میزبانی وب

خرید هاست دایرکت ادمین

دایرکت ادمین (DirectAdmin) نام کنترل‌پنل محبوب و پرسرعتی‌ست که روی سیستم‌عامل لینوکس پیاده‌سازی می‌شود؛ با استفاده از این کنترل‌پنل در سرویس‌های متفاوت، بستری مهیا می‌شود که «هاست دایرکت ادمین» نام می‌گیرد. در واقع هر سرویسی که توسط این کنترل‌پنل قابلیت مدیریت پیدا می‌کند به آن هاست دایرکت ادمین گفته می‎شود! با ما تا انتهای معرفی این سرویس میزبانی همراه شوید!

هاست دایرکت ادمین چیست؟

به‌صورت شفاف؛ هاست دایرکت ادمین به میزبانی‌هایی اطلاق می‌شود که همراه با کنترل پنل دایرکت ادمین به بهره‌برداری می‌رسند. فراموش نکنید در دنیای هاستینگ، گاهی شهرت یک سرویس میزبانی، به دلیل محبوبیت کنترل‌پنل مورد استفاده در آت شکل می‌گیرد که هاست دایرکت ادمین هم از این قضیه مستثنی نیست و توسط محبوبیت این کنترل‌پنل به شهرت رسیده است. 

تفاوت هاست دایرکت ادمین با سایر سرویس‌ها در چیست؟

تفاوت هاست دایرکت ادمین با دیگر سرویس‌های میزبانی، صرفا به نوع کنترل پنلی برمی‌گردد که در این میزبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد! به عبارتی؛ اگر در خرید هاست سی پنل وردپرس، کنترل‌پنل cPanel نقش اصلی را ایفا می‌کند؛ در هاست دایرکت ادمین هم مهم‌ترین ملاک استفاده از کنترل‌پنل دایرکت ادمین (DirectAdmin) است. 

دایرکت ادمین به‌عنوان یک راه‌حل مناسب برای مدیریت هر نوع سرویس میزبانی شناخته می‌شود. این نرم‌افزار امکان دسترسی به ابزارهایی نظیر phpMyAdmin، MySQL، SSL، پیکربندی وب سرور، دسترسی به SSH یا پیکربندی سرور ایمیل را فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب هاست پربازدید دایرکت ادمین، سادگی استفاده از آن بدون نیاز به دانش فنی بالا به‌شمار می‌رود.

مزیت هاست دایرکت ادمین چیست؟

مقایسه با کنترل‌پنل‌های دیگر نشان می‌دهد که Directadmin با هزینه مناسب خود، یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه برای مدیریت سرورها به محسوب می‎شود. سهولت در استفاده از دیگر دلایل مهمی است که مورد انتخاب کاربران قرار می‌گیرد! گزینه‌های مهم و کاربردی این کنترل‌پنل، به مدیران دسترسی لازم برای مدیریت دامنه، ایجاد ایمیل اکانت‌ها، دیتابیس و وضعیت سرویس‌ها متنوع را فراهم می‌کند.

تنظیمات مربوط به دامنه و دسترسی‌ها 

یکی از اصلی‌ترین کاربردها، ایجاد و مدیریت حساب‌های کاربری است. این ویژگی به مالکان وب‌سایت‌ها قابلیت راه‌اندازی و مدیریت دامنه‌های متفاوتی را خواهد داد. در کنترل پنل دایرکت ادمین، مالک وب‌سایت می‌تواند با استفاده از ویژگی مدیریت آسان «سامانه نام دامنه یا DNS» رکوردهای مربوطه را مدیریت یا حذف کند.

مدیریت و تامین امنیت داده‌ها

اطلاعات و داده‌های کاربران (از داده‌های فنی گرفته تا محتوایی) می‌توانند به راحتی در هاست دایرکت ادمین مدیریت شوند. امکانات قدرتمندی که دایرکت ادمین برای برای مدیریت داده‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد شامل: 

  • پیاده‌سازی تنظیمات SSL برای تامین امنیت لینک‌های صفحات وب‌سایت، 
  • مدیریت اکانت‌های متعدد و نسخه‌های بک‌آپ‌گیری شده در FTP
  • پیاده‌سازی پرسرعت تنظیمات دلخواه روی دیتابیس‌های لینوکسی

مدیریت اکانت‌های سرویس ایمیل‌

از دیگر مزایا و امکانات هاست دایرکت ادمین، فراهم کردن فضایی مناسب برای استفاده از ایمیل‌‎های سازمانی به‌شمار می‌رود.  ایجاد و مدیریت ایمیل‌ نیز از مزایای این کنترل پنل است. این شامل مسدودسازی هرزنامه، خودکارسازی ارسال ایمیل، ایجاد صفحات خطای سفارشی و پشتیبان‌گیری و بازیابی وب‌سایت می‌شود.

سرعت بالا

سرعت پردازش بالا در Directadmin یکی از قابلیت‌های این سرویس را ایجاد کرده است؛ این ویژگی به مدیران سرور کمک می‌کند تا با بهینه‌ترین استفاده از فضا، عملکرد سرور را بهبود بخشند.با سرعت عملکرد مطلوب دست شما برای برقراری ارتباط و اعمال تنظیمات ضروری باز خواهد بود. پر سرعت بودن این هاست به دلیل بر روی سرورهای لینوکسی، باعث اختصاص حداقلی از فضا می‌شود

با خرید هاست دایرکت ادمین چه دسترسی‌هایی داریم؟

هاست دایرکت ادمین از یک رابط کاربری ساده و پرکاربرد برخوردار است. این کنترل پنل به مالکان وب‌سایت‌ها امکان مدیریت و اعمال تنظیمات را به‌صورت ساده فراهم کرده است. با قابلیت مذکور در هاست دایرکت ادمین، گزینه‌های انتخابی شما برای ارائه دسترسی متنوع بوده و می‌توانید سطوح متفاوتی از دسترسی‌ها را در هاست دایرکت ادمین مشخص کنید. این هاست به‌عنوان یک کنترل پنل مدیریت هاستینگ، دسترسی‌های متنوعی را ارائه می‌‎کند که برای مدیریت کاربران و خدمات وب ضروری محسوب می‌شوند! برای بررسی دسترسی‌های متفاوت در هاست دایرکت ادمین همراه ما باشید!

امکانات دایرکت ادمین در سطح دسترسی عمومی:

  • احراز هویت دو مرحله‌ای
  • مدیریت موثرتر با پلاگین‌های متنوع
  • به روز رسانی خودکار و آنلاین
  • اختصاصی‌سازی فضای کاربری
  • Restart خودکار سرویس در صورت بروز اختلال
  • ارائه دستورالعمل‌ ضروری در Site-Helper برای پشتیبانی فنی

سطح مدیریت سرویس (Admin Level)

اولین و قدرتمندترین سطح دسترسی در هاست دایرکت ادمین متعلق به Adminها است. در این لایه از دسترسی به سرویس، کاربر می‌تواند حدود و اختیارات سایر دسترسی‌ها را مشخص کند (کاربران عادی و فروشنده‌ها) و کانفیگ کلی سرویس را انجام دهد. در این سطح از دسترسی، کاربران بدون محدودیت می‌توانند از تمامی ویژگی‌های جذاب دایرکت ادمین استفاده کنند.

  • تعریف دسترسی‌های فروشنده و کاربران عادی
  • ایجاد، تغییر و حذف رکوردهای DNS
  • نظارت بر حجم و صف ایمیل‌ها
  • تنظیم آدرس IP برای سرور و فروشنده‌ها (Resellers)
  • تعریف بسته‌های تنظیم‌شده برای کانفیگ شدن سرویس هر فروشنده
  • توقف، راه‌اندازی و Restart سرویس
  • مدیریت طیف گسترده اقدامات ضد هرزنامه
  • مشاهده و نظارت تمامی کاربران در سیستم
  • تمدید لایسنس‌ها و نظارت روی مدت زمان آن‌ها

سطح فروشنده (Reseller Level)

این سطح از دسترسی در هاست دایرکت ادمین به کاربر تمام دسترسی‌های لازمی که یک فروشنده نیاز دارد ارائه خواهد کرد. توجه داشته باشید دسترسی در این سطح کمتر از بخش مدیریتی است و امکان پیاده‌سازی تنظیماتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند حدود سرویس مشتریان خود را تعیین کنند. در واقع این دسترسی مخصوص کاربرانی‌ست که نمایندگی در فروش را به سایر مشتریان برعهده می‌گیرند!  

فضای دیسک سرور میزبان برای این سطح بیشتر از سطح «کاربری» است چرا که بیشتر از کاربران عادی به فضایی برای ذخیره‌سازی داده‌ها احتیاج پیدا می‌کنند. در صورتی که فضای دیسک Resellerها پر شود، هاست دایرکت ادمین او را مطلع می‌کند که فروشنده ۱۰۰% (یا بیشتر) از فضای دیسک اختصاص داده شده خود را مصرف کرده است؛ در این مرحله دایرکت ادمین هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد اما در صورتی که مصرف پهنای باند توسط فروشنده و مشتریان او بیشتر از میزان تعیین‌شده باشد؛ دایرکت ادمین حساب فروشنده و مشتریان او را تعلیق خواهد کرد و تا زمانی که Reseller حساب خود را در شارژ نکند ادامه پیدا می‌کند.

امتیازهای سطح Reseller

  • ارائه IP مورد نظر به هر کاربر
  • تنظیم Name Server اختصاصی
  • دسترسی به آمار حساب‌های کاربری
  • امکان تنظیم بسته‌های پیکربندی برای مشتریان
  • برقراری  ارتباط انبوه با مشتریان از طریق تیکت

هاست دایرکت ادمین چه محدودیت‌هایی دارد؟

هاست دایرکت ادمین در تمامی هاستینگ ها مثل ایران هاست با وجود مزایای بالا اما همچنین نتوانسته جایگزین هاست‌های محبوبی همچون سی پنل و پلسک شود! با توجه به آمار نصب پایین کنترل‌پنل دایرکت ادمین، نمی‌توان ادعا کرد برای حل چالش‌های متفاوت بتوانید از کاربران دیگر کمک بگیرید چرا که جامعه کاربران هاست دایرکت ادمین شامل جمعیت زیادی نمی‌شود. محدودیت متقاضی برای استفاده از این کنترل پنل و سرویس میزبانی باعث شده است تا افزونه‌های جانبی متنوعی برای ارتقاء عملکردی هاست دایرکت ادمین توسعه داده نشوند! این موضوع باعث می‌شود که امکان پیاده‌سازی تنظیمات مورد نیاز مورد کاربران با محدودیت روبه‌رو شده و استفاده از این کنترل پنل پاسخگوی آن‌ها نباشد!

از بزرگترین دلایلی که استفاده از کنترل‌پنل دایرکت ادمین را محدود می‌کند، می‌توانیم به تحت وب بودن این کنترل‌پنل اشاره کنیم. اگرچه «فعالیت تحت وب» از مزایایی برخوردار است اما زمانی که بار ترافیکی سایت شما افزایش پیدا کند، توان پشتیبانی این کنترل‌پنل در پیاده‌سازی تنظیمات موردنظر کاهش پیدا می‌کند!

اگر بخواهیم به دیگر معایب هاست دایرکت ادمین بپردازیم، باید بگوییم کنترل پنل دایرکت ادمین تنها با سیستم‌عامل لینوکس سازگاری دارد که برای طرفداران سیستم‌عامل‌های دیگر مانند سیستم‌عامل ویندوز کاربران را با محدودیت در نصب روبه‌رو می‌کند. اگرچه لینوکس یکی از سیستم‌عامل‌های پرطرفدار است اما فراموش نکنید برای کسب‌وکارها یا سازمان‌هایی که از سیستم عامل‌های دیگری استفاده می‌کنند، این محدودیت می‌تواند یک مشکل جدی ایجاد کند!

  • محدودیت در پشتیبانی فنی 
  • نا مناسب برای سایت‌های پرحجم
  • عدم ارتقاء‌پذیری و توسعه نرم‌افزارهای Third Party

خرید هاست دایرکت ادمین را به چه کاربرانی توصیه می‌کنیم؟

هاست دایرکت ادمین علاوه‌بر مزایای زیاد، به علت چالش‌های اساسی نتوانسته کاربرهای زیادی را به خود جذب کند و کنترل‌پنل این هاست هیچ‌گاه توان رقابت با کنترل‌پنل cPanel را پیدا نمی‌کند. به شما توصیه می‎کنیم با توجه توسعه‌پذیری وب‌سایت یا اپلیکیشن خود حتما از سرویسی استفاده کنید که علاوه‌بر مزایای دایرکت ادمین، عملکرد وب‌سایت شما را کاهش ندهد. 

یکی از جایگزین‌های مناسب در خرید هاست، هاست سی پنل به‌شمار می‌رود. کنترل پنل هاست سی پنل با رابط کاربری ساده و متناسب با نیازهای کاربران، امکانات گسترده‌ای برای مدیریت حساب‌ها، دامنه‌ها، پایگاه‌های داده، وب‌سرور، ایمیل و … را در اختیار شما قرار می‎دهد! آن هم بدون محدودیت‌های هاست دایرکت ادمین!

هاست سی پنل با ساختار کاربرپسند و سازگاری با انواع سیستم‌عامل‌ها، به کاربران امکان استفاده آسان و موثر را می‌دهد. این کنترل پنل از امکانات امنیتی و انعطاف‌پذیری برخوردار است و با سرعت بالا و پشتیبانی قوی، به‌عنوان یک انتخاب بهتر برای مدیریت سرویس‌های وب و هاستینگ شناخته می‌شود. برای خرید هاست سی پنل ارزان قیمت و اطلاع از جدیدترین اخبار مربوط به این هاست، همین حالا با کارشناسان با تجربه و متخصص ایران هاست ارتباط بگیرید.

جمع‌بندی

هاست دایرکت ادمین با رابط کاربری ساده و کارآمد، گزینه ایده‌آلی برای مدیریت وب‌سایت‌ها و هاستینگ است. خرید هاست دایرکت ادمین برای مدیران امکانات گسترده‌ای برای مدیریت حساب‌ها، دامنه‌ها، پایگاه‌های داده، ایمیل و خدمات دیگر فراهم می‌کند. با پایداری بالا و سرعت بهینه، دایرکت ادمین به‌عنوان یک ابزار قدرتمند در حوزه مدیریت هاستینگ مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه‌به معایب ذکر شده از دایرکت ادمین، با خرید هاست سی پنل می‌توانید سرویس‌ میزبانی خود را بدون دغدغه و چالش‌های عنوان شده در این وبلاگ مدیریت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا