عمومی

سفارشی سازی صفحه های خطای وب سایت از طریق ماژول Error Pages

پیام های خطای سفارشی اجازه ارائه پاسخی دوستانه و یا آموزنده را با استفاده از یک فایل، اجرای یک منبع و یا ارجاع به آدرس وب دیگر ، هنگامی که کاربران وبسایت شما به محتوای درخواستی شان دسترسی ندارند، می دهد.

در IIS 7.0 قابلیت های قابل توجهی به مدیریت و سفارشی سازی پیغام های خطا افزوده شده است. در مقایسه با IIS 6.0 سه تفاوت اصلی وجود دارد که عبارتند از : صفحات خطای سفارشی در برابر تفصیلی ، قابلیت تنظیمات بهتر خطاهای سفارشی و زبان مخصوص خطاهای سفارشی.

صفحات خطای سفارشی چیست؟ 

در IIS 7.0 از واژه خطای سفارشی برای شرح اطلاعات خطایی که یک کاربر از یک دستگاه سرویس گیرنده هنگام تماشای وبسایت شما ملاحظه می کند، استفاده می شود و جزئیات خطا هنگامی که یک مدیر سیستم لوکال و یا توسعه دهنده، وبسایت را در سیستم لوکال برروی سرور IIS اجرا می کند ، نمایان می شود.

همانطور که می بینید صفحه خطای سفارشی بسیار ساده و کوتاه است، بدون اطلاعات اضافی به سادگی به کاربر گفته می شود که صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

همانطور که ملاحظه می کنید ، صفحه با جزئیات شامل اطلاعات بیشتری از صفحه سفارشی است. با پایین آوردن حجم اطلاعاتی که شما به سیستم کاربر ارسال می کنید ، امنیت سرور IIS خود را افزایش می دهید. هر چه اطلاعات کمتری درباره سرور شما و وضعیت خطا برای کاربرانی که مخرب هستند ، ارسال می شود ،امنیت وب سایت شما بیشتر خواهد بود. حالا اطلاعات صفحه خطا را با جزئیات و  با دقت بررسی می کنیم.

اطلاعاتی که در بخش خلاصه خطا وجود دارد، شبیه خطای سفارشی است.

اینجاست که مزایای بیشتری از جزئیات خطای IIS 7.0 نمایان می شود. بخش جزئیات خطا شامل اطلاعات سطح پایین در رابطه با وضعیت خطایی است که مدیران و توسعه دهندگان می توانند برای رفع خطا استفاده نمایند.

برای کمک به عملیات عیب یابی ، IIS 7.0 شامل علت خطا و راهکارهایی که می توان برای رفع خطا استفاده کرد می شود.

یکی از جالبترین ویژگیهای IIS 7.0 لینک “نمایش اطلاعات بیشتر” در صفحه جزئیات خطا می باشد ، که از لینک جهت دسترسی به اطلاعات کاملتر در مورد خطا استفاده می شود.

قابلیت تنظیمات بهتر خطاهای سفارشی چیست؟

IIS 7.0 تنظیمات خطاهای سفارشی را آسانتر کرده است، دقیقا به همان صورت که شما می خواهید. گزینه های پیکربندی اضافه شده در UI به مدیران انعطاف پذیری بیشتری می دهد.شما می توانید تنظیمات پیکربندی موجود را ویرایش کنید و یا یک گزینه جدید اضافه کنید. پیکربندی صفحات خطا از طریق نرم افزار مدیریت IIS توسط ویژگی Error Pages در صفحه اصلی انجام می گیرد. جهت مشاهده تنظیمات صفحات خطای سفارشی می توانید از لینک زیر استفاده نمایید :

https://support.iranhost.com/kb/a479/custom-error-2008-2012-.aspx

این مسئله مهم است که توجه داشته باشید ، تغییراتی که در IIS 7.0 در مقایسه با IIS 6.0 بوجود آمده است ، هنگامی است که با HTTP پیکربندی نشده مواجه می شوید. در IIS 6.0 ، اکثر وضعیتهای HTTP یک صفحه خطای پیشفرض دارند :

هنگامی که زمان آن میرسد که IIS پاسخی برای خطای HTTP بفرستد و خطای سفارشی پیکربندی شده با این وضعیت وجود نداشته باشد ، IIS 7.0 یک پیغام یک خطه کوتاه را ارسال می کند. به عنوان مثال ، اگر شما خطای سفارشی پیشفرض ۴۰۴ را حذف کنید و درخواست صفحه ای که وجود ندارد را بدهید.

زبان مخصوص خطای سفارشی چیست؟

هنگامی که یک مرورگر وب درخواستی را برای وب سرور ارسال می کند، گزینه ای با عنوان “تأیید زبان” سرخط درخواست وجود دارد. این سرخط به سرور می گوید که سرویس گیرنده به چه زبانی می خواهد پاسخ را دریافت نماید.IIS 7.0 به کاربر یک درخواست نأیید زبان سرخط می فرستد و سعی به فرستادن صفحه خطای سفارشی که با زبان موجود در سرخط مطابقت دارد ، می کند.

برای اینکه صفحه خطای سفارشی با زبان درخواستی شما فرستاده شود باید بسته زبان مورد نظر نصب شده باشد.

سوالات متداول

در IIS 7.0 از واژه خطای سفارشی برای شرح اطلاعات خطایی که یک کاربر از یک دستگاه سرویس گیرنده هنگام تماشای وبسایت شما ملاحظه می کند، استفاده می شود و جزئیات خطا هنگامی که یک مدیر سیستم لوکال و یا توسعه دهنده، وبسایت را در سیستم لوکال برروی سرور IIS اجرا می کند ، نمایان می شود.
IIS 7.0 تنظیمات خطاهای سفارشی را آسانتر کرده است، دقیقا به همان صورت که شما می خواهید. گزینه های پیکربندی اضافه شده در UI به مدیران انعطاف پذیری بیشتری می دهد.شما می توانید تنظیمات پیکربندی موجود را ویرایش کنید و یا یک گزینه جدید اضافه کنید. پیکربندی صفحات خطا از طریق نرم افزار مدیریت IIS توسط ویژگی Error Pages در صفحه اصلی انجام می گیرد.
هنگامی که یک مرورگر وب درخواستی را برای وب سرور ارسال می کند، گزینه ای با عنوان "تأیید زبان" سرخط درخواست وجود دارد. این سرخط به سرور می گوید که سرویس گیرنده به چه زبانی می خواهد پاسخ را دریافت نماید.

ایران هاست

مشخصات مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا