عمومی

تولید محتوا با هوش مصنوعی ( معرفی ۱۵+ هوش مصنوعی برای تولید محتوا )

جدیدا ابزارهای متعددی که عملکردی مبتنی‌بر هوش مصنوعی دارند به بازار عرضه شده‌اند و در ابتدا به‌صورت رایگان و محدود در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. بدیهی است که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با استفاده‌ از این ابزار؛ کیفیت و سرعت فرآیند تولید محتوا (متنی، تصویری، صوتی) را افزایش دهند؛ اما جایگزین مناسبی برای این متخصصان به‌شمار نمی‌روند.

در این مقاله از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید سرور مجازی برای بایننس ) قصد داریم که سراغ معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی برویم! پس با ما همراه باشید.

 

معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی

— ChatGPT :

 

 

ChatGPT اولین و شناخته‌شده‌ترین ابزاری‎ست که برای تولید محتوا با هوش مصنوعی همیشه در گزینه‌های اول پیشنهادی کاربران وجود دارد. تاثیر این ابزار تولید شده توسط open Ai بر فرآیند آشنایی جوامع با هوش مصنوعی به قدری پررنگ محسوب می‌شود؛ که در ذهن عموم جامعه هوش مصنوعی به صورت یک ربات چت (Chatbot) نقش بست! اگر با این شرکت گسترده و انواع AI راه اندازی شده توسط آن آشنایی ندارید می توانید مقاله شرکت openai را مطالعه کنید.

نحوه کار با chatgpt بسیار ساده است، کافی‌ست در مرحله اول سوال خود را تایپ کنید (موضوع مورد نظر) و پس از چند ثانیه جواب خود را دریافت خواهید کرد. اگر بخواهیم به مزایای این ابزار اشاره کنیم؛ تولید محتوا با هوش مصنوعی به زبان فارسی است.

نسخه غیر رایگان ( با حق اشتراک ماهانه ۲۰ دلار ) این ابزار، با قابلیت‌های بیشتری مانند: پاسخ‌های دقیق، سرعت‌عمل بالاتر و اطلاعات به‌روز؛ می‌تواند کارایی بیشتری برای کاربران داشته باشد.

— هوش مصنوعی تولید محتوا GrowthBar :

 

growthbar

شاید بتوانیم GrowthBar را یکی از بهترین و کاربردی‌ترین انواع روش های تولید محتوا و سئو به‌‌شمار بیاوریم. این هوش مصنوعی تولید محتوا کمک می‌کند تا تحقیقات مورد نیاز برای «تحقیق کلمات‌کلیدی» به‌ساده‌ترین شکل ممکن انجام بگیرد تا در نهایت نویسندگان محتوایی بتوانند با استفاده از نتایج تحقیق، نوشتن محتوای مورد نظر خود را آغاز کنند.

از مزایای دیگر این ابزار «بهینه‌سازی کلمه‌کلیدی» در متن از پیش نوشته شده به‌شمار می‌رود! این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا از کلمات کلیدی به بهترین‌نحو استفاده کنند. نوشتن توضیحات محصول، بلاگ‌پست، ایمیل‌های بازاریابی و … از حیطه فعالیت سئومحور این ابزار حکایت می‌کند.

— WriteSonic :

ایجاد محتوای منحصربه‌فرد براساس قالب‌هایی که از قبل برای نوشته خود انتخاب کرده‌اید، از اصلی‌ترین مکانیزم‌های عملکرد WriteSonic محسوب می‌شود. این ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا؛ به شما کمک می‌کند تا براساس شناخت خود از مخاطب، فرآیند تولید محتوا را آغاز کنید که علاوه‌بر کاربردی‌بودن آن می‌توانید محتوایی که از میزان خلاقیت کافی برخوردار باشد را ارائه دهید. WriteSonic برای نویسندگانی که در پی توسعه ایده‌های جدید در پلتفرم‌های متفاوت در تلاش هستند پیشنهادی خوبی به‌شمار می‌رود.

— CopyAI :

 

copyai

 

CopyAI یکی از معدود وب‌سایت‌هایی‌ست که با استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشین (Machine Learning) در تولید محتوای متنوع مثل پیدا کردن عناوین جذاب در بلاگ‌ها، ایمیل‌های تبلیغاتی، محتوای شبکه‌های اجتماعی و … می‌تواند به نویسندگان کمک زیادی کند.

اگر نمی‌دانید که چطور می‌توانید برای پست‌های اینستاگرامی خود یک کپشن جذاب بنویسید یا در ابتدا مسیر تولید محتوا برای یک کسب‌و‌کار جالب و بکر هستید که نمی‌دانید برای تولید محتوای آن از کجا شروع کنید؛ CopyAI این سایت تولید محتوا با هوش مصنوعی پرقدرت به کمک شما خواهد آمد.

— Scalenut :

 

scalnut

 

Scalenut سایت هوش مصنوعی تولید محتواست که با ارائه ویژگی‌هایی مثل تحقیق در مورد کلمات کلیدی و بهینه‌سازی آن‌ها در طول محتوا، کاربرد زیادی پیدا می‌کند. با محتوای بهینه‌سازی شده توسط Scalenut؛ می‌توانید خود را برای پیشرفت و نمایش بهتر در موتورهای جست‌و‌جو آماده کنید و رنک‌های اولیه را از آن خود کنید!

 

 

— Lately :

lately

زمانی که در مورد استراتژی مخصوص بازاریابی محتوایی قوی صحبت می‌کنیم، نمی‌توان به آن‌بخشی از استراتژی که مربوط «شبکه‌های اجتماعی» می‌شود چشم‌پوشی کنیم! چراکه این کانال‌های اجتماعی؛ علاوه‌بر یک راه بیشتر برای فروش، به‌صورت عمیق محتوای با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و چهره برند را تمکیل می‌‌کند.

Lately، ابزاری‌ست که می‌تواند محتوای مخصوص‌به شبکه‌های اجتماعی؛ از بلاگ پست‌‌ها گرفته تا ویدیوها را برای هر پلتفرم تدوین کند. این ابزار می‌تواند سرعت تولید محتوای شما را، در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت آشکاری افزایش داده و با پیشنهادات هوشمند خود، کاربران را غافلگیر کند.

— تولید محتوا متنی با هوش مصنوعی ClickUp :

 

clickup

 

ClickUp، به‌صورت هم‌زمان نرم‌افزاری همه‌جانبه و کاربردی برای مدیریت پروژه‌ و محتوا به‌شمار می‌رود. یکی از نکات برجسته این ابزار؛ قابلیت شخصی‌سازی هریک از ویژگی‌های ارائه شده‌ست! این ویژگی در ClickUp به افراد و تیم‌ها کمک می‌کند؛ تا بنا به اهدافی که هر تیم در سیاست‎های محتوایی خود در نظر دارد با بهره‌وری هرچه تمام‌تر آن را به پایان برساند.

قابلیت شخصی‌سازی در ClickUp در این نحوه عملکرد آن است؛ کل این پلتفرم قابلیت شخصی‌سازی دارد؛ یعنی هر کاربر، تیم یا سازمانی می‌تواند آن را براساس نیازهای خود شخصی‌سازی کند.

اما این ابزار چرا در دسته بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا قرار می‌گیرد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که ClickUp به‌تازگی از دستیار تولید محتوا با هوش مصنوعی خود رونمایی کرد است که می‌تواند به شما در ایده‌پردازی و ایجاد محتوا در ClickUp Docs کمک کند.

از اصلی‌ترین کاربردهای این دستیار می‌توان به تولید ایده، کپی‌رایتینگ، خلاصه کردن یک متن برای نوشتن محتوا و مواردی دیگر اشاره کرد.

— هوش مصنوعی تولید محتوا Jasper :

 

jasper

 

Jasper، دستیاری برای آن دست از کاربرانی خواهد بود که به تولید محتوای متنوع برای بازاریابی اهمیت زیادی می‌دهند.

اگرچه که Jasper در درجه اول روی تولید محتوای مخصوص وبلاگ تمرکز دارد، اما به شما این اجازه را می‌دهد تا پست‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، تبلیغات و مواردی از این دست را ایجاد کنید.از این سایت برای ساخت عکس با هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

برای تولید محتوای طولانی برای وبلاگ و ایمیل، شما باید قابلیت Boss Mode این پلتفرم را فعال کنید. البته، خود این سایت هم توصیه می‌کند تا همیشه روی محتوای تولید شده توسط آن‌ها نظارت کافی را داشته باشید.

در پایان هم باید گفت که Jasper از ۲۹ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند.

— google bard

یکی از ابزارهای تولید محتوا متنی با هوش مصنوعی google bard یا هوش مصنوعی گوگل می‌باشد که از نظر سطح اطلاعات تقریبا با جی پی تی برابری م یکند و می تواند به بهترین نحوه به سوال های شما پاسخ دهد.

— Canva :

 

 

Canva، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های طراحی گرافیکی است که شما برای استفاده از آن نیازی به برنامه‌نویسی ندارید. ابزار تبدیل متن به تصویر قرار گرفته در Canva به شما امکان می‌دهد تا تصاویر سفارشی را با دستورات متنی ساده ایجاد کنید و به تصاویر خود اضافه کنید.

شما همچنین این امکان را خواهید داشت تا بین چندین سبک و تم برای تصاویر تولید شده توسط این ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی انتخاب کنید. یک ویرایشگر عکس قدرتمند هم در Canva وجود دارد که وظیفه بهبود تصاویر شما را برعهده دارد. علاوه بر این هوش مصنوعی، دال ای نیز برای تولید عکس بسیار معروف می باشد طرز استفاده از ان در مقاله ” چگونه از dall e استفاده کنیم ” گفته شده است.

— Beautiful.ai :

 

 

Beautiful.ai از آن دست ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی است که به شما برای تولید فایل‌های ارائه مخصوص جلساتی که دارید، کمک می‌کند. هرچقدر که فایل‌های ارائه شما برای یک جلسه عالی‌تر باشند و شما در آن‌ها نکات ضروری را رعایت کنید، تاثیرگذاری‌تان هم بیشتر خواهد شد.

این تاثیرگذاری دقیقا همان چیزی بود که توسعه‌دهندگان Beautiful.ai دست روی آن گذاشتند و با ارائه این ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی، قصد دارند تا بهترین فایل‌‎های ارائه را برای شما تولید کنند.

ربات طراحی موجود در این پلتفرم به ایجاد سریع اسلایدهای ارائه و ایده‌پردازی مربوط‌به آن‌ها کمک می‌کند. همچنین، طراحی‌های Beautiful.ai به شما کمک می‌کند تا نیازی‌به انجام تغییرات در فایل ارائه نهایی نداشته باشید.

— Magic Studio :

 

 

Magic Studio، همان ابزار رویایی برای برندهایی است که می‌خواهند جلوه بصری محتوای خود را ارتقا دهید. این ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌های محصول با پس‌زمینه‌هایی در چندین قالب مختلف ایجاد کنید. از این هوش مصنوعی برای تولید محتوا تصویری استفاده می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های نسبتا مهم این ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌توان به امکان تبدیل متن به تصویر و حذف پس‌زمینه و اشیا اضافه موجود در تصاویر اشاره کرد.

تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی

— Synthesia :

 

syntesia

 

خب، به یکی از بهترین ابزارها در زمینه تولید محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی رسیدیم. شما کافیست که متن موردنظر خود را به این ابزار بدهید تا تنها در چند دقیقه، ویدیوهای حرفه‌ای کامل با صدا و یک آواتار انسانی تولید شده توسط هوش مصنوعی را به شما تحویل دهد.

بیشتر توصیه می‌شود که کسب‌وکارهای فعال در زمینه فروش، بازاریابی و مواردی از این دست سراغ استفاده از این ابزار بروند. همچنین این ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌تواند دستیاری قدرتمند برای آن دست از افرادی باشد که قصد دارند محتوای متنی خود را به‌صورت صوتی و تصویری در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب منتشر کنند.

Synthesia، بیش از ۱۲۵ آواتار هوش مصنوعی را دراختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. شما همچنین این توانایی را خواهید داشت که سراغ ایجاد آواتار سفارشی خود بروید.

— Peech :

 

 

Peech یک نرم‌افزار ویرایش ویدیوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که می‌تواند به‌صورتی کاملا خودکار محتوای ویدیویی شما را رونویسی و ویرایش کند.

Peech از فناوری NLP برای تولید محتوای ویدیویی باکیفیت بالا استفاده می‌کند تا بتواند بهترین محتوا را دراختیار شما قرار دهد. این ابزار قابلیت تشخیص افراد موجود در ویدیوها را دارد و اگر برای آن‌ها کارت معرفی خاصی را تعریف کرده باشید، آن‌ها را روی ویدیو خواهد انداخت.

 

بیشتر بخوانید: تردز اینستاگرام چیست

 

بهترین هوش مصنوعی برای تولید محتوا صوتی

— Murf :

بعد از پلتفرم تولید ویدیو، نوبت‌به سایت هوش مصنوعی تولید محتوا دیگری برای ایجاد صوت می‌رسد. Murf به شما این اجازه را می‌دهد که صداهایی شبیه‌به انسان را برای ویدیوهای خود تولید کنید.

صداهای تولید شده توسط Murf را حتما روی تعداد زیادی از ویدیوهای آموزشی، توضیحی، سرگرمی و مواردی از این دست که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند، دیده‌اید.

برای استفاده از این پلتفرم کافیست که متن مورد نظر خود را در بخش‌های مشخص شده وارد و لهجه موردنظر خود را انتخاب کنید. همچنین Murf به شما این اجازه را خواهد داد تا با افزودن مکث و تاکید در هر کجا که نیاز باشد، صوت تولید شده را بیشتر از قبل شبیه‌به انسان کنید.

در کنار تولید صوت استودیویی توسط این ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی، شما این امکان را خواهید داشت تا موسیقی، تصاویر استوک و ویدیوها را نیز به محتوای خود اضافه کنید. Murf پشتیبانی از چند زبان را به شما ارائه می‌دهد و همچنین دارای ویژگی تغییر صدا است که می‌تواند صوت ضبط شده توسط خودتان را به صدای حرفه‌ای‌تر با هوش مصنوعی تبدیل کند.

— Podcastle :

 

 

یکی‌دیگر از پلتفرم‌های خیلی خوبی که می‌تواند به شما در زمینه تولید صدا با استفاده‌ از هوش مصنوعی کمک کند، Podcastle است. Podcastle به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پست‌های موجود در وبلاگ، مقالات و مواردی از این دست را به پادکست، کتاب صوتی و… تبدیل کنند.

همچنین شما می‌توانید از این پلتفرم برای ضبط صدا و تصویر با کیفیتی بسیار بالا استفاده کنید. از دیگر امکانات این ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی، می‌توان به رونویسی صوتی، یعنی تبدیل گفتار یا صدای شما به متن، و همچنین تبدیل متن به گفتار اشاره کرد.

هوش مصنوعی برای چه محتوایی بهتر کار می‌کند؟

خب، تا اینجا با بهترین ابزارهایی تولید محتوا بااستفاده‌از هوش مصنوعی آشنا شدید و به شما گفتیم که هرکدام از آن‌‌ها در چه زمینه‌هایی کاربرد دارند؛ اما سوال اصلی این است که این ابزارها برای چه محتوایی بهتر کار می‌کند؟

در درجه اول باید این موضوع را بدانید که هیچ‌کدام از این ابزارها اکنون نمی‌توانند محتوایی را برای شما تولید کنند که حرفه‌ای باشند. در واقع، حتی ابزارهای تولید تصاویر هم هنوز به آن سطح از حرفه‌ای بودن نرسیده‌اند که بتوانیم به‌صورتی کامل جایگزین جایگزین ادیتورها کنیم.

حتی این موضوع در مورد تولیدکنندگان محتوای متنی هم درست است. ابزارهای گفته شده شاید بتوانند متن‌هایی با اطلاعاتی فراوان تولید کنند؛ اما در نهایت از نظر نگارشی، استفاده درست از جملات، جایگزینی درست کلمات و مواردی از این دست دارای اشکالات فراوانی هستند.

پس در نهایت می‌توانیم بگوییم که این ابزارها بیشتر می‌توانند نقش کمک به شما در تولید محتوا را داشته باشند و به‌هیچ‌وجه امکان تولید محتوای باکیفیت تنها بااستفاده‌از آن‌ها وجود ندارد.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی پرداختیم که در دسته‌های گوناگونی قرار دارند. تعدادی از این ابزارها می‌توانستند به شما در تولید متن کمک کنند و بسیاری دیگر از آن‌ها هم در زمینه‌هایی مانند تولید صوت، تصاویر و حتی ویدیو کاربرد داشتند.

همان‌طور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره کردیم، به‌هیچ‌عنوان امکان جایگزینی این ابزارها با افراد حرفه‌ای فعال در زمینه تولید محتوا وجود ندارد و کسب‌وکار شما در نهایت باید سراغ چنین افرادی برود.

در واقع، این ابزارها فعلا در سطح همان ابزاری برای کمک‌به تولید کنندگان محتوا باقی خواهند ماند؛ مگر آنکه انقلابی جدید در زمینه هوش مصنوعی رخ دهد!
آیا شما هم از این ابزارها برای تولید محتوا استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا