عمومی

تنظیمات زبان و فرمت نمایش در وب سایت از طریق ماژول .Net Globalization در IIS7.5

تعریف Globalization  :

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

فرهنگهای مختلف داری تقویمهای متفاوت می باشند و از فرمتهای عددی و تاریخی گوناگون استفاده می کنند . برای اینکه برنامه های کاربردی را برای فروشگاه های جهانی آماده کنید، بایستی  آنها را جهانی سازی (globalize) و محلی سازی (localize) نمایید .

با استفاده از قابلیت جهانی سازی(globalization) ، برنامه ها از فرمتهای عددی و تاریخی وابسته به فرهنگ ، تقویمهای مختلف و غیره پشتیانی می کنند .

.NET از جهانی سازی و محلی سازی برنامه های ویندوزی و وبی پشتیبانی می نمایید ، برای جهانی سازی یک برنامه شما می توانید از کلاس  namespace System.Globalization استفاده کنید و برای محلی سازی یک برنامه  از منابعی استفاده نمایید که توسط namespace System.Resources پشتیبانی می شود.

این فرآیند شامل ۲ مورد زیر است :

جهانی شدن کد برنامه (Internationalization) : این مورد شامل ترجمه ، ذخیره و بازیابی محتوای application است و دومی محلی کردن برنامه طراحی شده به زبانها و فرهنگ های دیگر  (Localization) که این پروسه شامل مطابقت دادن برنامه شما با فرهنگ ها و زبانهای دیگر دنیا و یا پیکربندی برنامه ی کاربردی با زبان خاصی است.

برای مثال En-US  زبان انگلیسی در آمریکا و En-GB زبان انگلیسی در بریتانیای بزرگ  را نشان می دهد.

همچنین این قابلیت به شما اجازه می دهد تا تنظیمات globalization مانند file encoding,UI culture, . .  را مدیریت نمایید. ایجاد تغییرات در این بخش باعث تغییر در تگ  system.web/globalization در فایل web.config خواهد شد.

برای استفاده از Globalization در برنامه ی خود کافی است name space زیر را در برنامه ی خود اضافه نمایید :

[pre]

System.Globalization

 System.Resources

<%@ Page language=”c#” Culture=”kn-IN”%>

[/pre]

به عنوان مثال دستور زیر در فایل web.config  نوع زبان برنامه را کانادایی تعریف می کند.

[pre]

<globalization culture=”kn-IN” />

[/pre]

شرایط استفاده از ماژول :

برای اجرای این ویژگی بایستی application pool شما بر روی نسخه ی ۲ تنظیم شده باشد. این بدین معناست که اگر نسخه ی application pool ، .Net  نسخه ی ۴ را اجرا کند نمی توان این ویژگی و سایر ویژگی های مشابه را مشاهده کرد. البته امکان قرار دادن .net بر روی نسخه ی ۲ و انجام تنظیمات مورد نیاز و سپس برگرداندن به نسخه ی ۴ نیز وجود دارد.

نحوه ی کار با Net Globalization :

درصورتیکه از سرویس های میزبانی ایران هاست استفاده می نمایید، جهت آشنایی با نحوه ی اضافه کردن این ماژول از طریق IIS manager به لینک زیر مراجعه کنید:

https://support.iranhost.com/kb/a153/iis-.aspx

بعد از لاگین به IIS بر روی آیکن .Net Globalization کلیک تا پنجره ی خصوصیات آن ظاهر شود.

در قسمت culture تنظیمات مربوط به فرهنگ و در قسمت Encoding کد مورد نظر جهت پاسخگویی به request ها را تنظیم و در نهایت بر روی Apply  کلیک کنید.

همچنین این امکان وجود دارد تا تغییرات را انجام داده و سپس کد مربوط به آن را ایجاد و یا آنها را توسط java script ,manage-code,appcmd.exe  به اسکریپت تبدیل نمایید .

ماژولی که بیشتر کارها را در عملیات globalization انجام می دهد GlobalizationMod HttpModule است و زبان پیش فرض سایت نیز باید بتواند با ماژول globalization محاوره نماید. تنظیمات مورد نیاز در فایل web.config برای انجام این کار به شکل زیر می باشد :

[pre]

   < system.web>
< httpModules>
<add  name     =”   GlobalizationModule” type=”GlobalizationModule.GlobalizationMod, GlobalizationModule” />

</httpModules>

</system.web>

< appSettings>

< add  key =”DefaultLanguage”    value =”en-US” />

</appSettings>

[/pre]

سوالات متداول

فرهنگهای مختلف داری تقویمهای متفاوت می باشند و از فرمتهای عددی و تاریخی گوناگون استفاده می کنند . برای اینکه برنامه های کاربردی را برای فروشگاه های جهانی آماده کنید، بایستی آنها را جهانی سازی (globalize) و محلی سازی (localize) نمایید .با استفاده از قابلیت جهانی سازی(globalization) ، برنامه ها از فرمتهای عددی و تاریخی وابسته به فرهنگ ، تقویمهای مختلف و غیره پشتیانی می کنند .
این مورد شامل ترجمه ، ذخیره و بازیابی محتوای application است و دومی محلی کردن برنامه طراحی شده به زبانها و فرهنگ های دیگر (Localization) که این پروسه شامل مطابقت دادن برنامه شما با فرهنگ ها و زبانهای دیگر دنیا و یا پیکربندی برنامه ی کاربردی با زبان خاصی است.
برای اجرای این ویژگی بایستی application pool شما بر روی نسخه ی ۲ تنظیم شده باشد. این بدین معناست که اگر نسخه ی application pool ، .Net نسخه ی ۴ را اجرا کند نمی توان این ویژگی و سایر ویژگی های مشابه را مشاهده کرد. البته امکان قرار دادن .net بر روی نسخه ی ۲ و انجام تنظیمات مورد نیاز و سپس برگرداندن به نسخه ی ۴ نیز وجود دارد.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا