عمومی

میزبانی اشتراکی در ویندوز ۲۰۰۳

ویندوز سرور ۲۰۰۳ نسبت به ویندوز ۲۰۰۰ گام بزرگی به جلو محسوب می‌شود. برای مدیران شبکه‌های ویندوز NT هم این نگارش جدید سیستم‌عامل مایکروسافت آن قدر ابزار و کنترل‌های مدیریتی زیادی را به ارمغان آورده است که آنها را از ادامه کار با NT منصرف می‌کند.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

میزبانی اشتراکی با ویندوز ۲۰۰۳ :

تعاریف و مفاهیم اولیه :

میزبان یک وب سایت  ، فضایی را روی یک کامپیوتر فراهم می کند که داده ها و سایت شما روی آن قرار می گیرد تا بوسیله کلیه افراد در سرتاسر جهان قابل دسترسی باشد. هنگامیکه یک شخص آدرس وب سایت شما را در مرورگر کامپیوترش وارد می کند ، مرورگر به دنبال محل کامپیوتری که با آن آدرس ثبت شده می گردد و سپس این کامپیوتر میزبان است که فایل ها را برای کامپیوتر شخص می فرستد تا وی بتواند به اطالاعات مورد نظرش دسترسی پیدا کند.

برای سایت های کوچک تا متوسط سرویس های میزبانی اشتراکی بهترین انتخاب است. سایت شما بر روی یکی از سرور های میزبان قرار می گیرد اگرچه این مدل به دلیل اختصاص یک سرور به چندین کاربر اشتراکی نامیده می شود اما به این دلیل که یک نام دامنه اختصاصی مانند www.yourdomain.com  به شما اختصاص می یابد ، شما نمایی کاملاً مستقل خواهید داشت و خوب بودن سایت شما کاملاً به سرعت و کارایی و  میزان امکانات سرور بستگی دارد.

یک ارائه کننده میزبانی وب lkhsf، شرکتی است که سخت افزار و نرم افزار لازم برای نصب را دارا بوده، و وب سایت ها را به کاربران اینترنت تحویل می دهد، و همچنین  اتصالات با سرعت بالا را ارائه می دهد.

مفهوم تعدادی سرور در یک مرکز داده :

وب سایت‌ها از مجموعه‌ای از فایلهای مختلف مانند تصاویر، متون و فایلهای برنامه نویسی شده به زبانهای مختلف و سایر اسناد مربوطه تشکیل می‌شود که به منظوری خاص به شکلی با هم مرتبط شده‌اند. هر شخصی که نرم‌افزارهای لازم و دسترسی به این فایلها را داشته باشد امکان بازدید از این سایت را دارد. حال برای اینکه همه مردم امکان دسترسی به فایلها را داشته باشند نیاز است تا فایلها در کامپیوتری قرار گیرند که همواره به اینترنت پرسرعت متصل است به این کامپیوترها «سرویس دهنده» یا «سرور» می‌گویند.

هر کامپیوتری می‌تواند یک سرور باشد اما از آنجا که هزینه‌های مورد نیاز برای فراهم کردن تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم و یا نیروی پشتیبانی برای صاحبان همه وب سایتها به صرفه نیست لذا شرکتهایی این مسئولیت را می‌پذیرند و با فراهم آوردن لوازم کار در سطح وسیع بخشی از فضای دیسک سخت سرورهای خود را به صورت اجاره‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. به این شرکتها که خدمات میزبانی وب یا هاستینگ ارائه می‌کنند در اصطلاح «میزبان» یا «هاست» می‌گویند.

امکانات هاستینگ :

اما این سرورها باید امکانات دیگری نیز داشته باشد از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورتی که حجم قابل توجهی از بازدید کننده به سایت مراجعه کنند امکان پاسخگویی به همه آنها را داشته باشد. بنابر این نیاز است تا یک کامپیوتر قدرتمند از نظر سخت افزاری وجود داشته باشد.

نرم‌افزارهای لازم برای اجرای انواع فایلها از نظر برنامه نویسی را داشته باشد.

نرم‌افزارهای مورد نیاز برای مدیریت بخشهای مختلف سایت و پست الکترونیک و… را در اختیار صاحبان وب سایتها قرار دهد.

سرویسهای میزبانی وب بر اساس نوع سیستم‌عاملی که بر روی سرورها نصب می‌باشد و طبیعتا نرم‌افزارها و فایلهایی را که پشتیبانی می‌کنند شاخه بندی می‌شوند. مانند هاست ویندوز یا هاست لینوکس و…

پارامترهای تعیین کننده ی  کارآئی یک میزبان :

سرویسهای میزبانی مشخصاتی را نیز به همراه دارند که نشان دهنده کیفیت و امکانات آنها می‌باشد. از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حجم دیسک

حجم دیسک (به انگلیسی: Disc space) به مقدار فضایی گفته می‌شود که شرکت میزبان از دیسک سخت سرورهای خود در اختیار شما قرار می‌دهد این فضا از چند مگابایت تا چند گیگابایت براساس نیاز متفاوت است. مجموع حجم فایلهای ارسالی به سرور اجاره کننده باید کمتر یا مساوی با فضای اجاره شده باشد. (البته این میزان فضا در اکثر سرویس دهنده‌ها در هر زمان قابل تغییر می‌باشد).

محدودیت انتقال داده‌ها

محدودیت و میزان انتقال داده‌ها ( Data Transfer) که به آن ترافیک ماهیانه نیز گفته می‌شود میزان تبادل اطلاعات با کامپیوتر میزبان را مشخص می‌کند. به این معنی که میزان مجموع حجم فایلهای دریافت شده یا ارسال شده به فضای اجاره شده به صورت ماهیانه مشخص می‌شود و نباید از آن حجم بیشتر باشد.

نکته: در نظر داشته باشید هر بار که سایت توسط یک بازدید کننده باز می‌شود مقداری اطلاعات و فایل بین سرور میزبان و کامپیوتر بازدید کننده تبادل می‌شود بنابر این تعداد بازدید از یک سایت اگر بالا باشد به نسبت نوع فایلهای استفاده شده در سایت، می‌تواند حجم قابل توجهی از اطلاعات تبادل شود.

کیفیت میزبانی اشتراکی :

تعداد دامنه‌هایی که امکان ایجاد آنها بر روی یک فضای اجاره‌ای وجود دارد، تعداد بانکها اطلاعاتی و نوع و حجم آنها و یا نوع پست الکترونیک و تعداد آنها و چند مورد دیگر مشخص کننده کیفیت سرویسهای میزبانی و شرکتهای میزبان هستند.و مالکان و مدیران سایتها براساس نیاز خود آنها را انتخاب می‌کنند.

منظور از خدمات  ویندوز و در اصطلاح هاست ویندوز مربوط به سرور آن است که معمولاً  ویندوز سرور می‌باشد.تفاوت اصلی بین هاست ویندوز و سایر خدمات میزبانی وب، پشتیبانی کردن این سرورها از زبان‌های ASP و ASP.NET و همچنین بانک اطلاعاتی MSSQL  و Ms sql می‌باشد. معمولاً برای سرورهای ویندوز از کنترل‌پنل‌هایی نظیر پلسک، هلم، وب سایت پنل و هاستینگ کنترولر استفاده می‌شود. نوع کنترل پنل سرویسهای ۲۰۰۳ در ایران هاست Helm می باشد.

میزبان اشتراکی  برای چه کسانی مناسب است :

سرویس اجاره فضای اشتراکی برای مشتریانی مناسب است که متوسط تعداد بیینده های سایت وب آنها متوسط بوده و به عبارت دیگر ترافیک سایتشان عادی است و یا فرصت و امکان مدیریت سرور شخصی خود را ندارند.

میزبانی اشتراکی ۲۰۰۳ :

ویندوز سرور ۲۰۰۳ نسبت به ویندوز ۲۰۰۰ گام بزرگی به جلو محسوب می‌شود. برای مدیران شبکه‌های ویندوز NT هم این نگارش جدید سیستم‌عامل مایکروسافت آن قدر ابزار و کنترل‌های مدیریتی زیادی را به ارمغان آورده است که آنها را از ادامه کار با NT منصرف می‌کند.

    سرورهای ویندوز ۲۰۰۳ امکانات برنامه نویسی بسیار پیشرفته ای که اکثرا توسط شرکت مایکروسافت عرضه شده مانند IIS6، ASP Classic، ASP.NET، MS SQL Server 2000، MS XML و … را در اختیارتان قرار میدهند. در ضمن این سرورها از امکاناتی که عموما در سرورهای لینوکس قابل استفاده بوده اند مانند PHP، Perl، MySQL، JSP و … را نیز پشتیبانی می نمایند. همچنین سرورهای ویندوز ۲۰۰۳ از لحاظ امنیت نسبت به نسخه های قبلی سرورهای ویندوز، پیشرفت چشمگیری داشته و بسیار امن می باشند.

نسخه های مختلف ویندوزهای سرور ۲۰۰۳ به طراحان وب اجازه  میدهند که یک وب سایت ASP کامل را با ابزارهایی که در سایر سیستم عامل ها وجود ندارند طراحی کنند. اگر شما از دیتابیس اکسس استفاده می کنید، ممکن است نتوانید بدون استفاده از ویندوز سرور به آن دسترسی داشته باشید.  ویندوزهای سرور می توانند راحت تر به دیتابیس  Mysql و سایر  ویژگی های بانک اطلاعاتی دسترسی داشته باشند .

ویرایش و کاربردهای نسخه های مختلف  ویندوز سرور ۲۰۰۳ :

ویرایش standard :

ویرایش standard ویندوز سرور ۲۰۰۳ برای اغلب شبکه‌ها مناسب است. این ویرایش، چندپردازشی متقارن (SMP) دارای چهار گذرگاه و ۴ گیگابابت RAM را پشتیبانی می‌کند. از ویرایش استاندارد می‌توان برای میزبانی network load balancing (ولی نه cluster services) و terminal server استفاده کرد.

ویرایش enterprise:

ویرایش enterprise چنان طراحی شده است که همه نیازهای شرکت‌هایی مختلف را برآورده می‌سازد. این ویرایش SMP با ۸ گذرگاه ، ۳۲ گیگابایت RAM را در نسخه ی سی و دو بیتی و  ۶۴ گیگابایت RAM در نگارش ۶۴ بیتی را پشتیبانی می کند.

ویرایش enterprise جایگزین ویرایش advanced server ویندوز ۲۰۰۰ شده است.

ویرایش datacenter :

ویرایش datacenter که قدرتمندترین نسخه ی ویندوز سرور به شمار می‌آید و برای اجرای برنامه های کاربردی حساس که نیاز به بالاترین سطوح گسترش و شاخص پذیری ، قابلیت دسترسی و امنیت دارند ، ایجاد شده است.

ویرایش web :

این محصول جدید ویندوز برای ایجاد و راه‌اندازی وب سایت ساخته شده است. این ویرایش شامل IIS نگارش ۶/۰ و اجزای دیگری است که امکان میزبانی برنامه‌ها و صفحات وب و سرویس‌های وب XML را فراهم می‌کنند. از ویرایش web نمی‌توان برای راه‌اندازی web farm که به کلاستر نیاز دارد استفاده کرد، و در آن نمی‌توان هیچ گونه سرویس مدیریت شبکه مثل Active directory، سرویس‌های DNS ، یا سرویس‌های DHCP را نصب نمود.

مفهوم کلاستر در این مقاله نمی گنجد بنابراین شما می توانید سیستم کلاستر چیست را در مقاله ای دیگر مطالعه بفرمایید.

 امکانات رایج در سرویس های ۲۰۰۳ میزبانی های اشتراکی  :

امکانات عمومی

امکانات ایمیل

امکانات پشیبانی

کامپوننت ها

برنامه نویسی

بانک اطلاعاتی

چند رسانه ای ها

سایر امکانات

پهنای باند رایگان (سالانه)

تعداد ایمیل POP3

پشتیبانی تلفنی

SPSmartMail

پشتیبانی از HTML/DHTML

پشتیبانی از Access

Shockwave

سخت افزار شبکه

میزان فضا

Catch All Mail

پشتیبانی با ایمیل

ASPSmartUpload

پشتیبانی از SSI/SHTML

پشتیبانی از MSSQL 2000

Flash

 

سخت افزار سرور

دامنه

Email Aliases

پشتیبانی با SMS

ASPUpload 3.0

پشتیبانی از ASP

پشتیبانی از MSSQL 2005

Director

 

سیستم عامل

حداکثر زمان راه اندازی

Email Forwarding

ضمانت ۹۹% فعال بودن

ASPEmail 5

پشتیبانی از .NET 1.1

پشتیبانی از MySQL 4.4.7

Windows Media Server

نرم افزار Web Server

کنترل پنل

پاسخگوی اتوماتیک

یک ماه مدت آزمایش

ASPJpeg 1.8

پشتیبانی از .NET 2

پشتیبانی از MySQL 5.2.3

Flash Media Server

خطوط ارتباطی با اینترنت

دسترسی بدون www

Vacation Message

ارائه راهنمایی های رایگان

CDONTS و CDO

پشتیبانی از XML 4.0

Web Enterprice MNG

 

UPS و برق پشتیبان

تعداد Sub-domain

ارسال و دریافت ایمیل HTML

Backup هفتگی

Advanced POP3

پشتیبانی از PHP 4.4.7

phpMyAdmin 2.10.3

 

 

تعداد اکانت FTP

آنتی اسپم و آنتی ویروس

Backup روزانه از SQL

Advanced SMTP

پشتیبانی از SOAP SDK

Oracle 10g XE

 

 

Domain Alias/Pointer

Outlook(Express)

FTP Backup

 

Advanced IMAP4

پشتیبانی از PHP 5.2.4

تعداد ODBC

 

 

 

تنظیم پیامهای خطا

Address Book

 

ASP Zip

پشتیبانی از Web Services

 

 

 

IP اختصاصی

Spell Checking

 

ASP Ping

پشتیبانی از FP Ext. 2002

 

 

 

ثبت در موتورهای جستجو

Calendar

 

ASP Wait

 

 

 

 

Email Filtering

 

JMail

 

 

 

 

Smarter WebMail

 

ADO.NET

 

 

 

 

 

ASP Charting

 

 

 

 

 

cURL

 

 

 

 

 

GD2

 

 

 

 

میزبانی های ۲۰۰۳ ایران هاست :

مشخصات پلان های میزبانی وب ۲۰۰۳:

ایران هاست با ارائه انواع مختلف سرویس میزبانی روی اینترنت متناسب با هر بودجه، امکان معرفی موسسه شما بر روی اینترنت را فراهم آورده است سرورهای پر سرعت ایران هاست جایگاه مناسبی برای سایت شما می باشند. به دلیل تعدد انواع سرویس ها و خدمات ایران هاست، کلیه سرویسهای میزبانی وب را به سه دسته شخصی ، شرکتی و سازمانی دسته بندی شده اند تا شما بتوانید سرویس مورد نیاز خود ۲۰۰۳ را به سهولت بیابید. برخی از ویژگیهای منحصر به فرد سرویس های میزبانی وب ایران هاست در زیر آمده است.

  • قرار گرفتن بر روی خطوط پر سرعت فیبر نوری (سطح OC)
  • رعایت استانداردهای بین المللی
  • استفاده از Firewall های سخت افزاری و نرم افزاری به منظور بالا بردن سطح امنیت
  • تهیه نسخه پشتیبان از کلیه اطلاعات بصورت mirror اتوماتیک و روزانه و هفتگی بر روی سرورهای کانادا
  • مونیتورینگ شبانه روزی سرویس ها : کلیه سرویس ها هر ۵ دقیقه از نقاط مختلف دنیا به صورت خودکار کنترل و در صورت بروز هرگونه خطا راهبر سرور از طریق SMS مطلع می گردد.
  • ساختار مالتی سرور Load Balanced
  • ارایه Application Pool اختصاصی رایگان بر روی هر وب سایت برای افزایش امنیت و پایداری در برابر کد های مخرب

سیستم عامل کلیه سرورها ویندوز ۲۰۰۳ می باشد.ضمنا کلیه سرویسها به همراه کنترل پنل Helm ارائه می شوند.

 همچنبن از نظرامنیتی سرورهای ما توسط  نرم افزارهای امنیتی و فایروال به طور مداوم مانیتور و محافظت شده و در برابر هر گونه فعالیت مشکوک بررسی می گردند . و محدودیت هایی در سرور های مستقر در دیتاسنتر وجود دارند  که به اشخاص متفرقه اجازه نصب یا به روزرسانی  کامپوننت های سرور را نمیدهد.

شایا ن ذکر است که کلیه ی پلان ها به همراه امکانات آن ها در سایت https://iranhost.com/ و بخش میزبانی های وب ۲۰۰۳ قابل مشاهده می باشد .جهت سهولت دسترسی می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://iranhost.com/webhosting/

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا