عمومی

برخی خطاهای رایج در جوملا

 

نمونه خطای شماره ۱ ) مقدار register_globals در فایل پیکربندی php.ini غیرفعال می باشد, لطفا آنرا فعال کنید!

 

برای فعالساازی قابلیت فوق در سرور اختصاصی ، فایل php.ini تنظیمات زیر را انجام دهید  :
ابتدا خط register_globals = Off را یافته و سپس آن را به شکل زیر تغییر دهید :
register_globals = On
نموه خطای شماره ۲) صفحه عضویت به خوبی کار نمی‌کند و وقتی به آدرس صفحه نگاه می‌کنم به جای http مقدار https را مشاهده می کنم؟
از آنجاییکه هنگام نصب گزینه ی "استفاده از SSL"  فعال شده است این مشکل به وجود می آید. تنها استفاده از این گزینه برای امن کردن سایت کافی نیست و بایستی گواهینامه ی مربوط به آن را نیز دریافت نمایید. اگر سایت تان هنوز خیلی بزرگ نشده است بهتر است این گزینه را در حالت غیرفعال قرار دهید.
برای حل این مشکل می توانید فایل  admin/includes/configure.php و includes/configure.php  را ویرایش و در SSL را در حالت غیر فعال قرار دهید.
  1. var $force_ssl = ‘۰‘;
  2. Warning: session_save_path() [function.session-save-path]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 32009 is not allowed to access owned by uid 0 in/ home/pejvaack/public_html/shop/includes/functions/sessions.php on line 151
نمونه خطای شماره۳)
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/user/public_html/catalog/includes/languages/farsi.php:1) in /home/user/public_html/catalog/includes/functions/general.php on line 30
زمانیکه قصد دارید محتوای فایلی را با یک ادیتور ساده  و غیر استاندارد  ویرایش کنید ویرایشگر حروفی ناخوانا را در فایل اضافه می کند که باعث می شود تا برنامه نتواند cookie هارا به درستی ارسال کند. برای رفع این خطا کافی است فایل تان را با یک مرورگر استاندارد مانند Gedit باز کرده و بعداز پیدا کردن حروف ناخوانا آنها را پاک نمایید.
نموه خطای شماره ۴) یعد از نصب جوملا و هنگام اجرای صفحه ی اصلی این خطا ظاهر می شود
زمانیکه safe mode مربوط به php در حالت ON قرار داشته باشد این خطا نمایش داده می شود که بایستی آن را  در حالت safe_mode=Off  قرار دهید.
 
نموه خطای شماره ۵) JFTP: :write: پاسخ بد

این خطا به دلیل تنظیم اشتباه مسیر پوشه log,tmp است  که برای رفع آن بایستی مسیر و سطح دسترسی دو پوشه مذکور را بررسی کنید.

نمونه خطای شماره ۶) JFolder::create: Infinite loop detected

   JFTP::store: Bad response

   اخطار! – عدم موفقیت در جابجایی فایل

این خطا مربوط به open-basedir می باشد که برای رفع آن بایستی بامدیر هاست تماس حاصل کرده تا مشکل را بررسی نمایند.

نمونه خطای شماره ۷) JFTP: :connect: عدم اتصال به هاست ‘ localhost ‘ و پورت ‘ ۲۱ ‘

این خطا به دلیل درست تنظیم نشدن Ftp می باشد که باید تنظیمات مربوط به Ftp layer  بررسی گردد.

نمونه خطای شماره ۸) JFTP: :store: پاسخ بد

هشدار: انتقال ناموفق فایل

در این حالت تنظیمات Ftp به درستی انجام پذیرفته است و مسیر فایل های tempو log اشتباه می باشد . برای  مشاهده  ی مسیر صحیح از دستور زیر استفاده کنید :

<?php

// current directory

echo getcwd() . “n”;

?>

در صورتیکه وب سایت شما با وردپرس پیاده سازی شده است، می توانید از مقاله زیر به منظور آشنایی با خطاهای رایج در آن استفاده نمایید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا