امنیتطراحی و توسعه وب سایتطراحی وب سایت

آموزش ۷ ترفند در تنظیمات امنیتی در magento

در خصوص راه‌اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیکی به کمک نصب Magento کنترل تنظیمات امنیتی در magento یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های سایت‌ها و فروشگاه‌ها به شمار می‌رود.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

Magento به‌صورت پیش‌فرض دارای تعدادی ویژگی‌ها و ابزارهای امنیتی داخلی است، اما به‌منظور تقویت و ارتقای امنیت یک سایت، باید پاره‌ای از تنظیمات امنیتی در magento به‌صورت دستی انجام شوند تا سایت در صورت بروز تهدید ها یا حملات احتمالی یا ازبین‌رفتن اطلاعات مصون باشد.

دلیل این امر نیز این است که باوجوداینکه Magento یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی است که بیش از ۲۵۰.۰۰۰ سایت فعال نیز دارد، اما همواره میزانی از ریسک و خطرات امنیتی در همه پلتفرم‌ها وجود دارد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای ارتقای تنظیمات امنیتی در magento پس از راه‌اندازی یک سایت یا فروشگاه انجام داد، اشاره شده است.

تنظیمات امنیتی در magento

در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای ارتقای تنظیمات امنیتی در magento پس از راه‌اندازی یک سایت یا فروشگاه انجام داد، اشاره شده است.

۱- نصب یک گواهی SSL در وب‌سایت فروشگاه

برای نصب یک گواهی SSL در سایت، همیشه دلایل معتبر و قانع‌کننده‌ای وجود دارد. در واقع خرید ssl برای سایت هم به شما در رتبه‌بندی سایت در جستجوی گوگل کمک خواهد کرد و هم سبب افزایش اعتماد مشتریان در هنگام خرید از سایت شما خواهد بود. به همین سبب نصب یک گواهی SSL به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در بهبود تنظیمات امنیتی در magento برای صاحبان فروشگاه‌های تجارت الکترونیک امری ضروری است.

از منظر امنیتی کارکرد یک گواهی SSL رمزگذاری تمام داده‌های به اشتراک گذاشته شده در یک وب‌سایت در حین انتقال بین کاربر و سرور است. به‌این‌ترتیب، در صورت نصب گواهی SSL در سایت، کلیه اطلاعات محرمانه مانند اطلاعات کارت‌های اعتباری و اطلاعات ورود به سیستم را در سایت رمزگذاری خواهد شد و از دسترسی مهاجمان آنلاین که ممکن است به دنبال سرقت آنها برای ارتکاب جرایمی مانند سرقت هویت و جعل و موارد دیگر باشند، حائز اهمیت است.

استفاده از گواهی SSL برای ارتقای تنظیمات امنیتی در magento

۲- نصب و به‌روزرسانی به آخرین نسخه Magento

نصب آخرین نسخه Magento برای ارتقای تنظیمات امنیتی در Magentoهمان‌طور که می‌دانید، Magento یک پلتفرم متن‌باز است و هر کسی می‌تواند در توسعه آن مشارکت داشته باشد، در نتیجه برای هکرهایی که با مکانیزم کاری آن آشنا هستند، یک هدف جذاب و در دسترس است.

هر چند این مسئله نباید باعث نگرانی شما شود، زیرا توسعه‌دهندگان Magento برای این موضوع راهکار اندیشیده‌اند و همواره در حال رصد این نرم‌افزار و ریسک‌های به وجود آمده هستند، و بلافاصله پس از ظهور یک حفره امنیتی اقدام به انتشار وصله‌های امنیتی و یا آخرین نسخه نرم‌افزار می‌کنند تا از سایت‌ها و فروشگاه‌ها در برابر مهاجمان و خرابکاران محافظت شود.

ازآنجایی‌که که سایت‌های مهاجمان همواره به دنبال هدف قرار دادن سایت‌هایی هستند که این وصله‌های امنیتی را نصب نکرده‌اند، در نتیجه از دیگر اقدامات مهم برای ارتقای تنظیمات امنیتی در magento برای جلوگیری از قربانی شدن، نصب جدیدترین نسخه‌های نرم‌افزار و یا وصله‌های امنیتی می‌باشد.

 

۳- استفاده از رمزهای عبور برای بهبود تنظیمات امنیتی در magento

رمز عبور شما کلید دسترسی به وب‌سایت شماست و بهترین راه برای محافظت از داده‌های کاربران برای مقابله با سرقت، استفاده از رمزهای عبور قوی است که حدس زدن آن برای دیگران دشوار است اما یادآوری آن برای شما آسان است.

استفاده از رمزهای عبور برای بهبود تنظیمات امنیتی در magento

کارشناسان توصیه می‌کنند اگر نمی‌توانید به‌راحتی آنها را به خاطر بسپارید، از ابزارهای مدیریت رمز عبور استفاده کنید و همچنین از ذخیره رمزهای عبور خود را در سیستم مورد استفاده خودداری کنید. [irp posts=”۳۰۶۴۲″ name=”نصب افزونه در magento در ۱ دقیقه با ۲ روش متفاوت”]

۴- استفاده از ابزار Magento Scan Tool برای پایش سطح امنیت سایت یا فروشگاه خود

 

هیچ‌گاه حدس زدن در مورد ریسک‌ها و حفرات امنیتی یک سایت تنها با نگاه‌کردن ساده نیست. در نتیجه توسعه‌دهندگان برای کنترل و پایش تنظیمات امنیتی در magento این نیاز را درک نموده و اقدام به توسعه یک ابزار اسکن رایگان Magento نموده‌اند.

این مجموعه همچون جعبه ابزاری حاوی ابزارهای امنیتی متعدد است که به‌منظور اسکن خودکار تنظیمات امنیتی در magento و تسهیل این فرایند طراحی‌شده‌اند. در حین اسکن‌های معمول تنظیمات امنیتی در magento، این ابزار ها به شما کمک می‌کنند تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در سایت، تنظیمات امنیتی فروشگاه خود را بررسی کرده و هشدارهای لازم را به‌صورت در لحظه دریافت نمایید.

ابزار Magento Scan Tool برای کنترل تنظیمات امنیتی در magento

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار شامل ذخیره اسکن‌های امنیتی در حساب‌های تجاری Magento، برنامه‌ریزی اسکن‌های امنیتی به‌صورت دوره‌ای و زمان‌بندی‌شده و همچنین ارائه هشدارهای آنی در مواردی که تنظیمات پیکربندی ممکن است سایت شما را در معرض خطر قرار دهد، می‌باشد.

۵- استفاده از Magento reCAPTCHA

استفاده از Magento reCAPTCHA یک راه‌حل مناسب برای مسدود کردن اسپم ها و بدافزار ها و در امان ماندن از مهاجمان است. با کمک این ابزار می‌توان اطمینان حاصل نمود که یک جلسه دسترسی در حال آغاز در سایت شما توسط یک ربات در حال انجام است یا یک انسان.

۶- تهیه نسخه پشتیبان از سایت به طور مرتب

اگرچه اینترنت برای همه امکان دسترسی و اتصال پیوسته به مشتریان را فراهم می‌کند، اما این ارتباط همیشه لزوما امن نیست و توصیه می‌شود همواره از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز حادثه یا خرابی، بتوانید به‌سرعت اقدام به بازیابی فروشگاه اینترنتی خود نمایید.

تهیه نسخه پشتیبان از سایت به‌صورت پیوسته برای بازیابی سایت در صورت بروز تهدید یا خرابی

۷- بهبود تنظیمات امنیتی در magento با استفاده از یک URL منحصربه‌فرد برای دسترسی به داشبورد مدیریت

تمام وب‌سایت‌های Magento به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که از یک آدرس URL پیش‌فرض مانند my-site.com/admin برای دسترسی به کنترل پنل مدیریت خود استفاده می‌کنند و بیشتر صاحبان وب‌سایت زحمت تغییر این آدرس را برای ارتقای بیشتر تنظیمات امنیتی در magento و ذخیره نام کاربری و رمز عبور، متقبل نمی‌شوند.

در این مورد برای ارتقای تنظیمات امنیتی در magento و جلوگیری از این تهدید، باید هنگام ایجاد URL برای صفحه مدیریت، از یک آدرس دیگر استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا