کسب و کارشبکه های اجتماعی

نحوه قرار دادن پست مشترک در اینستاگرام ( چگونه پست مشترک بگذاریم؟ )

یکی از این امکانات جدید اینستاگرام، قابلیت گذاشتن پست مشترک است. به این صورت افراد می‌توانند یک پست را به صورت مشترک در دو پیج متفاوت قرار دهند. در ادامه به طور مفصل در مورد این نوع پست و انتشار پست مشترک در اینستاگرام صحبت می‌کنیم.

پست مشترک در اینستاگرام چیست؟

پیشتر در دیگر مقالات اینستاگرام ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی بهترین خدمات خرید سرور ابری ) یکی از مواردی که به افزایش فالوور در اینستاگرام کمک می کند همکاری و تعامل بین دو پیج است. اینستاگرام ویژگی مهمی را ارائه داده است که با استفاده از آن افراد می‌تواند پست مشترک منتشر کنند. به این صورت زمانی که دو نفر تصمیم به همکاری می‌گیرند، می‌توانند یک پست را به صورت مشترک در دو صفحه متفاوت نمایش دهند.

هنگام نمایش پست مشترک در اینستاگرام به جای آیدی یک پیج، آیدی هر دو پیج همکار و منتشر کننده نمایش داده می‌شود و می توان این پست را در هر دو صفحه مشاهده کرد. استفاده از این نوع پست‌ها باعث دیده شدن و معرفی دو پیج به دنبال کنندگان یکدیگر می‌شود. این ویژگی می‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش فالوور اینستاگرام باشد.

پست مشترک در اینستاگرام

 

چگونه پست مشترک بگذاریم؟

حال چگونه باید پست مشترک منتشر کنیم؟ قبل از هر کار بهتر است اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید تا این ویژگی برای شما قابل استفاده باشد.
پس از آن برای انتشار پست مراحلی وجود دارد که صاحبان دو پیج باید انجام دهند. یکی از پیج‌ها برای انتشار پست مشترک از طرف دیگر دعوت می‌کند و طرف مقابل دعوت او را می‌پذیرد. به این منظور باید مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا پست مورد نظر خود را انتخاب و مراحل پست گذاشتن را تا مرحله انتخاب کپشن ادامه دهید. در این بخش همان‌طور که در تصویر می‌بینید، گزینه Tag People را انتخاب کنید. صفحه‌ای به صورت زیر باز می‌شود. در این بخش گزینه Invite Collaborator را انتخاب کنید.

 

طریقه پست مشترک در اینستاگرام

 

در این بخش باید نام کاربری حسابی که قصد دارید پست مشترک با او منتشر کنید را انتخاب کنید. برای این کار نام کاربری را تایپ کرده و پس از پیدا شدن آن را انتخاب کنید. سپس گزینه تأیید را انتخاب و پست را منتشر کنید. پس از اتمام کار باید منتظر بمانید تا طرف مقابل درخواست شما را برای پست مشترک بپذیرد. پس از تأیید پست در هر دو پیج نمایش داده می‌شود.

 

 

تأیید درخواست گذاشتن پست مشترک در اینستاگرام

تا به اینجا نحوه منتشر کردن پست مشترک توضیح داده شد. حال به عنوان طرف مقابل اگر درخواستی مبنی بر پست مشترک دریافت کردید، چگونه باید آن را تأیید کنید. برای تأیید درخواست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید.
  • پیامی از طرف شخص مقابل برای شما ارسال شده است. پیام را باز کنید.
  • بر روی گزینه View Invite کلیک کنید.
  • سپس گزینه Review را انتخاب کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شود.
  • Accept به منظور تأیید درخواست و انتشار پست.
  • Decline به منظور رد درخواست و عدم انتشار پست مشترک.
  • Cancel نیز به منظور خروج از صفحه.

درخواست پست مشترک در اینستاگرام

در نهایت با تأیید درخواست، پست مشترک در هر دو صفحه منتشر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: ریلز اینستاگرام

 

نحوه حذف پیج دوم از پست مشترک اینستاگرام

گاهی اوقات پست مشترکی را با پیج دیگری منتشر می‌کنید و پس از مدتی قصد دارید آیدی طرف دوم را حذف کرده و پست تنها در صفحه خودتان و با آیدی شما نمایش داده شود. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

    • ابتدا بر روی علامت سه نقطه در پست مشترک کلیک کنید.
    • گزینه ادیت را انتخاب کنید.
  • در پایین سمت چپ، افرادی که تگ شده‌اند نمایش داده می‌شوند. بر روی آن کلیک کنید و بر روی ضربدر مقابل نام افراد تگ شده کلیک کنید.
  • گزینه تأیید را انتخاب و پست را ذخیره کنید.

ویرایش پست مشترک در اینستاگرام

با انجام این مراحل پست در صفحه طرف مقابل حذف می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: تیک تاک چیست

 

خروج از پست مشترک 

چنانچه پس از مدتی تصمیم گرفتید از پست مشترکی خارج شوید و دیگر در صفحه شما نمایش داده نشود، مراحل زیر را دنبال کنید.

بر روی علامت سه نقطه در پست مشترک کلیک کنید و گزینه Stop Sharing را انتخاب کنید. به این صورت پست پاک می‌شود.

مزایا و کاربرد قابلیت پست مشترک اینستاگرام

  • این قابلیت امکان اشتراک گذاری دوباره را اسان تر کرده است.
  • این پست به هر فالور های هر دو پیج نمایش داده می شود.
  • پست مشترک در فید هر دو صفحه باقی می ماند.
  • این قابلیت برای ریلز ها نیز قابل استفاده است.
  • در هر دو صفحه تمامی لایک ها و کامنت ها نمایش داده می شود.
  • این قابلیت در کمپین با اینفلوئنسرها کاربرد دارد.

 

جمع‌بندی

پست‌های مشترک قابلیت جالب و کاربردی است که در اینستاگرام وجود دارد. اما مهم‌ترین کاربرد آن می‌تواند برای پیج‌ها و حساب‌های کاربری بیزینسی باشد. به این منظور برای معرفی و انجام تبلیغات هدفمند بسیار مفید و تأثیرگذار است. پست مشترک بهتر است میان پیج‌هایی که محتوای مرتبط ارائه می‌دهند، منتشر شود تا تأثیر بیشتری بر پیج داشته باشد. اگر به عنوان ادمین اینستاگرام فعالیت می کنید باید با قابلیت های جدید این برنامه آشنا باشید. اگر نمی دانید ادمین اینستاگرام چیست مقاله ما در این مورد را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا