رایانش ابری

آمازون ، مایکروسافت و گوگل : رهبران فناوری ابری

بدون شک آمازون ، مایکروسافت و گوگل را می توان رهبران فناوری ابری و برترین غول ‌های وب و نرم ‌افزاری نامید. در حالی ‌که AWS آمازون امروزه public cloud (ابر عمومی) است ، گوگل اخیراً گزارش کرده که فضای دفتر خود در نزدیکی سیاتل را که فقط چندین مایل از پردیس‌ های آمازون و مایکروسافت فاصله دارد ، به‌ منظور گسترش تیم فناوری و مهندسین ابر خود ، دو برابر می‌کند. بیش از دو سال قبل از انتشار خبر گسترش گوگل، مایکروسافت گزارش کرده بود که ۹۰% از سرمایه‌گذاری R&D خود را به فناوری ابری اختصاص داده. این کمپانی در نهایت در ماه گذشته اعلام کرد که خدمات ابری Windows Azure ازین پس از مقیاس بندی خودکار پشتیبانی می ‌کند. به همین دلایل و دلایل بیشتر ، نکات زیر این درک بدیهی که فناوری‌ های ابری باید رونق بیشتری در دستان این سه غول نرم ‌افزاری ‌یابند را قوت می دهند.

توسعه ی پلتفرم های واحد

توانمندی هسته ‌ای این شرکت ‌ها ، توسعه ی نرم‌ افزار است؛ آن ‌ها دانش ، تجربه و روش‌ شناسی ‌های مورد نیاز برای تحویل سریع نرم ‌افزار را دارند. سال‌ ها تجربه در ارائه ی راه‌ حل‌ های نرم‌ افزاری برای بزرگ ‌ترین شرکت ‌های جهان و همچنین برای بازارهای فناوری اطلاعات B2C و B2B در کنار تجربه ی خاص کاربر از UI/UX در API ها و ابزارهای توسعه ، یک اکو سیستم رضایت‌ بخش و ارزش‌ های زیادی برای کاربران نهایی فراهم نموده است. این دانش نرم ‌افزار گرا و تجربه ، قویاً با تلاش‌ های استقرار لایه ی نرم ‌افزاری وب که تحویل ارزش ‌های ابری همچون تأمین سریع و خود تأمینی را امکان‌ پذیر می ‌کند ، هم‌ راستا می‌شود.

توسعه ی پلتفرم های واحد 

ساخت مراکز داده

ماه گذشته مشخص شد که مایکروسافت ۷۰۰ میلیون دلار بر روی دیتاسنتری به نام Project Mountain که در غرب Des Moines واقع در Iowa است ، هزینه کرده که این دیتاسنتر  از توسعه ی ابری شرکت پشتیبانی کند. این شرکت‌ های میلیارد دلاری قادرند ریسک‌ های مالی بالای مربوط به ساخت یک خط کامل از محصولات و خدمات ابری را از ساخت زیرساخت فیزیکی تا سرمایه ‌گذاری در ایجاد دیتاسنتر های جهانی جدید بپذیرند. شکی نیست که این رهبران ابر را به‌ عنوان ابزاری استراتژیک برای رشد و اختصاص سرمایه ‌گذاری ‌های استراتژیک خود بر اساس ایجاد لایه ی سخت ‌افزاری ابر می‌ بینند.

تحویل تحت وب به‌عنوان یک توانایی هسته‌ ای

از Hotmail مایکروسافت تا ۱-Click آمازون و جستجوی گوگل ، این فروشندگان رهبران توسعه و تحویل تحت وب هستند. این شرکت‌ ها به‌ شدت از فناوری‌ های باز وب همچون HTML5 و مرور سریع هوشمند پشتیبانی می‌کنند. به طور قطع می توان گفت که رهبر قطعی این حوضه گوگل با مجموعه ‌ای شگفت‌ انگیز از برنامه های کاربردی کاربر نهایی از جمله Google Docs و Google Chrome است ، که کاملاً مبتنی بر وب هستند. با این ‌حال ، آمازون با تجربه ی بزرگش در ساخت برترین بازار وب همراه با پیشرو بودن در ابر عمومی در حال حاضر می ‌داند که چگونه یک برنامه ی کاربردی وب را ارائه دهد. [irp posts=”۱۴۵۲۱″ name=”زبان HTML5 چیست به همراه معرفی تگ های معنایی در زبان HTML5″]

چابک بودن و سرعت

هنگامی که یک سرویس آنلاین جدید شروع به کار می کند نیاز به گسترش سریع ، نظارت و ارتقا دارد. این چرخه ‌های هفتگی از پالایش برای موفقیت کسب ‌و کار یک فروشنده ی ابری در هر اندازه ‌ای ضروری است. اخیراً مایکروسافت آژور یک ویژگی جدید و بهبود به‌ صورت هفتگی را منتشر کرده‌ است. با توجه به آمازون ، اصلاً پنهان نیست که کاربران AWS در سازگاری با مقدار شگفت ‌انگیز انتشارها وبه روز رسانی ها (Jeff Bar رئیس تبلیغات AWSچابک بودن و سرعت

یک‌ بار به توییت های یکی از کاربران پاسخ شاکیانه ای داد که وی اطلاعیه ‌های محصول را عملاً به ‌صورت روزانه می‌نویسد ) مشکلات زیادی داشته‌ اند. مشابهاً ، گوگل نیز روش و فرایند خود را برای تولید سریع نو آوری برای به انجام رساندن فرآیند گسترده خود از عرضه محصول و آزمایشات دارد.

صاحب بازار بودن

هرکسی بر روی کره ی زمین این نام‌ ها را می‌ شناسد و انقلاب ابری ، کار آفرینان نرم‌ افزاری ، رهبران IT و مدیران فناوری خود را در تجربه ی این بسترهای ابری به‌عنوان گزینه ‌های اولیه ی راه ‌حل ‌های میزبانی برای خدمات آنلاین جدید خودشان می ‌بینند. اگرچه شواهد درست هستند که قوانین آمازون بر ابر عمومی حکم ‌فرمایی می‌کند و بیشتر غول‌ های وب ازجمله اینستاگرام و Quora به‌عنوان دو مورد را میزبانی می‌کند ، در حال حاضر بر روی اهداف شدید بازار سازمانی نیز کار می ‌کند. از سویی دیگر مایکروسافت ، در حال حاضر تقریباً در تمام سرمایه ‌گذاری ‌ها به نحوی حضور داشته و گوگل پیشرفت قابل‌ توجهی با کسب ‌و کارهای با اندازه ی متوسط به وسیله ی خدمات آنلاین خود همچون Gmail و Google Docs داشته است. گوگل همچنین توسعه ‌دهندگان را با ابزارهای بزرگ و API های ساخت یافته ی خود هدف گرفته است. این سه با هم کسب ‌و کارهایی از هر اندازه را با خدمات و برنامه‌ های ابری و وب آینده تحت پوشش قرار می‌دهند و با توجه به روند رو به رشد فعلی در آینده بهتر هم خواهند شد.

 صاحب بازار بودن 

خلاصه

ارائه‌ دهندگان میزبانی سنتی همچون HP و Rackspace هنوز هم در رقابت برای ارائه دهنده ی نرم ‌افزار شدن که راه‌ حل ‌های ابری چند موردی ، منحصر به ‌فرد و رایج را به میلیون‌ها کاربر ارائه دهند ، تلاش می‌کنند. در حالی ‌که پیشنهادات این سه شرکت پیشرو در فناوری ابری در حال رشد و پیشرو ابتکارات Openstack هستند ، متأسفانه به نظر نمی ‌رسد که ارائه دهندگان میزبانی سنتی با پیروی از اعلان Dell که ابتکارات Openstack خود را ترک کرده ، به این کارشان ادامه دهند. VMware در درک اینکه نرم‌افزار منجر به انقلاب ابری شده تأخیر داشته و عدم وجود تجربه و مهارت در ساخت یک مرکز داده ، VMware را در این بازی عقب انداخته است.

اگر با مفهوم openstack چیست ، آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم لینک مشخص شده را مطالعه نمایید.

پس از سال‌ ها عدم اطمینان در بازار ، به نظر می‌ رسد که بازار ابری به سمت یک گسترش جالب و تحول این سه شکل می‌گیرد. این‌ یک واقعیت آشکار است که مشتری سازی IT این شرکت‌ های IT عظیم را وادار به تغییر نموده. این سه شرکت در حال حاضر دارای مجموعه‌ ای فضا برای تحویل خدمات وب/آنلاین منحصر به ‌فرد کاربری هستند و بنابراین ایجاد این تغییر در واحدهای شرکتی/ B2B بسیار طبیعی است.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا