کسب و کار

مزایای فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین

در دنیای امروز نمی توان مزایای فروشگاه اینترنتی را نادیده گرفت زیرا جستجو در فضای اینترنت اولین ابزار تحقیق و بررسی برای تهیه کالا و خدمات است. همه‌ی ما قبل از خرید کالای مورد نیاز خود، ابتدا به بررسی انواع محصولات موجود و ارائه دهندگان آن در فضای آنلاین می‌پردازیم. سپس با انتخاب بهترین گزینه نسبت به خرید آن در یک فروشگاه اینترنتی، اقدام می‌کنیم. در این شرایط اگر فروشگاه مورد اطمینان خود یا فروشگاه‌های بیشتر توصیه شده را در جستجوی اینترنتی مشاهده کنیم قطعا انتخاب ما برای خرید، مشخص خواهد شد. 

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

۱۰ مزیت فروشگاه اینترنتی چیست؟

پیش از مواردی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، مزایای فروشگاه اینترنتی برای مشتریان این است که در هر کجا امکان خرید و سفارش کالای مرود نظر خود را خواهند داشت. پس یکی از مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی و راه‌اندازی فروشگاه ساز آنلاین برای صاحبان کسب و کار، آسان‌تر کردن دسترسی مشتریان قدیمی و وفادار، به فروشگاه خواهد بود.

10 مزیت فروشگاه اینترنتی

۱. جذب مشتریان بیشتر

همان‌طور که گفتیم با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی (Online Shop) به دلیل دسترسی آسان و راحت آن، سبب نگهداری هرچه بیشتر مشتریان وفادار و قدیمی خواهد شد که از جمله مزایای فروشگاه های اینترنتی برای مشتریان و همینطور صاحب فروشگاه می باشد. از طرف دیگر، یک فروشگاه اینترنتی از هر نقطه دنیا قابل دسترس مشتریان خواهد بود‌. در این شرایط، چنانچه بتوانید تمهیداتی برای ارسال کالای خریداری شده به ساکنین دورتر از محل اقامت خود (چه منطقه شهری، چه شهر و چه کشور دیگر) در نظر بگیرید؛

  1. مشتریان قدیمی شما که از محل سکونت سابق خود نقل مکان کرده اند، همچنان امکان خرید از فروشگاه شما را خواهند داشت.
  2. مشتریان جدیدی از مناطق دورتر خواهید یافت و بازه خریداران محصولات شما، بزرگتر خواهد شد.

۲. عرضه بر مبنای تقاضا

خریداران با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده محصولات و بررسی آنها را خواهند داشت. هرچند ممکن است مراجعه کننده کالا را بخرد یا به هر دلیلی اعم از قیمت، مقایسه با کالای دیگر و… از خرید آن، منصرف شود. در هر صورت شما موظف هستید موجودی مناسبی از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.

مزیت خرید اینترنتی

اما با استفاده از مزایا فروشگاه اینترنتی در یک فروشگاه آنلاین، کافیست تصویر و کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه دهید. کاربران با مراجعه به فروشگاه آنلاین، تصاویر و اطلاعات مربوط به محصول را مشاهده می‌کنند، با سایر محصولات مقایسه می‌کنند و در صورت تمایل، به خرید آن اقدام می‌کنند. شما در فروشگاه آنلاین نیاز به تامین فیزیکی کالا به تعداد زیاد، نخواهید داشت. بلکه باید این مورد را در نظر بگیرید که، امکان تامین کالا برای سفارش‌های ایجاد شده داشته باشید، در غیر اینصورت کالا را از منوی محصولات حذف کنید یا اتمام موجودی را، اعلام نمایید.

حتی چنانچه در آینده امکان تامین مجدد کالا را دارید، می‌توانید این مورد را در توضیحات محصول درج کنید تا احتمال مراجعه مجدد خریداران را، به وب‌سایت فروشگاه خود افزایش دهید.با مزایای فروشگاه اینترنتی به این ترتیب شما در بودجه اختصاص داده شده به تامین کالا نیز، صرفه جویی خواهید کرد و بر اساس میزان تقاضا نسبت به عرضه محصولات، اقدام خواهید نمود.

 

۳. حذف هزینه‌های خرید و اجاره

ارائه خدمات از طریق یک فروشگاه فیزیکی، همواره با هزینه‌های تهیه یا اجاره، نگهداری، تعمیرات، مالیات و… همراه خواهد بود. فروشگاه شما چه کوچک به اندازه یک کیوسک فروش مجله، یا بزرگ به اندازه یک نمایندگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نیاز به صرف چنین هزینه‌هایی خواهد داشت. ضمن اینکه هرچه فروشگاه شما بزرگتر باشد، علاوه بر افزایش هزینه‌های نگهداری از ساختمان نیاز به نیروهای انسانی بیشتری نیز، پیدا خواهید کرد. علاوه بر آن اگر برای مناسبت‌های گوناگون، حراج‌های ویژه یا تغییر فصل، نیازمند تغییر چیدمان فروشگاه باشید هزینه‌های قابل توجهی برای ابزار، وسایل و نیروی کار بوجود خواهند آمد. در مقابل، در صورت راه‌اندازی یک وب سایت برای فروشگاه اینترنتی خود با یک طراحی سایت مناسب و کارآمد، بخش زیادی از هزینه‌های نام برده، با استفاده از مزایای فروشگاه اینترنتی کاهش خواهد یافت.

شاید در ابتدای فعالیت هزینه‌ی بالایی برای طراحی یک سایت بهینه بپردازید، یا در طی فعالیت مستلزم پرداخت هزینه سالانه هاست و خرید دامین باشید و یا موضوع پرداخت مالیات همچنان برای شما ایجاد چالش کند.

اما چنانچه طراحی متناسبی را در نظر گرفته باشید، نیروی کار بسیار کمتری نیاز خواهید داشت. از طرف دیگر، جز برای بروز رسانی سایت و طراحی‌های منحصر به رویدادهای خاص، احتیاج به پرداخت هزینه تعمیرات سایت ندارید. در رویدادهای مهم سالیانه نیز، تنها با افزودن یک صفحه جدید به طراحی وب سایت، از صرف هزینه برای تغییر دکور تمام فروشگاه، اجتناب خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم ؟

۴. فروشگاهی همیشه باز و در دسترس

همانطور که می‌دانید طبق قوانین دولتی مالکان فروشگاه‌های فیزیکی، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مقرر خواهند بود. اگر فروشگاه شما در یک مرکز خرید واقع شده باشد، ساعات کار مرکز خرید نیز بر ساعات فعالیت فروشگاه، تاثیر خواهد گذاشت. البته در بعضی روزها و یا برای بعضی مشاغل شبانه روزی، قوانین متفاوت خواهند بود.

یک هاست فروشگاهی اینترنتی، شامل این قوانین نخواهد بود. حتی در زمان استراحت شما و کارکنان، فروشگاه شما همیشه باز است که این از جمله مزایای فروشگاه اینترنتی می باشد! نیمه شب، پس از اتمام ساعت اداری، زمان پخش آگهی تلویزیونی و… همگی زمان مناسبی برای مراجعه به فروشگاه خواهند بود. این فروشگاه تعطیلی ندارد و همواره پاسخگوی مراجعین است که از جمله مزایای خرید آنلاین می باشد.

خرید آسان از جمله مزایای فروشگاه انلاین

با تمام موارد گفته شده هر نوع فروشگاه فیزیکی یا آنلاین، مزایا و چالش‌هایی برای مالک کسب و کار خواهد داشت. با توجه به حوزه کاری و امکاناتی که هر یک از دو نوع فروشگاه برای شما فراهم می‌کند، تسلط شما بعنوان صاحب کسب و کار به بازاریابی و اداره هریک از این فروشگاه‌ها و نوع مشتریان و امکان مراجعه آنها به هریک از شکل‌های فروشگاه، تصمیم گیری برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی و یا هردوی آنها صورت خواهد پذیرفت. با در نظر گرفتن تمام جوانب و به یاد داشتن این موضوع که، تمایل مشتریان به فضای آنلاین هر روزه رشد چشم گیری دارد، تلاش کنید تا اگر زمینه فعالیت بعنوان فروشگاه آنلاین را دارید، آن را راه‌اندازی کرده و از قید و بندهای فروشگاه‌های فیزیکی و فروش سنتی کالا، رها شوید.

۵. امکان ارسال آسان هدیه

با خرید اینترنتی می توانید هدیه هدیه به دوستان یا اقوام را از خرید تا ارسال آنلاین انجام دهید و با این کار در وقت خود صرفه جویی کنید و بعضا عزیزان خود را سورپرایز کنید!

۶. امکان خرید آسان

شما می توانید در تخت خود دراز بکشید و در هر ساعت از شبانه روز خرید های خود را انجام دهید، به همین راحتی!

۷. امکان مقایسه قیمت محصولات

در خرید اینترنتی این امکان را دارید که قیمت انواع محصولات را در فروشگاه های مختلف مقایسه کنید و همه ی این مقایسهها با کلیک اتفاق می افتد!

۸. خرید آسان برای خریدهای خصوصی

در خرید آنلاین به راحتی و بدون نگرانی از قضاوت سایر افراد می توانید سفارش خود را انجام دهید.

۹. وجود تنوع بالا در خرید آنلاین

شما محدود به شهر، کشور نیستید و می توانید کالای مورد نظر خود را با مشخصات مورد نظر از هر کجا سفارش دهید و محدودیت جغرافیایی ندارید.

۱۰. خرید به دور از شلوغی و ازدحام بازار

برخی از افراد شلوغی بازار برایشان آزار دهنده است و این موضوع در تعطیلات و جشن ها جدی تر می شود. از این رو خرید آنلاین این مزیت را دارد که به دور از ترافیک و ازدحام افراد خرید کنید و لذت ببرید!

 

بیشتر بخوانید: واتساپ بیزینس چیست

 

مزایای خرید اینترنتی از فروشگاه آنلاین چیست؟

امروزه بسیاری از افراد به دلیل راحتی و صرف هزینه و زمان بسیار کمتر، خرید اینترنتی یا خرید آنلاین را انتخاب می‌کنند. خرید از فروشگاه‌های آفلاین حتما به وجود دو شخص وابسته است و به مهارت فردی، بستگی دارد. اما در مقابل، در خرید آنلاین فقط یک شخص باید وارد اینترنت شود، به وب‌سایت فروشگاه مورد نیاز خود رفته و کالای مورد نظرش را انتخاب کند و بتواند تمامی اطلاعات محصولات را ببیند و با هم مقایسه کند.

از فواید خرید اینترنتی این است که این کالاها در یک سبد خرید مجازی نگهداری می‌شوند تا هر زمان که مشتری آماده خرید شود. خریدار می‌تواند در حین اینکه خرید آنلاین خود را انجام می‌دهد به کارهای روزمره خود نیز رسیدگی کند و پرداخت را در پایان روز انجام دهد.

کتاب، پوشاک، لوازم‌خانگی، اسباب‌بازی، سخت‌افزار، نرم‌افزار و بیمه‌درمانی فقط برخی از صدها کالایی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند فروشگاه های آنلاین تهیه کنند.

بعد از ثبت نهایی خرید آنلاین می‌توان از انواع روش‌های حمل‌و‌نقل موجود در سایت استفاده کرد. به طور مثال می‌توان زمان تحویل کالا را مشخص کرد و از طریق پیک و یا پست کالا را درب منزل تحویل گرفت. در برخی سایت‌ها حتی نیاز به پرداخت اینترنتی خرید آنلاین نخواهد بود و هزینه‌ی کالا در زمان تحویل، پرداخت می‌شود.

 

سوالات متداول

جذب مشتریان بیشتر - استفاده از مزایای فروشگاه آنلاین با عرضه بر مبنای تقاضا - استفاده از مزایای فروشگاه انلاین با حذف هزینه‌های خرید و اجاره - فروشگاهی همیشه باز و در دسترس
امروزه بسیاری از افراد به دلیل راحتی و صرف هزینه و زمان بسیار کمتر، خرید اینترنتی یا خرید آنلاین را انتخاب می‌کنند. خرید از فروشگاه‌های آفلاین حتما به وجود دو شخص وابسته است و به مهارت فردی، بستگی دارد. اما در مقابل، در خرید آنلاین فقط یک شخص باید وارد اینترنت شود، به وب‌سایت فروشگاه مورد نیاز خود رفته و کالای مورد نظرش را انتخاب کند و بتواند تمامی اطلاعات محصولات را ببیند و با هم مقایسه کند.

‫۳ دیدگاه ها

  1. مزیت های خوبی از فروشگاه اینترنتی رو گفتید اما مسئله اینه که متاسفانه برخی ادمای سودجو از طریق راه اندازی فروشگاه های انترنتی سوری، کلاه برداری های کلانیمیکنن که به همین دلیل شناسوندن یه فروشگاه نوپا به مردم کار دشواری شده و باید حواسمون باشه که واقعا فروشگاه های کلاه بردار رو بشناسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا