شبکه های اجتماعیعمومی

برنامه تردز چیست؟ ( + نحوه نصب و استفاده از برنامه threads اینستاگرام )

شاید شما هم نام برنامه جدید threads را این روزها زیاد شنیده باشید و برای راه‌اندازی این اپلیکیشن از طریق اینستاگرام در حال جمع‌آوری اطلاعات هستید! لازم است بدانید اپلیکیشن Threads که این روز‌ها حسابی مشهور شده است؛ جدیدا ارائه نشده و Meta (سازنده اپلیکیشن‌هایی مثل فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ) یک سال‌و‌نیم پیش این اپلیکیشن را به مجموعه اپلیکیشن‌های خود اضافه کرد.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

برای بررسی این اپلیکیشن همراه ما در این مقاله از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید وی پی اس برای ترید ) باشید تا به این سال که برنامه تردز چیست پاسخ دهیم؛

برنامه threads چیست؟

Threads اولین‌بار به‌عنوان پیام‌رسانی طراحی و ارائه شد؛ که کاربران اینستاگرامی بتوانند راحت‌تر از قبل با دوستان خود در سایر پلتفرم‌ها و در قالب محتوای متنی ارتباط برقرار کنند! Threads علاوه‌بر هم‌پوشانی‌کردن اطلاعات کاربران با اپلیکیشن اینستاگرام (مانند دایرکت‌ها) تمامی دنبال‌کنندگان اینستاگرامی‌ کاربران را به این پلتفرم منتقل می‌کند؛ به‌ این‌ ترتیب کاربران می‌توانند به فالوئرهای اینستاگرامی خود در این محیط دسترسی داشته باشند.

جالب است بدانید کارایی این برنامه با اپلیکیشن Twitter شباهت زیادی دارد و یکی از امتیازهای تردز کاهش محدودیت‌های وضع‌شده برای فعالیت کاربران به‌شمار می‌رود. فضای Threads کاملا مبتنی بر متن پیش می‌رود و کاربران با قابلیت‌های مشابه به شبکه Twitter؛ قادر به تولید محتوا، واکنش به محتوای کاربران دیگر و حتی تکرار پست‌های دیگران در صفحات خود هستند. (درست مانند ویژگی Retweet در توئیتر)

اگر بخواهیم مزیت‌های این برنامه را نسبت به توییتر بررسی کنیم؛ آزادی کاربر به نوشتن پست‌هایی با ظرفیت دو برابری کاراکتری‌ست. در واقع ظرفیت کاراکترهای Threads دوبرابر کاراکترهای مصرفی مجاز در یک پست توئیتر به‌شمار می‌رود! اگر قصد دیلیت اکانت توییتر و مهاجرت به سمت این اپلیکیشن را دارید در مقالات دیگر ما در این باره مطالعه نمایید.

برخی از افراد تصور می‌کنند که برنامه threads و اینستاگرام هر دو یک اپلیکیشن محسوب می‌شوند، اما لازم است توجه داشته باشید که  Threads با هم‌پوشانی کردن و فراخوانی اطلاعات‌ کاربران از اینستاگرام؛ می‌تواند تمام مخاطبان‌ و پیام‌های کاربران را به‌عنوان پایه اطلاعات خود در نظر بگیرد و از آن‌ها استفاده کند.

فراموش نکنید که برای استفاده از این اپلیکیشن توئیترنما؛ ابتدا لازم است برنامه threads اینستاگرام را به‌صورت جداگانه دانلود کنید و پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز (یکسان با اینستاگرام) و افتتاح حساب کاربری، گام نخست برای فعالیت در این اپلیکیشن را بردارید.

در حذف اکانت اپلیکیشن تردز مراقب باشید

فراموش نکنید که پاک کردن اکانت Threads؛ موجب دیلیت اکانت اینستاگرام نیز خواهد شد.

نحوه نصب برنامه threads اینستاگرام

برای نصب تردز و استفاده از این برنامه یک راه مستقیم و راحت وجود دارد؛ اینستاگرام بعد از رونمایی از این اپلیکیشن گزینه‌ای را در تنظیمات پنل کاربری اینستاگرام اضافه کرد که به‌وسیله این ویژگی می‌توانید این اپلیکیشن را به‌راحتی دریافت و از آن استفاده کنید.

— روی منوی اینستاگرام کلیک کنید.

— با کلیک روی منو یک لیست باز می‌شود که با لمس گزینه Threads@ وارد مرحله بعد خواهید شد؛

— در این مرحله؛ با لمس گزینه Get Threads به صفحات معتبر برای دانلود و نصب تردز  هدایت می‌شوید.

— شما از طریق اینستاگرام وارد صفحات معتبر برای دریافت این اپلیکیشن می‌شوید؛ و بعد از آن می‌توانید اپلیکیشن را نصب کنید. لازم به‌ذکر است که کافی‌ست با نوشتن نام Threads در اپلیکیشن مارکت گوشی موبایل؛ می‌توان خارج از فضای اینستاگرام برنامه Threads را دانلود کرده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

— در این مرحله پس از دانلود اپلیکیشن و فعال‌سازی آن؛ نرم افزار threads اکانت اینستاگرام شما را نمایش می‌دهد که با لمس اکانت مورد نظر، فرخوانی اطلاعات از اینستاگرام آغاز خواهد شد.

— تردز در مرحله‌ی بعدی لینک‌های مورد نظر یا بیوی پیج اینستاگرام کاربر را دریافت می‌کند. در این مرحله کاربر با اتخاذ دو راه می‌تواند اینستاگرام خود را به تردز متصل کند؛ اولین راه پر کردن دستی تمام گزینه‌هاست و دومین راه لمس گزینه import from instagram است که با انتخاب راه دوم تمام اطلاعات صفحه اینستاگرام به‌صورت کلی در Threads بارگذاری می‌شود.

— در مرحله هفتم؛ پس از مشخص کردن نوع اکانت از لحاظ خصوصی بودن یا همگانی بودن حساب مشخص خواهید کرد چه کاربرانی می‌توانند محتوای صفحه شما را مشاهده کنند.

— Threads در مرحله هشتم با ارائه توضیحات مختصر به کاربران جدید؛ آن‌ها را با اپلیکیشن آشنا می‌کند. پس از مشاهده معرفی اپلیکیشن کاربران می‌توانند با فشردن دکمه join  به مرحله بعدی منتقل شوند.

— کاربران پس از فشردن دکمه Join به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که آن دسته از دنبال‌کنندگان اینستاگرامی کاربر که در این اپلیکیشن ثبت‌نام کرده‌اند؛ به کاربر نمایش داده می‌شود. با انتخاب فالوئرهایی که تمایل به دنبال کردن آن‌ها در فضای تردز دارید، می‌توانید از بین دنبال‌کنندگان اینستاگرامی، آن‌ها را انتخاب کنید یا با انتخاب گزینه Follow All تمام فالوئرهای اینستاگرامی خود را  در Threads نیز دنبال کنید.

— اکانت شما در این مرحله ساخته شده و با لمس آیکون «خانه» در منو اپلیکیشن threads، می‌توانید به گفت‌و‌گوی کاربران دیگر بپردازید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا