عمومی

معاون وزیر ICT : هیچ صنعتی مانند IT پتانسیل کارآفرینی ندارد

‘علی حکیم جوادی ‘ با اشاره به پتانسیل بالای صنعت فناوری اطلاعات برای اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور گفت: به ازای هر ۱۵ میلیون تومان امکان ایجاد یک شغل در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد.

علی حکیم جوادی ‘ با اشاره به پتانسیل بالای صنعت فناوری اطلاعات برای اشتغال زایی و کارآفرینی در کشور گفت: به ازای هر ۱۵ میلیون تومان امکان ایجاد یک شغل در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: با توسعه صنعت فناوری اطلاعات مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی با سرمایه گذاری های مشخص و محدود برطرف می شود .

معاون وزیر ICT در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی دومین جشنواره صنعت ،بازرگانی و فناوری اطلاعات گفت : صنعت فناوری اطلاعات جایگاه ویژه ای در میان صنایع دارد و محور کلیدی برای آن محسوب می شود، در نقشه علمی کشور هم یکی از شش اولویت نخست فناوری ها صنعت فناوری اطلاعات در کنار فناوری بایو و نانو قرار گرفته است.

حکیم جوادی با بیان اینکه در طی یک سال بیش از ۷۵ هزار تجارت در جهان توسط صنعت فناوری اطلاعات ایجاد ‌می‌شود و در میان صنایع بی بدیل است، خاطرنشان کرد : گام اول برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور ایجاد زیر ساختی به عنوان شبکه ملی اطلاعات است که با سرمایه گذاری اولیه دولت و بخش عمومی مانند مخابرات انجام می شود.

وی اظهار داشت : کشورهایی که عقب ماندگی را در خود احساس می کنند باید به سمت ایجاد ساختار فناوری اطلاعات و توسعه آن بروند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد : وزارت ICT برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها را در مسیر رونق صنعت و بازار فناوری اطلاعات و فرهنگ سازی این حوزه بسیار موثر دانسته اما باید جشنواره ها نیز هدفمند بوده و سنارویوی خاص و مشخصی را دنبال کند.

حکیم جوادی گفت : منطبق بر قانون مبنی بر نقش وزارت ارتباطات به عنوان سیاستگذار ،هدایت گر و نظارت کننده در این حوزه ،حمایت های لازم را از برگزاری دومین جشنواره صنعت ، بازرگانی و فناوری اطلاعات خواهیم کرد.

دومین جشنواره صنعت ،بازرگانی و فناوری اطلاعات ۲۰ تا ۲۲ دی ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا