عمومی

معرفی هوش مصنوعی ساخت عکس ( با بهترین سایت هوش مصنوعی عکس آشنا شوید! )

همان‌طور که درجریان هستید؛ ابزارهای جدیدی با تکیه‌بر هوش مصنوعی در دسترس مردم قرار گرفته‌ و جنجال زیادی به‌پا کردند. یکی از این ابزارهای جذابی که با اقبال زیادی هم رو‌به‌رو شد پلتفرم‌های تولید تصویر با استفاده‌ از هوش مصنوعی بود. این ابزارها در آغاز به کاربران دسترسی لازم را ارائه می‌کردند تا کاربر با تعیین جزئیات، دستور طراحی تصویر موردنظر را صادر کنند. رفته‌رفته این ابزارها پیشرفته‌تر شدند و امکانات متفاوت‌تری ارائه کردند!

در کنار ایجاد تنوع در قابلیت‌ها، پلن‌های مالی متفاوتی ایجاد شد؛ که بنابه ظرفیت مالی هرپلن ارائه قابلیت‌ها محدود می‌شد؛ برخی از این ابزارها تمامی ویژگی‌های خود را به‌صورت رایگان ارائه می‌کنند و بعضی دیگر با ارائه دسترسی رایگان ( اما کوتاه‌مدت ) امکان استفاده از تمام ویژگی‌ها را برای کاربران فراهم می‌کنند و با پایان این بازه زمان؛ کاربران برای استفاده از ویژگی‌ها نیاز دارند تا حق سرویس پرداخت کنند. قرار است در این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی سرور مجازی بایننس ) به معرفی این ابزارها بپردازیم و ویژگی‌هایی مثل هزینه استفاده، کارایی و امکانات آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

انواع هوش مصنوعی ساخت عکس

— ساخت عکس با هوش مصنوعی Midjourney

سایت هوش مصنوعی عکس Midjourney بهترین پلتفرم ساخت عکس با هوش مصنوعی است که به تمامی کاربران دسترسی لازم برای ساخت تصاویر گوناگون (در سبک‌های متفاوت) ارائه می‌کند. تفاوتی ندارد تمایل دارید که از جزئیات بیشتر در طراحی تصویر شما استفاده شود؛ چون Midjourney توانایی خلق تصاویر با جزئیات بالا دارد.

برای استفاده از این ابزار لازم است؛ از بات دیسکورد استفاده کنید. در این بات باید تمام چیزهایی که در ذهن خود دارید را به‌صورت متن وارد کنید و سپس منتظر بمانید که تصویر موردنظر شما توسط این ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی ایجاد شود. در این پلتفرم اگر در استفاده از دیسکورد تجربه داشته باشید؛ سردرگمی کمتری را تجربه خواهید کرد.

لازم است برای اشاره به دیگر مزایای Midjourney، به رشد روزافزون آن اشاره کنیم. این ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی، همواره از بازخورد کاربران خود یاد می‌گیرد و تلاش می‌کند بهترین نتیجه ممکن را به آن‌ها نمایش دهد.

میزان دسترسی کاربران در Midjourney برای مدتی رایگان است و پس از گذشت یک بازه زمانی و چند تصویر، لازم است کاربران از بین پلن‌های آن و پرداخت هزینه، مجددا از این سرویس استفاده کنند. (حداقل قیمت ۱۰ و حداکثر قیمت ۶۰ دلار)

— هوش مصنوعی عکس ساز Canva AI

 

هوش مصنوعی ساخت عکس Canva یکی از بهترین ابزارها در زمینه طراحی تصاویر است و روزانه میلیون‌ها عکس در این پلتفرم تولید می‌شود. این استقبال عمومی باعث شد تا این ابزار برگ برنده خود، یعنی تهیه تصاویر به کمک AI ارائه کند.

برای استفاده از این پلتفرم هم تنها کافیست که یک اکانت برای خود بسازید و متنی که تصویر مورد نظر شما را توصیف می‌کند در اختیار آن قرار دهید؛ Canva برای شما چهار تصویر مختلف تولید خواهد کرد که با انتخاب یک مورد از آن‌ها می‌توانید نزدیک‌ترین گزینه به تصویر مدنظرتان را دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از این ابزار شما نیازی نیست که هزینه بپردازید و تنها برای دریافت امکانات بیشتر باید هزینه ۱۲.۹۹ دلار به‌صورت ماهانه پرداخت کنید.

— سایت هوش مصنوعی عکس DALL-E 2

 

ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی DALL-E یکی‌دیگراز محصولات شرکت OpenAI است که درست مانند دو ابزار قبلی، تنها کافیست که متن مورد نظر خود را در سایت وارد و خروجی را دریافت کنید. اطلاعات بیشتر در مورد این شرکت را در مقاله openai چیست بخوانید.

اگر شما اکانت OpenAI برای استفاده از ChatGPT ساخته‌اید، امکان استفاده از این ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی را هم خواهید داشت. استفاده از DALL-E 2 رایگان است، اما برای دریافت بهترین خروجی باید هزینه ماهانه ۱۵ دلار پرداخت کنید. اگر می خواهید بدانید چگونه از dall e استفاده کنیم در مقاله‌ی دیگری از ایران هاست در این باره توضیح داده‌ایم.

— هوش مصنوعی عکس Jasper AI

 

اگر در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت کرده باشید، حتما اسم این سایت به عنوان یکی از بهترین سایت های تولید محتوا با هوش مصنوعی را شنیده‌اید. این ابزار تولید عکس با هوش مصنوعی توسط همان تیمی تولید شده است که پلتفرم دستیار تولید متن با استفاده‌از هوش مصنوعی Jasper را تولید کرده بودند. این سایت هوش مصنوعی ساخت عکس با دریافت متن مورد نظر شما، تصاویر نسبتا خوبی تولید می‌کند اما استفاده از این پلتفرم اصلا ارزان نیست و اکانت پایه به قیمت ۴۹ و مدل تیم آن هم به قیمت ۱۲۵ دلار توسط Jasper به‌فروش می‌رسد.

— سایت هوش مصنوعی عکس Stable Diffusion

این هوش مصنوعی محصولی از شرکت Stability AI است. این هوش مصنوعی هم به صورت تحت وب و هم در نرم افزار قابل استفاده می‌باشد. مزیت این هوش مصنوعی آن است که که منابع خود را در اختیار همه قرار داده است.

— برای ورود و استفاده از این هوش مصنوعی ابتدا از طریق سایت Beta.DreamStudio.ai وارد شوید.

— بعد از وارد شدن به صفحه اصلی Dream Studio بروید در این صفحه می‌توانید عکس مورد نظر خود را طراحی کنید.

 

معرفی نرم افزار هوش مصنوعی عکس

— Dream by WOMBO

 

برخلاف چهار ابزار قبلی که برای استفاده از آن‌ها باید به سایت‌شان مراجعه می‌کردید، ابزار Dream by WOMBO با استفاده‌ از برنامه موبایلی آن‌ها قابل استفاده است.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این پلتفرم با دیگر مواردی که تا اینجا بررسی کردیم، به امکان وارد کردن تصویر بازمی‌گردد. شما می‌توانید هم متن‌های خود را در این پلتفرم ساخت عکس با هوش مصنوعی وارد کنید تا تصاویرتان ساخته شود و هم امکان ویرایش تصاویری که از قبل داشته‌اید وجود دارد.

در کنار این قابلیت‌ها، شما به اجتماعی از افراد دسترسی دارید که هم به سوال‌های شما جواب می‌دهند و هم روش استفاده را می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید.

Dream by WOMBO به کاربران خود دسترسی لازم را می‌دهد تا نوع تصاویری که می‌خواهند را انتخاب کرده تا خروجی موردنظرتان به شما ارائه دهد. استفاده از این پلتفرم کاملا رایگان است و می توانید به آسانی از آن برای ساخت تصویر با هوش مصنوعی استفاده کنید اگر نمی دانید چگونه یک استراتژی مناسب بچینید محتوای ” استراتژی تولید محتوا چیست ” می تواند در این موضوع به شما کمک نماید.

— Adobe Firefly

 

آخرین ابزار درست کردن عکس با هوش مصنوعی که قصد داریم در این آموزش به آن بپردازیم، Adobe Firefly است. این ابزار به‌ تازگی به برنامه فتوشاپ اضافه شده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به هیچ هزینه اضافه‌ای، ویرایش‌هایی که می‌خواهند را روی تصاویر انجام دهند.

با استفاده‌ از این پلتفرم می‌توانید تصویر خود را تکمیل کرده و آن مواردی را که در تصاویر شما موجود نیستند، به‌راحتی اضافه کنید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این ابزار ساخت عکس با هوش مصنوعی، در ایران دسترسی آسانی ندارد و لازم است از روش‌های جایگزین استفاده کنید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به‌صورتی کامل به ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی پرداختیم. اکثر ابزارهای معرفی شده به دسترسی رایگان مجهز شده‌اند تا کاربران تصاویر مورد نظر خود را تولید کنند. فراموش نکنید که بازه استفاده رایگان از این ابزارها محدود بوده و بعد از آن کاربران نیاز دارند تا حق سرویس خود را براساس پلن‌های تعریف‌شده پرداخت کنند.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا