سئو

آیا گوگل ادورز یک راهکار کاربردی، برای افزایش بازدید گوگل است؟

با گوگل ادز ما به شما چوب جادو نمی دهیم، اما شما با انجام روش هایی که در ادامه برای افزایش بازدید گوگل معرفی می‌کنیم، می توانید وب سایت خود را در ردیف اول گوگل نمایش دهید و این یعنی کسب درآمد بیشتر در فضای آنلاین.

بیشترمواقع، انجام تغییراتی کوچک در بخش‌هایی از سایت، موجب بهینه‌سازی نتایج موتور جستجو و افزایش بازدید سایت در گوگل می‌شود. اگر این تغییرات بصورت جداگانه دیده شوند، ممکن است چندان قابل توجه به نظر نرسند، اما زمانی که با بهینه‌سازی‌های دیگری ترکیب شوند، می‌توانند اثر قابل توجهی بر تجربه کاربران از سایت شما و بالا بردن بازدید سایت در گوگل داشته باشند. به احتمال زیاد، شما با بسیاری از عنوان‌های این راهنما آشنا هستید، اما احتمالاً از آنها استفاده بهینه‌ای نمی‌کنید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو تنها بر نتایج جستجوی معمولی اثر می‌گذارد، و بر نتایج تبلیغات کلیکی گوگل تاثیرگذار نیست. برای درک این مطلب پیشنهاد می شود گوگل ادز چیست را مطالعه بفرمایید.

خزیدن وبسایت و افزایش بازدید گوگل

باتوجه به اینکه در عنوان این راهنما، از عبارت “موتور جستجو” استفاده کرده‌ایم، بهتر است در درجه اول، مبنای تصمیمات بهینه‌سازی و اقدامات لازم برای افزایش بازدید گوگل را، بر موارد مورد علاقه بازدیدکنندگان متمرکز کنیم. برای این منظور کنسول گوگل ( گوگل سرچ کنسول چیست ) راهی مطمئن و دقیق به حساب می آید.

بازدیدکنندگان، مشتریان اصلی محتوای سایت شما هستند و برای یافتن این محتوا از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. تمرکز بیش از اندازه بر روی ترفندهای خاص برای افزایش بازدید گوگل و بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو، ممکن است نتایج دلخواهی به بار نیاورد. بنابراین بهینه‌سازی موتورهای جستجو، بدین معنی است که حداکثر تلاش خود را بکنید تا موتورهای جستجو سایت شما را ببینند.

برای اجرای عملی نکته‌های این مقاله و بررسی افزایش بازدید جستجوی گوگل، یک سایت فرضی را در نظر می‌گیریم. اطلاعات سایت فرضی ما، بدین صورت است:

نام تجاری: کارت‌های بیسبال براندون

اسم دامنه: brandonsbaseballcards.com

موضوع سایت: فروش آنلاین کارت‌های بیسبال، راهنمای قیمت، مقاله و اخبار

اندازه سایت: کوچک، تقریبا ۲۵۰ صفحه

ممکن است سایت شما کوچکتر یا بزرگتر از سایت فرضی ما باشد و محتوایش به کلی با آن متفاوت باشد، اما نکته‌های بهینه‌سازی مورد نظر ما، مناسب هر نوع سایت با هر اندازه است.

افزایش بازدید گوگل با استفاده از برچسب عنوان 

افزایش بازدید گوگل با استفاده از برچسب عنوان

برای صفحه‌ها، عنوان‌های منحصر به فرد و دقیق بسازید.
برچسب عنوان (Title tag) هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو، اعلام می‌کند که موضوع یک صفحه خاص چیست.

در بهترین حالت، باید برای هر صفحه سایت، عنوان منحصر به فردی بسازید.
در سایت موردنظر ما عنوان صفحه اصلی سایت “کارت بیسبال”، شامل نام تجاری و سه موضوع اصلی مندرج در سایت است.

اگر متن شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر شود، معمولا محتویات “برچسب عنوان” در اولین سطر نتایج نشان داده می‌شود. این امر به کاربران کمک می‌کند بدانند آیا صفحه مورد نظر به جستجوی آنها مرتبط می‌شود یا خیر. عنوان سایت شما می‌تواند اسم سایت یا کسب و کار باشد و اطلاعات مهم دیگری مانند محل کسب و کار را نیز در بر بگیرد.

کاربر شروع به جستجو می‌کند: “کارت‌های بیسبال”
اگر کاربر روی نتیجه نمایش داده شده در جستجو کلیک کند و صفحه را ببیند، عنوان صفحه در بالای مرورگر قرار می‌گیرد. عنوان‌های صفحات داخلی‌تر سایت شما، باید موضوع محوری آن صفحه خاص را در خود داشته باشند، همچنین می‌توان از نام سایت یا کسب و کار نیز در آنها استفاده کرد.
کاربر شروع به جستجو می‌کند: “کارت‌های کمیاب بیسبال”
صفحات مرتبط و داخلی‌تر سایت ، به عنوان نتیجه ظاهر می‌شود.

شیوه های مناسب برای به کارگیری برچسب های عنوان صفحه برای محتوای صفحه را به طور دقیق توضیح دهید. عنوانی انتخاب کنید که موضوع محتوای صفحه شما را به طور دقیق به کاربر منتقل کند.

از این موارد اجتناب کنید:
• انتخاب عنوانی که هیچ ارتباطی با محتوای صفحه شما ندارد.
• استفاده از عنوان‌های پیش­فرض یا مبهم مانند «بدون نام» یا «صفحه جدید»

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات در حوزه ی Google Tag Manager چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

برای بالا بردن بازدید سایت در گوگل برای هر صفحه، یک برچسب عنوان منحصر به فرد ایجاد کنید.

در بهترین حالت، هر کدام از صفحه‌های شما باید یک برچسب عنوان منحصر به فرد داشته باشد. این کار به گوگل کمک می‌کند تا بداند هر صفحه چه تفاوتی با دیگر صفحات سایت دارد.
از این موارد اجتناب کنید:
-استفاده از برچسب‌های عنوان مشابه برای تمام صفحات سایت یا گروه بزرگی از صفحات

– پر کردن غیرضروری “برچسب ‌های عنوان” با کلمات کلیدی

-استفاده از عنوان‌های بسیار طولانی که به درد کاربر نمی‌خورند

بهتر است از عنوان‌های کوتاه، اما توصیفی استفاده کنید. عنوان‌ها می‌توانند کوتاه باشند. اگر عنوانی بسیار طولانی باشد، گوگل تنها بخشی از آن را در نتیجه جستجو نشان خواهد داد.

استفاده از Description Meta Tag برای بالا بردن بازدید سایت در گوگلاستفاده از Meta Description برای بالا بردن بازدید سایت در گوگل

Meta Tag یا برچسب متا، خلاصه‌‌ موضوع صفحه را به گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارائه می‌کند. در حالی که عنوان یک صفحه ممکن است تنها چند کلمه یا یک عبارت باشد، برچسب متا(Meta Tag) می‌تواند یک یا دو جمله و حتی یک پاراگراف کوتاه باشد. در ابزارهای مدیران سایت گوگل، بخشی به نام تجزیه و تحلیل محتوا وجود دارد که تمام متا تگ‌های کوتاه و بلند، یا آنهایی را که به تعداد دفعات زیاد تکرار شده‌اند، می‌شمارد.
Meta Tag ها مهم هستند، چرا که ممکن است گوگل از آنها به عنوان برش‌های کوچکی از صفحات شما استفاده کند. توجه داشته باشید که تنها در صورت همخوانی بخش مرتبطی از متن صفحه شما با جستجوی کاربر، گوگل تصمیم می‌گیرد از آن استفاده کند. بنابراین برای افزایش بازدید گوگل باید از مت تگ های مناسب استفاده کنید.
کاربر شروع به جستجو می‌کند: “کارت‌های بیسبال”

صفحه اصلی سایت، به عنوان نتیجه و با برچسب متا ظاهر می‌شود.

اگر کلمات در جستجوی کاربر آمده باشند، برجسته می‌شوند. این کار، به کاربر اعلام می‌کند که آیا محتوای صفحه با آنچه او به دنبال آن است، همخوانی دارد یا خیر.کاربر شروع به جستجو می‌کند: “کارت‌های کمیاب”
یکی از صفحه‌های داخلی‌تر سایت، با برچسب متای منحصر به فرد خود به عنوان نتیجه ظاهر می‌شود.

شیوه‌های مناسب برای به کارگیری Meta Tag (برچسب متا)برای بالا بردن بازدید سایت در گوگل

محتوای صفحه را به طور دقیق خلاصه کنید. مطالب را توصیفی بنویسید که اگر برچسب متای شما در نتیجه جستجو نمایش داده شد، خواننده را مشتاق تر کند.

از موارد زیر اجتناب کنید:
– نوشتن برچسب متایی که ربطی به محتوای صفحه ندارد.
– استفاده از عباراتی مانند: “این یک صفحه سایت است” یا “صفحه‌ای درباره کارت‌های بیسبال” مناسب نیست.
پرکردن برچسب متا با کلمات کلیدی
کپی کردن محتوای متن در برچسب متا

برای افزایش ورودی گوگل هر صفحه، از عبارات منحصر به فرد استفاده کنید

داشتن برچسب متای متفاوت برای هر صفحه، به ویژه در جستجوهایی که کاربران ممکن است صفحه‌های متعددی از سایت شما را باز کنند، هم به کاربران و هم به گوگل کمک می‌کند. اگر سایت شما هزاران صفحه دارد، شاید اختصاص برچسب متا به تمامی این صفحات عملی نباشد، در چنین حالتی، می‌توانید به طور خودکار، برای محتویات هر صفحه یک متا تگ ایجاد کنید.

از این موارد اجتناب کنید:
استفاده از برچسب متای مشابه، برای همه صفحه‌های سایت یا گروه بزرگی از صفحات

تبلیغات در گوگل 

تبلیغات در گوگل 

گوگل ادووردز یک سرویس تبلیغاتی گوگل است. با استفاده از گوگل‌ادز و خرید اکانت گوگل ادز می توانید رتبه سایت را در نتایج گوگل افزایش دهید و در مدت کوتاهی می‌توانید در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید.

اصلاح ساختار آدرس های اینترنتی سایت برای افزایش بازدید سایت

ایجاد دسته‌های توصیفی برای متن‌های سایت، نه تنها به شما کمک می‌کند سایت خود را منظم‌تر نگه دارید، بلکه باعث افزایش بازدید جستجوی گوگل شده و در نتیجه آن احتمال یافتن صفحات شما بیشتر می‌شود.

آدرس‌های اینترنتی طولانی، کاربر را گیج می‌کنند. کاربران در به خاطر سپردن این آدرس‌های اینترنتی دچار مشکل می‌شوند. افزون بر این، شاید کاربران فکر کنند بخشی از این آدرس اینترنتی، غیرضروری است، به ویژه اگر آدرس اینترنتی دارای جزئیات غیرقابل شناسایی بسیاری باشد. پس ممکن است بخشی از آن را حذف کنند و به این ترتیب، ممکن است بارگذاری سایت انجام نشود.

به یاد داشته باشید که آدرس اینترنتی هر متن به عنوان بخشی از نتیجه جستجو در گوگل و در پایین عنوان آن، نشان داده خواهد شد. اگر کلمات آدرس اینترنتی در جستجوی کاربر بیایند، همانند عنوان در نتیجه جستجو به صورت برجسته ظاهر می‌شوند.

بررسی جستجو در گوگل برای افزایش بازدید سایت

– کاربر شروع به جستجو می‌کند: “کارت‌های بیسبال”

صفحه اصلی سایت همراه با آدرس اینترنتی در زیر عنوان، به صورت نتیجه ظاهر می‌شود.

در نظر یک کاربر، وجود کلمات در آدرس اینترنتی خوشایندتر از یک شماره شناسایی، مانند ۱۰۲۱۲۵ brandonsbaseballcards.com/article/ است.

– کاربر شروع به جستجو می‌کند: “کارت‌های بیسبال”
صفحه‌های داخلی‌تر، با یک آدرس اینترنتی که نشان دهنده نوع محتواست، به عنوان نتیجه ظاهر می‌شود.

گوگل در یافتن همه نوع آدرس اینترنتی، حتی آدرس‌های پیچیده بسیار خوب عمل می‌کند، اما اگر آدرس اینترنتی خود را تا حد ممکن ساده بسازید کار را، هم برای کاربر و هم موتورهای جستجو آسان‌تر می­کنید.

سوالات متداول

گوگل ادووردز یک سرویس تبلیغاتی گوگل است. با استفاده از گوگل‌ادز و تبلیغات در گوگل می توانید رتبه سایت را در نتایج گوگل افزایش دهید و در مدت کوتاهی می‌توانید در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید.
ایجاد دسته‌های توصیفی برای متن‌های سایت، نه تنها به شما کمک می‌کند سایت خود را منظم‌تر نگه دارید، بلکه باعث افزایش بازدید جستجوی گوگل شده و در نتیجه آن احتمال یافتن صفحات شما بیشتر می‌شود.
آدرس‌های اینترنتی طولانی، کاربر را گیج می‌کنند. کاربران در به خاطر سپردن این آدرس‌های اینترنتی دچار مشکل می‌شوند. افزون بر این، شاید کاربران فکر کنند بخشی از این آدرس اینترنتی، غیرضروری است، به ویژه اگر آدرس اینترنتی دارای جزئیات غیرقابل شناسایی بسیاری باشد. پس ممکن است بخشی از آن را حذف کنند و به این ترتیب، ممکن است بارگذاری سایت انجام نشود.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا