عمومی

Postback چیست و استفاده از آن در ارتباط بین سرور و برنامه تحت وب در ASP.Net

در پاسخ به Postback چیست بایستی گفت برای انتقال داده ها از طریق فرم ها از امکانی بنام PostBack استفاده می شود. هنگامی که داخل یک سایت فرمی را پر می کنید با کلیک برروی گزینه ثبت، اطلاعات داخل فرم به سرور منتقل می شود و سرور عملیات موردنظر را برروی اطلاعات انجام میدهد.

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

Postback چیست ؟

ارسال و دریافت اطلاعات فرم به سرور را PostBack می نامند. این عملیات دقیقا از ویژگی های ASP.Net می باشد بطوریکه IIS و ASP.Net Runtime در سمت سرور به پردازش اطلاعات محتوای فرم می پردازند و در نهایت دوباره به سمت مشتری باز می گردد.

وقتی درخواست نمایش صفحه از طرف کاربر به سرور ارسال می گردد، ابتدا IIS موتور مورد نظر با کد ارسالی را شناسایی می نماید. در صورتیکه متوجه شد درخواست مربوط به ASP.Net میباشد ، آن را برای ترجمه به .Net Framework ارسال می کند. .Net تمام کدهای لازم را ترجمه نموده و پاسخ را توسط کد HTML به سرور و به کاربر ارائه می کند.برای کسب اطلاعات در حوزه asp.net چیست به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را مطالعه نمایید.

در نسخه های ASP و ASP.Net تفاوتهای PostBack چیست ؟

تفاوتهای PostBack در نسخه های ASP و ASP.Net بسیار مشهود است. در صفحات HTML قدیمی، هنگامیکه درخواست بروزرسانی صفحه برای سرور ارسال می گردید، در واقع یک PostBack به سرور فرستاده می شد و درخواست صفحه جدید ارائه می گردید. و سرور تمام صفحه را برای کاربر آپدیت می نمود. اما در ASP.Net تمام صفحه آپدیت نمی گردد و فقط بخشی که نیاز به بروزرسانی می باشد. تغییر می کند. این تغییرات توسط کنترلرهایی مانند AJAX قابل پیاده سازی می باشند. برای مثال هنگامیکه درخواست بروزرسانی صفحه بلاگ برای سرور ارسال می گردد ، فقط قسمت مقالات آپدیت میشود و بقیه منو ها و قسمت های ثابت به حالت خود باقی خواهند ماند.

به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ما با موضوع آژاکس چیست را مطالعه نمایید.

در صورتیکه صفحه ای طراحی نموده اید که دارای چندین وب کنترلر می باشند که هرکدام از AutoPostBack استفاده می نماید. ASP.Net برای این صفحه بخصوص یک جاوا اسکریپت اضافه می نماید. این تابع _dopostback() نام دارد. هنگامیکه فراخوانی می گردد یک postback برای آن اختصاص میدهد و اطلاعات را برای سرور ارسال می کند.

Postback چیست

برای مثال در کد زیر اطلاعات داخل یک textbox وارد می شوند و با زدن کلید Enter ثبت اطلاعات توسط یک پیام برای کاربر ارسال می گردد.

در قسمت اول اسکریپت مورد نظر اطلاعات داخل textbox را خوانده و پیامی را توسط سرور برای کاربر ارسال می نماید. در قسمت دوم مطالبی که توسط کاربر دیده می شود و باید داخل فرم را تکمیل نماید ، نمایش داده می شود. هنگامیکه مقادیر داخل textbox تغییر می کند ، بطور خودکار اطلاعات به سمت سرور ارسال می گردد ، سپس صفحه ای با اطلاعاتی که توسط شما تکمیل گردیده است برایتان ارسال می شود. [irp posts=”۲۹۴۹″ name=”زبان HTML چیست و چه کاربردی دارد + معرفی ویرایشگر HTML”]

<script  runat=”server”>
Sub change(sender As Object, e As EventArgs)
lbl1.Text=”You changed text to ” & txt1.Text
End Sub

</script>

[pre]

<!DOCTYPE html>
<html>
<body>

<form runat=”server”>
Enter your name:
<asp:TextBox id=”txt1″ runat=”server”
Text=”Hello World!”
OnTextChanged=”change” AutoPostBack=”true”/>
<p><asp:Label id=”lbl1″ runat=”server” /></p>
</form>

</body>
</html> [pre/]

وب فرم چیست ؟

در حقیقت وب فرم  ابزاری برای تولید صفحات وب می باشد که توسط ماکروسافت معرفی شد تا برنامه نویسان تحت ویندوز راحتر وارد دنیای وب شوند، وب فرم از زبان های C# و VB برای توسعه نرم افزار استفاده می کند.

سوالات متداول

وب فرم ابزاری برای تولید صفحات وب می باشد که توسط ماکروسافت معرفی شد تا برنامه نویسان تحت ویندوز راحتر وارد دنیای وب شوند، وب فرم از زبان های C# و VB برای توسعه نرم افزار استفاده می کند.
ارسال و دریافت اطلاعات فرم به سرور را PostBack می نامند. این عملیات دقیقا از ویژگی های ASP.Net می باشد بطوریکه IIS و ASP.Net Runtime در سمت سرور به پردازش اطلاعات محتوای فرم می پردازند و در نهایت دوباره به سمت مشتری باز می گردد.
تفاوتهای PostBack در نسخه های ASP و ASP.Net بسیار مشهود است. در صفحات HTML قدیمی، هنگامیکه درخواست بروزرسانی صفحه برای سرور ارسال می گردید، در واقع یک PostBack به سرور فرستاده می شد و درخواست صفحه جدید ارائه می گردید. و سرور تمام صفحه را برای کاربر آپدیت می نمود. اما در ASP.Net تمام صفحه آپدیت نمی گردد و فقط بخشی که نیاز به بروزرسانی می باشد. تغییر می کند. این تغییرات توسط کنترلرهایی مانند AJAX قابل پیاده سازی می باشند.

ایران هاست

مشخصات مدیر

یک دیدگاه

  1. سلام. این عملیات در سایت فروشگاهی من خیلی کند انجام میشود. به هاست جدید منتقل کردم اینطور شد. سرعت سایت خوب است اما ثبت سفارش یا ثبت هر نوع تغییرات با کندی ۲ دقیقه ای انجام میشود. علت چیست؟ در هاست تنظیماتی نیاز است؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا