امنیت

چگونه عکس را از گوگل پاک کنیم؟ ( حذف عکس از سرچ گوگل )

اگر عکسی در اینترنت وجود دارد که کاربران با جستجوی نام شما آن را در لیست نتایج می‌بینند ولی بنا به دلایل مختلف تمایل ندارید این تصویر به اسم شما در اینترنت وجود داشته باشد، می‌توانید آن را حذف کنید. انجام این کار ساده است ولی باید چند مرحله مختلف را طی کنید و کمی هم صبور باشید تا گوگل درخواست شما را بررسی و تصویر را از لیست نتایج بیرون بیاورد. این مطلب به شما کمک می‌کند با طی کردن چند مرحله ساده هر تصویری که دوست ندارید به نام شما در اینترنت باشد را حذف کنید.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

چه عکس هایی را می توان از نتایج گوگل پاک کرد؟

  • برداشتن تصویر حذف شده از نتایج جستجو
  • تصاویر اطلاعات مالی، پزشکی و هویتی
  • تصاویر خصوصی منتشر شده بدون اجازه و یا هرزه نگاری
  • تصاویر جعلی
  • حذف عکس از سایت هایی که از تصاویر شما اخاذی می کنند
  • تصاویر افراد زیر ۱۸ سال
  • تصاویری که مشکلات قانونی دارند

نکته: اگر تصویر مورد نظر شما در هر سایت یا شبکه اجتماعی غیر از سایت و حساب خودتان درج شده است ابتدا باید به آن حساب و یا سایت درخواست حذف دهید و سپس از گوگل بخواهید تصویر را از سرپ حذف کند.

 

 

 

چگونگی حذف عکس از گوگل

برای پاک کردن عکس از گوگل دو روش وجود دارد که در ادامه به انها می پردازیم:

۱- ثبت درخواست در بخش پشتیبانی گوگل

در صورتی که تصویری که به نام شما در گوگل ثبت شده است حاوی اطلاعات شخصی و بسیار حساسی است، به طور مثال اگر این عکس تصویری از کارت بانکی شماست، یک تصویر برهنه است که شما برای به اشتراک گذاری آن به کسی اجازه کتبی نداده‌اید یا تصویر واضحی از امضای شماست ( یا یکی از مواردی که در بالا گفته شد)، می‌توانید با پر کردن فرم مخصوص گوگل که اختصاصاً برای همین کار تنظیم شده است، از این شرکت بخواهید تصویر را هرچه سریعتر از روی اینترنت بردارد.

راهنمای حذف عکس از گوگل

در این فرم دلیل و نوع عکس که تمایل به حذف آن را دارید انتخاب کرده و با توجه به پرسش های گوگل پیش روید تا درخواست شما تکمیل شود. گوگل از شما خواهد پرسید که این تصاویر در کجا منشتر شده و آیا با مدیر سایت برای برداشتن این تصاویر صحبت کرده اید. با توجه به پاسخ خایی که شما می دهید، فرم مورد نیاز برای شما باز شده و پس از تکمیل فرم باید دکمه ارسال را بفشارید. برای حذف عکس از سرچ گوگل با این روش باید چند روزی منتظر بمانید تا بخش پشتیبانی گوگل فرم شما را بررسی کرده و صحت اطلاعات وارد شده را تایید کند. پس از آن گوگل تصویر مربوطه را از هرجایی در اینترنت حذف خواهد کرد.

نحوه پاک کردن سابقه جستجو در گوگل را در مقالات دیگر ما در این باره بخوانید.

 

۲- حذف عکس شخصی از گوگل به شیوه دستی

در حالت اول شما باید دلایل کافی برای ارائه درخواست حذف عکس از نتایج جستجوی گوگل داشته باشید. اما همیشه هم اینطور نیست که بخواهید عکس خاصی (دارای مشکلات قانونی و یا مشابه مواردی که در بالا گفته شد) را از گوگل حذف کنید. در برخی از مواقع تصویری شخصی از شما در گوگل ثبت است که هیچ منع قانونی هم ندارد اما شما آن را دوست ندارید. در چنین مواقعی باید مراحل زیر را دنبال کنید تا موفق به حذف عکس شخصی از گوگل شوید.

  • به بخش جستجوی تصاویر در google Image بروید و نامی را که عکس شما با آن در گوگل ثبت شده است را جستجو کنید.
  • روی تصویر بند انگشتی (thumbnail) که تمایل دارید از گوگل حذف شود راست کلیک کنید و از منویی که باز می شود گزینه Copy link address را انتخاب کنید.
  • سپس وارد این لینک شوید.

درخواست حذف عکس از گوگل

  • روی دکمه New request کلیک کنید.
  • سربرگ Image را از بخش بالای پنجره انتخاب کنید.
  • آدرس تصویر کپی شده را در باکس مربوطه Paste کنید.

ارسال تصویر درخواستی برای حذف از نتایج گوگل

بعد از چند لحظه گوگل شرایط تصویر را بررسی می‌کند. سپس ممکن است یکی از دو حالت زیر رخ دهد:

اگر تصویری که تمایل دارید حذف کنید در وب سایت شخصی خود شما میزبانی می‌شود، میتوانید محتوا دلخواهی را به جای تصویر جایگزین کنید. به این ترتیب بعد از مدت کوتاهی تصویر شما از اینترنت حذف و متن مورد نظر جایگزین آن می‌شود.

اگر تصویر در وب سایت دیگری که در اصطلاح به آن سایت شخص ثالث گفته می‌شود آپلود شده است، باید به سادگی از مدیر وب سایت بخواهید که عکس مربوطه را پاک و متنی که به جای آن جایگزین کرده‌اید را جایگزین کند. در این شرایط اگر در چند خط به صاحب سایت شرح دهید که چرا تمایل به حذف عکس از سرچ گوگل دارید و وجود این عکس در اینترنت چقدر شما را ناراحت کرده است، کار خود را سریعتر پیش خواهید برد.

روی گزینه Yes کلیک کنید، سپس روی گزینه Next بزنید.

 

بیشتر بخوانید: ux design چیست

 

مدت زمان حذف عکس از نتایج گوگل

به طور کلی ممکن است پروسه حذف عکس از گوگل یک یا دو روز زمان ببرد. صبور باشید تا این اتفاق رخ دهد.

نکته پایانی

ممکن است یک تصویر از نتایج گوگل حذف شود اما در سایت منبع هنوز وجود داشته باشد. اگر وجود این تصویر آنقدر برایتان آزار دهنده است که به هیچ عنوان نمی‌خواهید در هیچ کجای وب وجود داشته باشد، لازم است تمام موتورهای جستجو را بررسی کنید و سری به هر رسانه اجتماعی که داشته اید بزنید تا رد عکس مورد نظر را بگیرید و با طی کردن مراحل حذف عکس اقدام به پاک کردن آن کنید تا در نتایج هیچ جستجویی شاهد آن نباشید. ما در این مقاله در مورد نحوه حذف عکس از نتایج گوگل حرف می زنیم. موتورهای جستجو دیگری نیز وجود دارد که ممکن است تصاویر شما در آن موجود باشد. بهتر است مقاله موتور جستجوگر خارجی را بخوانید تا با آنها اشنا شوید.

آنچه در این مطلب خواندید در خصوص حذف یک تصویر از گوگل بود. چنانچه هنوز در این خصوص پرسشی دارید که در این مطلب به آن پاسخ داده نشده است آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود.

در پایان پیشنهاد می کنیم مقاله ی حذف اکانت یوتیوب را مطالعه کنید تا روش حذف اکانت یوتیوب را نیز بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا