میزبانی وب

هاست دایرکت ادمین چیست؟

هاست دایرکت ادمین چیست و چه امکاناتی را به ما ارائه می‌دهد؟ هاست دایرکت ادمین (DirectAdmin) در واقع یک پنل میزبانی به‌شمار می‌رود و امکان مدیریت وب‌سایت‌های متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌عبارتی ادمین‌ها می‌توانند از طریق این پنل، حساب‌های ایمیل و نسخه‌های زبان‌های متفاوت برنامه‌نویسی و … را مدیریت کنند. هاست دایرکت ادمین برای تمام سرویس‌هایی که روی سیستم‌عامل لینوکس ارائه می‌شوند، قابلیت ارائه پیدا می‌کند. در ادامه این مطلب از ایران هاست توضیحات کامل‌تری در مورد هاست دایرکت، مزایا و معایب این پنل ارائه خواهیم داد.

هاست دایرکت ادمین چه امکاناتی ارائه می‌دهد؟

اگر بخواهیم مفهوم «هاست دایرکت ادمین» را تشریح کنیم، باید بگوییم: هاست دایرکت ادمین به فضایی بهینه‌شده برای راه‌اندازی وب‌سایت‌هایی گفته می‌شود که توسط کنترل پنل دایرکت ادمین مدیریت می‌شوند. درنظر داشته باشید که دامین یا دامنه به تنهایی برای راه‌اندازی سایت کافی نیست و لازم است برای استفاده از این سرویس حتما یک برنامه برای خرید هاست دامنه‌های خود در نظر بگیرید! اما این کنترل پنل در چه سرویس‌هایی ارائه می‌شود؟

  • هاست‌های اشتراکی (با سیستم‌عامل لینوکس)
  • هاست‌های اختصاصی مانند هاست اختصاصی ایران‌هاست
  • سرورهای مجازی (VPS) که به‌صورت غیر مشترک منابع را در اختیار کاربران قرار می‌دهند
  • سرورهای اختصاصی پرقدرتی که برای حجم داده‌های بالا مناسب است

انتخاب بهترین پلن میزبانی دایرکت ادمین، نیازمند آگاهی بالا در مورد بازیگر اصلی این هاست؛ یعنی کنترل پنل دایرکت ادمین است. این کنترل پنل با محیط کاربری ساده و کاربردی، مانند دیگر کنترل‌پنل‌های مطرح cPanel و Plesk از محبوبیت بالایی در جهان برخوردار است و یکی از گزینه‌های انتخابی برای مدیریت بهتر در میزبانی دایرکت ادمین به‌شمار می‌رود!

مزایای هاست دایرکت ادمین چیست؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم، مهم‌ترین مزیت هاست دایرکت ادمین، استفاده آسان، قابلیت‌های متنوع و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه آن محسوب می‌شود. از آن‌جا که مجموعه مزایای هاست دایرکت ادمین، تا حدودی به قابلیت‌های کنترل‌پنل Directadmin مربوط می‌شود. بنابراین در ابتدا به بررسی قابلیت‌های کنترل‌پنل مورد استفاده شما در این هاست اشاره می‌کنیم و در ادامه به بررسی مزایای سرویس میزبانی دایرکت ادمین مشغول می‌شویم. همراه ما باشید!

کاربری آسان در سرویس میزبانی هاست دایرکت ادمین به مدیریت بهتر وب‌سایت‌ها، اکانت‌های ایمیل و .. منجر خواهد شد. هاست دایرکت ادمین با تجهیز شدن به کنترل پنل دایرکت ادمین، نیازی به پیکربندی خاصی ندارد و برای مدیریت سایت‌های شما در هاست دایرکت ادمین کمک زیادی خواهد کرد.

مزایای هاست دایرکت ادمین

کنترل‌پنل کاربرپسند

دلیل سهولت در استفاده از هاست دایرکت ادمین به رابط کاربری کنترل پنل آن باز‌می‌گردد! این مزیت زمانی در کاربرد هاست دایرکت ادمین اهمیت خود را نشان می‌دهد، که دغدغه مدیریت چندین وب‌سایت و دامنه را به‌صورت هم‌زمان داشته باشید. رابط کاربری ساده و جذاب این کنترل‌پنل در هاست دایرکت ادمین، امکان شخصی‌سازی تنظیمات را برای کاربران فراهم می‌کند. انعطاف بالای پنل باعث می‌شود که کاربران مبتدی هم بتوانند در ساده‌ترین حالت تنظیمات اختصاصی برای مدیریت سایت خود را پیاده‌سازی کنند!

امنیت بالا

یکی از ویژگی‌های مهم هاست دایرکت ادمین، ماژول‌هایی‌ محسوب می‌شوند که برای افزایش امنیت در این هاست پیاده‌سازی شده‌اند؛ کنترل پنل هاست دایرکت ادمین با در اختیار قرار دادن دسترسی SSH به‌صورت ریموت (از راه دور) دست مالک سایت را در مدیریت دسترسی‌های سایر اعضا، باز می‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های امنیتی این کنتر‌ل‌پنل می‌توانیم به استفاده آن به فایروال نرم‌افزاری ModSecurity اشاره کنیم، که نتیجه فوق‌العاده‌ای در کنار فایروال‌های سخت‌افزاری دارد!

وب‌هاستینگ‌های مجهز می‌توانند با استفاده از فایروال‌های سخت‌افزاری و پرقدرت در محل میزبانی سرور سایت کاربران را از حملات سایبری و نفوذ انواع بدافزارها و هکرها حفظ می‌کند! امنیت بالای این سرویس با بررسی محتوا دریافتی، رمزگذاری برای داده‌ها، دسترسی با IPهای مشکوک و … را برعهده می‌گیرد.

ارتقاء‌پذیری و انعطاف پلتفرم

شما می‌توانید این پنل میزبانی را بدون ایجاد تغییرات در تنظیمات سرور، به‌راحتی نصب کنید. مدیران وب‌سایت تمام می‌توانند بدون کاهش سرعت کنترل‌پنل، نرم‌افزارها، کتابخانه‌ها، فریم‌و رک‌ها و … که روی این هاست مورد استفاده قرار می‌دهند را، در آسودگی خاطر ارتقاء دهند. 

فناوری پیشرفته و جذاب هاست دایرکت ادمین

این پنل میزبانی از آخرین نسخه‌های پایگاه‌های داده و وب سرور PHP پشتیبانی می‌کند تا علاوه‌بر حفظ امنیت در آخرین نسخه‌ از دیتابیس‌ها و اسکریپت‌های برنامه‌نویسی، سرعت عملکرد در آن‌ها نیز افزایش پیدا کند . ‌API‌های منعطف کنترل‌پنل در هاست دایرکت ادمین، با فراهم کردن بهترین فضا برای عملکرد اسکریپت‌های سفارشی (مانند وب‌سایت‌هایی که با زبان‌هایی خاص طراحی شده‌اند) سرعت نرم‌افزارها و پلاگین‌های اختصاصی شما را افزایش می‌دهند.

معایب هاست دایرکت ادمین

در چه‌صورتی هاست دایرکت ادمین را توصیه نمی‌کنیم؟

لازم است بدانید به هاست دایرکت ادمین مانند هر سرویسی دیگری، انتقاداتی وارد شده است. یکی از اصلی‌ترین مسائل، کارکرد بهتر این کنترل‌پنل در سیستم‌عامل لینوکس به‌شمار می‌رود! چراکه طرفداران سیستم‌عامل ویندوز با محدودیت‌های بیشتری در استفاده از این کنترل پنل مواجه هستند. همچنین از دیگر انتقادهایی که به هاست دایرکت ادمین وارد می‌شود، عدم پشتیبانی این هاست از ابزار Third Party در کنترل‌پنل Directadmin است که بستر مناسب برای فعالیت طرفداران ابزارهای Third Party را با محدودیت مواجه کرده!

هاست دایرکت ادمین مناسب شما نیست اگر؛

  • طرفدار سیستم‌عامل ویندوز هستید
  • وب‌سایت شما به فایل منیجر حرفه‌ای نیاز دارد
  • استفاده شما از ابزار و افزونه‌های Third-Party زیاد است

نکات مهم انتخاب هاست دایرکت ادمین

برای انتخاب هاست دایرکت ادمین به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تصمیم دارید با خرید هاست دایرکت ادمین، فعالیت خود را در فضای دیجیتال ادامه دهید، لازم است اطلاعات کاملی در مورد قیمت، میزان منابع اختصاص داده‌شده، امکان ارتقاء منابع سخت‌افزاری و خدمات جانبی مانند قابلیت‌های بک‌آپ و مانیتورینگ به دست بیاورید. برخی از شرکت‌های هاستینگ، هاست دایرکت ادمین را همراه دامنه ir رایگان ارائه می‌کنند در حالی که برخی دیگر از هاستینگ‌ها با محدود کردن دسترسی به دامنه رایگان و پهنای باند، به ارائه خدمات مشغول شده‌اند. 

از جمله ملاک‌های موثر در خرید هاست دایرکت ادمین

  • تناسب قیمت و منابع ارائه‌شده در پلن‌ها
  • قابلیت بک‌آپ و مانیتورینگ مطمئن
  • محیط کاربری ساده و به‌دور از پیچیدگی‌های نرم‌افزاری
  • قابلیت ارتقاءپذیری منابع سخت‌افزاری
  • خدمات ثبت دامنه و ارائه گواهی‌نامه SSL همراه با هاست

هاست دایرکت ادمین برای چه کاربرانی مناسبه؟

هاست دایرکت ادمین به چه کاربرانی توصیه می‌شود؟

هاست دایرکت ادمین برای مشاغل در حال توسعه‌ که با محدودیت بودجه مواجه می‌شوند بهترین گزینه به‌شمار می‌رود. این پنل میزبانی برای سایت‌های شخصی، پورتفولیو و … هم گزینه انتخاب خوبی محسوب می‌شود؛ چراکه نیاز نیست حجم بالایی از داده‌ها را مورد پردازش قرار دهد. هاست دایرکت ادمین برای کاربرانی که دغدغه امنیت داده‌های خود را دارند هم، گزینه فوق‌العاده مهمی در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر تمام کاربردهای ذکرشده، امکان مدیریت دامنه‌ و زیر دامنه‌ها، داده‌ و دیتابیس‌های گوناگون فرآیند مدیریت سایت در هاست دایرکت ادمین را ساده‌سازی خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

با بررسی تمامی امکانات، نقاط قوت و ضعف هاست دایرکت ادمین، متوجه می‌شویم این سرویس برای کاربرانی که علاقه‌ای به مدیریت هاست با نرم‎افزارهای پیچیده ندارند، می‌تواند گزینه خوبی باشد. از طرفی تمام مزایای ذکر‌شده زمانی کاربردی محسوب می‌شوند که با پشتیبانی ۲۴ ساعته، کاربران هاست دایرکت ادمین را در حل چالش‌های نرم‌افزاری و انتخاب سرویس مناسب همراهی کند. ایران‌هاست با ارائه انواع هاست اشتراکی همراه با کنترل‌پنل‌های کاربردی مانند کنترل‌پنل دایرکت ادمین، مسئولیت حل چالش‌های نرم‌افزاری کاربران دایرکت ادمین را برعهده گرفته و در تمام سال آن‌ها را همراهی می‌کند!

سوالات متداول

هاست دایرکت ادمین چه تفاوتی با سی پنل دارد؟

هاست دایرکت ادمین در سیستم‌عامل لینوکس کاربرد دارد؛ در حالی که هاست سی پنل برای سیستم‌ عامل‌های متنوع قابلیت استفاده پیدا خواهد کرد.

چرا هزینه‌ها در هاست دایرکت ادمین کمتر است؟

یه این دلیل که دایرکت ادمین یک کنترل‌پنل Open source با حداکثر امکانات است که به‌ صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. 

آیا امکان مدیریت اکانت‌های FTP در هاست دایرکت ادمین امکان‌پذیر است؟

بله. از طریق کنترل‌پنل می‌توانید به به اکانت FTP  دسترسی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا