

هوش مصنوعی گوگل google bard ( نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل )

 گوگل بارد را می‌توانیم پاسخ این شرکت به ChatGPT بدانیم. این هوش مصنوعی گوگل هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد و به شما اجازه می‌دهد تا همه کار، از برنامه‌ریزی جشن تولد و تهیه پیش‌نویش ایمیل گرفته تا پاسخ‌دادن به سؤالات درباره موضوعات پیچیده را انجام دهید.

 نقطه اوج قابلیت‌های این هوش مصنوعی گوگل، امکان کدنویسی است که در کنار آن، این شرکت قصد دارد تا با همکاری ادوبی، امکان تولید تصاویر را هم در اختیار کاربران خود قرار دهد. از آنجایی که هنوز این هوش مصنوعی به تکامل کافی نرسیده، گوگل می‌گوید که احتمالاً در بعضی از مواقع بسیار اندک، پاسخ‌هایی غلط اشتباه را به شما نمایش خواهد داد.

 در واقع، گوگل اعتقاد دارد که هوش مصنوعی بارد مکملی برای موتور جستجوی آن‌ها است که به‌تازگی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. با این‌وجود، وقتی از بارد استفاده می‌کنید، دکمه Google It را هم در کنار پاسخ‌ها خواهید دید که شما را به صورتی کاملاً مستقیم به صفحه مربوط به آن جستجو هدایت می‌کند.

 در ابتدای معرفی بارد، دسترسی به این هوش مصنوعی گوگل بسیار محدود بود؛ اما اکنون این هوش مصنوعی در ۱۸۰ کشور دنیا و به سه زبان در دسترس است. ما در این مقاله سراغ معرفی کامل گوگل بارد خواهیم رفت و در ادامه به روش‌های دسترسی به این هوش مصنوعی گوگل و مقایسه آن با ChatGPT خواهیم پرداخت؛ پس با ما در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی تبلیغات گوگل ادوردز ) همراه باشید.

هوش مصنوعی گوگل، google bard چیست؟

 

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

 گوگل بارد یک چت‌بات هوش مصنوعی است که بیشترین شباهت را به ChatGPT دارد و از یک مدل زبان برای مکالمه با کاربران استفاده می‌کند. در ابتدا، بارد از مدل زبان برای کاربردهای گفتگو یا همان LaMDA برای آموزش خود استفاده می‌کرد تا بتواند کارهایی مانند مکالمه را انجام دهد. با این حال، اکنون از Pathways Language Model 2 یا همان PaLM 2 هم استفاده می‌کند تا ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند کدنویسی، جستجوی چندوجهی و مواردی از این دست را بهبود بخشد. اگر هنوز با این هوش مصنوعی آشنایی ندارید مقاله ” chatgpt چیست ” را مطالعه نمایید.

 یکی از کارهایی که احتمالاً گوگل آن را انجام خواهد داد، آموزش‌دادن هوش مصنوعی خود با استفاده از تمام داده‌های موجود در اینترنت است. تغییرات اخیری که گوگل در سیاست‌های خود ایجاد کرده، به ما می‌گوید که این شرکت از اطلاعات در دسترس عموم برای کمک به آموزش مدل‌های هوش مصنوعی گوگل و ساخت محصولات و ویژگی‌هایی مانند بارد، گوگل ترنسلیت و قابلیت‌های هوش مصنوعی کلاد استفاده خواهد کرد.

 شبکه‌ای که گوگل برای آموزش هوش مصنوعی خود از آن استفاده می‌کند، بسیار گسترده‌تر از چیزی است که در ذهن دارید؛ این شرکت نه تنها سراغ استفاده از نتایج جستجو رفته است، بلکه از ویدیوهای موجود در یوتیوب هم برای انجام این کار استفاده می‌کند.

 درست مانند سایر هوش مصنوعی‌های چت‌بات، گوگل بارد طوری طراحی شده است که درست مانند یک مکالمه با شما ارتباط برقرار کند. این موضوع به آن معنا است که کاربران با تایپ‌کردن موضوعی که در نظر دارند، وارد یک مکالمه با هوش مصنوعی گوگل می‌شوند و این شرکت تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا بهترین نتیجه ممکن را به آن‌ها نمایش دهد.

 برای مثال، ما از بارد پرسیدیم که چه اکتشافاتی جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب وجود دارد که می‌توانم آن‌ها را به کودکی ۹ساله بگوییم؟ هوش مصنوعی گوگل با استفاده از اطلاعاتی که با آن‌ها آموزش‌دیده، سراغ پیداکردن پاسخ شما می‌رود و نتایجی را نمایش خواهد داد. در این مورد، بارد توانست چند اکتشاف از تلسکوپ فضایی جیمز وب را نشان داد که می‌توانستیم برای یک کودک ۹ساله بیان کنیم.

 البته، همان‌طور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم، شما باید نتایج نشان داده شده توسط بارد را یک بار هم برای افزایش اطمینان بررسی کنید. این موضوع زمانی جالب خواهد شد که گوگل در نمایش قابلیت‌های این هوش مصنوعی خود از همین سؤال ما استفاده کرد و نتایجی کاملاً خلاف واقع نمایش داده شد!

 همچنین، این امکان وجود دارد تا به لطف عملکرد چندوجهی گوگل بارد و پشتیبانی آن از PaLM 2، با استفاده از تصاویر درخواست‌های خود را مطرح کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا از بارد بخواهید در پاسخ به درخواست‌های شما، تصاویر یا ویدئوهایی را نمایش دهد. در نهایت، این چت‌بات به لطف یکپارچه شدن با ادوبی فایرفلای، قادر خواهد بود تا تصاویری کاملاً جدید با هوش مصنوعی را تولید کند.

 تمامی این ویژگی‌ها برای اولین‌بار در کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان گوگل با نام Google I/O 2023 معرفی شدند و انتظار می‌رود تا در ماه‌های آینده در دسترس قرار بگیرند. این قابلیت‌ها موجی از ارتقاهای بزرگ هوش مصنوعی از سوی گوگل هستند که آزمایش مجازی، ارتقا قابل‌توجه Google Lens و مواردی از این دست را شامل می‌شوند.

 بر اساس گفته‌های خود گوگل، این هوش مصنوعی همواره در حال تغییر است؛ اما بر اساس گفته‌های خود بارد، این چت‌بات می‌تواند متن تولید کند و به عنوان ابزار تولید محتوا متنی با هوش مصنوعی استفاده شده و متون را به زبان‌های مختلف ترجمه کند، انواع مختلفی از محتوای خلاقانه را بنویسد و به سؤالات شما به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد. همچنین می‌تواند کدهای مختلف را به زبان‌های برنامه‌نویسی متنوعی بنویسد و حتی اشکال موجود در کدهای شما را بگیرد.

 خب، در بعضی مواقع ممکن است که بارد نتواند نتیجه مورد نظر شما را نمایش دهد؛ در اینجور مواقع باید چه کاری انجام داد؟ برای پاسخ دادن به این نیاز، گوگل دکمه Google It را در داخل محیط این چت‌بات قرار داده است که می‌تواند با کلیک کردن روی آن، به نتایج بیشتری از طریق موتور جستجوی گوگل دسترسی داشته باشید.

 با توجه به ارزشی که درست بودن اطلاعات دارند، گوگل می‌گوید که هر زمان نیاز به تایید اطلاعات دارید، باید از این قابلیت موجود در بارد استفاده کنید. دبی واینستین، مدیر اجرایی گوگل در انگلستان، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی به کاربران هشدار داد که باید توجه کافی را به درست بودن نتایج نشان‌داده‌شده توسط بارد داشته باشند و در مواقعی که احساس می‌کنند احتمالاً نتایج مشکوکی به آن‌ها نمایش داده می‌شود، باید سراغ موتور جستجوی این شرکت بروند.

 او اعتقاد دارد که بارد یک ابزار مشارکتی و خلاق است که وقتی اطلاعات مورد نیاز خود را دارید، باید از آن استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی ساخت عکس

 

نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل

 

سایت هوش مصنوعی گوگل

 برای استفاده از بارد، باید ابتدا با استفاده از آدرس جیمیل خود، در وب‌سایت bard.google.com ثبت‌نام کنید. تا چند ماه پیش، تنها با استفاده از پیش ثبت‌نام امکان استفاده از این هوش مصنوعی گوگل وجود داشت و حالا کاربران از ۱۸۰ کشور دنیا می‌توانند از بارد استفاده کنند.

 با بازتر شدن دسترسی کاربران به این هوش مصنوعی، کم‌کم می‌توانید نتایج به‌دست‌آمده از این هوش مصنوعی را در جستجوهایی که با استفاده از موتور جستجوی گوگل انجام می‌دهید هم مشاهده کنید.

 

گوگل بارد بهتر است یا ChatGPT؟

 

چت با هوش مصنوعی گوگل

 ChatGPT چیزی بیشتر از یک چت‌بات معمولی است. شما می‌توانید آن را در همه چیز، از بینگ جدید گرفته تا طیف وسیعی از افزونه‌ها برای وب‌سایت‌ها، مانند Expedia، Instacart و OpenTable و مواردی از این دست پیدا کنید. با این حال، هوش مصنوعی گوگل به هر به‌روزرسانی، به میزان بیشتری با این قابلیت‌ها تطابق پیدا می‌کند.

 اکستنشن‌های گوگل بارد به سایر برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های گسترده این هوش مصنوعی را دریافت کنند و بهترین و بالاترین سطح از خدمات را به کاربران خود ارائه دهند. با این حال، ChatGPT الآن یک برنامه رسمی دارد و هنوز هیچ خبری از برنامه رسمی گوگل بارد نیست!

 بسیاری از کارشناسان برای بررسی کیفیت پاسخ‌های مایکروسافت بینگ جدید و گوگل بارد وارد میدان شده‌اند و آزمایش‌های دقیقی را روی آن‌ها انجام داده‌اند. نکته جالبی که اکثر آن‌ها بیان کرده‌اند، این است که گوگل بارد و ChatGPT تقریباً در یک سطح پاسخ می‌دهند؛ اما آن‌ها انتظار داشتند تا جزئیات بیشتری را دریافت کنند.

جمع‌بندی

 گوگل بارد یکی از بهترین چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که می‌تواند در آینده کمک زیادی به کاربران در زمینه پیدا کردن جواب سؤالات خود و همچنین استفاده راحت‌تر از پلتفرم‌های این شرکت، کند. ما در این مقاله به صورتی کامل به معرفی این هوش مصنوعی پرداختیم و به شما گفتیم که برای استفاده از آن باید چه کارهایی انجام دهید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا