گوگل ادز و تبلیغات آنلاین

مقایسه واحدهای پولی در گوگل ادز (تبلیغات گوگل با لیر ترکیه یا دلار امریکا)

یکی از روش‌های تبلیغ در دنیای دیجیتال امروز Google AdWords یا به اصطلاح جدید آن Google ads است. با تعریف بودجه آن با واحد ارزی لیر می‌توانید، تبلیغات کلیکی خود را بهتر مدیریت کنید و تعداد کلیک بیشتری را به سمت وب‌سایت، هدایت کنید. اما پیش از اینکه بخواهید گوگل ادز خود را با لیر شارژ کنید، لازم است مقایسه ای بین واحد های پولی مجاز برای این منظور داشته باشید.

در این مقاله با محوریت واحدهای پولی در گوگل ادز، ابتدا انواع تبلیغات را برای شما توضیح خواهیم داد و پس از آن نحوه هزینه کردن در شارژ اکانت و تبلیغات را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد. در نهایت به مقصود مقاله خواهیم پرداخت و مقایسه ای بین واحد های پولی خواهیم داشت.

همواره تبلیغات بخش جدانشدنی تجارت بوده است. هر کسب‌و‌کاری برای بهتر دیده‌شدن و معرفی حرفه، خدمات، محصولات و… خود، از روش‌های متفاوتی در این زمینه استفاده می‌کند. از انواع تبلیغ می‌توان به تبلیغات محیطی مانند درج بنر در بزرگراه، مترو، نصب پوستر تبلیغاتی بر روی وسایل نقلیه‌ عمومی، پخش تراکت، درج آگهی در روزنامه و مجلات، تبلیغات آنلاین، تبلیغات در گوگل و… اشاره کرد.

فارق از نوع خدماتی که ارائه می‌شود، روش‌های متفاوت تبلیغ سنتی و دیجیتال را می‌توان برای معرفی خدمت یا محصول خود به‌کار گرفت.به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات در حوزه گوگل ادز چیست؟ مطالعه نمایید.

تبلیغات در گوگل ادز مستلزم هزینه خواهد بود، اما قبل از آن باید از واحد های پولی در گوگل ادز آگاهی داشته باشید و درست سرمایه گذاری کنید

انواع تبلیغات دیجیتال

 اما برای رسیدن به مخاطبان اصلی سایت و پیشی گرفتن از رقبا در دنیای بزرگ اینترنت، راه‌کارهای  متفاوتی در تبلیغات دیجیتال وجود دارد. روش‌های جدید که امکان بررسی و دریافت آمار دقیقی از بازدیدکنندگان سایت را خواهید داشت. تبلیغ در گوگل یکی از  این متدهای مارکتینگ دیجیتال  هدفمند است که به‌واسطه آن محصول یا خدمت شما در معرض دید جستجوگران بیشتر و مخاطبان اصلی آن قرار خواهد گرفت.

طی یک مزایده با بودجه‌ای که برای تبلیغ خود در نظر گرفته‌اید، تبلیغ خدمت یا محصول شما در صفحه اول نتایج موتور جستجوی گوگل مشاهده داده خواهد شد. در نتیجه با ورود کاربران به سایت، بازدید آن افزایش یافته و منجر به بالارفتن عرضه و فروش محصولات یا خدمات می‌شود.

با تبلیغ در گوگل و گزارشات آنلاینی که از ابزار تحلیلگر گوگل مانند Google Analytics  به دست می‌آید، امکان بررسی میزان بازدید، تحلیل مخاطبان اصلی سایت، رسیدن به صفحات پربازدید و جذاب، مشاهده تعداد کلیک سایت با توجه به زمان‌های متوالی در شبانه‌روز، تخصیص بودجه تبلیغات و… مقدور است. با توجه به این وِیژگی‌های کاربردی و نتایج مثبتی که Google AdWords  دارد، عنوان “هدفمند بودن” را به تبلیغ در گوگل داده‌‍اند.

یکی دیگر از روش‌های تبلیغ در گوگل GDN یا Google Display Network است. حتما می پرسید GDN چیست؟ طی بررسی رفتار بازدیدکنندگان وب سایت و بیشترین مشاهداتی که طی حضور در اینترنت داشته اند، ویدیوی تبلیغاتی خاصی از سایت در معرض دید کاربران قرار خواهد گرفت. در نتیجه کسب و کار شما بیش از پیش دیده خواهد شد و کاربران بیشتری از آخرین خبرها و کمپین‌ها مطلع می‌شوند.

تبلیغ از طریق SMS Marketing و  Email Marketing نیز  از روش‌های دیگر تبلیغات دیجیتال است. با این روش می‌توان اطلاع رسانی‌های جشنواره ها یا Promotion ها را به بازار هدف خاصی ارسال کرد.

هر یک از این روش‌ها برای راه‌اندازی نیاز به خلاقیت، پیاده سازی اصولی و از همه مهمتر هزینه دارد. با توجه به نوع کسب و کار خود و تبلیغی که راه اندازی می‌کنید، بودجه تبلیغات شما تعریف می‌شود ولی مهم است که با تبلیغ ارزان در گوگل به مخاطبین و بازدیدهای بیشتری دست یابید.

انواع تبلیغات در گوگل

چگونه برای تبلیغ و شارژ اکانت گوگل ادوردز هزینه کنید؟

 تخصیص بودجه در هر تبلیغ چه سنتی و چه دیجیتال از مهمترین اصول آن است که با توجه به میزان هزینه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، تبلیغ در معرض دید عموم یا مخاطبان خاصی که به دنبال محصول یا خدمت شما هستند، قرار می گیرد.

قطعا صرف هزینه کمتر و بودن در معرض دید افراد بیشتر یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران تبلیغات است. هر قدر یک تبلیغ بیشتر دیده شود، می‌تواند بازخورد بهتر و نتیجه مطلوب‌تری را نیز داشته باشد.

پس از ایجاد اکانت گوگل و مشخص شدن گروهی از محصولات و خدماتی که تبلیغات برای آنها پیاده‌سازی می‌شود، باید به بودجه‌بندی آن و صرف هزینه نیز توجه کرد.  تعریف واحد ارزی جهت پرداخت هزینه‌ها در گوگل ادز با واحدهای ارزی متفاوتی مانند دلار آمریکا، لیر ترکیه، درهم امارات، بات تایلند، دینار عراق و… صورت می‌گیرد.

تعریف بودجه تبلیغات گوگل با لیر، یکی از راه‌کارهای تبلیغات ارزان است. با توجه به نوسانات ارز طی سال‌های اخیر در مقایسه با ارزهای دیگر مخصوصا دلار، این نوع صرف هزینه بسیار منطقی‌تر است .

صرف هزینه در ساختار گوگل ادز در تبلیغات گوگل برای سایت با هر کلیک تعریف شده است.در هر کلیک هزینه‌ای از اعتبار اکانت گوگل ادز وب سایت کسر خواهد شد. چنانچه این هزینه با لیر تعریف شود، تبلیغ شما می تواند روزهای بیشتری فعال باشد.

مقایسه واحدهای پولی در گوگل ادز:

تعریف هزینه پرداخت هر تبلیغ در گوگل ادز با واحدهای پولی متفاوتی که در زمان تعریف اکانت ارائه می‌گردد، مقدور است اما اینکه کدام واحد پولی را انتخاب نماییم به نحوه پرداخت و کار با شرکت تامین کننده هزینه تبلیغ ما بستگی دارد.

انتخاب هر واحد پولی در google ads، برتری نسبت به واحد‌های دیگر نخواهد داشت و منجر به تاثیر مثبت در برنده شدن تبلیغ شما طی مزایده نمی‌شود. گوگل امتیاز و برتری برنده شدن یک تبلیغ در Auction یا مزایده را به واحد پولی انتخاب شده اکانت شما، وابسته نکرده است. بلکه عواملی همچون بهینه بودن تبلیغات، مدت زمان توقف هر کاربر در یک وب سایت، جذابیت مطالب یک سایت برای کاربران، انتخاب کلمه کلیدی مناسب با صفحه فرود سایت و… به موفقیت ادز شما در مزایده آن، کمک شایانی خواهد کرد.

اما انتخاب هر یک از واحدهای پولی در گوگل ادز که در تبدیل به ریال مقادیر اعشاری مناسبی را ارائه دهد، در تعیین بودجه تبلیغات و هزینه‌ای که هر کسب‌و‌کار برای کمپین خود در نظر گرفته است، موثر خواهد بود.

اگر بات تایلند را در واحد ارزی تبلیغ در گوگل انتخاب کنید، هزینه ریالی که طی شارژ اکانت پرداخت می‌کنید قطعا متفاوت از انتخاب واحد ارزی لیر یا دلار خواهد شد. اما این تفاوت بودجه تبلیغاتی با واحدهای ارزی متنوع، هیچ تغییری در CPC یا همان پرداخت بابت هر کلیک در تبلیغ شما ایجاد نخواهد کرد و فقط در نهایت بودجه تبلیغاتی بهینه‌تری ایجاد می‌کند.

به طور مثال اگر بودجه تبلیغ یک کمپین را ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته باشید، در تبدیل این هزینه به بات تایلند بودجه ادز شما ۷۷۰۰ بات خواهد شد. در تعریف گروه تبلیغاتی ادز هزینه هر کلیک را هم ۱ بات معادل ۴۹۹۰ ریال تعریف کنید. این هزینه نباید خیلی تفاوت چشمگیری با هزینه تبلیغ رقبای شما داشته باشد و در برخی مواقع CPC نهایی را هم گوگل در نظر می‌گیرد و به موفقیت تبلیغ شما در Auction  منجر خواهد شد.

حال اگر در اکانتی دیگر واحد پولی شما در Google ads، لیر در نظر گرفته شود، بودجه ریالی شما ۱۶۰۰ لیر ترکیه می‌شود و اگر هزینه هر کلیک را ۲ دهم لیر تعریف کنیم، در تبدیل این نرخ کلیک به ریال به عدد ۴۶۰۰ ریال خواهیم رسید.پس بودجه روزانه تبلیغ را بهتر مصرف خواهیم کرد.

پس این نتیجه را مشاهده خواهیم کرد که انتخاب واحدهای ارزی که با ریال (واحد پول ایران) فاصله خیلی زیادی ندارند، بر میزان بودجه روزانه و هزینه مصرفی هر کلیک تاثیر خواهد گذاشت.

پس این نتیجه را مشاهده خواهیم کرد که انتخاب واحدهای ارزی که با ریال (واحد پول ایران) فاصله خیلی زیادی ندارند، بر میزان بودجه روزانه و هزینه مصرفی هر کلیک تاثیر خواهد گذاشت.

با یک مثال ساده در ادامه، تبلیغات گوگل با لیر را بهتر درک خواهیم کرد:

فرض کنید بودجه‌ای معادل ۲۰ دلار برای تبلیغات در گوگل یک محصول خاص خود در نظر گرفته‌اید. اکانت ادز شما این میزان شارژ شده است و به تناسب تبلیغی که تعریف شده ، یک کمپین راه‌اندازی کرده‌اید. در بهینه‌سازی تبلیغ نیز، بودجه‌بندی طوری تعریف شده که با هر کلیک ۱ سنت (معادل یک صدم دلار) از اعتبار اکانت گوگل کسر شود. در نهایت طی یک دوره با این هزینه تعداد ۲۰۰۰ کلیک خواهید داشت.

حال اگر همین ۲۰ دلار  هزینه را بخواهید با واحد پولی لیر انجام دهید، چه اتفاقی می افتد؟ با تبدیل دلار به لیر با ضریب  ۵.۶  در اکانت خود  معادل ۱۱۲ لیر اعتبار خواهید داشت. در بهینه‌سازی گروه تبلیغاتی شما هم تعریف میکنیم که به ازای هر کلیک یک صدم لیر از اعتبار کسر شود. چه تفاوت چشمگیر و بزرگی! این بودجه منجر به دریافت ۱۱۲۰۰ کلیک خواهد شد!

در نتیجه تعریف تبلیغ و بودجه‌بندی آن با لیر ترکیه مقرون به صرفه تر شد و می‌تواند در نتیجه دریافت بازدید بیشتر، فروش خود را هم افزایش دهید.

واحدهای پولی در google ads

گوگل ادز گامی درست در تبلیغات دیجیتال

تبلیغات کلیکی گوگل (google ads) یکی از موثرترین گام‌ها در معرفی کسب‌و‌کارهای آنلاین در دنیای بزرگ و پر رقابت اینترنت است. شما می‌توانید بازار هدف خدمات خود را گسترش دهید و کاربران را به مشتری تبدیل کنید. زمانیکه کاربران در موتورهای جستجوی بزرگی همچون گوگل، به دنبال خدمت یا محصولی هستند که شما آن‌را عرضه می‌کنید، به راحتی در معرض دید آنها خواهید بود. صرف هزینه با کمترین میزان و تبلیغات گوگلِ ارزان، اصلی‌ترین هدف گوگل در ارائه Google AdWords s است.

سوالات متداول

تخصیص بودجه در هر تبلیغ چه سنتی و چه دیجیتال از مهمترین اصول آن است که با توجه به میزان هزینه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، تبلیغ در معرض دید عموم یا مخاطبان خاصی که به دنبال محصول یا خدمت شما هستند، قرار می گیرد.قطعا صرف هزینه کمتر و بودن در معرض دید افراد بیشتر یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران تبلیغات است. هر قدر یک تبلیغ بیشتر دیده شود، می‌تواند بازخورد بهتر و نتیجه مطلوب‌تری را نیز داشته باشد.
انتخاب هر واحد پولی در google ads، برتری نسبت به واحد‌های دیگر نخواهد داشت و منجر به تاثیر مثبت در برنده شدن تبلیغ شما طی مزایده نمی‌شود. گوگل امتیاز و برتری برنده شدن یک تبلیغ در Auction یا مزایده را به واحد پولی انتخاب شده اکانت شما، وابسته نکرده است. بلکه عواملی همچون بهینه بودن تبلیغات، مدت زمان توقف هر کاربر در یک وب سایت، جذابیت مطالب یک سایت برای کاربران، انتخاب کلمه کلیدی مناسب با صفحه فرود سایت و… به موفقیت ادز شما در مزایده آن، کمک شایانی خواهد کرد
تبلیغات کلیکی گوگل (google ads) یکی از موثرترین گام‌ها در معرفی کسب‌و‌کارهای آنلاین در دنیای بزرگ و پر رقابت اینترنت است. شما می‌توانید بازار هدف خدمات خود را گسترش دهید و کاربران را به مشتری تبدیل کنید. زمانیکه کاربران در موتورهای جستجوی بزرگی همچون گوگل، به دنبال خدمت یا محصولی هستند که شما آن‌را عرضه می‌کنید، به راحتی در معرض دید آنها خواهید بود. صرف هزینه با کمترین میزان و تبلیغات گوگلِ ارزان، اصلی‌ترین هدف گوگل در ارائه Google AdWords است.

دیدگاهتان را بنویسید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا