دامنهمیزبانی وب

پارک دامنه در دایرکت ادمین چگونه است؟

دایرکت ادمین DirectAdmin یک پنل میزبانی وب است. نرم‌افزاری شبیه به Cpanel که به مدیران وب‌سایت‎ها این امکان را می‌دهد که سایت و گزینه‌های میزبانی خود را به کمک یک رابط گرافیکی بسیار ساده و البته قدرتمند مدیریت کنند. دایرکت ادمین مزیت‌های بسیاری دارد. مثل این که به کمک آن می‌توانید در ان پارک دامنه انجام دهید. برای این که دامین خود را در دایرکت ادمین پارک کنید باید چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید. در این مقاله به شما نحوه پارک دامنه در دایرکت ادمین را می گوییم.

پیش تر از این در مقاله پارک کردن دامنه چیست به طور کامل در مورد پارک دامنه توضیح داده ایم. ابتدا لازم است بدانیم که در چه مواقعی پارک دامنه در دایرکت ادمین می تواند برای شما کارآمد باشد:

چرا به پارک کردن دامنه نیاز داریم؟

تصور کنید یک دامنه دارید و یک سایت روی آن در حال اجرا است. حالا برای این که هر اسم دیگری که شبیه به نام سایت خودتان است را در اختیار داشته باشید، دامین‌های شبیه را نیز خریداری می‌کنید. این شباهت می‌تواند شباهت اسم از نظر دیکته، تلفظ یا معنی باشد. این کار برای این انجام می‌شود که هر زمان که مخاطب هر اسمی را که در نوار آدرس تایپ یا آن را سرچ کرد به سایت شما ارجاع داده شود. برای مثال تصور کنید دامنه اصلی شما Airoserver.com است. حالا یک دامنه مشابه مانند airoservers.com را خریداری و در این دامنه پارک می‌کنید. وقتی شخصی در مرورگر در airoservers.com تایپ می کند، وب سایت شما را با نام airoservers.com در نوار آدرس می بیند.

قبل از پارک دامنه در دایرکت ادمین باید چه کارهایی انجام داد؟

دامنه ای که قرار است پارک شود باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • دامنه ثبت شده باشد
  • دامنه فعال باشد
  • این دامنه به هاست دیگری متصل نباشد

نحوه پارک دامین روی دایرکت ادمین

برای این کار باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به دایرکت ادمین

پس از وارد شدن به این بخش دسترسی به تنظیمات مختلف از جمله امکان پارک دامنه در direct admin برای شما فعال است. در بخش Advanced Features بر روی گزینه Domain Pointers کلیک کنید.

دامین پوینتر در دایرکت ادمین

با انتخاب این گزینه صفحه‌ای مشابه زیر برای شما باز می‌شود.

اضافه کردن دامین پوینتر

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید گزینه‌ای به نام Add New Domain Pointer وجود دارد. در قسمت Source Domain و در کادر روبروی آن آدرس دامنه موردنظر را وارد کنید. پس از آن کافی است بر روی قسمت Add در زیر این بخش کلیک کنید تا دامنه مورد نظر در کنار دامنه اصلی پارک شود.
مراحل کار به همین سادگی است و همان‌طور که مشاهده کردید با چند کلیک ساده دامنه موردنظر شما در کنار دامنه اصلی پارک می‌شود. در کنار گزینه Add گزینه‌ای با عنوان create as an alias وجود دارد که در صورتی که آن را انتخاب کنید زمان وارد کردن این دامنه پارک شده در مرورگر و انتقال به سایت آدرس عوض نمی‌شود اما در صورتی که آن را انتخاب نکنید هنگام انتخاب نام دامنه عوض می‌شود.

بیشتر بخوانید: پارک دامنه در سی پنل

نحوه پارک دامین روی دایرکت ادمین در تم جدید دایرکت ادمین

مراحل گفته شده در تم قدیمی دایرکت ادمین انجام می‌شود. اگر از قالب جدید آن استفاد می‌کنید برای پارک دامنه مراحل زیر را دنبال کنید. پس از وارد شدن به منوی مدیریت دایرکت ادمین در صفحه‌ای به صورت زیر بر روی گزینه Domain pointer کلیک کنید.

دامین پوینتر در تم جدید دایرکت ادمین

با انتخاب این گزینه صفحه‌ای به صورت زیر باز می‌شود که باید بر روی گزینه Create Domain Pointer کلیک کنید.

نحوه پارک دامنه در دایرکت ادمین

پس از آن در صفحه باز شده به صورت زیر آدرس موردنظر را تایپ کرده و گزینه create as an alias نیز وجود دارد که می‌توانید آن را انتخاب کنید. پس از آن دامنه موردنظر در کنار دامنه اصلی شما پارک می‌شود.

برای اشنایی با تمام قابلیت های دایرکت ادمین می توانید مقاله directadmin چیست را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا