رایانش ابری

sccm چیست (بررسی جامع system Center Configuration Manager)

یکی از برترین محصولات مدیریتی مایکروسافت بی شک  Configuration Manager می باشد که یک مجموعه و پکیج مدیریتی کامل برای مدیران ای تی سازمان شما فراهم می آورد که به واسطه این محصول ارزشمند می توانید به مدیریت کاربران و device های مختلف سازمان خود تحت شبکه طراحی شده خودتان و یا فضای ابری دسترسی داشته باشید.اما sccm چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

sccm چیست؟

SCCM مخفف چیست؟ SCCM مخفف System Center Configuration Manager هست که از سری محصولات مدیریتی نرم افزارهای مایکروسافت محسوب می شود. شما با استفاده از SCCM می توانید مدیریت از راه دور کلاینت های شبکه ، نصب نرم افزارها و سیستم عامل ها از طریق شبکه ، بروز رسانی یا Patch Management سیستم عامل ها و نرم افزارهای شبکه، دریافت اطلاعات کلی از سخت افزارهای و نرم افزارهای موجود در سطح شبکه بصورت مرکزی و البته حفاظت از شبکه در مقابل دسترسی های غیر مجاز با استفاده از سرویس Network Access Protection رو داشته باشید.

این محصول سالها پیش با عنوان SMS یا System Management Service ارائه شد و بعد ها در قالب مجموعه System Center ارائه شد. حال که با مفهوم ساده ی sccm آشنا شدید در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی سرور vps پرسرعت ) به بررسی دقیق تر آن می پردازیم.

Microsoft System Center شامل چیست؟

Microsoft System Center تنها ابزار یکپارچه ای است که به مدیران شبکه امکان مدیریت کامل دیتا سنترها، ابرهای شخصی و عمومی و حتی کلاینت ها را می دهد. همچنین تنها محصولی است که می تواند Hypervisor های متفاوت، ابزارهای شبکه از شرکت های مختلف و حتی نرم افزارهای گوناگون را به صورت راه حلی یکپارچه، مدیریت کند.

نرم‌افزارهای موجود در این مجموعه و محصول مایکروسافت عبارتند از:

  •  System Center Virtual Machine Manager

این محصول یک راه کار بسیار قدرتمند برای مدیریت مراکز داده مجازی و نیز زیرساختهای فیزیکی میباشد که جهت مدیریت و پیکربندی منابع سرور، شبکه و ذخیره سازها در جهت ایجاد و استقرار ماشین های مجازی و خدمات به ابرهای خصوصی تولید شده است. با استفاده از این محصول امکان افزایش میزان بهره وری سرورهای سازمان فراهم گردیده که این امر باعث بهینه سازی نحوه استفاده از سخت افزارها در پلت فرم‏های گوناگون می ‏شود.

SCVMMعلاوه بر موارد مذکور، قابلیت هایی نظیر برنامه ریزی، توسعه، مدیریت و بهینه سازی زیرساخت های مجازی را نیز شامل می‏شود. همچنین می توان ازMicrosoft System Center Virtual Machine Manager به منظور حداکثرسازی منابع دیتاسنتر و نیز افزایش سرعت پاسخگویی به مشکلات سرویس های فناوری اطلاعات سازمان با استفاده از تکنولوژی‏های موجود استفاده نمود.

  •  System Center Configuration Manager

محصول SCCMبخشی از راهکار جامعMicrosoft System Center  است که مهمترین وظایف آن مدیریت تنظیمات، مدیریت منابع سخت افزاری و نرم افزاری و توزیع بسته های امنیتی به روی کلاینت ها می باشد.این محصول بعنوان بهترین سیستم به منظور مدیریت و همچنین گسترش و بروزرسانی سرورها و کلاینت ها در محیط فیزیکی و مجازی می‌باشد.

بعبارت دیگر گستره کاربردی این محصول از حوزه دسکتاپ‌ها شروع شده و تا مراکز داده را شامل می‌شود. Configuration Manger از طریق مجموعه ابزارهای مدیریتی که در اختیار مدیران شبکه قرار می دهد، باعث افزایش سرعت و دقت و همچنین کاهش بار مدیریتی می شود.این محصول اطلاعات را در یک سرور پایگاه دادهSQLمایکروسافت جمع آوری می کند که می توان گزارش های مختلفی از بسترITسازمان بدست آورد.

این سیستم محدوده وسیعی از محصولات مایکروسافت اعم از سیستم عامل های سرور وکلاینت و همچنین موبایل را پشتیبانی می نماید.

  •  System Center Operation Manager

در یک سازمان معمولاً سخت افزارها و نرم افزارهای گوناگونی از تولیدکنندگان مختلف وجود دارد که این امر، کار را برای مانیتورینگ و مدیریت آن ها بسیار دشوار و پیچیده می سازد. بهترین راه حل موجود برای حل این مشکل استفاده از SCOMیا System Center Operation Managerمی باشد.محصولOperation Managerیک زیرساخت مانیتورینگ قابل انعطاف و مقرون به صرفه را جهت اطمینان از عملکرد قابل پیش بینی و در دسترس بودن برنامه های کاربردی حیاتی و نظارت جامع بر مراکز داده و ابرهای خصوصی و عمومی، فراهم می نماید.

  •  System Center Data Protection Manager

محصولData Protection Manger یا به اصطلاح SCDPMنمونه کاملی از یک نرم افزار تهیه نسخه پشتیبان از سیستم ها و بازگردانی اطلاعات در مواقع بروز حادثه (Disaster Recovery) برای محصولات مایکروسافت است. این محصول سطح یکپارچه ای از حفاظت داده ای را برای سرورهای ویندوزی مانندSQL Server، Exchange، SharePoint، Virtualization، فایل سرورها و … فراهم می‌آورد.

System Center Data Protection Manager امکان بکارگیری دیسک،Tape، SAN، NASو ذخیره سازی مبتنی بر Cloudرا بشکلی ساده و کاملاً کاربردی به منظور ایجاد راهکارهای پشتیبان‌گیری و بازیابی از محیط‌های مایکروسافتی برای مدیران شبکه فراهم می‌کند و کاربران سیستم های ویندوزی می‌توانند به صورت کاملاً مطمئن و با هزینه پایین از این نرم افزار برای حفاظت از داده های خود استفاده نمایند.

  •  System Center Service Manager

محصولService Managerیک رویکرد یکپارچه جهت مدیریت سرویس برای پاسخ گویی به انتظارات کسب و کار و خدماتITبه سازمان فراهم می کند. اساساً این برنامه جهت رفع مشکل، رخداد، کنترل تغییرات و مدیریت چرخه عمر دارایی ها در بسترITسازمان طراحی شده است. این نرم افزار به کاربران از طریق یک پایگاه دانش کمک می کند که راحت تر بتوانند کارهای خود را به انجام برسانند. پشتیبانی از پروسه های کاری، دنبال کردن وظایف و ارائه Self Service Portalاز دیگر توانمندی های این نرم افزار است.

Microsoft System Center Service Managerاز طریق پلتفرم منحصربه فرد خود توانایی یکپارچه‌سازی و هماهنگ نمودن دانش، فرآیندها و فعالیت‌ها را در کل مجموعه Microsoft System Centerایجاد می‌نماید که در نتیجه آن هزینه‌ها کاهش یافته، مدت زمان بازیابی خطاها کم شده و کیفیت فعالیت‌‌های ITافزایش می‌یابد.

  •  System Center App Controller

محصولApp Controllerرابط کاربری واحدی را به منظور مدیریت Virtual Machine Managerدر اختیار می گذارد. یکی از مزایای استفاده از رابط کاربری واحد این است که در هنگام پیکربندی سرویس ها و یا Deployنمودن سرویس  های جدید، همه کارها به سادگی و تنها یک بار انجام می  شود.

  •  System Center Orchestrator

Orchestratorیکی از اجزای جدید ارائه شده در System Centerمی باشد. این برنامه یک ابزار بسیار قدرتمند جهت مدیریت روندها و پروسه های کاری است که در حقیقت یک راهکار مدیریت گردش کارجهت مراکز داده می باشد. این محصول امکان ایجاد، نظارت، و بکارگیری از منابع به طورخودکار را فراهم می سازد.

  •  System Center Data Protection Manager

حفاظت، پشتیبان‌گیری و بازیابی یک‌پارچه از داده‌های ویندوزی مانند SharePoint، SQL Server، Exchange، فایل‌سرورها و نیز ویندوزهای دسک‌تاپ و لپ‌تاپ

بیشتر بخوانید: Packet sniffer چیست

 

system configuration چیست

  1. Increase IT productivity and efficiency by reducing manual tasks and letting you focus on high-value projects:افزایش بهره وری مدیریت ای تی و رشد عملکرد به وسیله کاهش وظایف دستی ادمین های شبکه و به جای آن تمرکز بیشتر این افراد برروی پروژه های بزرگ تر و با ارزش و سود آوری بیشتر برای شرکت و یا سازمان شما. همانطور که می دانید مدیران ای تی یک مجموعه روزانه می بایست Task های دستی زیادی را مدیریت نمایند که وقت بسیار زیادی از این افراد گرفته می شود طبیعتا اگر سیستمی وجود داشته باشید که تمامی وظایف و موارد مدیریتی را به صورت اتوماتیک مانیتور و اجرا نماید کاهش لودکاری بسیار زیادی را در یک مجموعه برای ادمین های شبکه دارد
  2. Maximize hardware and software investments:افزایش رشد سرمایه گذاری و بهره وری در زمینه توسعه سخت افزار و نرم افزار
  3. Empower user productivity by providing the right software at the right time:توانمندسازی و افزایش بهره وری کاربر را با ارائه نرم افزار مناسب را در زمان مناسب.

از جمله مزایای دیگر می توان به موارد زیر اشاره داشت:

-تعریف پارامترهای مورد نیاز و مقایسه کردن سیستم ها نسبت به آن.

۲-استفاده از Template های مایکروسافت که خود برخی از پارامترهای امنیتی استاندارد را در خود دارد.

بعد از انتخاب هر کدام از روشها سیستم نتیجه را در قالب گزارش نمایش خواهد داد .

دیگر قابلیت های مهم نرم افزار SCCM

-قابلیت نظارت و کنترل کاربرها از راه دور روی سیستم عامل های سرور و کلاینت بدون هیچ گونه جلب توجه

-نصب نرم افزار روی سیستم کاربرها بدون دخالت آنها و از راه دور

-نصب انواع سیستم عامل از راه دور و از طریق شبکه

-مدیریت دستگاههای تلفن هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز

-پیاده سازی  Network Access Protection جهت کنترل دسترسی کاربران

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در کنسول Resource Explorer بخش Hardware History میباشد که البته بر خلاف نام آن ، تاریخچه کلیه رویدادهای اتفاق افتاده در سیستم را از جمله نصب و یا حتی پاک شدن نرم افزارها و فعال و یا غیر فعال شدن سرویس ها را نیز روی سیستم را نمایش میدهد که در نوع خود کمک بسیار شایانی به نظارت بر سیستم ها و تغییرات بوجود آمده در آنها میکند.شاید برای هر مدیر شبکه ای پیش آمده باشد که نیاز به جمع آوری فایل یا فایل های خاصی از روی سیستم کاربرها به منظور اعمال نظارت بر آنها داشته باشد که این قابلیت در System Center گنجانده شده است و مدیر شبکه قابلیت جمع آوری هر گونه فایل و ذخیره سازی آنها در سیستم را دارد.

استفاده از Software Metering جهت نظارت دقیق بر میزان استفاده نرم افزارها: Software metering یکی از اجزای System Center میباشد که اجازه نظارت و اندازه گیری دقیق میزان استفاده ازنرم افزارها را به مدیر شبکه میدهد.مزیت اینکار این است که مدیر شبکه دید کلی نسبت به میزان استفاده هر نرم افزاری در شبکه پیدا کرده و میتواند به راحتی تشخیص دهد که کدام یک از نرم افزار های موجود در شبکه کمتر استفاده شده اند که این خود میتواند صرفه جویی در خرید لایسنس را به همراه داشته باشد.

گزارش گیری در SCCM به چه صورت است؟

بخش Reporting در نرم افزار SCCM یکی از بخش های قدرتمند و کاربردی آن است که میتواند اطلاعات ارزشمندی را در قالب بیش از ۳۷۰ نوع گزارش مختلف ارائه دهد. گزارشات کاملا طبقه بندی شده هستند و جستجو در میان آنها بسیار آسان است. کلیه گزارش ها با استفاده از زبان SQL نوشته شده و در صورت آشنایی با نوشتن Query به راحتی میتوان گزارش های جدیدی را به نرم افزار اضافه کرد

بهبود عملکرد سرویس های مبتنی بر ای تی با system Center Configuration Manager

  1. Secure and scalable software deployment: امکان تولید و رشد برنامه های کاربردی و نرم افزار را در بستری امن و کاملا مقیاس پذیر فراهم می کند.با استفاده از این محصول شما می توانید در یک بستر پرسرعت و با کیفیت به تولید و توسعه سامانه های و نرم افزار های مورد نظر خود بپردازید و آن ها را روز به روز توسعه دهید
  2. Compliance settings management: برآورده کردن خواسته ها و تنظیمات مدیریتی لازم برای مدیران ای تی کارامد
  3. Comprehensive asset management of servers, desktops, laptops, and mobile device: پکیج مدیریتی جامع برای سامان دهی و مدیریت انواع سرورها-کامپیوترهای دسکتاپ-لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند که امروزه در جهان بسیار گسترش یافته اند

SCCM با چه محصولاتی دیگری از مایکروسافت سازگار است؟

از جمله موارد بسیار مهم دیگری که می توان به آن اشاره داشت سازگاری این محصول مایکروسافت با سایر سرویس ها و محصولات مایکروسافتی می باشد که در ادامه لیست مختصری از این سرویس ها را اشاره می کنیم:

Microsoft Intune to manage a wide variety of mobile device platforms.

Windows Server Update Services (WSUS) to manage software updates.

Certificate Services.

Exchange Server and Exchange Online.

Windows Group Policy.

DNS.

Windows Automated Deployment Kit (Windows ADK) and the User State Migration Tool (USMT)

Windows Deployment Services (WDS)

Remote Desktop and Remote Assistance.

Configuration Manager also uses:

Active Directory Domain Services for security, service location, configuration, and to discover the users and

devices that you want to manage.

Microsoft SQL Server as a distributed change management database—and integrates with SQL Server

Reporting Services (SSRS) to produce reports to monitor and track management activities.

Site system roles that extend management functionality and use the web services of Internet Information

Services (IIS)

Background Intelligent Transfer Service (BITS) and BranchCache to help manage the available network Bandwidth

نکات مهم قبل از نصب SCCM

نکته بسیار مهمی که قبل از استفاده از این محصول یعنی system Center ConfigurationManager بایستی توجه داشته باشید این است که بایستی قبل از پیاده سازی و مدیریت سرویس های خود در سازمان و مجموعه خود به صورت واقعی , حتما ابتدا سناریو خود را در یک محیط آزمایشی و تست اجرا نمایید و بعد از گرفتن نتیجه مورد نظر آنرا در دنیای کاری خود استفاده نماییداستفاده از system Center ConfigurationManager همانطور که در موارد بالا گفته شد باعث کاهش فشار کاری ادمین های شبکه و همچنین کاهش هزینه های یک سازمان به صورت بسیار ویژه خواهد شد

بعد از نصب system Center ConfigurationManager شما می توانید از Configuration Manager console که یک پنل مدیریتی می باشد برای مدیریت سایت ها و کلاینت های خود استفاده نماییدهمچنین می توانید به مانیتورینگ و اجرای تسک برای کلاینت های خود بپردازیداین کنسول مدیریتی به شما این امکان را خواهد داد که در سریعترین زمان ممکن و با بیشترین بازدهی چندین سایت مختلف را مدیریت نمایید. برای مثال دو کنسولی که تحت secondary consoles میباشند شامل موارد و کارکردهای زیر می باشد:

  1. Resource Explorer, to view hardware and software inventory information.:که از این کنسول می توانید برای مشاهده سخت افزار و گزارش گیری و آمارگیری نرم افزار های استفاده شده از کلاینت مورد نظر بپردازید
  2. Remote control, to remotely connect to a client computer to perform troubleshooting tasks:که از این کنسول می توانید به صورت از راه دور به کلاینت مورد نظر متصل شده و در صورت خرابی به بررسی مشکل و رفع آن بپردازید

موارد استفاده از system Center Configuration Manager

یکی از بهترین موارد استفاده از system Center ConfigurationManager استفاده از قابلیت های Application Catalog, Software Center, and the Company Portal می باشد که به عنون مثال system center یک application می باشد که برروی کامپیوترها و کلاینت های مبتنی بر ویندوز نصب می گرددکاربران می توانند تمامی نرم افزار های مورد نظر را از این مرکز نرم افزاری دریافت کرده نصب و مدیریت نمایند. در واقع دیگر دغدغه مدیران برای نصب دستی نرم افزارهای کاربران به صورت سنتی و تک تک برروی هر کلاینت به پایان رسیده و در این مرکز کاربران خود می توانند کلیه نرم افزارهای مورد نیاز را نصب و مدیریت نمایند به مزیت های دیگر این قابلیت که توسط کاربران به دست می آید اشاره خواهیم داشت:

Browse for and install software from the Application Catalog.

View their software request history.

Configure when Configuration Manager can install software on their devices.

Configure access settings for remote control, if an administrative user enabled remote control

مایکروسافت پشتیبانی بسیار خوبی برای اموزش این محصول نرم افزاری داشته است و document ها و فایل ها و فیلم های آموزشی بسیار زیادی را تولید کرده است برای مثال کلیه کاربران می توانند از سایت Technet مایکروسافت و در قسمت مربوط به Documentation Library for System Center Configuration Manager کلیه فایل ها و موارد آموزشی را مطالعه نمایند. همچنین می توانید با وارد شدن به قسمت Technet Gallery به دانلود مستندات با شماره های زیر بپردازید و استفاده نمایید

Version 1602

Version 1511

همچنین می توانید با جستجو عبارت هایی در اینترنت همانند SCCM andDocs به موارد و پایگاه آموزشی system center دسترسی داشته باشید

ساختار system Center Configuration Manager

Manager:در صورتی که نیاز داشته باشید از این محصول مایکروسافت استفاده نمایید و بخواهید چندین سایت را مدیریت نمایید می بایست به ساختار سلسله مراتبی و یا همان parent and child این سایت ها توجه داشته باشید. کلیه تغییرات شما از parent به تمامی ساختار child شما ارجاع شده و آن ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد بنابراین ساختار اصلی system Center ConfigurationManager برای مدیریت سایت ها بر اساس ساختار ارث بری می باشدبه طور کلی دو نوع ساختار ارث بری در system Center ConfigurationManager طراحی شده است:

  1. central administration site:مناسب برای ساختارها و سازمان های بزرک با چندین سایت می باشدبعد از نصب و راه اندازی central administration site شما نیاز به راه اندازی چندین primary sites as child sites داریداین ساختار الزامی است زیرا central administration site به صورت مستقیم نمی تواندبه مدیریت منابع و device های شما بپردازددر واقع central administration site از چندین primary sites as child sites پشتیبانی کرده و این primary sites as child sites ها هستند که به مدیریت مستقیم منابع و device های موجود در سازمان شما می پردازند
  2. tand-alone primary site:مناسب برای سازمان ها و ساختارهای کوچک می باشدالبته در این ساختار شما در صورتی که بخواهید child های خود را افزایش دهید امکان پذیر می باشد و می توانید به مرور زمان ساختار خود را گسترش دهید
  3. secondary site:این نوع سایت فقط زیر مجموعه یک primary site به عنوان یک child site نصب می گرددکاربرد اصلی این سایت برای پشتیبانی از device هایی است که در راه دور قرار گرفته اند .می توانید اطلاعاتی را از راه دور برای کلاینت های خود در این مدل ارسال و از آن ها نیز اطلاعاتی را دریافت نمایید.

Configuration Manager console tasks:با استفاده از Configuration Manager console شما می توانید موارد زیر را داشته باشید:

  1. Deploy applications, software updates, maintenance scripts, and operating systems. Configure installation

for a specific date and time, make the software available for users to install when they are requested, or

configure applications to be uninstalled

توسعه نرم افزاری-آپدیت کلیه نرم افزارها-نگهداری script ها و سیستم های عامل-تنطیمات و کانفیگ دقیق برای دیتای خاص در زمان خاص و اجرای تسک های مدیریتی در زمان مشخص-دسترسی و نصب راحت هرنوع نرم افزار برای کاربران سازمان

  1. Help protect computers from malware and security threats, and notify you when problems are detected

محافطت و افزایش امنیت کلاینت های  شما در برابر هرگونه بدافزار و تهدیدات امنیتی.همچنین در صورت تشخیص و شناسایی تهدیدات برای شما notify ارسال خواهد شد

  1. Collect hardware and software inventory information, which includes monitoring and reconciling license

information from Microsoft.

جمع اوری اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری کلیه کلاینت های موجود

  1. Troubleshoot computers by using remote control.:عیب یابی سیستم های شما از راه دور
  2. Implement power management settings to manage and monitor the power consumption of computers:مدیریت مصرف برق و انرژی سازمان شما که این امر با نظارت مستمر برروی سیستم های شما و همچنین اعمال تنظیمات لازم برای کاهش مصرف برق کلاینت ها

به این نکته بایستی دقت داشته باشید که کلیه Notification و وضعیت اطلاعات در system Center Configuration

Manager به صورت realtime و لحظه ای بوده و شما می توانید تاریخچه اطلاعات را با استفاده از قابلیت SQL Server Reporting Servicesمشاهده نمایید

Fundamentals of security for System Center

Configuration Manager:راهکار های امنیتی در system center به شرح زیر می باشد:

File sharing to transfer files between Configuration Manager components.

Access Control Lists (ACLs) to help secure files and registry keys.

Internet Protocol Security (IPsec) to help secure communications.

Group Policy to set security policy.

Distributed Component Object Model (DCOM) permissions for distributed applications, like the

Configuration Manager console.

Active Directory Domain Services to store security principals.

Windows account security, including some groups that are created during Configuration Manager setup

همانطور که در موارد فوق مشاهده می گرددپروتکل های امنیتی برای تبادل داده در این محصول مایکروسافت پشتیبانی کامل شده و امنیت بی نظیری را برای مدیران و کاربران شبکه فراهم می اوردبا توجه به اینکه system Center ConfigurationManager تجمیع شده است کلیه اطلاعات principals ها و منابع در داخل سرویس و پایگاه داده اکتیودایرکتوری ذخیره می گردد

یکی از استفاده های شرکت های بزرگ از system Center ConfigurationManager در فضای ابری خود می باشد system Center ConfigurationManager پشتیبانی کاملی از پلان های متفاوت cloud داراست که انواع پشتیبانی از این روش ها در زیر امده است:

Microsoft Azure virtual machines).

using cloud-based distribution points).

using Intune for mobile device management).

سیستم عامل هایی که از systems for System Center

Configuration Manager پشتیبانی کامل می کنند در لیست زیر آمده است

Windows Server 2016: Standard and Datacenter

Windows Server 2012 R2 (x64): Standard and Datacenter

Windows Server 2012 (x64): Standard and Datacenter

Windows Server 2008 R2 with SP1 (x64): Standard, Enterprise, and

Datacenter

Windows Server 2008 with SP2 (x86, x64): Standard, Enterprise, and

Datacenter

Windows 10 (x86, x64): Pro and Enterprise

Windows 8.1 (x86, x64): Professional and Enterprise

Windows 8 (x86, x64): Professional and Enterprise

Windows 7 with SP1 (x86, x64): Professional, Enterprise, and Ultimate

server core installation of Windows Server 2016

server core installation of Windows Server 2012 R2

core installation of Windows Server 2012

در ادامه به بررسی پیش نیاز های سخت افزاری(Recommended hardware for System Center

Configuration Manager)برای پشتیبانی کامل این محصول مایکروسافت می پردازیم:

Disk I/O performance

Available memory

CPU

پیش نیاز های لازم برای نصب دیتابیس sql server مطابق نسخه های زیر می باشد:

SQL Server 2016 SP1: Standard, Enterprise

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A central administration site

A primary site

A secondary site

SQL Server 2016: Standard, Enterprise

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A central administration site

A primary site

A secondary site

SQL Server 2014 SP2: Standard, Enterprise

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A central administration site

A primary site

A secondary site

SQL Server 2014 SP1: Standard, Enterprise

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A central administration site

A primary site

A secondary site

SQL Server 2012 SP3: Standard, Enterprise

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A central administration site

A primary site

A secondary site

SQL Server 2008 R2 SP3: Standard, Enterprise, Datacenter

This version of SQL Server is not supported beginning with version 1702.
This version of SQL Server remains supported when you use a version of Configuration Manager prior to 1702.

When supported by your version of Configuration Manager, you can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A central administration site

A primary site

A secondary site

SQL Server 2016 Express SP1

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A secondary site

SQL Server 2016 Express

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A secondary site

SQL Server 2014 Express SP2

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A secondary site

SQL Server 2014 Express SP1

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A secondary site

SQL Server 2012 Express SP3

You can use this version of SQL Server with no minimum cumulative update version for the following:

A secondary site

تالیف و ترجمه : مصطفی بنایی

مرجع: https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc507089.aspx

اشکان نصیری

مدیر سرور در ایران هاست با +۵ سال سابقه در صنعت میزبانی وب و کارشناسی ارشد MBA

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا