سئو

آموزش ساخت بک لینک + معرفی سایت برای ایجاد بک لینک

بک لینک سازی یا ساخت بک لینک یکی از تکنیک های off page سئو است که در بهبود رتبه و سئو وب سایت تاثیر دارد. اما استفاده از این روش نیازمند دانش تخصصی و تجربه کافی در این زمینه است. در صورتی که نتوانید به درستی از آن‌ها استفاده کنید وب سایت شما توسط گوگل پنالتی شود. در ادامه تعدادی از بهترین روش‌ها برای دریافت بک لینک معرفی شده‌اند.

پیشتر در مقاله backlink چیست در مورد ماهیت آن بطور کامل توضیح داده ایم. در ابتدا باید به این سوال مهم پاسخ دهیم که باید از چه زمانی لینک سازی برای سایت های تازه کار را شروع کرد؟ در جواب باید گفت به هیچ وجه برای لینکسازی خارجی عجله نکنید. ابتدا بر روی on page سایت خود کار کرده و سپس به صورت تدریجی شروع به ساخت بکلینک برای سایت خود بکنید. در ادامه با آموزش بک لینک سازی با ما همراه باشید.

بهترین روش‌ها برای دریافت بک لینک

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که آیا ساخت بک لینک رایگان برای سایت مفید است؟ در جواب باید بگوییم بله در تعدادی از سایت های معتبر که در ادامه معرفی می کنیم می توانید بک لینک رایگان بسازید.

روش‌های مختلفی برای دریافت و ایجاد بک لینک برای سایت وجود دارد. برخی از این روش‌ها به سرعت باعث بهبود رتبه سئو وب سایت شما می‌شوند البته توجه داشته باشید بهبود رتبه سو در زمانی ایجاد می شود که سایت از نظر محتوای داخلی، لینک دهی داخلی، تارگت صحیح کلمات، سئو، سرعت و هاست در وضعیت مناسبی باشد اگر برای خرید هاست ایران به دنبال یک مرجع مناسب می گردید می توانید با کارشناسان ایران هاست صحبت کنید. توجه داشته باشید استفاده از هر روشی برای دریافت بک لینک توصیه نمی‌شود و ممکن است سایت شما دچار مشکل شده و جریمه شود. نحوه ایجاد بک لینک با توجه به محتوای وب سایت شما ممکن است متفاوت باشد اما روش‌های مختلفی وجود دارد که در هر شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بیشتر بخوانید: اسکریمینگ فراگ

 

دریافت بک لینک با تولید محتوای مفید و حرفه‌ای

اگر قبلا مقاله بک لینک چیست را مطالعه کرده باشید می دانید که یکی از بهترین و تأثیرگذارترین روش‌ها برای ساخت و افزایش بک لینک رایگان استفاده از محتوای بسیار باکیفیت و حرفه‌ای است. اگر محتواهای تولید شده توسط شما از کیفیت بالایی برخوردار باشند، به عنوان یک مرجع مهم برای ارائه این گونه محتواها شناخته می‌شوید. با این کار بسیاری از سایت‌های دیگر شما را به دیگران معرفی کرده و لینک محتواهای شما را به عنوان مرجع قرار می‌دهند.

در این زمینه محتواهای آموزشی بسیار مفیدتر بوده و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید برای تولید محتوای باکیفیت باید حتما محتواهایی ساده و روان تولید کنید. محتواهای شما باید کامل، جامع و قابل فهم باشند. برای درک بیشتر می‌توانید از تصاویر و ویدیوها نیز استفاده کنید.

ایجاد بک لینک

تهیه پست مهمان برای ایجاد بک لینک

تهیه پست مهمان یکی از بهترین و تأثیرگذارترین روش‌ها در ایجاد بک لینک است. بسیاری از سایت‌های معتبر محتوای خود را از طریق کاربران دریافت می‌کنند و کنار آن به کاربر اجازه استفاده از لینک‌ درون محتوا را می‌دهند. برای این کار می‌توانید وب سایت‌هایی که مرتبط با فعالیت شما هستند را پیدا کرده و از آن‌ها بخواهید محتوای ارزشمند شما را در وب سایت خود قرار دهند.

پس از قرارگیری پست مهمان به نظرات کاربرات توجه داشته و سوالات آن‌ها را به طور کامل پاسخ دهید. سعی کنید محتواهای تولیدی شما از موضوعات کاربردی و جذاب برای مخاطب باشند.

پاسخگویی به سوالات کاربران و دریافت بک لینک رایگان

یکی از راه‌های مفید برای دریافت بک لینک پاسخگویی کارشناسانه در موضوعات مختلف به کاربران است. اگر در زمینه خاصی دارای تخصص و دانش کافی هستید، می‌توانید به سوالات و ابهامات مختلف کاربران در شبکه‌های اجتماعی، وب سایت‌های پرسش و پاسخ مانند reddit و quora و … پاسخ داده و آنها را برای اطلاعات بیشتر به سایت خود ارجاع دهید. به این صورت شما به عنوان یک کارشناس خبره شناخته شده و افراد بسیاری برای دریافت پاسخ سوالات خود به شما مراجعه می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: لینک سازی داخلی چیست

فعالیت در فروم‌های تخصصی

یکی دیگر از روش‌های ساخت بک لینک رایگان فعالیت‌ در فروم‌های کاملا تخصصی است. همچنین می‌توانید در وب سایت‌های مختلف اقدام به درج نظر در مورد محتواهای مختلف نمایید. البته نباید نظر خود را تنها برای کسب بک لینک قرار دهید، زیرا در این صورت دیدگاه شما حذف می‌شود.

باید دیدگاه شما دقیقا مرتبط با محتوای موجود در صفحه باشد و سوال یا نظری که منتشر می‌کنید در مورد همان محتوا باشد. به این صورت می‌توانید لینک موردنظر را در میان دیدگاه خود قرار دهید. نکته مهم این است که نباید در هر صفحه تعداد زیادی نظر درج کنید. همچنین از هویت واقعی خود استفاده کنید.

ساخت بک لینک رایگان

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و دریافت سوشال سیگنال

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی بسیار رایج شده و افراد زیادی برای افزایش بازدید وب سایت خود از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند. در شبکه‌های اجتماعی می توانید با کمک بک لینک و سوشال سیگنال ها به بهبود سئو سایت کمک کنید. می‌توانید با افزایش میزان دنبال کنندگان خود در صفحات اجتماعی و هدایت آن‌ها به وب سایت میزان ترافیک سایت را افزایش دهید.

بهتر است ساخت بک لینک را برای صفحات داخلی وب سایت خود انجام دهید زیرا این کار برای صفحه اصلی تأثیر چندانی ندارد. همچنین به جای استفاده از چندین شبکه مجازی بهتر است بر یک یا دو شبکه که بیشتر با فعالیت شما مرتبط هستند تمرکز کنید.

 

بیشتر بخوانید: utm چیست

استفاده از لینک‌های شکسته

یکی از روش‌های دریافت بک لینک این است که وب سایت‌های و لینک‌های قرار داده شده در محتواها و صفحات مختلف آن‌ها که مربوط به حوزه فعالیت شماست را بررسی کنید. درصورتی که با لینک شکسته و خرابی روبرو شدید، از مدیر وب سایت بخواهید لینک شما را جایگزین لینک شکسته نماید.

البته توجه داشته باشید محتوای لینک‌های شکسته باید دقیقا مشابه با محتوای شما و هم موضوع باشند تا نتیجه مثبت حاصل شود. برای پیدا کردن لینک‌های شکسته می‌توانید از ابزارهای مختلف در این زمینه کمک بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: ریدایرکت ۳۰۱ چیست

 

استفاده از وبلاگ ها برای ایجاد بک لینک

برخی از وبلاگ‌های ایرانی ازجمله

  • Blogsky.com
  • Parsiblog.com
  • Blog.ir

و …

وبلاگ‌هایی هستند که به شما امکان دریافت بک لینک رایگان را از طریق درج محتوا را فراهم می‌کنند.

آموزش بک لینک سازی

معرفی چند سایت برای دریافت بک لینک رایگان

در سایت های مناسب برای بک لینک که در این قسمت معرفی می کنیم می توانید با تکنیک های گفته شده بک لینک بسازید.

استفاده از سایت‌های بازنشر محتوا نیز می‌توانید روشی مفید برای دریافت بک لینک باشد. با این کار اعتماد گوگل نیز نسبت به شما بالا می‌رود. نکته مهم این است که درصورتی که با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به خرید یا دریافت بک لینک به صورت غیرطبیعی نمایید گوگل متوجه این مسئله شده و قطعا با جریمه روبرو می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا