کسب و کار

( آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت مرحله به مرحله ) چگونه ربات تلگرام بسازیم؟

تلگرام به دلیل امکانات و قابلیت‌های بسیار عالی، اپلیکیشنی محبوب در میان افراد است. یکی از این قابلیت‌های بسیار مهم استفاده از ربات‌ها برای موارد مختلف است. شما می‌توانید ربات‌های متنوعی با قابلیت‌های مختلف از بازی و سرگرمی تا ربات‌های پرسش و پاسخ، پیش بینی آب و هوا و … تولید کنید. در ادامه به معرفی و آموزش ساخت ربات تلگرام می‌پردازیم.

چگونه در تلگرام ربات بسازیم؟

یکی از راه های بازاریابی استفاده از تلگرام می باشد. برای ساخت ربات در تلگرام مراحل مختلفی وجود دارد. ابتدا باید از طریق ربات پدر برای ثبت ربات اقدام نمایید. سپس ربات را فعال کرده و ویژگی‌های مختلف برای آن تعریف کنید. نحوه ساخت ربات در تلگرام که در این مقاله از گروه تولید محتوای ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات خرید سرور مجازی کانادا ) به این صورت است که ابتدا وارد حساب کاربری تلگرام شوید و در بخش جستجو عبارت botfather را سرچ کنید. گزینه اول را انتخاب کنید تا وارد ربات botfather شوید.

ساخت ربات تلگرام

بر روی گزینه start کلیک کنید. در این بخش شما می‌توانید ربات جدید ایجاد کرده یا ربات قبلی خود را ویرایش کنید. همچنین امکانات دیگری نیز در اختیار شما قرار گرفته است. بر روی گزینه newbot کلیک کنید.

 

شروع ساخت ربات تلگرام

 

در این قسمت از شما می‌خواهد یک نام برای ربات خود انتخاب کنید. نام موردنظر را تایپ کرده و ارسال کنید. در مرحله بعد باید یک نام کاربری برای ربات خود انتخاب کنید. این نام نباید تکراری باشد و در انتهای آن حتما _bot قرار گرفته باشد.

 

انتخاب نام ربات تلگرام

 

اگر نام کاربری وارد شده مورد تأیید باشد پیغامی به صورت بالا مشاهده کرده و توکن ربات را دریافت می‌کنید. حال ربات شما ایجاد شده است.
طبق مراحل گفته شده ربات شما ساخته شده است و می‌توانید از آن برای تلگرام مارکتینگ استفاده کنید. اما مرحله بعد این است که ربات را در سرور قرار دهید. زیرا این ربات در این مرحله نه دستور می‌گیرد و نه دستوری انجام می‌دهد.

 

ساخت ربات تلگرام

 

برای قرار دادن ربات در سرور روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه ساده‌ترین روش را معرفی می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: linkedin چیست

 

استفاده از ربات manybot برای راه‌اندازی ربات

ابتدا وارد حساب کاربری خود در تلگرام شوید و در بخش جستجو عبارت manybot را تایپ کنید. گزینه اول را انتخاب کنید تا وارد صفحه ربات شوید.

بر روی start کلیک کنید تا ربات آغاز به کار کند.

 

آپلود ربات تلگرام بر روی سرور

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید می‌توانید از منوی نمایش داده شده زبان موردنظر را انتخاب کنید. بعد از انتخاب زبان، بر روی گزینه ساخت ربات جدید کلیک کنید.

 

مراحل ساخت ربات تلگرام

 

از آن‌جایی که شما از قبل ربات خود را ساخته‌اید، بر روی گزینه من API token را کپی کردم را انتخاب کنید. سپس توکن را ارسال نمایید. در این مرحله باید توضیحی در مورد ربات خود قرار دهید. این توضیح زمانی که کاربر وارد ربات شده و گزینه start را انتخاب کند نمایش داده می‌شود. درصورتی که تمایل به ورود این پیام نداشته باشید می‌توانید بر روی گزینه skip کلیک کنید.

 

وارد کردن توکن بات تلگرام

 

پس از آن لینک ربات برای شما ساخته شده و می‌توانید از آن در گروه‌ها و کانال‌های خود استفاده کنید. اگر لینک ساخته شده طولانی است، برای ارسال آن به کانال ها می توانید از بهترین کوتاه کننده لینک استفاده کنید.

 

نحوه ساخت ربات تلگرام

 

پس از آن لینک ربات برای شما ساخته شده و می‌توانید از آن در گروه‌ها و کانال‌های خود استفاده کنید. زمانی که بر روی لینک ربات کلیک می‌کنید به صورت زیر نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه start پیغام خوش آمدگویی که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود.

 

ظاهر ربات تلگرام

 

با انتخاب گزینه start پیغام خوش آمدگویی که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود.

برخی از سایت‌های فارسی نیز وجود دارند که برای راه‌اندازی و تنظیم ربات به شما کمک می‌کنند. علاوه بر ربات manybot می‌توانید از هر کدام از روش‌ها و سایت‌های دیگر نیز استفاده کنید.

تا به اینجا شما توانستید یک ربات را به سادگی ایجاد و فعال کنید. اما برای ساخت ربات پیشرفته تلگرام و اینکه هر ربات چه دستوراتی می‌گیرد و چه پاسخی برای کاربر ارسال می‌کند، نیازمند برنامه نویسی دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر برای ربات است. شما می‌توانید با استفاده از برنامه ربات ساز تلگرام ربات‌هایی با کاربردهای مختلف تولید و استفاده کنید.

 

 

مهم‌ترین کاربردهای ربات تلگرام

ربات‌ها مشابه حساب‌های کاربری در تلگرام هستند که به کمک نرم افزارهای مختلف دستورات موردنظر کاربر را اجرا می‌کنند. نوع کار ربات بستگی به نحوه ساخت ربات تلگرام و کدنویسی آن دارد. بر اساس دستورات تعریف شده برای ربات به صورت خودکار و در هر ساعتی از شبانه روز دستورات کاربر را اجرا می‌کند.

دسترسی و استفاده از ربات‌ها در تلگرام کاری ساده و کم هزینه است. علاوه بر آن می‌توانید هر دستوری را در آن‌ها استفاده کرده تا کاربر از آن استفاده کند. به دلیل دسترسی ساده به تلگرام استفاده از ربات‌ها نیز بسیار رایج است. به عنوان مثال شما می‌تواندی رباتی را برای ثبت سفارش محصول راه‌اندازی کنید. مشتریان در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانند با استفاده از ربات محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

مهم‌ترین کاربردهای ربات‌ها در تلگرام به صورت زیر هستند:

  • ارتباط بهینه با وب سایت: یکی از مهم‌ترین کاربردهای ربات‌ها در تلگرام ارتباط مفید و بهینه با وب سایت است. شما فعالیت‌های مختلفی را از طریق وب سایت خود انجام می‌دهید و خدمات مختلفی را به کاربران ارائه می‌دهید. استفاده از ربات به شما کمک می‌کند این خدمات را به صورت ساده‌تر و کوتاه‌تر از طریق ربات در اختیار کاربران قرار دهید.
  • معرفی کسب‌وکار: یکی دیگر از مزیت‌های ربات معرفی فعالیت و کسب‌وکار شما به کاربران است. از طریق ربات می‌توانید کالاها و خدمات خود را دسته بندی کرده و برای مخاطبان ارسال کنید.
  • ساخت بازی‌های ساده: از آنجایی که ربات‌ها به سرعت به درخواست کاربران پاسخ می‌دهند، می‌توان به کمک آن‌ها بازی‌های ساده و برخی از بازی‌های فکری را ایجاد کرد.
  • طراحی ابزارهای کاربردی: همان‌طور که گفته شد ربات‌ها کاربردهای بسیار متنوعی دارند. اخبار و اطلاعات هواشناسی، اخبار تفریحی، خبرهای مهم در حوزه ارز و نقل و انتقال آن و … ازجمله ربات‌های ساخته شده در این زمینه هستند.

سوالات متداول

آیا ساخت ربات در تلگرام هزینه دارد؟

خیر. دریافت api و ساخت ربات در تلگرام رایگان است. اگر برنامه نویسی بلد نیستید برای ساخت ربات پیشرفته باید به سراغ یک برنامه نویس بروید.

آیا روش های دیگری برای ساخت ربات تلگرام وجود دارد؟

بله با زبان های برنامه نویسی می توانید ربات های ساده و پیشرفته تلگرام را بسازید.

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا