عمومی

چگونگی قراردادن یک ویدیوی مناسب در وب سایت

اضافه کردن ویدیو در وب سایت یکی از بهترین راهکارها نگهداشتن مخاطب در سایت و معرفی محصولات خدمات درمورد نحوه کار شما می باشد. با خواندن این مقاله خواهید توانست ویدیوی مورد نظر خود را ساخته، آن را تبدیل به فرمت فلش کرده  و در هاست ویدیو خود در وب سایت اضافه کنید.

بهترین فرمت ویدیو برای وب

فرمت فلش (FLV) یک استاندارد مناسب برای ویدیوهای تحت وب است. این فرمت توسط تمامی مرورگرهای معروف پشتیبانی می شود و بسیاری از سایت های به اشتراک گذاری ویدیو نیز از آن استفاده می کنند. همچنین نرم افزار پخش کننده آن، یعنی Adobe Flash Player نیز به صورت رایگان قابل دانلود است، بنابراین همه افراد می توانند ویدیوی شما را به صورت رایگان و به راحتی مشاهده کنند. اگر از سرورهای اختصاصی استفاده می کنید می توانید بدون نگرانی ویدئو ها را در سرور خود بارگذاری نمایید. برای  خرید سرور اختصاصی ایران و خارج با پشتیبانی ۲۴ ساعته با پشتیبانان ایران هاست تماس بگیرید.

نحوه تغییر فرمت فیلم

بسته به نوع دوربین دیجیتالی که ویدیوی خود را توسط آن تهیه کردید، ممکن است امکان ذخیره نمودن ویدیو به فرمت .flv  را نداشته باشید. در این چنین حالتی به نرم افزارهایی احتیاج دارید تا بتوانید ویدیوی خود را به فرمت مناسب تبدیل و مجددا رمز نگاری نمایید. راهکارهای مختلفی برای تبدیل فایل های ویدیویی به فرمت های متفاوت وجود دارد که در زیر برخی از آن ها ذکر شده است :

–   نرم افزار Riva FLV Encoder  (رایگان)

–   نرم افزار AVCWare Video Converter ( دارای نسخه آزمایشی رایگان و قابل خرید به مبلغ ۳۴.۹۵$)

–  نرم افزار Adobe Flash CS4 Professional (دارای نسخه آزمایشی رایگان و قابل خرید به مبلغ ۶۹۹$)

– نرم افزار Microsoft Expression Encoder ( که شامل بسته نرم افزاری Microsoft Expression Studio  نیز می شود)

نحوه بارگذاری فیلم در سایت

در صورتی که بخواهید تجربه خوبی از تماشای ویدیو را به کاربرانتان ارایه دهید می توانید از یکی از ۳ راهکار مشروح زیر استفاده نمایید:

قراردادن ویدیو در قالب فرمت های کوچک تحت وب (Small Web Format (SWF))

در صورتی که قصد قراردادن ویدیو بسیار کوتاهی را در سایت خود دارید و مایلید تا تمام کاربران، حتی با نسخه های قدیمی تر نرم افزار Flash  قادر به مشاهده آن باشند، پیشنهاد می شود پس از تهیه سرویس میزبانی ویدئو مورد نظر خود، از این فرمت برای بارگزاری آن استفاده نمایید. برای این کار کافیست تا نرم افزار ویرایش ویدیوی خود را باز کرده و از پروژه خود با فرمت swf خروجی بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: ویدئو مارکتینگ چیست

 

استفاده از روش دانلود تصاعدی پروتکل HTTP

این راهکار، مکانیزم پیش فرض مورد استفاده توسط Adobe Flash می باشد. استفاده از این روش بسیار ساده بوده و به واسطه آن می توانید فایل های ویدیویی با حجم بالاتر را در وب سایت خود قرار دهید. تنها کافیست تا فایل مورد نظر خود را در سرور قرار داده و نرم افزار Flash player را به آدرس URL آن اشاره دهید.

قراردادن ویدئو

Stream  ویدیو از سرور

استفاده از سیستم Streaming ویدیو نیازمند پلان میزبانی مناسبی است که از این سرویس پشتیبانی نماید. این سرویس به سادگی ارتباطی را بین سرور مبدا فایل ویدیو و ماشین کاربر برقرار می کند و در حین این جریان ویدیو را برای کاربر پخش می کند. این روش بهترین و باکیفیت ترین روش موجود در حال حاضر برای ارایه ویدیو های آنلاین در اینترنت می باشد. زیرا کاربران می توانند در حین دانلود کردن ویدیو آن را مشاهده نمایند. در مورد stream می توانید مقاله استریم چیست را بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: دانلود از یوتیوب

 

استفاده از سایت‌های اشتراک گذاری ویدئو

اگر تعداد و حجم فایل‌های ویدئویی شما قابل توجه باشد، شاید آپلود تمامی آنها در میزبانی سایت غیرمنطقی به نظر برسد. چرا که آپلود آنها نیاز به میزبانی با حجم بالایی دارد. در این صورت چه باید کرد؟

راهکار استفاده از سرویس های اشتراک گذاری ویدئو است. در این روش، شما ویدئوهای خود را در سرویس‌‌های اشتراک‌گذاری تصاویر مانند یوتیوب و آپارات آپلود می‌کنید، سپس آدرس ویدئو مورد نظر را که با عبارت Embedded code  شناخته می‌شود در صفحات مورد نظر سایت خود قرار می‌دهید.

 

باید بدانید که فرمت ویدیو برای آپلود در آپارات مهم نیست. شما می توانید هر فرمتی را در این شبکه های اشتراک ویدئو آپلود کنید.

مزیت مهم این روش، در این است که صفحات شما با سرعت بهتری بارگذاری می شوند و بخشی از پروسه پردازش سایت، به بارگذاری المان ویدئو اختصاص نمی‌یابد. ضمن اینکه با افزایش تعداد و حجم فایل‌های ویدئویی، دیگر نگران پرشدن فضای میزبانی نخواهید بود. در نظر داشته باشید که این سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئو، در حال حاضر کاملا رایگان هستند.

قراردادن ویدئو

نحوه قراردادن ویدئو در سایت وردپرس

اگر وب‌سایتی که بر مبنای وردپرس طراحی شده است، می‌توانید ویدئوهای خود را با استفاده از لینک آدرس آنها در سایت قرار دهید.
پس از آنکه ویدئوهای خود را در سرویس های اشتراک‌گذاری آپلود کردید، تنها لازم است لینک آدرس ویدئو مربوطه را کپی کنید. آدرس لینک مربوطه را اگر در حالتvisual editor  وردپرس paste کنید، ویدئو مربوطه بصورت پیش نمایش در آن برگه نمایش داده می شود.

ایران هاست

مشخصات مدیر

‫۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا