کسب و کار

پرسونال برندینگ چیست؛ مراحل برندسازی شخصی

موفقیت در کسب‌وکار و پیشرفت افراد و سازمان‌ها در حوزه فعالیت خود نیازمند به کارگیری روش‌های جدید و به روز است. داشتن مهارت به تنهایی کافی نیست و باید به دنبال روش‌های مختلف برای معرفی خود، محصولات، مهارت‌ها و … خود به دیگران باشید. این موضوع همان پرسونال برندینگ است که تأثیر بسیار زیادی بر رشد کسب وکار و فعالیت موردنظر شما دارد. نکته مهم در ایجاد برندسازی شخصی شناخت کامل افراد از خودشان است. در این مقاله به طور کامل در مورد برندینگ شخصی، اهمیت آن و مراحل ایجاد آن صحبت می‌کنیم.

پرسونال برندینگ چیست؟

تصویری که شما از خود در ذهن دیگران میسازید، پرسونال برند شما است. پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی نه تنها برای تمام افرادی که صاحب کسب‌وکار هستند، بلکه برای تمام افراد شناخته شده، مربیان، اینفلوئنسرها و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برندسازی شخصی شیوه بازاریابی افراد، مشاغل و یک فرایند مداوم برای توسعه و حفظ شهرت و تصور فرد، گروه یا سازمان است. در واقع روایتی از داستان شماست و تصوری که مردم از شما به دست می‌آورند.برندسازی شخصی می تواند از ثبت دامنه به اسم خودتان یا ایجاد یک پیج با عقاید و افکار شما باشد.

پرسونال برند چیست

اهمیت پرسونال برندینگ

اگر می خواهید به عنوان یک فرد تأثیرگذار در نظر گرفته شوید، باید یک پرسونال برندینگ قوی ایجاد کنید. برند شخصی شما به شما کمک می‌کند از دیگران متمایز شوید. همچنین می‌توانید از برند شخصی خود برای نشان دادن دانش و مهارت‌های خود در زمینه تخصصی خود استفاده کنید.

از بسیاری جهات، برند شخصی شما چیزی است که شما را به یاد ماندنی می‌کند. این برندسازی شخصی شما است که به شما کمک می‌کند از هزاران نفر دیگر متمایز شوید. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث موفقیت افراد در بازاریابی در سال‌های اخیر شده، پرسنال برند است

پرسونال برندینگ برای تجارت‌های کوچک آسان است اما در شرکت‌های بزرگ دشوارتر به نظر می‌رسد. استیو جابز قبل از اینکه به عنوان چهره اپل شناخته شود، از برند شخصی استفاده می‌کرد. به طور مشابه، پرسونال برندینگ ایلان ماسک احتمالاً بهتر از برند تسلا شناخته شده است. منطقی است که هر صاحب شغل یا مدیری باید قبل از تلاش برای رساندن پیام شرکت، ابتدا به صورت فردی با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کند.

 

بیشتر بخوانید: استارتاپ چیست

 

چند قانون طلایی برای ایجاد پرسونال برندینگ جذاب

ایجاد پرسونال برندینگ بسیار مهم بوده و بر اساس نوع فعالیت و تخصص افراد تعیین می‌شود. در ادامه برخی از نکات و قوانینی کلی برای ایجاد یک برندینگ موفق معرفی شده‌اند.

تمرکز داشته باشید

یکی از نکات مهم در طراحی پرسونال برندینگ داشتن تمرکز است. این که شما بدانید هدفتان دقیقا چیست، پیام اصلی خود را مشخص کرده و به آن پایبند باشید. متمرکز نگه داشتن پیام شما برای مخاطبانتان، تعریف دیگران از شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

اهمیت برند شخصی

داشتن برند اصیل و یکتا

برندسازی بسیار مهم بوده و باید به دنبال داشتن یک برند یکتا و خاص باشید. هرچه برند ساخته شده شما کپی از برندهای دیگر باشد تأثیر منفی بر کسب‌وکار و فعالیت شما خواهد داشت. در برندسازی شخصی باید شبیه به خودتان باشید و نه نسخه ی دوم دیگران.

ایجاد داستان

مهم‌ترین استراتژی برندسازی شخصی ایجاد یک روایت واقعی است. ایجاد داستان برای برند شخصی باعث می‌شود مخاطبان به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. ملاقات و گفتگو با مخاطبان باعث توسعه بیشتر برند می‌شود.

ثابت بودن برند

این ویژگی تا حدودی مشابه تمرکز است. به این صورت که برند شخصی شما باید به صورت ثابت در مورد شما و توانایی های شما باشد. وجود ناهماهنگی‌های کوچک می‌تواند اثربخشی برند شخصی را از بین ببرد.

مراحل پرسونال برندینگ

چگونگی ساخت پرسونال به نوع فعالیت و کسب‌وکار یا ویژگی‌های شخصی فرد نیز بستگی دارد. در ادامه به مهم‌ترین مراحل ایجاد پرسونال برندینگ می‌پردازیم.

مراحل پرسونال برند

تمرکز بر فعالیت

اولین قدم این است که تمام افکار منفی و حاشیه‌ای را از ذهن خود دور کرده و با تمرکز بالا به اهداف و آینده خود فکر کنید. به برندینگ شخصی خود فکر کرده و تصویری از آینده خود را تجسم کنید. هرچه بیشتر از حاشیه‌ها دوری کنید به برند شخصی ایده‌آل خود نزدیک‌تر می‌شوید.

تعیین دقیق مهارت‌ها

تمام مهارت‌ها، میزان تحصیلات، تخصص و فعالیت‌هایی که به طور خاص انجام می‌دهید تعیین کنید. این موارد همان‌هایی هستند که مخاطب شما برای استفاده از این تخصص باید به شما مراجعه کند. تخصص شما باید کاملا خاص شما و متمایز از دیگران باشد.

ارزش‌گذاری

ارزش گذاری نیز از مراحل مهم برندینگ شخصی است. در این مرحله نیز تمام گزینه‌های با ارزش خود را تعیین کنید و بر اساس بیشترین اولویت دسته‌بندی کنید. این ارزش‌ها به ترتیب اهمیت می‌توانند در برندینگ شما نمایش داده شوند.

 

بیشتر بخوانید: گزارش kpi چیست

تعیین مخاطب هدف

یکی از مراحل مهم برندسازی شخصی تعیین مخاطب هدف است. شما نمی‌توانید تمام افراد دنیا را به سمت خود جذب کنید زیرا تخصص و مهارت‌های شما برای همه افراد مفید و جذاب نخواهد بود. به همین دلیل در قدم‌های ابتدایی باید مخاطب هدف خود را شناسایی و در جهت درست حرکت کنید. وقت و انرژی خود را برای مخاطبی قرار دهید که تأثیری بر روی فعالیت شما داشته باشد.

ارتباط با دیگران و فعالیت در شبکه های اجتماعی

ارتباط با دیگران و گسترش روابط اجتماعی تأثیر زیادی در پرسونال برند خواهد داشت. سعی کنید در کنار تقویت روابط خود با دوستان و اطرافیان، دایره روابط خود را گسترده‌تر کرده و کاملا اجتماعی شوید. داشتن تعاملات و ارتباطات مفید بر برندسازی شخصی تأثیر زیادی دارد، زیرا همکاری و ارتباط با دیگران باعث موفقیت شما خواهد شد. فعالیت در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و همینطور فعالیت در لینکدین ( در مقاله linkedin چیست بیشتر در مورد یان اپلیکیشن صحبت کرده ایم ) ، بر روی پرسونال برند شما تاثیر زیادی دارد.

داشتن سایت شخصی برای پرسونال برند

راه اندازی وب سایت شخصی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین و تأثیرگذارترین گزینه برای برندینگ شخصی طراحی سایت است. طراحی یک وب سایت قدرتمند که تمام اطلاعات، مهارت‌ها و تخصص شما را به افراد معرفی کند به سرعت باعث رشد و پیشرفت شما می‌شود. برای راه اندازی وب سایت شخصی خود می توانید از خدمات هاست پرسرعت ایران  ایران هاست کمک بگیرید و به راحتی سایت شخصی خود را راه اندازی کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد برندینگ شخصی به رشد و پیشرفت شما و فعالیت های تخصصی‌تان کمک می‌کند. داشتن یک برند معتبر و قدرتمند که شما را به مخاطبان معرفی کند می‌تواند به سرعت شما را به اوج برساند. در این محتوا به طور کامل درمورد برندینگ شخصی چیست، اهمیت پرسونال برند و مراحل پرسونال برندینگ صحبت شد.

ایران هاست

مشخصات مدیر

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا