شبکه های اجتماعی

برای رفع اکشن بلاک اینستاگرام چه کنیم؟

برنامه اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است که روزانه بسیاری از مردم کشورمان برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و فیلم‌های خود از این شبکه محبوب اجتماعی استفاده می‌کنند.

به احتمال زیاد می‌دانید که اینستاگرام نسبت به نوع فعالیت شما اعم از فالو کردن، لایک، کامنت و … بسیار حساس است و از قوانین و محدودیت‌های خاص خود پیروی می‌کند. در صورت عدم رعایت یک سری نکات که جز محدودیت‌های این شبکه اجتماعی است توسط کاربر، ممکن است با پیغام اکشن بلاک (Action Blocked) روبه‌رو شوید.

اکشن بلاک به این معنی است که شما دیگر شما نمی‌توانید رفتار مشابه رفتار قبل خود را در این برنامه ادامه دهید و دسترسی‌های شما محدود شده است، این فعالیت‌ها شامل لایک، فالو کردن، آنفالو کردن و.. می‌شود. تا زمانی که شما مشکل اکشن بلاک را رفع نکنید قادر نخواهید بود فعالیت‌هایی که به آن اشاره کردیم انجام دهید. محدود شدن فعالیت‌ها در پیج شخصی و یا پیج کاری مشکل بسیار بزرگی است و می‌تواند ضررهای بسیاری را متوجه شما کند.

در حال حاضر راه‌های بسیار زیادی برای رفع مشکل اکشن بلاک وجود دارد که در این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده‌ی خدمات سرور مجازی ایران و خارج پر سرعت ) ما به شما می‌گوییم که دلایل اکشن بلاک چیست و به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در اینستاگرام اکشن بلاک نشوید.

دلیل اکشن بلاک در اینستاگرام

باید بدانید که هوش مصنوعی اینستاگرام تمامی رفتار و حرکات شما در برنامه را کاملاً زیر نظر دارد. اکشن بلاک زمانی اتفاق می‌افتد که فعالیت‌های شما خلاف قوانین و الگوریتم‌های تعیین شده توسط اینستاگرام باشد و یا به اصطلاح رفتارهای اسپمینگ از خود نشان داده باشید. در زیر به برخی از دلایل اکشن بلاک در اینستاگرام برای شما آورده شده است.

دلیل اکشن بلاک در اینستاگرام

فعالیت‌های بیش از حد

فعالیت بیش از حد در اینستاگرام باعث می‌شود که شما توسط این برنامه اکشن بلاک شوید. حال ممکن است برای شما سؤال پیش آید که منظور از فعالیت بیش از حد در اینستاگرام چیست؟ ما در اینجا به سه رفتار که نشان دهنده فعالیت بیش از حد می‌باشد اشاره کرده‌ایم:

  • فالو کردن بیش از حد
    اینستاگرام بر این باور است که هیچگاه یک کاربر عادی تعداد زیادی پیج را در مدت زمان خاصی فالو نمی‌کند. به همین دلیل هنگام مشاهده چنین موردی بلافاصله برخورد می‌کند و پیج مورد نظر را اکشن بلاک می‌کند.
  • تعداد زیاد آنفالو کردن
    مواردی که در بالا در مورد فالو کردن گفته شد درباره‌ی آنفالو کردن نیز صدق می‌کند. در صورت مشاهده و تشخیص رفتار مشابه آنچه که در بالا اشاره شده است، اینستاگرام اکشن بلاک را برای پیج شما نیز به سرعت فعال خواهد کرد.
  • لایک کردن بسیار زیاد
    در صورتی‌که تعداد لایک شما بیش از حد زیاد باشد اینستاگرام شما را اسپم تشخیص داده و شما را اکشن بلاک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: ریلز اینستاگرام 

 

زیاده روی در استفاده از هشتگ‌ها

استفاده از هشتگ‌های بسیار زیاد هنگامی که می‌خواهید پست و یا استوری خود را به اشتراک بگذارید، باعث می‌شود تا توسط اینستاگرام اسپم شناسایی شوید و اکشن بلاک و یا حتی شدو بن شوید. در این راستا می توانید مقاله هشتگ در اینستاگرام را مطالعه کنید.

کامنت تکراری زیر پست‌ها

استفاده از کامنت‌های تکراری زیر یک پست و یا چندین پست باعث می‌شود تا الگوریتم‌های اینستاگرام حساس شوند و شما را اکشن بلاک شوید.

 
 

استفاده از ربات‌های افزایش فالوور در اینستاگرام

استفاده از ربات‌های بی‌کیفیت و یا اکانت‌ها برای افزایش فالوور و لایک در اینستاگرام بسیار مرسوم هستند اما اینستاگرام به شدت با استفاده از این روبات‌ها مخالف است و در صورت تشخیص داده شدن توسط اینستاگرام به سرعت اکشن بلاک می‌شوید. شما می توانید با به کار بردن افزایش فالوور اینستاگرام تعداد فالوور خود را افزایش دهید و از ربات های فالووریاب استفاده نکنید.

ریپورت شدن توسط سایر کاربران

ریپورت یا گزارش نشان دهنده نارضایتی سایر کاربران از رفتار شما می‌باشد. البته این نوع از بلاک شدن ممکن است منجر به از دست رفتن پیجتان برای همیشه باشد.

تغییران آی‌پی (IP)

به دلیل وجود فیلترینگ در کشور، فیلترشکن‌ها به جزئی جدایی‌ناپذیر و اصلی در تلفن همراه کاربران ایرانی تبدیل شده است. اینستاگرام نسبت به تغییرات آی‌پی بسیار حساس است و این عمل را مشابه هک شدن اکانت توسط شخصی دیگر می‌داند؛ به همین دلیل اکانت شما را بلاک می‌کند.

عدم رعایت قوانین کپی رایت

در صورتی که صاحب یک محتوا کپی‌برداری از محتوایش را غیر مجاز بداند و شما آن را بدون اجازه کپی کرده و در پیج خود به اشتراک بگذارید، اینستاگرام شما را بلاک می‌کند.

عدم تکمیل اطلاعات شخصی

حتماً اطلاعاتی مانند نام، عکس و بایو را کامل کنید تا اینستاگرام شما را ربات تشخیص ندهد.

زیر پست‌ها تعداد زیادی را منشن نکنید

منشن کردن تعداد زیادی کاربر زیر پست‌ها نیز باعث می‌شود تا اکانت شما توسط اینستاگرام اسپم شناسایی شود.

 

 

انواع اکشن بلاک در اینستاگرام

  • اکشن بلاک موقت

این نوع از بلاک موقت است و معمولاً بعد حدود ۲۴ ساعت رفع می‌شود.

اکشن بلاک موقت

  • اکشن بلاک زمان‌دار

در این نوع از اکشن بلاک تعیین می‌شود که تا چه زمانی بلاک هستید و معمولاً نمی‌شود قبل از آن زمان برای رفع اکشن بلاک اقدام کرد.

اکشن بلاک زمان‌دار

  • اکشن بلاک برای همیشه

در صورت نقص قوانین اینستاگرام ممکن است پیج شما برای همیشه از دسترس خارج شود.

اکشن بلاک برای همیشه

 

 

راه‌های رفع اکشن بلاک در اینستاگرام

در بالا عواملی که باعث می‌شود تا اکانت شما اکشن بلاک شود به طور کامل اشاره شد، پس با رعایت نکات بالا می‌توانید از این اتفاق برای پیج خود جلوگیری کنید. حال در صورتی که این اتفاق برای پیجتان افتاد چگونه از اکشن بلاک بودن خارج شوید، در ادامه به شما راه حل‌هایی آموزش می‌دهیم تا بدانید چگونه از اکشن بلاک اینستاگرام خارج شوید.

  1. نوع اتصال به اینترنت خود را تغییر دهید

کاهش ممکن است اینستاگرام تنها با IP اینترنت شما مشکل داشته باشد. به همین دلیل برای رفع سریع اکشن بلاک بهتر است تا از دیتای موبایل خود به جای وای فای برای مدتی استفاده کنید، این روش ممکن است در برخی از موارد جواب دهد ولی در بیشتر مواقع نیاز دارید تا به سراغ سایر راهکارها بروید.

            ۲. گزارش مشکل خود به اینستاگرام

شما می‌توانید از قسمت setting وارد بخش help شوید و از گزینه Report a problem مشکل خود را به اینستاگرام گزارش دهید و منتظر بمانید تا رفع مشکل توسط اینستا انجام پذیرد.

            ۳. اینستاگرام خود را حذف و نصب کنید

یکی از راه‌هایی که معمولاً جواب می‌دهد پاک کردن اینستاگرام و مجدداً نصب آن می‌باشد.

            ۴. گزارش دادن هک شدن پیج

برای رفع این مشکل می‌توانید به صفحه اینستاگرام بروید و گزارش دهید که پیج ما توسط افراد دیگر کنترل می‌شود و مسئولیت این رفتارها بر عهده شخص دیگری است و خود شما نیز قربانی هک شدن هستید. به این ترتیب شما خود را از گناه اسپمینگ تبرئه می‌کنید.

           ۵. اتصال به حساب فیسبوک

در صورتی که شما اکانت اینستاگرامتان را به فیسبوک متصل کنید، این شبکه اجتماعی اطمینان حاصل می‌کند که شما یک کاربر عادی هستید و محدودیت‌های حساب کاربری‌تان را تا حد بسیار زیادی از بین می‌برد.

          ۶. پسوردتان را تغییر دهید

بهتر است برای رفع اکشن بلاک پسورد خود را تغییر دهید. با تغییر رمز عبور دسترسی تمام اپلیکیشن و ربات‌ها به پیج شما قطع می‌شود و امنیت اکانت شما نیز بالا می‌رود. می‌توانید از تأیید دو مرحله‌ای هم برای بالا بردن امنیت پیج و رفع اکشن بلاک نیز استفاده کنید.

         ۷. تمام ربات‌ها و اپلیکیشن‌های فعال بر روی اکانت خود را حذف کنید

یکی از دلایل اکشن بلاک شدن همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد، فعالیت غیراصولی ربات‌ها بود. برای این منظور بهتر است از اپلیکیشن‌ها و ربات‌های ارزان‌قیمت و غیر مجاز که به شما در جذب فالوور کمک می‌کند، استفاده نکنید تا در گذر زمان به اکشن بلاک و یا شدو بن دچار نشوید.

         ۸. مدتی فعالیت خود را در اینستاگرام کم و محدود کنید

این امکان وجود دارد تا با تکرار رفتارهای خلاف الگوریتم‌های اینستاگرام پیج شما برای همیشه از دسترس خارج شود، به همین منظور بهتر است برای مدتی از این برنامه به طور کامل استفاده نکنید و آن را کنار بگذارید. این روش نه تنها برای اکشن بلاک مؤثر است بلکه برای هر نوع جریمه‌ای که از سوی برنامه برای حساب کاربری‌تان در نظر گرفته شده است نیز می‌تواند کمک کند.

گاهی وقت‌ها ممکن است شما هیچ‌کدام از فعالیت‌های بالا را انجام نداده باشد و بدون هیچ دلیلی اینستاگرام پیج شما را اکشن بلاک کند، باید بدانید اکشن بلاک علاوه بر بالا بردن امنیت کاربران ممکن است ضعف‌هایی هم داشته باشد.

سخن آخر

اکشن بلاک به معنی پایان یافتن فعالیت شما در اینستاگرام نمی‌باشد و جای نگرانی بسیار زیادی ندارد. معمولاً اکثر اکشن بلاک‌ها رفع می‌شود مگر اینکه فعالیتی خلاف قوانین اینستاگرام انجام داده باشید. در این مقاله سعی شد تا دلیل اکشن بلاک اینستاگرام برای شما به طور کامل توضیح داده شود و از هرگونه فعالیت که منجر به حساس شدن اینستاگرام نسبت به اکانت شما شود جلوگیری کنید. در صورتی که به هر دلیلی اکشن بلاک شدید نگران نباشید و برای رفع اکشن بلاکی اینستاگرام راه‌حل‌های بالا را انجام دهید تا دسترسی شما دوباره باز گردد. ممنون که تا به اینجای مطلب با ما همراه بودید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا